Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Bicie przy hamowaniu (wymienione tarcze i klocki)

Układ hamulcowy

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#31 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:30, 21.03.2014

oto moje tarcze z tyłu.

po Nich widoczne kiepskie branie zacisku...

jeżdze głównie w 2 osoby.

 

jest tylko jedna skuteczna metoda na zacisk z tyłu

 

regeneracja: zestaw naprawczy czyli gumki + tłoczek

do tego czyszczenie i smarowanie śrub pływających - czasami ich wymiana

sprawdzenie mechanizmu ręcznego i linek

 

przed lub przy wymianie tarcz z tyłu musisz to zrobić bo inaczej założysz nowe i szybko będą wyglądać jak stare


  • 0

#32 cieniuszek

cieniuszek
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • SkÄ…d:RJA
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:56, 22.03.2014

ja tez wywarzaÅ‚em :D ale spokój byÅ‚ tylko przez chwile dopiero jak oddaÅ‚em felgi do prostowania to wtedy wszystko jak rÄ™kÄ… odja 


  • 0

#33 Maxiuu

Maxiuu
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:MorÄ…g
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ies
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:52, 25.03.2014

Witam . Mam ten sam problem z tym, że: wymieniłem klocki przód i tył razem z tarczami(bicie dalej) pojechałem na diagnostykę twierdzą, że wszystko jest ok. Zwalali to na koła. Teraz założyłem już komplet innych alu i z oponami letnimi i wszystkie koła dałem do wyważenia. Oczywiście problem jest dalej. Tam kapciarze stwierdzili, że może kupiłem lipne tarcze i są krzywe mimo że nowe bo najtańsze. Nie kupiłem najtaszych po czym jak im to powiedzialem stwierdzili, że może nie poczyściłem dobrze piasty itp, ale znajomy mechanior twierdzi, że zrobił jak należy po czym zdjelismy na nowo i faktycznie wszystko jest jak nalezy a bicie jak było tak jest.. Na pedale hamulca nie mam ale na kierownicy dosyć mocno co mnie strasznie irytuje ;/


  • 0

#34 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 10:47, 26.03.2014

A jakie bicie jest na tarczy? Bo jeśli nie ma bicia to może zaciski są zabezpieczone na prowadnicach.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Witam . Mam ten sam problem z tym, że: wymieniłem klocki przód i tył razem z tarczami(bicie dalej) pojechałem na diagnostykę twierdzą, że wszystko jest ok. Zwalali to na koła. Teraz założyłem już komplet innych alu i z oponami letnimi i wszystkie koła dałem do wyważenia. Oczywiście problem jest dalej. Tam kapciarze stwierdzili, że może kupiłem lipne tarcze i są krzywe mimo że nowe bo najtańsze. Nie kupiłem najtaszych po czym jak im to powiedzialem stwierdzili, że może nie poczyściłem dobrze piasty itp, ale znajomy mechanior twierdzi, że zrobił jak należy po czym zdjelismy na nowo i faktycznie wszystko jest jak nalezy a bicie jak było tak jest.. Na pedale hamulca nie mam ale na kierownicy dosyć mocno co mnie strasznie irytuje ;/


A jakie bicie jest na tarczy? Bo jeśli nie ma bicia to może zaciski są zapieczone na prowadnicach.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Nie wiem jak edytować post. Chodziło mi o zapieczone prowadnice

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#35 Maxiuu

Maxiuu
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:MorÄ…g
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ies
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:59, 26.03.2014

w piątek to zobacze. Mam nadzieje, że masz racje, bo już doprowadza mnie to do szału. Dzieki;)


  • 0

#36 Maxiuu

Maxiuu
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:MorÄ…g
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ies
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:23, 27.03.2014

A dodam jeszcze, że bicia nie ma na zimnych tarczach lub klockach.. Nie są zapieczone na prowadnicach. Dzisiaj sprawdzali. Możliwe, że nowe tarcze byłyby krzywe ?


Użytkownik Maxiuu edytował ten post 21:25, 27.03.2014

  • 0

#37 korba415

korba415
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • SkÄ…d:Krupski MÅ‚yn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:08, 27.03.2014

Idź za radą Sacrum.Zestaw naprawczy, czyszczenie i smarowanie śrub pływ. Wyczyść z nagaru prowadnice klocków, sprawdź ręczny, płyn czy nie ma syfu i będzie dobrze.

Użytkownik korba415 edytował ten post 22:11, 27.03.2014

  • 0

ex: V gen. 2.0 iLS CC7 131hp/5400rpm


#38 Maxiuu

Maxiuu
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:MorÄ…g
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ies
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:21, 27.03.2014

Prowadnice były czyszczone wczoraj przy sprawdzaniu. Płyn dzisiaj patrzyłem w zbiorniczku ładny i po zdjęciu przewodu hamulcowego i przy odpowietrzaniu leciał też czysty. Co masz na myśli mówiąc zestaw naprawczy? Nie bardzo wiem o co chodzi ;)


  • 0

#39 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • SkÄ…d:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:37, 27.03.2014

zestaw naprawczy - czyli gumki na tłoczki hamulcowe.


  • 0

ByÅ‚o CG8 

ByÅ‚o CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#40 korba415

korba415
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • SkÄ…d:Krupski MÅ‚yn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:44, 27.03.2014

Jak wyżej pisał Sacrum gumki + tłoczek, no chyba że ładnie odbija, ale też bym wymienił dla spokojnosci jak mawiał Pawlak.Na prowadnicach lubi zbierać się metaliczny nagar który jeśli czyściłes szczotką mógł wyglądać na wyczyszczony, obstukaj młotkiem.Ja swój dłutkowałem tak był przylepiony.
  • 0

ex: V gen. 2.0 iLS CC7 131hp/5400rpm


#41 Maxiuu

Maxiuu
  • Nowy
  • 7 postów
  • SkÄ…d:MorÄ…g
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ies
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:57, 27.03.2014

W takim razie rozbiorę w weekend znowu, bo wziąłem się u siebie za poprawki lakiernicze. Porysowany zderzak tylny i inne pierdołki ;) Dzięki ;)


  • 0

#42 Jersey81

Jersey81
  • Nowy
  • 2 postów
  • SkÄ…d:krasnystaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:31, 05.04.2014

Tarcze: Zimmermann Standard

Klocki: EBC Black Stuff

Zakupione u kolegi pawpor

 

Dziwne, że bije tylko przy hamowaniu i to z prędkości powyżej 60 km/h. Podczas jazdy kierownica ani drgnie :/

Przy hamowaniu z prędkości poniżej 40 km/h mam wrażenie jakby lekko pulsował pedał hamulca (albo to już moje złudzenie).

Zastanawiam siÄ™ jeszcze czy podczas sprawdzania hamowania na stacji diagnostycznej wyjdzie,  że tarcze nie sÄ… krzywe. Tzn. facet powiedziaÅ‚ mi, że tarcze sÄ… proste bo równo biorÄ…. (wybaczcie, ale nie znam siÄ™ do koÅ„ca na tym). Co sÄ…dzicie?

 

Jeżeli chodzi o czujnik zegarowy to szukam kogoś w okolicach Zamościa kto go ma? Może któryś z kolegów posiada?

Kolego mam dokładnie to samo i juz mam dosyć.Wymieniłem cały tył tarcze plus klocki bo było podejrzenie że to wina tylnych hamulców następnie regeneracja jarzm zacisków na wszystkich kołach. wkońcu zmieniłem zakład i tam stwierdzili że lewy przód piasta do wymiany-krzywa mierzona czujnikiem. kupiłem więc używaną całą zwrotnice.Po założeniu starych tarcz (po przebiegu ok. 10tyś) na czujnikiem zegarowym wyszło bicie 0,07 czyli norma, gdy wyjechałem i dwa razy delikatnie przychamowałem bicie nie ustało ale po sprawdzeniu bicia tarczy wyszło 0,15-0,18mm czyli wygląda to tak jakby coś gieło tarcze razem z piasta-czeski film.mam jechac w poniedziałek na toczenie tarcz ale na samochodzie podobno ma to pomóc, ale sam juz nie wiem. Po tym wszystkim sam zauważyłem że półoś z lewej strony jest krzywa-widać to gołym okiem jak obraca się kołem i do tego podpora półosi-łożysko jest do wymiany,wyczuwalny luz. I teraz pytanie czy półos może mieć wpływ na bicie podczas hamowania czy jest to cos innego co krzywi tarcze, piaste a być może i półos. Dodam jeszcze że po założeniu nowych tarcz zimmermana i zmierzeniu czujnikiem bicie jest dokładnie takie same jak na starych tarczach. Panowie doradzcie cos bo to zaczyna byc irytujące pieniążki uciekają a rozwiązania nie widać


  • 0

#43 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • SkÄ…d:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:59, 07.04.2014

Półoś może mieć wpływ na bicie kierownicy - jeżeli jest krzywa należy ją wymienić

 

btw 0,07mm w Accordzie to norma przekroczona. Max 0,05mm ale przy montażu w Accordzie zalecamy schodzić do 0,03mm


Użytkownik pawpor edytował ten post 09:00, 07.04.2014

  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#44 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • SkÄ…d:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 23:41, 27.05.2014

wymieniłem tarcze+klocki tył. jest nieco mniej wyczówalne..

ale dziś przyblokowało mi jedno koło... zagrzało sie ze nie dało sie dotknąc..

To tłoczek sie nie cofa czy mechanizm ręcznego?

 

próbowałem rozruszać reczny niby odbija prawie dokońca,

zaÅ› przy hamulcu roboczym nie cofa sie juz tak..

CO może pomóc?

jutro zamierzam rozebrac i wymienic gumki przy cylinderku. czy ruszać ten mechanizm od recznego?


  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#45 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • SkÄ…d:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:14, 28.05.2014

Trafiłeś wycieciem w tłoczku w bolec na klocku?


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Układ hamulcowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq