Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Bicie przy hamowaniu (wymienione tarcze i klocki)

Układ hamulcowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#16 szfendek

szfendek
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:30, 01.03.2014

Witam. Mam podobne objawy bicia przy hamowaniu. Zauważyłem, że bije gdy hamuje z prędkości 60 w górę. Przy hamowaniu z 50 i mniej bicie nie wystepuje. Wymieniłem tarcze i klocki i był spokój na 2500 km. Znów bicie wróciło. Sprawdziłem tarcze - niby ok. Na stacji diagnostycznej wyszło że hamulce biorą równo i są jak igła. Zawieszenie na szarpakach wyszło ok. Co sądzicie o tym? Może to przegub lub maglownica. Już sam nie wiem a nie chce bez sensu wymieniać połowy zawieszenia :/
Zastanawia mnie fakt, że po wymianie nie biło i to, że bije przy hamowaniu dopieri z 60 i wiecej.

Użytkownik szfendek edytował ten post 18:37, 01.03.2014

  • 0

#17 kubus86

kubus86
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:sandomierz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:24, 03.03.2014

Witam. Mam podobne objawy bicia przy hamowaniu. Zauważyłem, że bije gdy hamuje z prędkości 60 w górę. Przy hamowaniu z 50 i mniej bicie nie wystepuje. Wymieniłem tarcze i klocki i był spokój na 2500 km. Znów bicie wróciło. Sprawdziłem tarcze - niby ok. Na stacji diagnostycznej wyszło że hamulce biorą równo i są jak igła. Zawieszenie na szarpakach wyszło ok. Co sądzicie o tym? Może to przegub lub maglownica. Już sam nie wiem a nie chce bez sensu wymieniać połowy zawieszenia :/
Zastanawia mnie fakt, że po wymianie nie biło i to, że bije przy hamowaniu dopieri z 60 i wiecej.

Wydaje mi sie ze tarcze Ci troche pokrzywiło. Reklamuj ich. Nieraz tak bywa z tymi czesciami zamiennymi.


  • 0

#18 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:42, 03.03.2014

Tak z ciekawości, jaki zestaw założyłeś?

Zastanawia mnie fakt, że po wymianie nie biło i to, że bije przy hamowaniu dopieri z 60 i wiecej.

Odczuwasz bicie od 60 km/h a nie bije od tej prędkości. Czujnik zegarowy  i sprawdź jakie są "krzywe".

pozdr


  • 0

#19 kadziu19.89

kadziu19.89
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:stalowa wola
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:05, 03.03.2014

kolego, ja również miałem bicie na kierownicy, szczególnie gdy jechałem ponad 100 km/h i musiałem hamować, mało ręki nie wyrwało, a również miałem nowe tarcze i klocki, u mnie okazało się że prowadniczki w zaciskach były już zużyte, kupiłem komplet za 48 zł, i bicie przy hamowaniu prysło. nie mam żadnego bicia... radzę sprawdzić sobie to... przy okazji zmieniłem gumki w zacisku, koszt gumek na stronę 40 zł


  • 0
shadow

#20 szfendek

szfendek
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:43, 03.03.2014

Tak z ciekawości, jaki zestaw założyłeś?

Odczuwasz bicie od 60 km/h a nie bije od tej prędkości. Czujnik zegarowy  i sprawdź jakie są "krzywe".

pozdr

 

Tarcze: Zimmermann Standard

Klocki: EBC Black Stuff

Zakupione u kolegi pawpor

 

Dziwne, że bije tylko przy hamowaniu i to z prędkości powyżej 60 km/h. Podczas jazdy kierownica ani drgnie :/

Przy hamowaniu z prędkości poniżej 40 km/h mam wrażenie jakby lekko pulsował pedał hamulca (albo to już moje złudzenie).

Zastanawiam się jeszcze czy podczas sprawdzania hamowania na stacji diagnostycznej wyjdzie,  że tarcze nie są krzywe. Tzn. facet powiedział mi, że tarcze są proste bo równo biorą. (wybaczcie, ale nie znam się do końca na tym). Co sądzicie?

 

Jeżeli chodzi o czujnik zegarowy to szukam kogoś w okolicach Zamościa kto go ma? Może któryś z kolegów posiada?


Użytkownik szfendek edytował ten post 14:45, 03.03.2014

  • 0

#21 kadziu19.89

kadziu19.89
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:stalowa wola
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:56, 03.03.2014

sprawdź kolego prowadnice w jarzmie zacisku, u mnie one powodowały bicie na kierownicy, zmieniłem teraz prowadnice, koszt 2 sztuk na przód w komplecie niecałe 50 zł. i po zmianie na nowe bicie u mnie ustało, i w końcu hamuje się jak samochodem


  • 0
shadow

#22 szfendek

szfendek
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:14, 03.03.2014

sprawdź kolego prowadnice w jarzmie zacisku, u mnie one powodowały bicie na kierownicy, zmieniłem teraz prowadnice, koszt 2 sztuk na przód w komplecie niecałe 50 zł. i po zmianie na nowe bicie u mnie ustało, i w końcu hamuje się jak samochodem

 

Tylko zastanawia mnie fakt, że przed wymianą bicie było. Po wymianie 2500 km spokój i znów bicie. To wynikałoby z tego, że prowadnice po wymianie tarcz i klocków działałyby poprawnie ?


  • 0

#23 kadziu19.89

kadziu19.89
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:stalowa wola
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:17, 03.03.2014

może były czyszczone, lub coś w tym stylu, wystarczy że jest lekko skrzywiona, może jest skorodowana, i już masz bicie, w stacji diagnostycznej nic ci nie pokarze, trzeba rozebrać zacisk, i sprawdzić w jakim stanie są prowadnice.najlepiej sprawdzić oczywiście i tył i przód, oraz tłoczki w zaciskach w jakiej są kondycji


  • 0
shadow

#24 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:41, 04.03.2014

Po wymianie 2500 km spokój i znów bicie. 

Stawiam na piasty... A tyle o tym piszemy, że w Accordach pomiar bicia piast przy wymianie to konieczność bo większość ma je pogięte


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#25 szfendek

szfendek
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:27, 04.03.2014

Stawiam na piasty... A tyle o tym piszemy, że w Accordach pomiar bicia piast przy wymianie to konieczność bo większość ma je pogięte

 

To mam rozumieć, że tarcze ułożyły się do piast po 2500 km i znów zaczęły bić? Czy jak to inaczej wytłumaczyć, że jednak przez 2500 km był spokój.


  • 0

#26 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:48, 04.03.2014

Niestety tak wygląda klasycznie krzywa piasta - po montażu nowych tarcz jest spoko przez 2-5 tys.km i potem znowu telepie... Myślę, że jest to związane ze złapaniem temperatury przez tarcze i lepsze dopasowanie jej do krzywej piasty. Ale bez pomiarów to i tak wróżenie... Dlatego tak uczulamy na mierzenie piast i tarcz przy montażu bo koszt czujnika w porównaniu do nowego zestawu hamulców jest znikomy...


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#27 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 19:53, 21.03.2014

oto moje tarcze z tyłu.

po Nich widoczne kiepskie branie zacisku...

jeżdze głównie w 2 osoby.

czy to Wina zacisku czy poprostu tak ma byc z racji ze jeżdze w 2 osoby?

 

i szarpania szukać gdzie indziej?

Załączone pliki


  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#28 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:58, 21.03.2014

po mojemu to zaciski do przeczyszczenia/przesmarowania, pewnie prowadniczki kiepsko chodzą.


  • 0

#29 cieniuszek

cieniuszek
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Skąd:RJA
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:56, 21.03.2014

w moim przepadku podobnie jak u was nowe tarcze tyl/przód klocki tak samo ale z moich obserwacji wina felg po prostu krzywe może kolega tez ma krzywe felgi 


  • 0

#30 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 22:22, 21.03.2014

wyważałem przednie przy zakłądaniu letnich. w lutym


  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Układ hamulcowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq