Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Podniesienie mocy k24

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
876 odpowiedzi w tym temacie

#241 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 10:30, 12.06.2017

Potrzebne Ci sa kola z walkami ktore tyle stopni obsługują.
Na seryjnym kompie poprostu będzie uzywac tylko tyle co mial seryjnie.
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#242 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 10:40, 12.06.2017

Czyli seryjne walki nie beda?
Trzeba kupic i kolka i walki inne?
Gdzies kiedys mi sie obilo o uszy ze seryjne kolka mozna przerobic na te 45 stopni czy iles tam ?
Da rade to zrobić czy jednak trzeba kupic.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#243 WoWi

WoWi
  • Auto Roku 2017
  • 327 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.7
  • Wersja:Premium
  • KM:345+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:58, 12.06.2017

@ralfi2000 

lub ktoś inny może tutaj się wypowiedzieć jakie najlepiej mieć graty by takie strojenie miałoby sens? 

Kolektor wydechowy już zmieniłem, rozumiem że kolektor ssący przydałby się np RRC lub RBC, oraz wałki z kołami od K20 Type R - to wszystko? 


  • 0

#244 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:30, 12.06.2017



@ralfi2000
lub ktoś inny może tutaj się wypowiedzieć jakie najlepiej mieć graty by takie strojenie miałoby sens?
Kolektor wydechowy już zmieniłem, rozumiem że kolektor ssący przydałby się np RRC lub RBC, oraz wałki z kołami od K20 Type R - to wszystko?


Zostaw kółko Vtc 50 i walki z K24Z3, bo są wyższe niż Fn2 i Ep3. No chyba że chcesz iść grubo to bierz Tody, ale budżet jak pod turbo ;) Kolektor dolotowy zalezy czy chcesz wysoki pik mocy na górze, czy poprawić sredni zakres.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#245 dzejson_007

dzejson_007
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:ok. Płocka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Corolla TS/ EM2 K20
  • KM:192
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Hatch
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:50, 12.06.2017

Im większe mody tym lepiej wydane pieniądze na strojenie i przyrosty..
Dostępne mody itp.
Wydech:
-kolektor 4-2-1
-usunięcie kata
-wydech 2.5-2.75cala na tlumikach przelotowych
-bandaż termo na kolektor albo i trochę dalej
-można zrobić porting kanałów w głowicy

Dolot:
-CAI 3'na stozku
-przepustnica większą niż oem, najlepiej 64mm w górę
-kolektor ssacy w zależności gdzie kto chce moc osiągnąć np.rbb, rbc, rsp, rrc, prb w zależności od kolektora, jeśli nie ma wyjścia z głowicy na płyn chlodniczy to trzeba nagwintowac i dorobić wyjście.
-uszczelka termo pod kolektor i przepustnice, odłączenie podgrzewania przepustnicy
-można dodatkowo zrobić porting kanałów w kolektorze oraz porting kanałów w głowicy
-dodatkowo można owinąć jakąś termoizolacja rurę dolotu

Silnik
- wałki od k20a2 lub ssący od k24a2 powyżej 2006, lub od k24z3 gdzieś czytałem że ktoś włożył od fn2
- koło vtc wyfrezowac na więcej lub rbc od k20a2, takie samo chyba jest w k20a3 trzeba by sprawdzić po numerach ważne żeby dopasować wałki do koła, koło z accorda nie pasuje z niektórymi walkami,
-pompa oleju komplet od k20a2 czyli pompa osłoną na wał, łańcuszek itp. Podobno wałki balansowe zjadają około 10 KM
-wydajniejsze wtryski
-lekki zamach

Dodatkowo można zrobić coś ze skrzynią i sprzęgłem ale to nie ma nic do strojenia
Im więcej zrobione przed strojeniem tym lepiej
  • 0
Bo Honda to samochód dla Bonda:)______________________________________________ była: http://www.accordklu...php?t=27254</a>

#246 WoWi

WoWi
  • Auto Roku 2017
  • 327 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.7
  • Wersja:Premium
  • KM:345+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:02, 12.06.2017

Im większe mody tym lepiej wydane pieniądze na strojenie i przyrosty..
Dostępne mody itp.
Wydech:
-kolektor 4-2-1
-usunięcie kata
-wydech 2.5-2.75cala na tlumikach przelotowych
-bandaż termo na kolektor albo i trochę dalej
-można zrobić porting kanałów w głowicy

Dolot:
-CAI 3'na stozku
-przepustnica większą niż oem, najlepiej 64mm w górę
-kolektor ssacy w zależności gdzie kto chce moc osiągnąć np.rbb, rbc, rsp, rrc, prb w zależności od kolektora, jeśli nie ma wyjścia z głowicy na płyn chlodniczy to trzeba nagwintowac i dorobić wyjście.
-uszczelka termo pod kolektor i przepustnice, odłączenie podgrzewania przepustnicy
-można dodatkowo zrobić porting kanałów w kolektorze oraz porting kanałów w głowicy
-dodatkowo można owinąć jakąś termoizolacja rurę dolotu

Silnik
- wałki od k20a2 lub ssący od k24a2 powyżej 2006, lub od k24z3 gdzieś czytałem że ktoś włożył od fn2
- koło vtc wyfrezowac na więcej lub rbc od k20a2, takie samo chyba jest w k20a3 trzeba by sprawdzić po numerach ważne żeby dopasować wałki do koła, koło z accorda nie pasuje z niektórymi walkami,
-pompa oleju komplet od k20a2 czyli pompa osłoną na wał, łańcuszek itp. Podobno wałki balansowe zjadają około 10 KM
-wydajniejsze wtryski
-lekki zamach

Dodatkowo można zrobić coś ze skrzynią i sprzęgłem ale to nie ma nic do strojenia
Im więcej zrobione przed strojeniem tym lepiej

 

Dzięki, bardziej chodziło mi o sprecyzowanie modów przed strojeniem dla silnika K24Z3 ;-)


  • 0

#247 dzejson_007

dzejson_007
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:ok. Płocka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Corolla TS/ EM2 K20
  • KM:192
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Hatch
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:49, 12.06.2017

Dla k24z3 dużo by dało podmiana głowicy żeby zrobić wydech 4-2-1 twoja głowica jest tak zrobiona ze wychodzi z 4 w jeden jeszcze w głowicy. Więc kolektora 4-2-1 nie ogarniesz a to mogło by dać największy przyrost.
Wałki masz z3 więc mody co wyżej...
  • 0
Bo Honda to samochód dla Bonda:)______________________________________________ była: http://www.accordklu...php?t=27254</a>

#248 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 16:06, 12.06.2017

Co do balansu to niechce mi sie wierzyć bo one pracuja mega lekko, a druga sprawa accord do kjs sie nie nadaje wiec komfort i brak wibracji z silnika bym nie ruszal. Nawet jakby to bylo rzeczywoscie ok 10km.
W k24z3 sa 50st walki vtc a w k24a3 25st?

I co do wydechu.. 2.75 na przelocie to bedzie przesada.. w turbo takie wydechy robia... W wolnnossacym jednak cisnienie powinno byc zachowane
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#249 dzejson_007

dzejson_007
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:ok. Płocka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Corolla TS/ EM2 K20
  • KM:192
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Hatch
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:19, 12.06.2017

Tylko jak chce się osiągnąć większa moc i kręcić wyżej k24 to pompa z walkami ma przełożenie 2:1 czyli mając 8000rpm pompa ma 16000 gdzie przy seri mając 7200 ma 14400 a w k20a2 pompa ma przełożenie 1.62:1 czyli mając 8000rpm pompa ma około 13000rpm, a ta pompa żeby osiągnęła w k20a2 16000rpm, silnik trzeba by zakręcić do 9800rpm.
Jak ktoś chce kręcić wysoko k24 to wymienia się pompę, żeby właśnie wałki nie pompekały i żeby przy tych obrotach nie doszło do kawitacji oleju...
Na forum tsx często opisują ze na seryjnej pompie kręcą ponad 8000rpm i jest ok, ale są w sieci też zdjęcia ze coś j***o.

Koło trzeba sprawdzić po numerach ale co pamiętam to ma 50.

Jak na k24 i mody wyżej to tylko 2.5-2.75.

Sam mam 2.5 i będę teraz wkładać dłubniętym k24a2 z tsx07.
Przy tych modach ludzie wyciągają od 240-270KM więc wydech poniżej 2.5 będzie mały

Użytkownik dzejson_007 edytował ten post 16:23, 12.06.2017

  • 0
Bo Honda to samochód dla Bonda:)______________________________________________ była: http://www.accordklu...php?t=27254</a>

#250 WoWi

WoWi
  • Auto Roku 2017
  • 327 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.7
  • Wersja:Premium
  • KM:345+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:24, 12.06.2017

Dla k24z3 dużo by dało podmiana głowicy żeby zrobić wydech 4-2-1 twoja głowica jest tak zrobiona ze wychodzi z 4 w jeden jeszcze w głowicy. Więc kolektora 4-2-1 nie ogarniesz a to mogło by dać największy przyrost.
Wałki masz z3 więc mody co wyżej...

 

Przez to OEM kolektor wydechowy zmieniłem na downpipe zrobiony przez Hammera


  • 0

#251 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 17:07, 12.06.2017

Pamietam sytuację ze na mniejszych srednicowo wydechach wychodziła lepsza elastycznosc i krzywa momentu... Jedynie proby pokaza jak jest naprawde w tych silnikach.

Z pompa oleju pamietam kilka tematow. Śliski temat mozna przedobrzyc z pompa i spienic olej. Co skonczy sie fatalnie
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#252 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 17:41, 12.06.2017

 

Pamietam sytuację ze na mniejszych srednicowo wydechach wychodziła lepsza elastycznosc i krzywa momentu... Jedynie proby pokaza jak jest naprawde w tych silnikach.

 

Dlatego wydech powinien być liczony, tak jak dolot.... żeby wytworzyć odpowiednie ciśnienie dla spalin. 2,75-3" to się montuje do turbo, gdzie faktycznie musi być mocno i szybko wypychane. Ale w N/A trzeba podejść do tematu kompleksowo.


  • 0

#253 dzejson_007

dzejson_007
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:ok. Płocka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Corolla TS/ EM2 K20
  • KM:192
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Hatch
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:06, 12.06.2017

Przy takim dłubniętym k24 gdzie moc zrobi się na 260-270km i przy obrotach 8000rpm prędkość tłoka w cylindrze jest większa niż nie w jednym mocnym samochodzie, i tu też musza być szybko odprowadzone spaliny.
Takie k24 przepali podobna ilość paliwa co inny silnik przy tych mocach z turbo...
To tylko zależy co chcemy osiągnąć.
Osoby które wysoko kręcą i robią samochód pod moc i pod wyścigi, ich wydech kończy się na kolektorze i wystaje z maski, albo za przednim kołem nawet w NA.
Dla dłubniętych k24 przedział wydechu jak napisałem 2.5-2.75,
dlatego jak początkowo wkładałem k20a1 do em2 robiłem od razu wydech 2.5cala z planem na k24.. i też się naczytałem i napytalem osób które coś robią w kseri lub też jak znajomy który robi wydechy...
Tu taki przykład na k20a2
http://www.k20a.org/...cs/46317?page=1
  • 0
Bo Honda to samochód dla Bonda:)______________________________________________ była: http://www.accordklu...php?t=27254</a>

#254 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:54, 13.06.2017

W K24z3 to w sumie jedynie dolot, czyli ssacy i ew przepustnica, natomiast wydech to downpipe i wydwch caly no i ew. Kat wyciac lub sportowy zapodac.
Bo potem to juz walki albo jakas obrobka glowicy i doprezenie :)

Jesli chodzi o sredbice wydechu to nie patrzylbym tak doslownie ze w turbo sa wieksze srednice, bo K seria bardzo lubi luzny wydech :) przy 250 plus to nawet nad 2.75 bym sie zastanowil :)

Jesli chodzi o vtc to przy seryjnym silniku 25stopni wystarczy. Jak juz sie zrobi dolot i wydech to mooze 50, ale nie powoem dopoki nie bede mial konkretnego przypadku.

Pompa oleju bez walkow wyrownowazajacych rowniez dobry mod, bo przeciwwagi pracuja w oleju i po prostu stawiaja opor przy wysokich obrotach. 10koni :)

Wtryskami bym sie nie przejmowal, do takich modow mysle ze nie trzeba zmieniac ;) bede sprawdzal niedlugo u siebie ile ogarniaja.


Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#255 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:21, 14.06.2017

Panowie będę zmieniał ssak i mam uszczelke termo teflonu. Stosować jakiś silikon czy bez niczego jak oem uszczelke ?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


    Bing (1)
IPB Skin By Virteq