Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

bicie na kierownicy przy hamowaniu i nie jest to wina tarcz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
58 odpowiedzi w tym temacie

#16 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:32, 29.12.2013

Przy widocznym gołym okiem biciu to już masakra będzie
  • 0
                       

#17 poveru745

poveru745
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:lomza
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:21, 01.01.2014

Witam !
Ja mam podobny problem jak kolega tyko że u mnie na zimnych tarczach nie czuć bicia. Tarcze oraz klocki mam nowe i właśnie się zastanawiam czy to możliwe żeby tarcze się pogieły. Z początku było dobrze przez jakieś 2-3 tyg a teraz przy 130 to sie hamować nie da takie drgania mam opony wyważone mam , zawieszenie niby też dobre jest.

[ Dodano: 2014-01-01, 22:24 ]

A telepie się tak samo gdy hamulce są zimne i rozgrzane? Nie masz wrażenia, że jak delikatnie hamujesz to niedługo przed zatrzymaniem samochód jakby hamuje na przemian raz mocniej, a raz słabiej?

ja mam takie wrażenie przy małej prędkości jak by raz mocniej hamowł raz słabiej
  • 0

#18 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:42, 01.01.2014

Tarcza źle zamontowana lub fabrycznie krzywa (w ostateczności piasta )...albo stop z którego była odlana tarcza niestety pod temperaturą zmienił strukturę
Większe bicie po kilku hamowaniach to typowy objaw krzywej tarczy ......tak czy siak niestety do wymiany ,toczyć nie ma sensu ...można zaryzykować ale nie ma gwarancji,bo w większości przypadków bicie powraca
  • 0
                       

#19 poveru745

poveru745
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:lomza
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:00, 02.01.2014

a jeszcze takie pytanie czy samemu da sie sprawdzic piaste ??
  • 0

#20 Rafał_87

Rafał_87
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Świętoszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:25, 02.01.2014

da się sprawdzić samemu piastę, tylko trzeba mieć taki przyrząd mocowany na ramieniu z magnesem jakim jest średnicówka zegarowa :). Ja kupiłem używkę niemiecką za 50 zł z allegro z lat 90 :). Ja kupiłem nowe tarcze zimmermany i pogięły się od razu na początku po przejechaniu kilku set km i dałem tokarzowi do toczenia co było błędem bo tylko pogorszył sprawę więc oddałem do zakładu gdzie przetoczyli mi tarcze na samochodzie i jest ok do dziś z tym że po roku jeżdżenia i przejechaniu gdzieś 20000 km znów czuję lekkie bicie na kierownicy w przedziale 60 km przy hamowaniu...
  • 0

#21 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:36, 02.01.2014

Rafał_87, tylko czujnik zegarowy na statywie - bicie piasty to max 0,02mm więc niczym innym tego nie wyłapiesz. Po tym co piszesz na 100% masz krzywe piasty...
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#22 feniks

feniks
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Leszczyny
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:zbyt mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:opływowe CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:15, 13.01.2014

kur....... mnie też coś dopadło. Auto tak jakby hamowało rytmicznie, może nie ma jakiegoś mega telepania ale ogólnie jest. obojętnie czy zimne tarcze czy ciepłe. przy dojeździe do świateł też czuć taki dźwięk "obwodowy" przy hamowaniu. Zakupiłem nowe tarcze i klocki i po założeniu na tylną oś bicie jedna 0,02 a druga 0,04 więc w normie. Pomiary zrobione na tarczach. Piastę trochę ciężko chyba zmierzyć z szpilkami? Niestety jak telepało tak telepie dalej. Teraz mechanik będzie mi przetaczał jeszcze tarcze przednie na kołach (i tak na wiosnę są do wymiany na większe). Nie wiem czy to coś da bo pamiętam że były kiedyś mierzone i miały od 0,02 do 0,04. Szlak by trafił normalnie, zaczyna się szukanie usterki. czy ktoś mógłby udostępnić rysunek jak zmierzyć piastę ?
lub co jeszcze można sprawdzić?
  • 0

#23 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:51, 13.01.2014

jak zmierzyć piastę ?

Delikatnie czujnik pod kątem nachylasz i da się bez problemu zmierzyć (wiadomo, będą delikatne przekłamania więc jeżeli wyjdzie 0,02mm to raczej piasty do toczenia)

lub co jeszcze można sprawdzić?

Górne wahacze przednie/tylne, luzy na drążkach itd (ogólnie całe zawieszenie)
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#24 feniks

feniks
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Leszczyny
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:zbyt mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:opływowe CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:35, 13.01.2014

Czy dobrze kombinuję że jeśli piasty nie były zmierzone i po wymianie tarcz pomiary na tarczach są ok. Po dwóch przejazdach tarcze na pewno nie pogięłyby się nawet jak piast jest nie halo :) i dalej problem nie ustał to raczej nie będą tylne tarcze. Niestety stare tarcze przed demontażem też nie były zmierzone. Zobaczę co będzie po toczeniu na kołach przodu, jak ustąpi to przynajmniej będę wiedział że przód jest do bani.
  • 0

#25 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:53, 13.01.2014

feniks, jeżeli tylne tarcze są przyczyna to można to łatwo sprawdzić - rozpędzić się i delikatnie zaciągać ręczny. Jeżeli pojawią się wibracje wtedy winny jest tył, jeżeli się nie pojawią wtedy winny jest przód. Jak chcesz to możesz podjechać w sobotę do mnie (do Rybnika) to pomierzymy tarcze i zobaczy się gdzie jest przyczyna ;)
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#26 feniks

feniks
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Leszczyny
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:zbyt mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:opływowe CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:03, 13.01.2014

Chłopaki z Chorzowa sprawdzali ręczny też :) okazało się że tarcze z przodu a dokładnie jedna od strony wewnętrznej trochę obcierała, poprostu była krzywa. Po przetoczeniu jest wszystko ok. Ogólnie to najważniejsze że wiadomo skąd się to wzięło bo zaraz na wiosnę już czeka komplecik większych tarcz na przód. pawpor, i mam nadzieję że będę z niego nieziemsko zadowolony :)
  • 0

#27 Marcin94a

Marcin94a
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Rytele Olechny
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USA aerodeck
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:aerodeck
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:08, 28.01.2014

Witam wszystkich, ja miałem(mam jeszcze) tak przypadek accord v z przodu objaw jakby koło hamowało rytmiczne, lód śnieg ja zblokowało to nie mogłem ruszyć, prawy przód. Zwaliłem koło a tam 4 śruby  kluczy 14 przykręcające tarcze zluzowane dokręciem i ok hula ale przejechałem z 8km i znowu te objaw zdjełem koło a tam wsztsko dokręcone, miał ktoś tai przypadek? auto ostało i miałem trase 10 km było ok i jak go naleci;/ raz ok raz bicie


  • 0

#28 JoeBlack

JoeBlack
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:internet
  • Paliwo:PB
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 16:58, 07.02.2014

Koledzy to jeszcze raz wracając do tematu.
Obecnie mam przejechane 200kkm
Na 180kkm wymieniane były z przodu tarcze Zimmermann oraz klocki EBC Green.
Od jakiegoś czasu, ale nie wiem dokładnie od kiedy, czuje takie właśnie dziwne uczucie jakby przy delikatnym hamowaniu do zera raz hamowało mocniej raz słabiej (pulsacyjnie) przed samym zatrzymaniem.
Nie ma jakiegoś bicia na kierownicy. Przy gwałtownym hamowaniu tego nie czuć.
Nie ma różnicy na zimnych czy ciepłych hamulcach.
Auto jest cały czas regularnie serwisowane w ASO i jest świeżo po przeglądzie na 200kkm.
Niestety zapomniałem o tym powiedzieć na przeglądzie :(
Opony nowe założone na zimę.
Co mam szukać ? Czy możliwe jest, że to tarcze są zwichrowane ?

Pozdrawiam
joe black
  • 0

#29 Ogarzysta

Ogarzysta
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:51, 07.02.2014

 

 

Od jakiegoś czasu, ale nie wiem dokładnie od kiedy, czuje takie właśnie dziwne uczucie jakby przy delikatnym hamowaniu do zera raz hamowało mocniej raz słabiej (pulsacyjnie) przed samym zatrzymaniem.

Pisałem o takim zjawisku na pierwszej stronie. U mnie okazało się, że pokrzywiły się tarcze przednie z powodu założenia na zasyfione piasty. Lewa miała chyba 0,1mm bicia, a prawa 0,07mm. Po zmianie tarcz na nowe i złożeniu tak, żeby bicie było na poziomie 0,05mm wszystko ustało.

 

 

Nie ma jakiegoś bicia na kierownicy. Przy gwałtownym hamowaniu tego nie czuć.

U mnie przy bardzo mocnym hamowaniu nie zawsze było czuć; przy wyższych prędkościach można było wypaść z fotela.

Miałem napisać o rozwiązaniu problemu za jakiś czas, bo dopiero z 400km zrobiłem, ale mam nadzieję, że telepanie nie wróci.


Użytkownik Ogarzysta edytował ten post 19:52, 07.02.2014

  • 0

1438105_awat.JPG


#30 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:04, 07.02.2014

JoeBlack - możesz podesłać zdjęcia tarcz na PW. Przy wymianie były mierzone piasty/tarcze (jeżeli tak to jakie wyniki, jeżeli nie to wypadało by teraz zmierzyć chociaż tarcze). Jak wygląda stan tylnych tarcz, często telepanie samochodem bez bicia kierownicy pochodzą właśnie od tylnych tarcz
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq