Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

bicie na kierownicy przy hamowaniu i nie jest to wina tarcz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
58 odpowiedzi w tym temacie

#46 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:58, 18.12.2014

Tylne tarcze przetoczone. Po założeniu na piastę maja bicie 0,03.
Niestety dalej jadąc 140km/h po muśnięciu pedału hamulca kierownica drzy.
Teoria z biciem od tylnych tarcz nie sprawdziła sie.

Podsumowując.
Przednie tarcze przytoczone na samochodzie ( ten co robił upiera sie ze zrobił dobrze i ze to pewnie tył )
Tylne tarcze zdemontowane i przetoczone ( ten co robil twierdzi ze przednie tarcze toczone na samochodzie to przyczyna drgan )
I bądź tu mądry jeden zwala na drugiego
Chyba ze to faktycznie nie tarcze ? Ale ile razy mozna jeździć samochodem na sprawdzanie zawieszenia.

Użytkownik flashmaniac edytował ten post 20:00, 18.12.2014

  • 0

#47 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 20:05, 18.12.2014

Drążki i końcówki są w porządku?
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#48 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:07, 18.12.2014

Drążki i końcówki są w porządku?

Tak wszystko zostało przetrzepane. Zarówno na szarpakach jak i łychami itp....

Jadę jutro do tego co mi toczył tył ( kazał przyjechać ) jak by nie pomogło.

Użytkownik flashmaniac edytował ten post 20:12, 18.12.2014

  • 0

#49 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:54, 19.12.2014

Sprawa się rozwiązała.

 

Byłem dzisiaj u tego mechanika który toczył mi tarcze z tyłu na tokarce ( fachowa robota )

Zdjął przednie tarcze, założył na maszynę i okazało się że tarcze które były toczone na samochodzie przez innego mechanika są dalej krzywe !

Tarcze zostały od razu przetoczone i jest teraz dobrze !

Dopytałem czy toczenie tarcz na samochodzie zawsze się nie udaje czy miałem pecha.

Odpowiedź była taka że ma wielu klientów którzy przyjeżdżają do niego na poprawkę po toczeniu tarcz na samochodzie.

Może komuś się przyda. Ja pierwszy raz toczyłem na samochodzie i więcej tego nie zrobię.

 

Jak ktoś ma problemy z drżeniem kierownicy przy hamowaniu to mogę wysłać namiary na dobrego mechanika który sprawdzi tarcze i jeśli będą krzywe od razu przetoczy.

Kontakt przez priv.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 11:56, 19.12.2014

  • 0

#50 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:24, 19.12.2014

A mierzył kolega bicie przednich tarcz po przetoczeniu na aucie czy tylko po zdjęciu?

Ja miałem przetaczane przednie tarcze na aucie i nie ma absolutnie żadnego bicia.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#51 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:55, 19.12.2014

Teoretycznie na aucie toczenie powinno być bardziej precyzyjne,bo tarcza jest nieruszana z piasty.Taki był ogólnie zamysł i cel tych maszynek.
  • 0
                       

#52 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:48, 19.12.2014

A mierzył kolega bicie przednich tarcz po przetoczeniu na aucie czy tylko po zdjęciu?
Ja miałem przetaczane przednie tarcze na aucie i nie ma absolutnie żadnego bicia.

Nie było mierzone na aucie dzisiaj tylko po zdjęciu. Na aucie mierzyłem wcześniej kilka razy i zawsze było około 0.03. Czyli było w normie a biło. Te pomiary czujnikiem zegarowym to *cenzura* warte. Z pomiaru wychodzi ze tarcza dobra a bije,

Fakt ze zawsze mierzyłem czujnikiem na aucie gdy były zimne. Mechanik jak juz zakładał tarcze na tokarkę to tarcza była tez zimna a bicie było.

Użytkownik flashmaniac edytował ten post 13:56, 19.12.2014

  • 0

#53 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:50, 19.12.2014

A nie jest tak, że jak z piastą jest coś nie halo i tarcza zostanie przetoczona na aucie to wszystko jest dopasowane do tych odchyłek piasty. A jak taką tarcze się zdejmie to na normalnej tokarce będzie miała bicie?
  • 0

#54 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:52, 19.12.2014

Teoretycznie na aucie toczenie powinno być bardziej precyzyjne,bo tarcza jest nieruszana z piasty.Taki był ogólnie zamysł i cel tych maszynek.


Dokładnie tak samo myśle, Moze trafiłem na partacza, robiłem to wawie na ul. Krakowskiej.

A nie jest tak, że jak z piastą jest coś nie halo i tarcza zostanie przetoczona na aucie to wszystko jest dopasowane do tych odchyłek piasty. A jak taką tarcze się zdejmie to na normalnej tokarce będzie miała bicie?


Myśle ze tak. Jak masz krzywo piastę to toczenie na aucie teoretycznie powinno pomoc.
  • 0

#55 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 14:01, 19.12.2014

Po prostu musiałeś trafić na partacza i tyle. Z założenia takie toczenie powinno wyeliminowac wszystkie inne niedoskolałości piasty itp. A nie masz czasem delikatnego luzu na łożysku koła? To też mogło spowodować złe przetoczenie tarcz.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#56 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:38, 19.12.2014

Po prostu musiałeś trafić na partacza i tyle. Z założenia takie toczenie powinno wyeliminowac wszystkie inne niedoskolałości piasty itp. A nie masz czasem delikatnego luzu na łożysku koła? To też mogło spowodować złe przetoczenie tarcz.


Luz na łożyskach był sprawdzany jak trzepane było zawieszenie i luzu brak.

Zdziwiło mnie to ze przy toczeniu na aucie tarcze przykręcił tylko dwiema śrubami. Z doświadczenia wiem ze jak przekręciłem tarcze tylko dwiema śrubami to czujnik zegarowy pokazywał bicie czasami o 0,04 więcej.
  • 0

#57 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:04, 19.12.2014

Luz na łożyskach był sprawdzany jak trzepane było zawieszenie i luzu brak.

Zdziwiło mnie to ze przy toczeniu na aucie tarcze przykręcił tylko dwiema śrubami. Z doświadczenia wiem ze jak przekręciłem tarcze tylko dwiema śrubami to czujnik zegarowy pokazywał bicie czasami o 0,04 więcej.

No i wiadomo czemu tarcze się źle przetoczyły......  Oczywiście, że powinny być przykręcone na wszystkie śruby i to z jednakowym momentem a do tego poprzez poprzez podkładki imitujące docisk felgi. Dokręcanie tylko na tylko 2 śruby z automatu krzywi tarczę.

To samo tyczy się dokręcania kół. Wszystkie śruby muszą być dokręcane z jednakowym momentem.

 

W Hani V generacji nie ma potrzeby dokręcania śrób bo jest inaczej rozwiązany sposób mocowania tarcz.

Czyli jednak trafiłeś na partacza.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#58 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:58, 24.12.2014

Zbyt wcześnie się cieszyłem znowu się zaczyna bicie na kierownicy przy hamowaniu przy prędkości większej od 140km/h, poniżej jest OK.

Na razie tragedii nie ma ale wiadomo że będzie się to powiększać. Dziwne jest to że czasami bije a czasami nie. Tak mniej więcej 50/50.

 

Obecnie mam tarcze ATE ale mam jeszcze stare Zimmermann. Mają grubość 24mm. Myślicie że można je jeszcze przetoczyć ?

 

Zastanawiam się czy nie kupić tarcz OEM na przód. Rozmawiałem ostatnio z właścicielem Hondy w zakładzie wulkaniazacyjnym i właściciel ma ją od nowości.

Ma przejechane 100tys km a tarcze ma oryginał i nic mu nie bije. Ja na 100tys km musiałbym 10 razy zmieniać tarcze :)


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 15:59, 24.12.2014

  • 0

#59 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 18:06, 24.12.2014

U mnie oryginały skończyły się pi około 475 tys, bo na wiosnę wymienialem a się okazało się jeszcze logo miały od środka, nic nie biło, a wymieniłem na ATE i po kilku miesiącach zaczęły bić, aje mam jeszcze do zrobienia tył i prawdopodobnie końcówki kierownicze wiec może uda się uratować
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq