Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

bicie na kierownicy przy hamowaniu i nie jest to wina tarcz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
58 odpowiedzi w tym temacie

#1 KSW

KSW
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:rz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:57, 24.12.2013

Witam, problem polega na tym ze czuc bardzo mocne bicie na kierownicy podczas hamowania zwlaszcza z wiekszych predkosci, napewno nie jest to wina tarcz hamulcowych ani kol czy tez opon bo sprawdzalem na roznycn konfiguracjach, co nastepne w kolejnosci nalezy sprawdzic aby nie pchac sie w niepotrzebne koszty?
Samochod honda accord V 94r 2.0
  • 0

#2 west

west
  • Klubowicz
  • 2304 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:14, 24.12.2013

klocki
  • 0
<p>Nie sprawdzam numerów VIN . Nie sprawdzam cen części .Nie polecam nikogo ani niczego <br>
​Po prostu nie mam czasu ......................................<br>
Pozdrawiam , co złego to nie ja</p>

#3 KSW

KSW
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:rz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:44, 24.12.2013

Skoro wykluczam tarcze to i klocki byly zmieniane 2 razy i zero jakiejkolwiek zmiany w biciu
  • 0

#4 west

west
  • Klubowicz
  • 2304 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:47, 24.12.2013

Aha nie wiedziałem że to takie oczywiste że zmienia sie dwa razy klocki a ja :k :k :k :k :k
  • 0
<p>Nie sprawdzam numerów VIN . Nie sprawdzam cen części .Nie polecam nikogo ani niczego <br>
​Po prostu nie mam czasu ......................................<br>
Pozdrawiam , co złego to nie ja</p>

#5 KSW

KSW
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:rz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:05, 24.12.2013

Raczej ze klocki sa zmieniane razem z tarczami, o to mi chodzilo
  • 0

#6 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:16, 24.12.2013

KSW, Zawieszenie do konkretnego sprawdzenia (i nie na stacji diagnostycznej tylko u dobrego mechanika bo mi ostatnio na 2 stacjach nie znaleźli wybitego wahacza...)
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#7 Ogarzysta

Ogarzysta
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:22, 25.12.2013

A telepie się tak samo gdy hamulce są zimne i rozgrzane? Nie masz wrażenia, że jak delikatnie hamujesz to niedługo przed zatrzymaniem samochód jakby hamuje na przemian raz mocniej, a raz słabiej?
  • 0

1438105_awat.JPG


#8 KSW

KSW
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:rz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:54, 25.12.2013

To pierwsze raczej nie ma znaczenia czy cieple czy zimne bo telepie dosc mocno w obu przypadkach ciezko mi stwierdzic czy mocniej, co do drugiego tak, mam wrazenie jakby na przemian hamowal, dodatkowo obracajac przednie lewe kolo w powietrzu mocniej trze tarcze w jednym miejscu, prawe kolo jest ok, wykluczam same tarcze jako winowajce wiec co?
  • 0

#9 Ogarzysta

Ogarzysta
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:54, 26.12.2013

Mamy więc identyczny problem z tą różnicą, że u mnie kierownica telepie się raz mocniej, a raz słabiej. Mechanik stwierdził, że to może być jakiś luz w zawieszeniu, który jest na tyle mały, że daje o sobie znać, ale nie widać go na podnośniku. Sam podejrzewam, że któraś piasta jest krzywa, najprawdopodobniej tylna, bo obracając chyba prawym kołem słychać że w jednym miejscu klocek przyciera. Zamierzam to pomierzyć czujnikiem zegarowym i jeśli to niczego nie wykaże to będę się zastanawiał dalej.
  • 0

1438105_awat.JPG


#10 kaeres90

kaeres90
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:RMI / Mielec
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:59, 26.12.2013

Sprawdź czy klocki masz równomiernie zużywane na całej ich długości. Kiedyś robiłem na regeneracji i pamiętam że chyba Ople z systemem Lucasa miały ten problem, iż tłoczek z jednej strony miał tendencje do korozji pod powierzchnią chromu. Powodowało to zwiększenie średnicy w jednym miejscu i podczas pracy tłoczek wychodził lekko pod skos. Klocki zużywały się nierównomiernie a to powodowało bicie.

Sprawdź również tak jak kolega wcześniej podpowiedział zawieszenie.

W swoim acco mam lekkie bicie podczas hamowania po zmianie na koła zimowe. Wszystko przez zimowe zabawy z ubiegłego sezonu zimowego na recznym. Koła sprawdzone, wyważone itp a mimo wszystko sa lekko kwadratowe i ujawnia się to dopiero na heblu.
  • 0

#11 KSW

KSW
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:rz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:10, 26.12.2013

Ciekawa teoria z tloczkiem, dlatego pytalem co warto sprawdzic, wczesniej nie pisalem bo chcialem poznac wasze doswiadczenia z podobnym problemem, mechanik mi powiedzial ze to piasta moze byc znieksztalcona jednak nie chcialem od razu podejmowac krokow by nie pchac sie w koszty jak bez sensowna wymiane tarcz ktore nic nie daly. Macie jeszcze jakies propozycje?
  • 0

#12 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:17, 27.12.2013

Rocznik 1994 to warto sprawdzić przeguby wewnętrzne, gdyż mogą mieć już na tyle duże luzy, że powodują powstanie wibracji na kierownicy (zwłaszcza lewy przegub "na podporze").

Nie słyszysz czasem stuku przy ruszaniu spod świateł albo nie masz drżenia kierownicy przy jeździe w przedziale 100-130km/h ?

Poszarp też do siebie za przednie koła i obserwuj czy nie ma luzu na sworzniach górnych wahaczy no i oczywiście trzeba też dokładnie sprawdzić drążki i końcówki drążków kierowniczych ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#13 KSW

KSW
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:rz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:19, 29.12.2013

Stuku nie slysze, ale jest drzenie kierownicy wlasnie w takim przedziale na letnich oponach bardziej na zimmowych troche mniej. A czy to ze jak krece luzno kolem to slysze ze w jednym miejscu wyraznie przyciera mocniej, mysle ze to jest glowny powod, ale co nalezy wymienic czy tez sprawdzic w takim wypadku? Piasta czy cos innego?
  • 0

#14 accordmaniac

accordmaniac
  • Klubowicz
  • 234 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:160
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:45, 29.12.2013

tak jak kaeres to by raczej nie przycierało tylko w jednym miejscu, też miałem problem z tłoczkami. u mnie też stukało przy hamowaniu i faktycznie, była to wina jednego tłoczka, z tym że oprócz bicia było slychać też wyraźne jego tarcie o tarczę, tak jakby nie puszczał do końca i delikatni przycierał. Ale wtedy po rozebraniu jak kręciłem kołem to było tą przycierkę słychać na całym obwodzie, a nie tylko w jednym punkcie.


Tarcze wymieniałeś na nowe, prosto z zaufanego sklepu? Znajomemu się raz w oplu zdarzyło, że niby wymienił tarcze na nowe, sporo zapłacił, a okazało się że były to ładnie przeszlifowane i odpicowane tarcze z odzysku ;)
  • 0

1987 Honda Accord CA5 - Lusty Liz / 1992 Honda Accord CB3 - Feisty Frankie
1997 Honda Accord CD7 - Slutty Sandy / 1999 Honda Accord CG2 - Booty Betty
2005 Honda Accord CL9 - Kinky Katie / Honda Accord CU3 - Dirty Diana

Honda S2000 AP1 - Naughty Nikki


#15 Radek0684

Radek0684
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:WLKP.
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:16, 29.12.2013

Witam
Miałem podobny przypadek w poprzednim aucie, z tą różnicą, że ja zapodałem w krawężnik na skręconych kołach. Skrzywiła się piasta lewego koła i od tamtej pory miałem bicie na kierownicy i przy powolnym toczeniu się do świateł na luzie i bez hamowania można było wyczuć jakby klocki delikatnie przycierały o tarczę i puszczały. A tu przykładowy filmik, u mnie podobnie to wyglądało:

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq