Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ciężko wchodzą biegi


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
94 odpowiedzi w tym temacie

#46 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:51, 02.01.2009

A czy przy przejściu 1->2 w czasie rozpędzania lub 3->2 gdy zwalniasz też jest wszystko zupełnie normalnie, dwójka nie wchodzi ciężej jak skrzynia jest zimna albo nie "chrupie" ?

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#47 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:28, 03.01.2009

przyłączę się do tematu bo mam problem z trochę ciężej niż pozostale biegi wchodzącą dwójką. czasami jak włączam dwójkę to jakby takie lekkie chrupnięcie było słychać odczuwalne na dźwigni. nie zawsze się to dzieje i może ktoś inny nawet nie zwróciłby na to uwagi, ale ja na wszystko uwagę niestety zwracam.

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#48 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
Reputacja: 25
Super

Napisano 00:01, 04.01.2009

Pytałem kolegi bo ja mam takie właśnie objawy jak piszesz. Można z tym żyć ale to jest szwankujący synchronizator i nic się na to nie poradzi (oprócz wymiany). Wymiana oleju też nie pomoże.
Niekoniecznie zużyty (byłoby dziwne bo ja mam przejechane dopiero 70000km), raczej poprzedni właściciel nie szanował skrzyni (wbijał za szybko biegi itp.) i mógł zedrzeć warstwę ślizgową z synchronizatora itp.

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#49 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:36, 04.01.2009

zakładając że to synchronizator, to czy powinno się z tym jeździć? w sumie niewiele to przeszkadza, bo problem pojawia sie rzadko.
czy eksploatacja z taką niewiele przeszkadzającą usterką nie doprowadzi w konsekwencji do jakiejś poważnej awarii i naprawy?

spróbuję przesmarować jeszcze wszystkie cięgna pod mieszkiem, w końcu to niewiele pracy. może to pomoże a napewno nie zaszkodzi.

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#50 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:42, 04.01.2009

Nie zaszkodzi i nie pomoże. Jeśli źle Ci działa jeden bieg to wina jest w skrzyni :( Może wajcha będzie łatwiej chodzić i tyle ;)

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#51 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:47, 04.01.2009

dla lekkiego wajchowania chociażby warto przesmarować uważam, zwłaszcza iż wątpie aby kiedykolwiek ktoś to konserwował po wyjeździe z salonu. w moim, a raczej teraz juz w żony ;-) civicu biegi chodzą jak w masełku. i trochę mnie denerwuje to że w accordzie jest gorzej. żona z lekką satysfakcją w głosie nawet mówi ze w jej civicu lepiej biegi chodzą :-)

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#52 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
Reputacja: 25
Super

Napisano 13:58, 04.01.2009

Jeśli już coś smarować to zewnętrzny mechanizm zmiany biegów czyli połączenie linek ze skrzynią (głęboko pod maską). To co jest w kabinie nie jest narażone na żadne wpływy atmosferyczne itp.

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#53 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:36, 04.01.2009

marco w civicu jest "bezpośrednie" połączenie skrzyni z drążkiem zmiany biegów i spisuje się to bardzo dobrze.nie wiem dlaczego w accordzie tak przekombinowali, brak miejsca czy co?

#54 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:40, 12.01.2009

panowie u mnie też zaczęło chrupać przy wrzucaniu 2 , niestety to jest wina synchronizatora. teraz pytanie co lepiej:
kupić skrzynie od anglika z niewielkim przebiegiem i gwarancją rozruchową,
czy o ile jest dostępny nowy synchronizator i dać do wymiany.
proszę o zwrócenie uwagi na aspekt finansowy.

#55 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:58, 12.01.2009

Ja też mam maleńki problem z 2 biegiem ale tylko na zimnej skrzyni , kiedyś miałem ten sam problem w mazda 323F , spec od skrzynek b. powiedział iż w tym stanie skrzynia bez rozbierania nawet czasami pozgrzytując wytrzyma dożywotnio w tym aucie , a jeżeli zdecyduje się zajrzeć do środka nie ma najmniejszych szans . I tu się z nim w pełni zgadzam , nie raz już rozbierałem różne skrzynki (jestem mech. samoch. z zawodu i zamiłowania ale z b. małą praktyką) i nie radze tam zaglądać dopóki jeszcze pracuje , jeżeli już to w dobrym zakładzie gdzie mają warunki i pojęcie co z tym zrobić . Ja wymienie u siebie olej jak nie pomoże nic nie robie (mazda u mnie u takim stanie przejechała 120tys km , jak sprzedawałem przy 240tyś stan jak na początku) Mam pytanie co do ojeju : jaki powinien być zalany (bo w tutejszych serwisach jeją co mają po ręką i im nie przetłumaczysz że źle robi) pozdro lekkości bez zgrzytu :paker:

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#56 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3,396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:01, 13.01.2009

Olej do skrzyn to zaleznie od typu. Automat: Honda ATF, manual: Honda MTF, do kupienia w ASO. Inne tylko awaryjnie.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#57 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:11, 13.01.2009

Upatrzyłem sobie w sklepie olejek nie pamiętam jego parametrów , rano sprawdzę ale coś z castrol-a

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#58 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
Reputacja: 25
Super

Napisano 00:15, 13.01.2009

Ja Fiatem z mocno zgrzytającą dwójką zrobiłem 50 tys km i on nadal jeździ (niedawno widziałem swojego byłego Fiata na ulicy).

Ogólnie ze skrzynią to jest jak z silnikiem. Kupić nowy - taniej ale nie wiadomo czy się nie trafi na złoma. Gwarancja uruchomieniowa nic nie daje bo pewne rzeczy wyjdą po czasie.
Naprawiać - drożej a często znacznie drożej ale wiadomo na czym się stoi.

[ Dodano: 2009-01-13, 00:22 ]

Upatrzyłem sobie w sklepie olejek nie pamiętam jego parametrów , rano sprawdzę ale coś z castrol-a


Do skrzyń manualnych Hondy nadaje się tylko Honda MTF, do kupienia wyłącznie w ASO Hondy. Wszystkie katalogi markowych producentów olejów przy Hondzie podadzą Ci, że nie nadaje się ich olej tylko "manufacturer specific oil" czy jakoś tak - generalnie chodzi właśnie o MTF'a.

Jedynie do skrzyń starszych Hond zamiennie był dopuszczalny silnikowy (tak, tak !) 10W30 lub 10W40.

Do automatów można stosować Honda ATF lub jakiś Dexron ale nie pamiętam który, nie mam instrukcji pod ręką.

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#59 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4,275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:34, 13.01.2009

Mi rowniez ciezej wchodzi 2.
Ale tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu jest juz ok, chodzi jak maslo.
Olej wymieniony 2kkm i troszke pomoglo, szczegolnie jest duzo lepiej na
rozgrzanym.

Gdzies slyszlem ze w VI wlasnie synchro 2 pada najczesciej i z tego co pamietam
koszt zakupu nowego w aso to okolo 700pln + robocizna (moge sie mylic co do ceny,
wiec nie bijcie).
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#60 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:35, 13.01.2009

a nie wie ktoś czy może to synchro objęte jest jakąś kampanią servisową




IPB Skin By Virteq