XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Ciężko wchodzą biegi
#76
Napisano 00:54, 29.01.2009
ja też mam te same objawy co u was, dwójka wchodzi dość cieżko na zimnym, jak sie rozgrzeje to jest lepiej ale słysze takie "klikniecie" przy zmienie, wyraznie dochodzące pod mieszkiem zmiany biegów, jak by mi cos tam na sucho pracowało, ale przesmaruje to silikonem jutro i zobacze.
Jednak ja wiem ze moje sprzęgło to juz jest do wymiany niedlugo, mimo iz sprawdzając je metoda domową czy dobre to wszystko jest ok, ale ja czuje ze juz łożysko słychac i samo sprzęgło nie pracuje jak powinno, bierze dobrze od troche wyżej niż połowa ale czasami przy samej podłodze...
Kupiłem olej MTF i chciałem faktycznie wymienieć ale wstrzymuje sie z ta wymiana bo panowie jak ktos teraz wymieni olej wyda ok 120zł i okaże się ze to olej nie pomogół i winne będzie sprzęgło, to jak je wymieni to olej znowu nowy i kolejne 120 zł w plecy. Skoro ktos czuje ze sprzęgło niedomaga to lepej kupic nowe razem z olejem do skrzyni.
Ja czekam az mi padnie sprzęgło i wtedy odrazu olej wymienie, narazie jutro przesmaruje od wewnątrz skrzynie i sprawdze ten płyn w wysprzęgliku i zobacze na ile to pomoże.
Ale z tego co czytam to kolejna bolączka hondy, praca skrzyni. Faktycznie w civicu chodzi bajecznie dobrze ! a w accordzie jak dla mnie zmiana biegów to czasami totalna nieprzyjeność. Bo tak samo jak wy czasami 1 nie idzie wrzucić na skrzyżowaniu... wsteczny tez czasami na dwa razy, dwójka "dziwnie" wchodzi, trójke słychać ze wrzucam, czwórkę tak samo, tylko 5 jest dobra Jednak ja winie sprzęgło za to.
ok panowie jeszcze mam takie pytanie gdzie sprawdzic ten płyn od wysprzęglika ? i gdzie pod maska sa te linki od skrzyni biegów zeby je nasmarowac ?
#77
Napisano 09:52, 29.01.2009
1. Na zimnym silniku etc. przez pierwsze 5km biegi rzeczywiście wchodzą cieżko i potrafi "pryknąć" zębami => RADA: Wrzucać przez pierwsze kilometry biegi powoli. W przypadku mojej skrzyni problem jest przede wszystkim z 3-ką i delikatny z 2-ką.
Najwyraźniej na zimnym oleju synchro nie pracuje optymalnie
2. Jeśli ktoś na zgrzytanie na jakimś biegu mimo rozgrzania etc to ewidentnie ma padające synchronizatory. Do Waszych skrzyń są pewnie dosyć tanie ale do U2Q7... >2k PLN / szt
3. Kliknięcie przy zmianie biegów => a słyszeliście o czymś takim, że Honda miała/ma zwyczaj robić skrzynie właśnie z takim "klikiem", bo ja słyszałem
4. Mało znana dla mnie sprawa poruszona wczoraj na spocie przez Młodego to takie tuleje gumowe które są w skrzyni i przez które są przekazywane ruchy lewarka => ale o więcej szczegółów musicie pomęczyć Młodego
@Grzesiek, zalewaj nowycm MTF'em i sie nie zastanawiaj! Przy zmianie sprzęgła olej się zlewa i wlewa sie go ponownie
Nowy projekt: Audi A8/S8 <-- Click
#78
Napisano 10:03, 29.01.2009
ale kurcze wie ktos jak to jest z tym płynem do wysprzęglika ? gdzie go szukać ? to jest jakis osobny zbiornik ? czy ten płyn jest pobierany ze zbiorniczka od płynu hamulcowego ?
#79
Napisano 10:30, 29.01.2009
zaznaczyłem kółkiem:
Odkręcasz wysprzeglik (przynajmniej u mnie trzeba, bo nie mozna dostać sie doodpowietrznika), a nastepnie odkrecasz odpowietrznik tak zeby olej zaczał powoli lecieć.
Jedna osoba naciska na pedał sprzegła, druga dolewa płynu do zbiornika i obserwuje wyciekający olej => kiedy ten nowy zacznie lecieć
Cala filozofia
Nowy projekt: Audi A8/S8 <-- Click
#80
Napisano 10:38, 29.01.2009
ale kurcze wie ktos jak to jest z tym płynem do wysprzęglika ? gdzie go szukać ? to jest jakis osobny zbiornik ? czy ten płyn jest pobierany ze zbiorniczka od płynu hamulcowego ?
Grzechu no wstyd!!
Zbiorniczek jest jak otworzysz maske po prawej stronie, taki malutki szary.
Nie zaobserwowałem jakichkolwiek sgrzytów czy to na zimnym czy na cieplym oleju na żadnym biegu. Jedynke wbijam normalnie dojezdzajac do krzyzowek, dwojka wchodzi tak jak powinna, trojka to samo, bez żadnych oporów. Jedynie wsteczny trzeba czesem dwa razy wysprzęglić.
Jeśli takie klikanie słychac zmieniajac biegi, cos jak wbijanie biegu to nie widze w tym nic nienormalnego. Jak pisał Blade- a nie sądzicie że to tak musi być?
Fakt świeżo po zmianie oleju w skrzyni to skrzynia pracowała jak masełko
Słychać było tylko takie cyknięcia delikatne, ehh fajnie pracowała. Grzechu znowu zaczynasz wymyślać, coś mi się wydaje. Jak kupimy sobie nówke salonową to będzie prawo marudzić .
[ Dodano: 2009-01-29, 10:39 ]
Dokładnie to co Blade na fotce zaznaczył.
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#81 Guest_Anonymous_*
Napisano 11:43, 29.01.2009
Ja też mam problem i śledzę ten wątek bo nie wiem czy to trzeba mieć sposób na tą dolegliwość , czy kupować skrzynie w obawie że gdzieś na trasie skończą się biegi,
#82
Napisano 12:01, 29.01.2009
Mowie ci Seth ja tam nic nie wymyslam taka jest prawda
Teraz nie moge sprawdzić jak u mnie to wyglada ale ten zbiorniczek mam na maxa z tego co kajarze jak jakis czas temu sprawdzałem.
#83
Napisano 13:04, 29.01.2009
Przestałem czepiać się tego ze jedynka & wsteczny nie zawsze wchodzą, przestałem szukać dziury w całym i zacząłem zmieniać biegi jak Hondziarz => szybko. Wtedy chodzi po prostu idealnie.
Ogólnie uważa się ze skrzynia biegów w HA VI gen jest bardzo dobra (nie tylko w ATR'e)
Nowy projekt: Audi A8/S8 <-- Click
#84
Napisano 22:36, 29.01.2009
wiem wiem ja sie czepiam troche, ale taki juz jestem
Tak apropo to wziałem sobie instrukcje obsługi i przeczytałem cos o tym naszym wstecznym biegu, cyt. " Po naciśnieciu sprzęgła należy doczekac kilka sekund, następnie włączyć bieg wsteczny lub na chwilę włączyc którys z innych biegów a potem wsteczny. Pozowli to na zatrzymanie wałków skrzyni biegów i włącznie wstecznego biegu bez zgrzytu"
Czy reasumując tak ma każdy
niedlugo wymienie olej i nasmaruje jeszcze co się da pod maską i zobaczymy co to poprawi.
Potem to już tylko sprzęgło. :-/
#86
Napisano 23:45, 29.01.2009
no racje moge go przy wymianie sprzęgła zlać i potem ponownie zalac, zreszta ja kupiłem 2,5l wiec 0,5 mi zostanie to sie najwyżej chociaż tą połówką świeżego zaleje potem.
olej w skrzyni nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem , sprzęgło znajduje się pomiędzy silnikiem a skrzynią , przy wymianie sprzęgła nie musisz zmieniać oleju w skrzyni
Pozdrowionka
-----------------------------------------------------------------
Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa
#87
Napisano 07:19, 30.01.2009
Nowy projekt: Audi A8/S8 <-- Click
#88
Napisano 11:06, 30.01.2009
ha! A właśnie ze się zlewa. Bo jak zdejmiesz skrzynie bez wyjmowania półosi He?
masz rację , ale nie do końca bo są i na to sposoby , wypinasz półosie i na ich miejsce wkładasz korek , ja miałem takie gumowe , jest o wiele szybciej niż zlewanie i zalewanie oleju
Pozdrowionka
-----------------------------------------------------------------
Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa
#89
Napisano 13:04, 30.01.2009
Jeżeli chcecie wrzucę fotorelację do działu "zrób to sam" lub do tego wątku. Jak lepiej?
Do zobaczenia na trasie.
#90
Napisano 13:10, 30.01.2009
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009