Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ciężko wchodzą biegi


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
94 odpowiedzi w tym temacie

#76 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:54, 29.01.2009

witam
ja też mam te same objawy co u was, dwójka wchodzi dość cieżko na zimnym, jak sie rozgrzeje to jest lepiej ale słysze takie "klikniecie" przy zmienie, wyraznie dochodzące pod mieszkiem zmiany biegów, jak by mi cos tam na sucho pracowało, ale przesmaruje to silikonem jutro i zobacze.
Jednak ja wiem ze moje sprzęgło to juz jest do wymiany niedlugo, mimo iz sprawdzając je metoda domową czy dobre to wszystko jest ok, ale ja czuje ze juz łożysko słychac i samo sprzęgło nie pracuje jak powinno, bierze dobrze od troche wyżej niż połowa ale czasami przy samej podłodze...
Kupiłem olej MTF i chciałem faktycznie wymienieć ale wstrzymuje sie z ta wymiana bo panowie jak ktos teraz wymieni olej wyda ok 120zł i okaże się ze to olej nie pomogół i winne będzie sprzęgło, to jak je wymieni to olej znowu nowy i kolejne 120 zł w plecy. Skoro ktos czuje ze sprzęgło niedomaga to lepej kupic nowe razem z olejem do skrzyni.
Ja czekam az mi padnie sprzęgło i wtedy odrazu olej wymienie, narazie jutro przesmaruje od wewnątrz skrzynie i sprawdze ten płyn w wysprzęgliku i zobacze na ile to pomoże.
Ale z tego co czytam to kolejna bolączka hondy, praca skrzyni. Faktycznie w civicu chodzi bajecznie dobrze !!! a w accordzie jak dla mnie zmiana biegów to czasami totalna nieprzyjeność. Bo tak samo jak wy czasami 1 nie idzie wrzucić na skrzyżowaniu... wsteczny tez czasami na dwa razy, dwójka "dziwnie" wchodzi, trójke słychać ze wrzucam, czwórkę tak samo, tylko 5 jest dobra :-D Jednak ja winie sprzęgło za to.

ok panowie jeszcze mam takie pytanie gdzie sprawdzic ten płyn od wysprzęglika ??? i gdzie pod maska sa te linki od skrzyni biegów zeby je nasmarowac ???

#77 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:52, 29.01.2009

To tez sie wypowiem:

1. Na zimnym silniku etc. przez pierwsze 5km biegi rzeczywiście wchodzą cieżko i potrafi "pryknąć" zębami => RADA: Wrzucać przez pierwsze kilometry biegi powoli. W przypadku mojej skrzyni problem jest przede wszystkim z 3-ką i delikatny z 2-ką.
Najwyraźniej na zimnym oleju synchro nie pracuje optymalnie

2. Jeśli ktoś na zgrzytanie na jakimś biegu mimo rozgrzania etc to ewidentnie ma padające synchronizatory. Do Waszych skrzyń są pewnie dosyć tanie ale do U2Q7... >2k PLN / szt :k

3. Kliknięcie przy zmianie biegów => a słyszeliście o czymś takim, że Honda miała/ma zwyczaj robić skrzynie właśnie z takim "klikiem", bo ja słyszałem :-P

4. Mało znana dla mnie sprawa poruszona wczoraj na spocie przez Młodego to takie tuleje gumowe które są w skrzyni i przez które są przekazywane ruchy lewarka => ale o więcej szczegółów musicie pomęczyć Młodego


@Grzesiek, zalewaj nowycm MTF'em i sie nie zastanawiaj! Przy zmianie sprzęgła olej się zlewa i wlewa sie go ponownie :)

#78 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:03, 29.01.2009

no racje moge go przy wymianie sprzęgła zlać i potem ponownie zalac, zreszta ja kupiłem 2,5l wiec 0,5 mi zostanie to sie najwyżej chociaż tą połówką świeżego zaleje potem.

ale kurcze wie ktos jak to jest z tym płynem do wysprzęglika ? gdzie go szukać ? to jest jakis osobny zbiornik ? czy ten płyn jest pobierany ze zbiorniczka od płynu hamulcowego ?

#79 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:30, 29.01.2009

Ja mam taki mały zbiorniczek przy szybie po prawej stronie (jak sie stoi przed samochodem i patrzy na silnik).

zaznaczyłem kółkiem:

Dołączona grafika

Odkręcasz wysprzeglik (przynajmniej u mnie trzeba, bo nie mozna dostać sie doodpowietrznika), a nastepnie odkrecasz odpowietrznik tak zeby olej zaczał powoli lecieć.

Jedna osoba naciska na pedał sprzegła, druga dolewa płynu do zbiornika i obserwuje wyciekający olej => kiedy ten nowy zacznie lecieć :)

Cala filozofia :B

#80 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:38, 29.01.2009

ale kurcze wie ktos jak to jest z tym płynem do wysprzęglika ? gdzie go szukać ? to jest jakis osobny zbiornik ? czy ten płyn jest pobierany ze zbiorniczka od płynu hamulcowego ?


Grzechu no wstyd!!!! :-P
Zbiorniczek jest jak otworzysz maske po prawej stronie, taki malutki szary.

Nie zaobserwowałem jakichkolwiek sgrzytów czy to na zimnym czy na cieplym oleju na żadnym biegu. Jedynke wbijam normalnie dojezdzajac do krzyzowek, dwojka wchodzi tak jak powinna, trojka to samo, bez żadnych oporów. Jedynie wsteczny trzeba czesem dwa razy wysprzęglić.
Jeśli takie klikanie słychac zmieniajac biegi, cos jak wbijanie biegu to nie widze w tym nic nienormalnego. Jak pisał Blade- a nie sądzicie że to tak musi być???
Fakt świeżo po zmianie oleju w skrzyni to skrzynia pracowała jak masełko :-P
Słychać było tylko takie cyknięcia delikatne, ehh fajnie pracowała. Grzechu znowu zaczynasz wymyślać, coś mi się wydaje. Jak kupimy sobie nówke salonową to będzie prawo marudzić .

[ Dodano: 2009-01-29, 10:39 ]
Dokładnie to co Blade na fotce zaznaczył. ;-)

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#81 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:43, 29.01.2009

nie czepiajcie się chłopa, bo faktycznie z tymi skrzyniami jest coś nie chalo, skoro nie tylko on ma ten problem,
Ja też mam problem i śledzę ten wątek bo nie wiem czy to trzeba mieć sposób na tą dolegliwość , czy kupować skrzynie w obawie że gdzieś na trasie skończą się biegi,

#82 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:01, 29.01.2009

ok dzieki blade, ja to sie tak nie znam na tym dlatego pytam :-D
Mowie ci Seth ja tam nic nie wymyslam taka jest prawda :mrgreen:
Teraz nie moge sprawdzić jak u mnie to wyglada ale ten zbiorniczek mam na maxa z tego co kajarze jak jakis czas temu sprawdzałem.

#83 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:04, 29.01.2009

Wiesz, ja kiedys tez sie czepiałem zmiany biegów w moim CG8 ale pozniej się chwile zastanowilem na tym co mi się nie podoba i jak zmieniam biegi...
Przestałem czepiać się tego ze jedynka & wsteczny nie zawsze wchodzą, przestałem szukać dziury w całym i zacząłem zmieniać biegi jak Hondziarz => szybko. Wtedy chodzi po prostu idealnie.

Ogólnie uważa się ze skrzynia biegów w HA VI gen jest bardzo dobra (nie tylko w ATR'e) :)

#84 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:36, 29.01.2009

ja popsikałem smarem w spray tam pod mieszkiem od biegów, ale jakos to nie pomogło...

wiem wiem ja sie czepiam troche, ale taki juz jestem :-D
Tak apropo to wziałem sobie instrukcje obsługi i przeczytałem cos o tym naszym wstecznym biegu, cyt. " Po naciśnieciu sprzęgła należy doczekac kilka sekund, następnie włączyć bieg wsteczny lub na chwilę włączyc którys z innych biegów a potem wsteczny. Pozowli to na zatrzymanie wałków skrzyni biegów i włącznie wstecznego biegu bez zgrzytu"
Czy reasumując tak ma każdy :-D
niedlugo wymienie olej i nasmaruje jeszcze co się da pod maską i zobaczymy co to poprawi.
Potem to już tylko sprzęgło. :-/

#85 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:45, 29.01.2009

Potem to już tylko sprzęgło. :-/

Zawsze możesz wymienić skrzynie odrazu i nowy silnik itd :-P
Ty jeździj a nie tu szukasz usterek ;-)

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#86 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:45, 29.01.2009

no racje moge go przy wymianie sprzęgła zlać i potem ponownie zalac, zreszta ja kupiłem 2,5l wiec 0,5 mi zostanie to sie najwyżej chociaż tą połówką świeżego zaleje potem.


olej w skrzyni nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem , sprzęgło znajduje się pomiędzy silnikiem a skrzynią , przy wymianie sprzęgła nie musisz zmieniać oleju w skrzyni

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#87 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:19, 30.01.2009

ha! A właśnie ze się zlewa. Bo jak zdejmiesz skrzynie bez wyjmowania półosi ?? He?

#88 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:06, 30.01.2009

ha! A właśnie ze się zlewa. Bo jak zdejmiesz skrzynie bez wyjmowania półosi ?? He?


masz rację , ale nie do końca bo są i na to sposoby , wypinasz półosie i na ich miejsce wkładasz korek , ja miałem takie gumowe , jest o wiele szybciej niż zlewanie i zalewanie oleju

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#89 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 13:04, 30.01.2009

Panowie ja przed chwilą wymieniłem olej. Dla mnie szok jak porównałem olej nowy i stary. Na postoju (silnik włączony) jest "masełko". Jeszcze zrobię jazdę próbną.
Jeżeli chcecie wrzucę fotorelację do działu "zrób to sam" lub do tego wątku. Jak lepiej?

Do zobaczenia na trasie.


#90 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:10, 30.01.2009

Dla porzadku, wrzuc do "Zrob to sam"

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009





IPB Skin By Virteq