Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Grzejąca się tarcza

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
148 odpowiedzi w tym temacie

#76 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:40, 04.06.2014

Może przewód hamulcowy jest jakiś zagięty lub czymś przypchany i tłoczek albo nie wraca albo jeden mniej hamuje (skoro trzyma to może być przypchany). Moze przedmuchaj przewody hanulcowe jak i tak już nie wiesz o co chodzi. Może jakiś paproch badź inny badziew jest w przewodzie. Albo w innym miejscu układu ham. jest coś co blokuje przepływ płynu. Przedmuchaj pierw od pompy a potem pod prąd.

 

No i jeszcze jedno - nikt nie napisał że układ jest krzyżowy - koła na jednej osi nie są podłączone w jednym obwodzie! Lewy przód jest z prawym tyłem i prawy przód z lewym tyłem. Czyli ciśnienie z p.p nie przejdzie na l.p. (wtedy przy wycieku płynu z któregoś obwodu zachowujemy hamowanie na jednym kole przedniej osi, w innym wypadku hamowanie tyłem, a jaką siłą hamuje tył wszyscy wiedzą).


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 11:54, 04.06.2014

  • 0

#77 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:07, 04.06.2014

31 % bylo kiepskie, auto wylądowało na warsztacie (nie wiem czy zapomniałem napisać). Oni jeszcze poczyścili wszystko i teraz jest wszystko ok jeśli chodzi o siły hamowania., przewody gumowe wymienione, może zaryzyuję jeszcze wymiane prawego przedniego przewodu sztywnego.


Użytkownik Wydobywczy edytował ten post 21:09, 04.06.2014

  • 0

#78 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1,276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:52, 05.06.2014

Przy okazji, tak jak pisał Lukasz_wrocek, powiedz żeby przedmuchali pompę ABS na kanale PP - możliwe, że tam jakiś paproch siedzi...


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#79 owsikk

owsikk
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:250+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:ep3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:25, 05.06.2014

Tak na marginesie, jest jakaś procedura przedmuchiwania pompy ABS? Trzeba podłąaczać komp i uruchamiać specjalny tryb czy jest taka konstrukcja pompy że bez włączonego zapłonu wszędzie jest "przelot"?


  • 0

#80 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:55, 06.06.2014

nie wiem czy producent przewidział coś takiego jak przedmuchiwanie pompy. Kolega ma dość irytujący problem. Z braku pomysłów co to może być zasugerowałem przedmuchanie węża bo nic mi innego nie przyszło do głowy.


  • 0

#81 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1,796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 16:25, 06.06.2014

Wystarczy poluzować odpowietrznik na zacisku, nacisnąć na hebel parę razy, jeżeli płyn wycieka to jest OK. Nie zapomnieć o zabezpieczeniu przed rozpuszczającym działaniem płynu hamulcowego - tak myślę :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#82 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:45, 06.06.2014

Czarnota jak wytłumaczysz stworzenie jakby zaworu zwrotnego w przewodzie ? (płyn 'wpływa" dobrze do zacisku ale ma problem z powrotem). Zakładamy że przewody są odpowietrzone i w "tą" stronę nie ma problemu z przepływem.


  • 0

#83 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:08, 06.06.2014

panowie proponuje zawiesić temat na jakiś czas :) wrzuciłem dziś felgi 18 :) spedzilem popoludnie z bratem na obserwacji zacisku prawego i lewego, organoleptycznym sptawdzaniu wszystkiego pokolei. W niedziele jade na wycieczke do Nidzicy swoim wozem, mysle ze jak objade bez problemu (a wyglada na to ze tak bedzie) to zaczakam aż coś w końcu klęknie. Śmiesznie było by gdyby się okazało na dłuższą metę że to moje przewrażliwienie.


  • 0

#84 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1,796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 19:33, 06.06.2014

Wydobywczy, nie zważaj na nasze rozważania mechafizyczne. Z Łukaszem dojdziemy do porozumienia, ja się podszkolę i dam odpowiedź :)

 

Felgi 18" to już waga ciężka. Jak możesz Wydobywczy to wrzuć fotę jak wygląda zacisk z tarczą w takiej dużej średnicy


Użytkownik Czarnota edytował ten post 19:35, 06.06.2014

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#85 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1,796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 21:49, 07.06.2014

Czarnota jak wytłumaczysz stworzenie jakby zaworu zwrotnego w przewodzie ? (płyn 'wpływa" dobrze do zacisku ale ma problem z powrotem). Zakładamy że przewody są odpowietrzone i w "tą" stronę nie ma problemu z przepływem.

 

No dobrze trochę się podszkoliłem.

Jak działa ABS można sobie poczytać w Wikipedii.  Ja dotarłem do Pdf Boscha z różnymi schematami.

W pompie ABS jest coś takiego jak Elektryczna pompa zwrotna, która odpowiada za osłabianie siły hamowania (bez udziału kierowcy), czyli w skrócie "cofa" płyn hamulcowy. Przy sprawnych hamulcach tłoczek niejako sam się cofa.

Jeżeli płyn hamulcowy "wpływa" dobrze do zacisku ale ma problem z powrotem, to wnioskuję, że przewód jest bez paprocha, i wina już jest bliżej pompy ABS.

Pewnie Ameryki nie odkryłem, na innym forum ktoś sprytnie poradził, jak przedmuchać przewód od pompy ABS do zacisku.

Ale nie wiem jak przedmuchać samą pompę, proszę również o instrukcje


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#86 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:54, 08.06.2014

a czy ten zaworek również działa cały czas nawet jak pompa abs nie pracuje ? (przez działanie systemu abs rozumiem jego załączenie a nie stan gotowości do załączenia)


  • 0

#87 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1,796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 08:55, 08.06.2014

Łukasz, tu podaję link do tego Pdf. Trochę mi zajęło, żeby te rysunki ogarnąć, wydaje mi się, że nie. Pompa ABS jako całość załącza się tylko podczas "interwencji". Cały układ jest odpowietrzony, zatem musi być jakieś podciśnienie aby płyn nie dociskał tłoczka, kiedy nie hamujemy i ABS nie działa.

 

http://www.hamulcebo...ialania_ABS.pdf


Użytkownik Czarnota edytował ten post 09:13, 08.06.2014

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#88 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:58, 08.06.2014

To chyba nie ma co szukać przyczyny w pompie abs i póki co ją zosatwić w spokoju. I jak odpowiadasz na post zaraz pod spodem to nie musisz cytować.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 08:59, 08.06.2014

  • 0

#89 owsikk

owsikk
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:250+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:ep3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:00, 13.06.2014

Panowie, a da się odłączyć ABS? U mnie w civicu wystarczyło że odpiąłem jeden czujnik ABS, wywaliło błąd i układ nie działał wogóle. Przy hamowaniu blokowały się przednie heble jak w polonezie :D

Wtedy w zupełności będzie można wykluczyć pompę ABS lub wskazać ją jako powód grzejącej się tarczy.

 

P.S. A może kolega krzywo wciska pdeał hamulca? He he, niby żarcik, ale na serwisie w hjundaju kolega usłyszał taką diagnozę kiedy stanął mu jeden klocek a drugi przytarł się do blachy ;-)


  • 0

#90 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1,796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 08:27, 13.06.2014

Tak na marginesie, jest jakaś procedura przedmuchiwania pompy ABS? Trzeba podłąaczać komp i uruchamiać specjalny tryb czy jest taka konstrukcja pompy że bez włączonego zapłonu wszędzie jest "przelot"?

Nikt nie przeczył, że pompy ABS nie da się odłączyć. Pomyślałem, że jednak znalazłeś procedurę przedmuchiwania pompy :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq