Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

gaśnie po przełaczeniu na gaz


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
126 odpowiedzi w tym temacie

#91 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • SkÄ…d:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:21, 20.01.2015

Przemkowal, myślę że odpowiem na każdy akapit :-)
1. Dzis rano (q ze podworko mam duże i otwarte) poluzowalem w wielozaworze ten wylot gdzie elektrozaworek siedzi. Ale że upuszczalem powoli, to przez ponad pól godziny niecale 4-5l upuscilem, a jest jeszcze jakies 25.
2. Nie wiem czy samemu dam rade wyjac butle, czy by nie zlecić znajomemu który i ma kanał i sam taka operacje w swojej omedze robił.
3. Jak samemu moge sprawdzić, czy jest syf w przewodzie tankowania?
4. No ten gszownik cos wspominam, ale nie wiem czemu nie spytalem, dlaczego w takim razie tego nie zrobił. Ok, tu mój błąd.
5. Wiesz co, w sumie to ciezko mi stwierdzić. Na statoilach niezbyt szybko się tankuje. Na BP moze troszke szybciej.
  • 0

#92 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:25, 20.01.2015

1. Ale przecież przy butli masz elektrozawór - w jaki sposób udało Ci się upuścić bez podania zasilania na niego? Czy podawałeś zasilanie na niego?

Najwygodniej chyba byłoby odkręcić przewód przed elektrozaworem pod maską, dopiąć przewód który wyprowadzi gaz poza auto tak w powietrze kilka metrów od auta.

Podać zasilanie na elektrozawór przy butli i wywalić gaz. Tylko obowiązkowo dobrze zamocować przewód bo ciśnienie może zrzucić przewód dołożony do instalacji za elektrozaworem lub drugi koniec może latać w powietrzu sobie i w najlepszym przypadku ktoś po twarzy dostanie przewodem :) bo o możliwości wybuchu / samozapłonu nic nie będe mówił.

 

2. Bez większego problemu powinieneś wyjąć butlę bez kanału.

 

3. wykręcić przy wielozaworze i przy zaworze tankowania i przedmuchać.


  • 0

#93 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • SkÄ…d:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:35, 20.01.2015

A jak najłatwiej podać zasilanie na elektrozawór przy butli?
  • 0

#94 Adam Rogowski

Adam Rogowski
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • SkÄ…d:Lublin-Snopków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:limuzyna
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:52, 20.01.2015

Przemkowal, myślę że odpowiem na każdy akapit :-)
1. Dzis rano (q ze podworko mam duże i otwarte) poluzowalem w wielozaworze ten wylot gdzie elektrozaworek siedzi. Ale że upuszczalem powoli, to przez ponad pól godziny niecale 4-5l upuscilem, a jest jeszcze jakies 25.
2. Nie wiem czy samemu dam rade wyjac butle, czy by nie zlecić znajomemu który i ma kanał i sam taka operacje w swojej omedze robił.
3. Jak samemu moge sprawdzić, czy jest syf w przewodzie tankowania?
4. No ten gszownik cos wspominam, ale nie wiem czemu nie spytalem, dlaczego w takim razie tego nie zrobił. Ok, tu mój błąd.
5. Wiesz co, w sumie to ciezko mi stwierdzić. Na statoilach niezbyt szybko się tankuje. Na BP moze troszke szybciej.

Skoro odkręcałeś trzpień elektrozaworu ten na klucz 17 mm znaczy że gaz ze zbiornika wychodzi i wielozawór jest ok.

Przez 20 kilka lat jak montuję LPG nie zdarzyło się aby było tyle syfu w zbiorniku że blokowało wypływ gazu,sądzę że przyczyna leży w czum innym.


  • 0

#95 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • SkÄ…d:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:43, 20.01.2015

1. Przepraszam za tą poważną wtopę z podaną przeze mnie ilością gazu. Przesadziłem i to baaardzo.
POPRAWKA: Zakręciłem zawór od gazu przy butli i powoli odkręciłem trzpień elektrozaworu przy butli. Dosyć sporo tego gazu mi się ulotniło, ale zapewne był to gaz znajdujący się w wężu biegnącym pod autem.

2. Adamie, nie zaśmiecajmy tematu, tylko pozostańmy na PW, a tu już tylko dodam wyniki po (mam nadzieję) udanej naprawie.

 

Jeśli jednak ktoś miałby swoje zdanie, to chętnie przyjmę.


  • 0

#96 Adam Rogowski

Adam Rogowski
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • SkÄ…d:Lublin-Snopków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:limuzyna
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:46, 20.01.2015

1. Przepraszam za tą poważną wtopę z podaną przeze mnie ilością gazu. Przesadziłem i to baaardzo.
POPRAWKA: Zakręciłem zawór od gazu przy butli i powoli odkręciłem trzpień elektrozaworu przy butli. Dosyć sporo tego gazu mi się ulotniło, ale zapewne był to gaz znajdujący się w wężu biegnącym pod autem.

2. Adamie, nie zaśmiecajmy tematu, tylko pozostańmy na PW, a tu już tylko dodam wyniki po (mam nadzieję) udanej naprawie.

 

Jeśli jednak ktoś miałby swoje zdanie, to chętnie przyjmę.

No skoro gaz był w przewodzie zasilającym to auto powinno działać na LPG. Co do PW jak najbardziej jeszcze na razie jestem.


  • 1

#97 arko1233

arko1233
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • SkÄ…d:Dziadowa KÅ‚oda
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:16, 27.01.2015

U mnie gasÅ‚ na jaÅ‚owym, w trakcie jazdy  po wbicu na gazÅ‚ zaraz przeÅ‚Ä…czaÅ‚ z powrotem na bp . Po jakimÅ› czasie już wgl nie chciaÅ‚ siÄ™ przeÅ‚Ä…czyć i jezdziÅ‚em na bp . Wina leżaÅ‚a po stronie elektryki , niby coÅ› z napiÄ™ciami byÅ‚o nie tak w każdym razie problem zostaÅ‚ rozwiÄ…zany :)


  • 0

#98 Adam Rogowski

Adam Rogowski
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • SkÄ…d:Lublin-Snopków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:limuzyna
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:54, 30.01.2015

Sprawa kolegi Palo chyba rozwiÄ…zana :gitara:


  • 0

#99 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • SkÄ…d:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:54, 30.01.2015

Tak tak, po weekendzie się zbiorę i wszystko opiszę co i jak. Dopiero wtedy też będę miał czas do kogoś podjechać i skalibrować LPG, bo trochę przymulony jest teraz to po pierwsze, a po drugie CZASEM potrafi mi zgasnąć na skrzyżowaniu przy dojeździe do świateł.


  • 0

#100 Adam Rogowski

Adam Rogowski
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • SkÄ…d:Lublin-Snopków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:limuzyna
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:18, 30.01.2015

Zapraszam do mnie , ale w sumie masz pod rÄ™kÄ… tego co robiÅ‚ regeneracjÄ™ reduktora :grrr -jedź niech poprawia tak aby byÅ‚o wszystko ok,a z tym gaÅ›niÄ™ciem podczas dojeżdżania do Å›wiateÅ‚ to możliwe że reduktor siÄ™ pompuje z ciÅ›nieniem,pojeździj troszeczkÄ™ i nie żaÅ‚uj pedaÅ‚u gazu niech reduktor trochÄ™ popracuje a w sumie sam regulator-wiesz o czym piszÄ™ 27 mm klucz :yesyes


  • 0

#101 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • SkÄ…d:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:22, 30.01.2015

Pedału na ekspresówce dziś nie żałowałem. Pod górki nie chciał ciągnąć, dopiero z górek poleciał max 150km/h... Dalej nie miał siły.

Bardzo chÄ™tnie bym, skorzystaÅ‚ z Pana usÅ‚ug (i szczerze dziÄ™kujÄ™ za zaproszenie) :-) , bo jest Pan naprawdÄ™ znajÄ…cÄ… siÄ™ osobÄ… w temacie, a przy okazji pomóc potrafi i doradzić, ale nie popuszczÄ™ tamtemu partaczowi. I tak odwaliÅ‚em teraz za niego kawaÅ‚ roboty, wiÄ™c niech podwija rÄ™kawy i ustawia gaz, abym wiÄ™cej do niego nie musiaÅ‚ już jechać  :-P


  • 0

#102 Adam Rogowski

Adam Rogowski
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • SkÄ…d:Lublin-Snopków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:limuzyna
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:36, 30.01.2015

:om: Masz kabelek to zrób autokalibrację i będzie lepiej jak teraz,do mnie masz 100 km to jest na prawdę nie daleko,jak by co to jeszcze raz zapraszam :vtec:


Nawet mam do regulacji sondę AFR w razie potrzeby jej użyjemy


  • 0

#103 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 15:34, 31.01.2015

Pojedź do Adama, zrób gaz i zapomnij o temacie. Na koniec pojedź do poprzednika, powiedz mu jakim jest fachowcem i obsmaruj na lpg-forum - partaczy nie potrzebujemy!


  • 0

#104 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • SkÄ…d:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:45, 31.01.2015

Pojedź do Adama, zrób gaz i zapomnij o temacie. Na koniec pojedź do poprzednika, powiedz mu jakim jest fachowcem i obsmaruj na lpg-forum - partaczy nie potrzebujemy!

 

Pisałem z Nim już w tym temacie, ale do niego mogę dopiero po następnym weekendzie. Także teraz albo pojadę do tamtego kolesia, albo żeby się z nim nie szarpać do znajomego który coś tam się orientuje (a napewno bardziej niż ja), i ustawi tak, żebym tylko mógł "przejeździć" te półtorej tygodnia.


  • 0

#105 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • SkÄ…d:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:49, 24.02.2015

I Hanka dalej swoje..............

 

Panowie, mam pytanie...

Czy źle wygerulowane/wogóle nie regulowane zawory mogą mieć jakiś wpływa na pracę silnika na LPG? Pytam, bo już prawie dwa miesiące borykam się ze swoim problemem...

Przy pomocy p. Adama Rogowskiego (mimo wszystko dzięki wielkie mu za tę całą pomoc) wyczyściłem reduktor i kupiłem do niego nowy czujnik temperatury, wymieniłem węże na Faro, kupiłem nowy elektrozawór, nawet (w zeszłą sobotę) ostatnia wymiana oleju i wszystkich filtrów też na wiele się nie zdała. Auto notorycznie robi mnie w konia... Raz potrafi przejechać 40km bez problemu, a innym razem na tym samym dystansie przy "większym bucie" silnik nawet 8x potrafi sam przełączyć się na Pb, mimo że butla jest pełna. To jest bardzo denerwujące, a niestety muszę nim jeździć do pracy, gdzie miesięcznie ok. 2-2,5k km robię.


Użytkownik Palo edytował ten post 08:51, 24.02.2015

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq