Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Pęknięty kolektor Wydechowy 2.2 Diesel

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
312 odpowiedzi w tym temacie

#76 Guciu

Guciu
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Tarnów/ Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:39, 27.01.2011

Guciu możesz napisać jaki jest okres gwarancji dla Accorda. Czy chodzi tu o np. 3 lata czy że np. do 100000 muszę mieć pieczątki.


rozumieć to należy że przedłużenie o 4 lata lub 200 000 km. Tak jak napisał Mikołaj: co nastąpi pierwsze. Jeśli chodzi pieczątki to miałem 120 000 (wystukało wcześniej niż 3 lata) i uznali mi teraz na kolektor.
  • 0

#77 AngryBull

AngryBull
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Będzin
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:10, 01.02.2011

W tym momencie rozmawiałem z Honda Plaza i wyraźnie powiedzieli, że przedłużona gwarancja dotyczy tylko aut które mają bite serwisy cały czas. Ja mu na to, że ktoś z klubu wymienił kolektor w aucie które było serwisowane tylko w okresie gwarancyjnym - odpowiedź serwisanta "Jest to raczej niemożliwe".
  • 0

#78 bartekm2000

bartekm2000
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:20, 01.02.2011

rozmawiałem z Honda Plaza

Nie rozmawiaj z HondaPlaza to ćwoki :lol:
Ja w swojej 9 letniej babci miałem w ramach akcji serwisowej wymieniany stabilizator w AutoWest. Bez pokazywania książki serwisowej, tylko VIN podawałem.
Dzwoń do AutoWest i innych polecanych.
  • 0

   6621dcd2e963f9ebm.jpg


#79 Guciu

Guciu
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Tarnów/ Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:30, 01.02.2011

W tym momencie rozmawiałem z Honda Plaza i wyraźnie powiedzieli, że przedłużona gwarancja dotyczy tylko aut które mają bite serwisy cały czas. Ja mu na to, że ktoś z klubu wymienił kolektor w aucie które było serwisowane tylko w okresie gwarancyjnym - odpowiedź serwisanta "Jest to raczej niemożliwe".


Ja byłem w CarPartner w Krakowie i powiedziałem, że śmierdzi mi spalinami i mój mechanik to rozkręcał i powiedział, że kolektor a od kolegi wiem że była na niego przedłużona gwarancja. Oni na to że przypatrzą się. Rozejrzeli się i powiedzieli, że faktycznie śmierdzi spalinami, ale nie widzą żeby to był kolektor. Mimo to wysłali zgłoszenie do Hondy Poland i na drugi dzień była odpowiedź pozytywna. Nie robili żadnych skanów książki. Tylko popatrzył na pieczątki (do 120 000 miałem, wystukały przed upłynięciem 3 lat i na 3 lata już właściciel nie był na przeglądzie). Od tego czasu zero pieczątek. Kolektor wymienili i po sprawie:)
  • 0

#80 AngryBull

AngryBull
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Będzin
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:58, 04.02.2011

Chłopaki ...za późno. Oddałem Acco do serwisu ponieważ "dosyć zdrowo" tłukł się rozrząd. Już kiedyś pisałem do Hondy Polska i pytałem o akcję serwisową, niestety olali moją prośbę o bezpłatną naprawę - brakowało mi jednej pieczątki w książce serwisowej. Tak więc pogodziłem się z tym i oddałem furkę do odpłatnej naprawy rozrządu w ASO. Trzy godziny po oddaniu auta zadzwonili i poinformowali mnie, że kolektor jest pęknięty - czy się decyduję na odpłatną wymianę. Pogadałem z nimi, podparłem się waszymi postami i ASO zadzwoniło do Hondy - Polska. Oczywiście znowu mnie olali - odmówili bezpłatnej naprawy. W poniedziałek odbieram moją lalę, tzn. po uregulowaniu rachunku. Groszowa sprawa :-P - w sumie 6200.

BTW - podobno w Acco iCDTi przed liftingiem lecą standardowo : rozrząd, kolektor, sprzęgło i czasami turbina. Pocieszam się tym, że połowę mam już za sobą. Zresztą kasa nie ważna - grunt żeby moja czarnulka była w formie :mrgreen:
  • 0

#81 gacekk

gacekk
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:wroclaw
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:41, 15.02.2011

chcialem sie dowiedziec jak wyglada sprawa wymiany kolektora w w aso we wroclawiu czy ktos to juz przerabial w moim miescie? Czy uda sie to zrobic w ramach gwarancji? autko jest z pazdziernika 2007 przebieg 100tys
  • 0

#82 novi

novi
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:03, 01.05.2011

W poniedziałek odbieram moją lalę, tzn. po uregulowaniu rachunku. Groszowa sprawa :-P - w sumie 6200.
BTW - podobno w Acco iCDTi przed liftingiem lecą standardowo : rozrząd, kolektor, sprzęgło i czasami turbina.


Dobrze, że mam takie przeświadczenie, aby nie kupować "nowości" motoryzacyjnych ...kupione:
Avensis w 2001 roku, ostatnia seria przed zmianami, - do tej pory nic nie robiłem (120tyś.km) -niedługo sprzęgło do wymiany (wym.-250zł plus 438zł sprzęgło Aisin, w Radomiu) (całe km to korki Wwa-Puławska).
Accord w 2007 roku, od 3 lat to samo w produkcji-czyli sprawdzone i wyeliminowane (wg mnie) niedociągnięcia - po czytaniu postów miałem nadwrażliwość na ww (rozrząd, kolektor, sprzęgło i czasami turbina) ale nic z tego nie wystąpiło (odpukać!!)
nawet do ASO podjechałem odnośnie kolektora (bo coś śmierdziało) ..ale to ja po prostu za dużo (o jakieś ponad 05.L dolałem oleju i rozlałem przy dolewaniu..i dlatego :-)
Jedno co to kombi Accord jako "sportowe" nie sprawdza się..nie ze względu na parametry ale po prostu jak mam coś na pace to wchodząc w wiraże z prędkością w bagażniku się "przewala" wszystko ...ot co
  • 0

„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)


#83 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:07, 01.05.2011

mi wymieniali na szczescie tylko kolektor wydchowy w zeszlym roku juz po gwarancji, kserowali ksiazeczke i wysylali ksero do Honda Polska aby dostac zgode na bezplatna wymiane. Dobrze ze pilnowalem wbijanie pieczatek po przegladzie bo bym pewnie mial odmowe. o sprzegle slyszalem o turbinie tez ale to przeważnie od zlego uzytkowania auta ale wymieniali na gwarancji ale o rozrządzie to pierwsze slysze. co z nim jest nie tak?
  • 0

#84 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:45, 11.07.2011

ma ktoś z was doświadczenie w spawaniu tego kolektora?
Jakie to dokładnie żeliwo? Czy musi być sprawdzane po spawaniu jakoś ciśnieniowo czy zwykła kąpiel w wodzie?
Szkoda mi kasy na wymianę na nowy, na akcję się łapię więc pokombinuję ze spawaniem
  • 0

#85 mihail

mihail
  • Forumowicz
  • 152 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:i-cdti
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:26, 11.07.2011

ma ktoś z was doświadczenie w spawaniu tego kolektora?
Jakie to dokładnie żeliwo? Czy musi być sprawdzane po spawaniu jakoś ciśnieniowo czy zwykła kąpiel w wodzie?
Szkoda mi kasy na wymianę na nowy, na akcję się łapię więc pokombinuję ze spawaniem

Spawaj śmiało, PW poszło.
  • 0

#86 przemeknie

przemeknie
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:193
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:30, 10.08.2011

U mnie sytuacja podobna. Tylko że kolektor jest w 3 miejscach popękany i raczej nie będę ryzykował ze spawaniem. Jak by nie było materiał jest zużyty na tyle, że w jednym miejscu zaspawam a za kilka miesięcy pęknięcie może pojawić sie w innym miejscu. Postanowiłem zakupić nowy, w Honda Plaza 1722 zł + uszczelki i mamy rachunek ponad 1900zł. :roll: Jeszcze rok temu koszt kolektora oscylował w granicach 1100-1200zł. masakra!!!

ps. pech chciał, że przedłużona gwarancja na kolektor skończyła sie u mnie 31 kwietnia 2011 :-/ peszek...
  • 0

#87 Przemas2.2

Przemas2.2
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:15, 10.08.2011

Witajcie,

mi właśnie udało się wymienić kolektor na gwarancji w Honda AutoWest,
samochód jest 2005 roku, sprowadzony z Niemiec, przebieg 106 000, nie robili problemów, tylko Pan z serwisu sprawiał wrażenie jakby był z tego powodu mocno nie zadowolony :-)

Pozdrawiam
Przemek
  • 0

#88 kromek

kromek
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:47, 03.11.2011

hejka

mój problem z częścią pt manifold (bo mieszkam w uk) z kolei nie dotyczy uznania czy nie uznania gwarancji (bo muszą to zrobić bez łaski) tylko udowodnienia ze śmierdząca kabina i występowanie od czasu do czasu CO (mam na szczęście dostęp do profesjonalnego miernika) w niej to wina właśnie pękniętego kolektora.
Auto było już w dwóch aso i w każdym fachowcy stwierdzili ze wszystko jest ok. był sprawdzany cały układ wydechowy i kolektor, tylko ze tu muszę wyjaśnić, kolektor sprawdzili tylko z góry po odkręceniu osłony która nie była okopcona czy w jakiś sposób brudna. i tu zaczynają się schody bo żeby sprawdzić cały, trzeba wykręcić go z silnika i wyjąć, niby nic takiego tylko ze koszt, gdyby się okazało (po ekspertyzie) ze kolektor jest ok, to 300 funtów :)))

Moje pytanie jest zatem następujące: czy ktoś z szanownych kolegów wie, czy te mikro pęknięcia występują również na dolnej powierzchni kolektora i czy ta górna osłona zawsze musi być okopcona i czy wreszcie spaliny mogą uciekać też uszczelką wokół kolektora?
uff dożo pisania :) mam nadzieje ze w miarę jasno przedstawiłem problem.

Zaznaczę tylko ze ja spaliny czuje cały czas (taka specyficzna aura , chociaż fachowcy nie mogli się jasno sprecyzować co to za zapach), mam podrażnione gardło i nos nie wspominając o zarejestrowanej obecności tlenku węgla (14 ppm)!!!
wydaje mi się że to dopiero początek przeciekającego kolektora i stąd ten problem ze zdiagnozowaniem, po prostu tych spalin nie ma dużo, najwięcej pojawia się ich chyba tylko wtedy i to nie zawsze gdy silnik jest obciążony np podjazd pod górkę.
czy ktoś miał podobne przygody? i czy spaliny w kabinie mogą być powodem jakiejś innej usterki?

pozdrawiam
  • 0

#89 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:40, 08.11.2011

kolego Kromek
jeżeli masz takie auto jak w opisie, to powinieneś mieć kolektor żeliwny, czy w całości odlewany bez żadnego spawu.
Czyli taki, który teoretycznie nie powinien pękać i smrodzić. Więc trochę to dziwna sprawa.

Mój problem jest podobny, czuję spaliny jak auto pracuje na postoju, głównie w garażu podziemnym.
Byłem dziś u dwóch tłumikarzy i obaj stwierdzili że nic się nie dzieje, oglądali kolektor z góry i z dołu, żadnego okopcenia nic.
Plecionka również szczelna.
No i pytanie, czy usterkę kolektora da się jakoś stwierdzić na aucie (poza odczuwalnym przez właściciela smrodkiem w kabinie), czy taki kolektor jakoś inaczej pracuje?
Niech się wypowiedzą ci, którzy temat przerabiali jak można
  • 0

#90 kromek

kromek
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 08.11.2011

hej
No właśnie wychodzi na to, że dziwne sprawy to ja ;) ale jednak kolega "andrzejus78" w tym poście: http://www.accordklu...sc&start=15#top

też wymieniał kolektor a jego honda jest już przecież po-liftingowa.
Pytanie laika: co to jest "plecionka"? :)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq