Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wykrzyknik+ABS+VSA// Kody błędów ABS // Reset błędów - Kalibracja VSA

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
549 odpowiedzi w tym temacie

#211 kecaj92

kecaj92
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:18, 22.05.2016

Witam ponownie.

No i po problemie. Pompa ta na 99% sprawna, okazała się nie sprawna, ten 1%.

Po założeniu innej wszystko wróciło do normy. Problem rozwiązany.


  • 0

#212 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:44, 05.06.2016

Panowie mialem palacy sie trojkat z ! I vsa padl czujnik cisnienia w pompie abs wczoraj wymiana pompy VSA zgaslo zostal sam trojkat co teraz ? Komputer i usuniecie bledu wystarczy ?
  • 0

#213 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 11:00, 05.06.2016

Kalibracja VSA
Spinacz i minuta roboty.
Jest opisane w temacie.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#214 smyku32

smyku32
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Gdańsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:16, 29.06.2016

witam mam problem w 2,4 

zapalila mi sie kontrolka VSA wraz z wykrzyknikiem pojechalem do warszattu zeby zobaczyli i moze skasowali ale skasowac sie nie da i wczoraj ich uniwersalny komp pokazywal tylko jeden blad 288 a dzis juz nagle 3 

bledy 288 , 544 , 116  

szukalem w necie co to za bledy ale nic nie znalazlem byl bym wdzieczny za pomoc w ustaleniu co to za bledy i jka ich sie pozbyc 

z gory dzieki 


  • 0

#215 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:52, 29.06.2016

Kolego Smyku... zobacz co Kolega Sacrum napisał post wyżej...
A oto jeden z przydatnych linków - Samodiagnostyka spinaczem,

Pozdrawiam i proszę o używanie funkcji :szukaj:
Tomek

P.S. te tematy też powinny Cię zainteresować Wykrzyknik+ABS+VSA, Vsa i wykrzyknik, Spis kodów ABS
  • 0

#216 smyku32

smyku32
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Gdańsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:05, 11.07.2016

Kolego Smyku... zobacz co Kolega Sacrum napisał post wyżej...
A oto jeden z przydatnych linków - Samodiagnostyka spinaczem,

Pozdrawiam i proszę o używanie funkcji :szukaj:
Tomek

P.S. te tematy też powinny Cię zainteresować Wykrzyknik+ABS+VSA, Vsa i wykrzyknik, Spis kodów ABS

Dzieki udalo sie zrobic


  • 0

#217 Adus

Adus
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Zawiercie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:15, 28.07.2016

Trochę poszukałem i znalazłem kody błędów:

 

Kod błędu - Możliwa(e) przyczyna(y)
11, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
12, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Błąd sygnału
13, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
14, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Błąd sygnału
15, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
16, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Błąd sygnału
17, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
18, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Błąd sygnału
21, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Przerwa elektryczna
22, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Przerwa elektryczna
23, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Przerwa elektryczna
24, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Przerwa elektryczna
31, Zawór magnetyczny, wlot, przód prawy
32, Zawór magnetyczny, wylot, przód prawy
33, Zawór magnetyczny, wlot, przód lewy
34, Zawór magnetyczny, wylot, przód lewy
35, Zawór magnetyczny, wlot, tył prawy
36, Zawór magnetyczny, wylot, tył prawy
37, Zawór magnetyczny, wlot, tył lewy
38, Zawór magnetyczny, wylot, tył lewy
41, Zawór magnetyczny, przód prawy
42, Zawór magnetyczny, przód lewy
43, Zawór magnetyczny, tył prawy
44, Zawór magnetyczny, tył lewy
51, Pompa hydrauliczna Błąd obwodu elektrycznego, Bezpieczniki, Przekaźnik, Druty / element łączący
52, Pompa hydrauliczna Nie uaktywniony
53, Pompa hydrauliczna Uaktywniony
54, Przekaźnik ABS Nie uaktywniony
61, Zasilanie napięciowe Napięcie za wysokie/ niskie
62, Zasilanie napięciowe Napięcie za wysokie/ niskie
71, Nierównomierny rozmiar kół
81, Sterownik ABS Błąd/błąd sterownika (ECU)

 

 

 

MOJE PYTANIE BRZMI:

 

CZYM SIĘ RÓŻNIĄ TE DWA PUNKTY? Mnie po wymianie łożyska wywala kod 12 i teraz nie wiem czy to czujnik czy coś innego

 

11, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
12, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Błąd sygnału

 

Z góry dzięki za pomoc.


Użytkownik Adus edytował ten post 10:17, 28.07.2016

  • 0

#218 Adus

Adus
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Zawiercie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:56, 29.07.2016

odpiąłem czujnik i wywaliło kod 11 a więc teraz wiem,że 12 to napewno nie czujnik ,natomiast podniosłem prawe koło i rozpędziłem do 80 i abs się nie zapalił...zamontowałem koło z powrotem i wystarczy,że przekroczę 20-30 km/h i świeci kontrolka...podpowie ktoś jak się dostać do czujnika ale od środka piasty?Dużo rozbierania?Myślę,że mechanik coś spieprzył -oczywiście tnie "Jana",że wszystko było ok....

 

czujnik od zewnątrz zapieczony,że prędzej urwę niż go wyjmę...spróbuję jeszcze wd 40 ,może puści...

 

swoją drogą da się w ogóle wprasować łożysko nie wyjmując czujnika ze zwrotnicy?


  • 0

#219 oliviero

oliviero
  • Forumowicz
  • 232 postów
  • Skąd:WSC
  • Silnik:CN1
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:29, 30.07.2016

Kolego Adus, czujnik zdemontować w całości bez demontażu piasty jest niezmiernie trudno, rzadko kiedy nie jest od wtopiony w piastę. Proponuje

  1. rozpiąć czujnik w złączkach i odkręcić go
  2. zdemontować zacisk i tarczę
  3. zdemontować piastę
  4. rozwiercić w otworze zwrotnicy plastikowy uszkodzony czujnik wiertłem
  5. przedmuchać otwór na piastę w zwrotnicy i piastę
  6. sprawdzić czy wchodzi nowy czujnik w otwór zwrotnicy
  7. skręcić

Nie radzę robić tego na nie zdemontowanej piaście. Powinno działać.


  • 0

#220 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 16:36, 30.07.2016

Adus, błąd 11 i 12 dotyczy prawego przedniego koła, 11 teoretycznie dotyczy tylko obwodu, a 12 teoretycznie tylko czujnika ewentualnie "impulsatora" (piszę w cudzysłowie bo nie jest to zbyt poprawna nazwa, a nic mądrzejszego do głowy mi nie przychodzi ;) ) na łożysku - błąd 12 oznacza w teorii zakłócenia, w praktyce uszkodzony czujnik potrafi "wyrzucić" tak jeden jak i drugi błąd

skoro masz problem po wymianie łożyska, to albo przy wymianie został uszkodzony czujnik, albo "impulsator" na łożysku (w VII gen jest to namagnesowana jedna z osłon kulek), ewentualnie trafił ci sie bubel łożysko z niesprawnym "impulsatorem", mogą też przeszkadzać jakieś opiłki... najtańsze będzie wyczyszczenie wszystkiego co sie da, jeżeli nie pomoże to wymiana czujnika a na końcu łożysko - no chyba że ze starego uda ci sie wytargać osłonę nie uszkadzając jej no i oczywiście poprawnie zamontować ją na nowym łożysku


Użytkownik rafisz edytował ten post 16:37, 30.07.2016

  • 0

#221 ksiadzrobak

ksiadzrobak
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:nibylandia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:51, 16.08.2016

podepne się pod temacik :) po wymianie czujnika ABS działa ale nadal pali mi się wykrzyknik + VSA. Błąd to 84 czyli z tego co wyczytałem to należy zrobić kalibracji VSA. Spinacz w łąpe (4+9), lapka gaśnie - wciska VSA, zapala się - wciska VSA i nic się nie dzieje (oczywiście robię to po uprzednim skasowaniu błędów). Teoretycznie VSA powinno mignąć dwa razy i po problemie. Wykrzyknik pali się cały czas a VSA włącza sie gdy jade około 40-50 km/h. Co może być tego przyczyną? Zawiecha sterownika? Piasta - raczej wykluczam bo działa ABS?


  • 0

#222 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:02, 16.08.2016

Na płaskim terenie robisz kalibrację?

 

ABS działa bo pedał 'pompuje' jak awaryjnie hamujesz?


  • 0

#223 ksiadzrobak

ksiadzrobak
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:nibylandia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:44, 18.08.2016

ABS działa bez problemu. Kalibrację robie na płaskim terenie i nic.


  • 0

#224 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:05, 22.08.2016

Witam wszystkich, 

po ostatniej naprawie hamulców oraz wymianie opon wyskakuje mi błąd 71-1 different diameter tire (Nierównomierny rozmiar kół), diagnostykę wykonywałem spinaczem. 

Za każdym razem po odpaleniu samochodu i przejechaniu około 2 km zaświecają się kontrolki ABS, VSA, czerwony wykrzyknik oraz żółty trójkąt z wykrzyknikiem.

Zanim jednak kontrolki zdążą się zaświecić i gdy chce gwałtownie przyśpieszyć miga mi żółty trójką i odcina mi pedał gazu, wciskając go nie ma reakcji.

Opony na tej samej osi posiadają różnice w bieżniku około 0.5 mm, różnica pomiędzy osiami natomiast wynosi około 1 mm.

Czy należy w jakiś sposób skalibrować czujniki ABS? Czy istnieje coś takiego w Accordach? Jeśli tak to jak to można zrobić?

Z góry dzięki za każdą radę.


Użytkownik grzes508 edytował ten post 07:35, 22.08.2016

  • 0

#225 Erykkk

Erykkk
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:193
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 31.08.2016

Panowie zdiagnozowano u mnie padnięty sterownik pompy abs, zalecono wymiane całej pompy, kupiłem używkę z kombiaka 2005r  (mam sedana z 2004r) silnik ten sam 2.2

Pompy mają różne numery modeli ale są identyczne, teraz moje pytanie: Czy ma to jakiekolwiek znaczenie ? czy pompy muszą mieć identyczne numery?


Użytkownik Erykkk edytował ten post 20:39, 31.08.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq