Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Świece/przewody

all_gen

Najlepsza odpowiedź mario111-75 , 19:58, 13.12.2008

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Świece zapłonowe:

Honda rekomenduje stosowanie świec zapłonowych produkowanych przez dwie renomowane japońskie firmy: NGK i Nippon Denso.
Oczywiście, użycie zamienników innych producentów jest możliwe, niemniej doświadczenie użytkowników potwierdza rekomendację Hondy.

W normalnych warunkach pracy silnika zalecane są następujące rodzaje świec:
D16B6: NGK ZFR5F-11 | NipponDenso KJ16CR-L11
F18B2: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F20B6: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F23Z5: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
H22A7: NGK PZFR6F-11 | NipponDenso PKJ20CR-L11
odstęp między elektrodami ww. świec: 1.0 - 1.1 mm

Od momentu wprowadzenia na rynek Accorda VI generacji firmy produkujące świece zapłonowe wprowadziły nowe, ulepszone technologie. Zarówno NGK jak i NipponDenso mają w swej ofercie świece irydowe (NGK: Iridium IX, Nippon Denso: Iridium Power oraz Iridium Tough) o przedłużonej trwałości określanej na ponad 100 000 km i o lepszych właściwościach pracy. Niesety, swiece irydowe są obecnie kilkukrotnie droższe niż te standardowe.

Tabela cross-referencji swiec irydowych w stosunku do rekomendowanych świec standardowych:
accord6gen - cross-reference list for irydium spark plugs

Świece żarowe:

20T2N: świece żarowe NGK Y-730U

Przewody zapłonowe:

Najlepszym rozwiązaniem jest zakup przewodów zapłonowych w ASO Hondy. Niestety, rozwiązanie to jest dość drogie. Tańszym sposobem (choć i tak nie tanim) jest zakup przewodów o bardzo dobrej jakości produkowanych przez japońską firmę NGK.

Numery przewodów wysokiego napiecia firmy NGK:
D16B6: NGK RC-HE73
F18B2, F20B6: NGK RC-HE80 (informacja z katalogu firmy NGK)
UWAGA! w praktyce okazuje się, że RC-HE80 nie pasuja do silnika F18B2! Prawidłowymi przewodami sa te oznaczone symbolem RC-HE73

H22A7: NGK RC-HE73"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
a tutaj link http://accord6gen.cb... eksploatacyjne

[ Dodano: 2008-12-13, 20:16 ]
ja mam założone takie świece
http://moto.allegro....onda_rover.html
a przewody jeszcze org. mają 136 tys km
śmiga że hej :mikolaj: Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
948 odpowiedzi w tym temacie

#676 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:12, 14.09.2016

2830c34086667bccb256b76d170300ea.jpg

Ja mam te i polecam.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#677 micmat87

micmat87
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:199 ;)
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:24, 15.09.2016


Hej :)
Tak, to pewna informacja (pojawia się choćby w instrukcji obsługi do Accorda).

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona

Nie każdy ją ma :p ;)
Dzięki.

Użytkownik micmat87 edytował ten post 07:24, 15.09.2016

  • 0

#678 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:39, 15.09.2016

Zawsze można poszukać pdf'a ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#679 seiwek

seiwek
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:190/K24a3
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:33, 27.09.2016

ja kupowałem wielokrotnie do różnych aut

http://www.swiece-zaplonowe.pl

nie miałem zastrzeżeń. 

kupowałem też na 

http://www.e-denso.pl/

też bez zastrzeżeń

Warto sprawdzić przesyłkę, licho nie śpi, trza je pomacać i obejrzeć. Raz mi się zdarzyła pęknięta ceramika...

Dzisiaj wymieniał mi mech i stwierdził ze jedna ze swiec sie rozpadła . Są widoczne slady po kluczu i sam nie wiem co o tym myslec ! Jak to mozliwe zeby byla uszkodzona jakas wadliwa ? Wkrecił starą - i co tera ?


  • 0

#680 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:50, 28.09.2016

Witam!
Jeśli chodzi o świece Denso K20TT to lepiej kupić te IK20TT plat.iry. (u mnie kosztują 37zł. szt.).
Poza tym jest dyskusja ile wytrzymały k/km i zaczeły się niedomagania, i czy ktoś przejechał n.p. 120k/km?
Troche mnie to bawi. Każdy traktuje świece jak produkt jednorazowy! Co 15 tyś na total po 30, to siadała zwykła Iskra z lat 70. Jak zaczynają się po szarpywania, nierówna paraca. To w 1 kolejności należy wykręcić i wyrególować przerwę na świecy bo elektrody się nadpalają. A jakoś nie wyłapałem # że ktoś wymienił bo nie było poprawy po mimo regulacji przerwy. W poprzednim aucie+Lpg, świece wymieniłem po 3regulacjach i 73k/km. Fakt żw trzeba odpowiednio dociągać, by zachować szcelność przy kolejnym razie i nie up...gwintu. Przy gazie lub przy leciwych już cewkach polecam do regulować przerwę na 0,70. W bp i "nowych" na 0,85. Fabrycznie przerwy świec są ustawiane optymalne, czyli w granicach 0,95 a nawet wyłapałem 1,20- koszmar. A potem cieszyć się optymalnie długą i dobrą pracą świec.
A tu ciekawy artykuł-
http://www.e-autonap...lonowych.html:0
Pzd.

Użytkownik NEO NFS edytował ten post 09:13, 28.09.2016

  • 0

#681 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 08:53, 28.09.2016

Witam!
Jeśli chodzi o świece Denso K20TT to lepiej kupić te IK20TT plat.iry. (u mnie kosztują 37zł. szt.).
Poza tym jest dyskusja ile wytrzymały k/km i zaczeły się niedomagania, i czy ktoś przejechał n.p. 120k/km?
Troche mnie to bawi. Każdy traktuje świece jak produkt jednorazowy! Co 15 tyś na total po 30, to siadała zwykła Iskra z lat 70. Jak zaczynają się po szarpywania, nierówna paraca. To w 1 kolejności należy wykręcić i wyrególować przerwę na świecy bo elektrody się nadpalają. A jakoś nie wyłapałem # że ktoś wymienił bo nie było poprawy po mimo regulacji przerwy. W poprzednim aucie+Lpg, świece wymieniłem po 3regulacjach i 73k/km. Fakt żw trzeba odpowiednio dociągać, by zachować szcelność przy kolejnym razie i nie up...gwintu. Przy gazie lub przy leciwych już cewkach polecam do regulować przerwę na 0,70. W bp i "nowych" na 0,85. By cieszyć się optymalnie długą i dobrą pracą świec.
A tu ciekawy artykuł-
http://www.e-autonap...lonowych.html:0
Pzd.

tylko po co się bawić..ja kupuje dedykowane zwykłe Denso, które wymieniam co 30tkm i mam spokój, jest to zdrowsze dla cewek - a koszty są żadne..


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#682 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:57, 28.09.2016

tylko po co się bawić..ja kupuje dedykowane zwykłe Denso, które wymieniam co 30tkm i mam spokój, jest to zdrowsze dla cewek - a koszty są żadne..

Jak ze wszystkim Jedni się w to nie bawią. Inni przeliczają grosz ile to ich kosztuje, więc zabawa jak najbardziej dla nich wskazana. Tak czy inaczej ustawić i nowe należy!!
A dedeykowane hmm...to pojęcie bardzo względne. Istona jest ciepłota!!
  • 0

#683 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:22, 28.09.2016

Witam!
Jeśli chodzi o świece Denso K20TT to lepiej kupić te IK20TT plat.iry. (u mnie kosztują 37zł. szt.).
Poza tym jest dyskusja ile wytrzymały k/km i zaczeły się niedomagania, i czy ktoś przejechał n.p. 120k/km?
Troche mnie to bawi. Każdy traktuje świece jak produkt jednorazowy! Co 15 tyś na total po 30, to siadała zwykła Iskra z lat 70. Jak zaczynają się po szarpywania, nierówna paraca. To w 1 kolejności należy wykręcić i wyrególować przerwę na świecy bo elektrody się nadpalają. A jakoś nie wyłapałem # że ktoś wymienił bo nie było poprawy po mimo regulacji przerwy. W poprzednim aucie+Lpg, świece wymieniłem po 3regulacjach i 73k/km. Fakt żw trzeba odpowiednio dociągać, by zachować szcelność przy kolejnym razie i nie up...gwintu. Przy gazie lub przy leciwych już cewkach polecam do regulować przerwę na 0,70. W bp i "nowych" na 0,85. Fabrycznie przerwy świec są ustawiane optymalne, czyli w granicach 0,95 a nawet wyłapałem 1,20- koszmar. A potem cieszyć się optymalnie długą i dobrą pracą świec.
A tu ciekawy artykuł-
http://www.e-autonap...lonowych.html:0
Pzd.

Nie wiem co tu namieszałeś ale świece w naszym acco mają fabrycznie przerwę 1,1
Zmniejszenie przerwy na benzynie potrafi na jałowym biegu wprowadzić niepewność zapalania mieszanki jakby wypadanie zapłonu
Nie wiem po co kupować IK20 jak można kupić dydykowane z 2.4 SKJ
I śmigać 120 tyś km.Na tej świecy i przerwie 1.1 auto ma chodzić jak zegarek i na LPG
I chodzi .Potwierdzone w 2.0

Użytkownik Wlodar edytował ten post 10:34, 28.09.2016

  • 0
                       

#684 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:20, 28.09.2016

Widać ile osób tyle szkół, zdań na ten temat i doświadczeń własnych.
Pzd.
  • 0

#685 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:21, 29.09.2016

Jak nikt nie reaguje to ja napiszę. 

Szkoła jest dobra albo zła. Twoja zarówno jeśli chodzi o ortografię (nie piszemy "wyrególować" tylko "wyregulować") jak i podejście to tematu świec zapłonowych jest moim zdaniem zła. 

Nie to żebym był ślepym wyznawcą ESM, ale cytując "Nie regulować przerwy między irydowymi końcówkami świecy; wymienić świecę zapłonową, jeśli przerwa nie odpowiada specyfikacji"

A tak na koniec jak Ci wpadnie kawałek elektrody do cylindra to skończy się ochota na "bawienie" w "regenerację"/"ożywanie"/"reinkarnację" świec zapłonowych. 


  • 0

#686 PrzemekEPJ

PrzemekEPJ
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Będków,łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:34, 01.10.2016

a świece to to samo co cewki zaplonowe?
  • 0

#687 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:48, 01.10.2016

Cewka przekazuje impuls wysokiego napięcia na świece

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#688 firefighter maro

firefighter maro
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Skąd:Wadowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:44, 04.10.2016

Panowie do  acco VII CL9  silnik 2,4  K24A3  według katalogu świece to:
 

 

świece irydowe (2.4)

IZFR6K11 (NGK)
SKJ20DR-M11 (DENSO)
 
a jakie przewody bo nie moge znalezc ?

Użytkownik firefighter maro edytował ten post 20:45, 04.10.2016

  • 0

#689 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:46, 04.10.2016


Panowie do acco VII CL9 silnik 2,4 K24A3 według katalogu świece to:


świece irydowe (2.4)
IZFR6K11 (NGK)
SKJ20DR-M11 (DENSO)

a jakie przewody bo nie moge znalezc ?


Nie ma przewodów, są fajkocewki...
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#690 firefighter maro

firefighter maro
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Skąd:Wadowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:55, 04.10.2016

Ed$on

dzieki za info tak mi sie wydawalo a teraz juz wiem na pewno :)

a czy te  fajkocewki podlegają wymianie ? ruszac czy zostawic ?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq