Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Świece/przewody

all_gen

Najlepsza odpowiedź mario111-75 , 19:58, 13.12.2008

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Świece zapłonowe:

Honda rekomenduje stosowanie świec zapłonowych produkowanych przez dwie renomowane japońskie firmy: NGK i Nippon Denso.
Oczywiście, użycie zamienników innych producentów jest możliwe, niemniej doświadczenie użytkowników potwierdza rekomendację Hondy.

W normalnych warunkach pracy silnika zalecane są następujące rodzaje świec:
D16B6: NGK ZFR5F-11 | NipponDenso KJ16CR-L11
F18B2: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F20B6: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F23Z5: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
H22A7: NGK PZFR6F-11 | NipponDenso PKJ20CR-L11
odstęp między elektrodami ww. świec: 1.0 - 1.1 mm

Od momentu wprowadzenia na rynek Accorda VI generacji firmy produkujące świece zapłonowe wprowadziły nowe, ulepszone technologie. Zarówno NGK jak i NipponDenso mają w swej ofercie świece irydowe (NGK: Iridium IX, Nippon Denso: Iridium Power oraz Iridium Tough) o przedłużonej trwałości określanej na ponad 100 000 km i o lepszych właściwościach pracy. Niesety, swiece irydowe są obecnie kilkukrotnie droższe niż te standardowe.

Tabela cross-referencji swiec irydowych w stosunku do rekomendowanych świec standardowych:
accord6gen - cross-reference list for irydium spark plugs

Świece żarowe:

20T2N: świece żarowe NGK Y-730U

Przewody zapłonowe:

Najlepszym rozwiązaniem jest zakup przewodów zapłonowych w ASO Hondy. Niestety, rozwiązanie to jest dość drogie. Tańszym sposobem (choć i tak nie tanim) jest zakup przewodów o bardzo dobrej jakości produkowanych przez japońską firmę NGK.

Numery przewodów wysokiego napiecia firmy NGK:
D16B6: NGK RC-HE73
F18B2, F20B6: NGK RC-HE80 (informacja z katalogu firmy NGK)
UWAGA! w praktyce okazuje się, że RC-HE80 nie pasuja do silnika F18B2! Prawidłowymi przewodami sa te oznaczone symbolem RC-HE73

H22A7: NGK RC-HE73"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
a tutaj link http://accord6gen.cb... eksploatacyjne

[ Dodano: 2008-12-13, 20:16 ]
ja mam założone takie świece
http://moto.allegro....onda_rover.html
a przewody jeszcze org. mają 136 tys km
śmiga że hej :mikolaj: Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
948 odpowiedzi w tym temacie

#661 arti17cf

arti17cf
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:38, 24.08.2016

A więc warto przy okazji wymiany świec coś jeszcze wymienić?


  • 0

#662 Simano

Simano
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Milówka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:57, 28.08.2016

Witam, mam taki problem. W moim Accordzie na gazie okropnie skubie. na benzynie jezdzi wporzadku a na gazie nie da sie jezdzic. Gazownik powiedzial ze gaz mam wporzadku, powodem moga byc kable lub swiece, jednak swiece mam wymienione jakies 4 kkm temu na denso iridium power ik20, kabli nie wymienialem, aktualnie sa magnet marelli. dopatrzylem kable z tesli T895b ktore kosztuja 70zl, powiedzcie mi czy warto je kupic? czy dadza sobie rade na gazie? czy jednak lepiej kupic dedykowane z ngk za 3x tyle?? oczywiscie moj accord 1.8 vi gen


  • 0

#663 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8890 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 10:46, 28.08.2016

Kolego za taki wpis to normalnie rozstrzelać.
Przeczytaj kilka stron o tym jakie są polecane kable.

Podpowiem.
TAK.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#664 Simano

Simano
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Milówka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:00, 28.08.2016

przeczytalem wlasnie i chcialem sie upewnic co do tych kabli, bo mechanik wielkie oczy zrobil jak mu o tej firmie powiedzalem...takze dzieki :) zamawiamy :)


  • 0

#665 szajba95

szajba95
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:00, 05.09.2016

Witam. Jakie świece do Accorda VI 1.8 z lpg ? niestety te co mam jedną się stopiła lekko ;c i nie wyglądają one dobrze , wiec zwracam się do was o pomoc w dobraniu


  • 0

#666 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8890 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 18:46, 05.09.2016

Witam. Jakie świece do Accorda VI 1.8 z lpg ? niestety te co mam jedną się stopiła lekko ;c i nie wyglądają one dobrze , wiec zwracam się do was o pomoc w dobraniu

67stron i naprawdę nic nie znalazłeś w tym temacie?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#667 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:13, 06.09.2016

Na Denso K20TT mam obecnie coś 25 tyś.km. Na dniach zmieniam na NGK ZFR6F -11. Coś mi poszarpuje na LPG, ciekawe czy przez świece. Na benzynie chodzi idealnie. W całym Opolu nie ma tych NGK trzeba przez net zamawiać.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#668 szajba95

szajba95
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:12, 06.09.2016

67stron i naprawdę nic nie znalazłeś w tym temacie?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

przeglądałem ale nie zauważyłem ;c


  • 0

#669 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8890 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:21, 06.09.2016

Strona 39, 41 na przykład?????

Nic tam nie ma?


  • 0

#670 Marcino Accord viii

Marcino Accord viii
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Rudnik Nad Sanem
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:12, 07.09.2016

ASO wsadzilo mi swiece NGK IZFR6K11NS oznaczone symbolem 12290R60U01  (wg faktury).... widzialem kiedys jednak, rowniez w ASO, pudelko od tej samej swiecy NGK, ale wowczas oznaczone bylo numerem identyfikacyjnym 12290R62H01 i jednoczesnie tym samym symbolem NGK... czy to takie same swiece czy istnieja jakies dwa warianty ? czy moze to  tylko jakies ich wewnetrzne oznaczenia?  


wlasnie napisalem, jak to bylo u mnie (zobacz moj post).... auto ma najechane 120 tys. i wlasnie wymienilem... przejechalem ok. 40 km po miescie.. musi pewnie kilkadziesiat km zrobic zeby silnik "dopasowal" sie do nowych warunkow... zauwazylem jednak, ze znacznie ciszej pracuje... 

jak zalozylem lpg w listopadzie 2015 gazownik kazal wymienic swiece.Wslkepie powiedzieli mi ze do tego modelu sa dedykowane irydowe ngk lub denso.Kupilem ngk za 280zl .Na razie 8kkm bez problemu.Acha stare tez byly ngk pewnie oryginaly bo auto mialo 58kkm jak przyprowadzilem hanie z Niemiec


  • 0

#671 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:51, 07.09.2016

Świece wymienione. Poszarpywanie w zakresie poniżej 1800 obrotów wyeliminowane. Dotyczy LPG.

Małe podsumowanie:

NGK ZFR6F -11 poprzednio zrobiłem 35550 km i wymieniłem na Denso K20TT na których zrobiłem 26300 km.

Oceniam że na każdym rodzaju świec przejechałem za dużo km. Pierwsze ( pojedyncze ) objawy poszarpywania na Denso pojawiły się jakieś 3 do 4 tys wstecz by właśnie w okolicach 26 000 przebiegu przybrać irytujący progres. Ciekawe że przy dynamicznej jeździe żadnych negatywnych objawów, ale w miejskiej ,no to już był nerw.

Jednak objawy gorszej pracy NGK były zupełnie inne. Nie było poszarpywania, generalnie gorsza kultura pracy na wolnych obrotach, gdzie Denso idealnie do dzisiaj. Trudniejsze rozwijanie mocy, ogólnie taki mułowaty się silnik zrobił, a Denso wczoraj na A4 szedł jak burza.

Nawiasem mówiąc: jechałem z A4 ze Strzelec Opolskich miałem zjechać na Nysę w Prądach. Minąłem zjazd Opole Zachód, gdy dostrzegłem ten zjazd w Pradach, miałem ( nie przyznam się ile) trochę na blacie i na lewym pasie i żadnych szans na powrót na prawy. Tak więc Brzeg zwiedziłem. Ewentualnie mogło moje truchło wystąpić w TVN, ale to wątpliwa sława.

Koszty:

Raz NGK- 64,00 zł , sklep stacjonarny 35 500 km (wskazane 30 000)

Dwa Denso - 60,00 sklep stacjonarny  26 300 km (wskazane 20 000)

Trzy NGK - 63,00 aledrogo wymieniam max za 30 000 przebiegu.

Czyli trzeba kupić 4 kpl. =252,00 zł.

W sumie kusi mnie alternatywa zakupu świec NGK LPG 6 po około 67 (z wysyłka) zł za sztukę= 201,00 zł (Sklep NGK), ale czy wytrzymają 120 000 km co cztery komplety zwykłych ?

Denso w sklepie firmowym kosztują 7,85 zł by oszczędzić na wysyłce kupujemy 8 sztuk=63,00 zł wysyłka 15=78,00 zł za 40 000 km razy 3=234,00 zł

Reasumując, jeżeli ktoś dotrwał do końca wypocin :)

Stosowanie zwykłych  świec Denso lub NGK przy jeździe na LPG zaokrąglając kosztuje tyle samo, chyba że ktoś oszczędza i lubi masaże pleców , to polecam Denso. Jak ktoś lubi zagwozdki typu " silnik przestał ciągnąc" polecam NGK .

pytanie:

Kto i ile km zrobił na irydowo-platynowych świecach NGK na LPG ? Udało się komuś zrobić 120 000 km. na jednym kpl.?


  • 0

#672 szajba95

szajba95
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:01, 07.09.2016

Świece wymienione. Poszarpywanie w zakresie poniżej 1800 obrotów wyeliminowane. Dotyczy LPG.

Małe podsumowanie:

NGK ZFR6F -11 poprzednio zrobiłem 35550 km i wymieniłem na Denso K20TT na których zrobiłem 26300 km.

Oceniam że na każdym rodzaju świec przejechałem za dużo km. Pierwsze ( pojedyncze ) objawy poszarpywania na Denso pojawiły się jakieś 3 do 4 tys wstecz by właśnie w okolicach 26 000 przebiegu przybrać irytujący progres. Ciekawe że przy dynamicznej jeździe żadnych negatywnych objawów, ale w miejskiej ,no to już był nerw.

Jednak objawy gorszej pracy NGK były zupełnie inne. Nie było poszarpywania, generalnie gorsza kultura pracy na wolnych obrotach, gdzie Denso idealnie do dzisiaj. Trudniejsze rozwijanie mocy, ogólnie taki mułowaty się silnik zrobił, a Denso wczoraj na A4 szedł jak burza.

Nawiasem mówiąc: jechałem z A4 ze Strzelec Opolskich miałem zjechać na Nysę w Prądach. Minąłem zjazd Opole Zachód, gdy dostrzegłem ten zjazd w Pradach, miałem ( nie przyznam się ile) trochę na blacie i na lewym pasie i żadnych szans na powrót na prawy. Tak więc Brzeg zwiedziłem. Ewentualnie mogło moje truchło wystąpić w TVN, ale to wątpliwa sława.

Koszty:

Raz NGK- 64,00 zł , sklep stacjonarny 35 500 km (wskazane 30 000)

Dwa Denso - 60,00 sklep stacjonarny  26 300 km (wskazane 20 000)

Trzy NGK - 63,00 aledrogo wymieniam max za 30 000 przebiegu.

Czyli trzeba kupić 4 kpl. =252,00 zł.

W sumie kusi mnie alternatywa zakupu świec NGK LPG 6 po około 67 (z wysyłka) zł za sztukę= 201,00 zł (Sklep NGK), ale czy wytrzymają 120 000 km co cztery komplety zwykłych ?

Denso w sklepie firmowym kosztują 7,85 zł by oszczędzić na wysyłce kupujemy 8 sztuk=63,00 zł wysyłka 15=78,00 zł za 40 000 km razy 3=234,00 zł

Reasumując, jeżeli ktoś dotrwał do końca wypocin :)

Stosowanie zwykłych  świec Denso lub NGK przy jeździe na LPG zaokrąglając kosztuje tyle samo, chyba że ktoś oszczędza i lubi masaże pleców , to polecam Denso. Jak ktoś lubi zagwozdki typu " silnik przestał ciągnąc" polecam NGK .

pytanie:

Kto i ile km zrobił na irydowo-platynowych świecach NGK na LPG ? Udało się komuś zrobić 120 000 km. na jednym kpl.?

To mówisz że Desno K20TT spoko są? Ja rocznie robię 30 tysięcy i zastanawiam się wlaśnie czy opłaca mi sie irydowe kupować


  • 0

#673 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:46, 07.09.2016

Denso max 20 tyś.km.

NGK 30 tyś. km.

Tak wynika z moich doświadczeń. Większy przebieg oznacza raczej gorsza prace silnika na LPG. Auto pracuje raczej w ciężkich warunkach; 80% miasto.


  • 0

#674 micmat87

micmat87
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:199 ;)
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:07, 14.09.2016


Nominalny odstęp elektrod wg ESM to 1.0-1.1 mm (K20 i K24). W K24a3 powinny być stosowane irydowe, wg ESM to NGK IZFR6K11 (nominalny odstęp elektrod 1.1mm) lub DENSO SKJ20DR-M11 (nominalny odstęp elektrod 0.7mm), więc jest tu pewna sprzeczność. Ja kierowałbym się konkretnym zalecanym modelem świecy do K24A3 czyli to co podałem powyżej. 

Sprawdzone info? Te denso będą dobre do k24a3?


Użytkownik micmat87 edytował ten post 21:07, 14.09.2016

  • 0

#675 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:12, 14.09.2016

Hej :)
Tak, to pewna informacja (pojawia się choćby w instrukcji obsługi do Accorda).

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq