Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Wymiana na xenon


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
229 odpowiedzi w tym temacie

#16 Einstein

Einstein
  • Forumowicz
  • 144 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 25.04.2009

Żadnego fight :) każdy ma prawo wyrazić swoją opinię po to jest chyba forum??

Gdyby żył Kopernik z pewnością jeździłby HONDĄ


 


#17 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:06, 25.04.2009

Pewnie,że każdy ma prawo wyrażać własną opinię,tylko trzeba się zastanowić po co komu może i dobrej jakości ale "ala"xenon czy dla własnego poprawienia samopoczucia,wyglądu auta bo chyba wielkiej różnicy od fabrycznych nie ma.Chyba,że wstawi się żarniki o podwyższonej mocy.
Zaznaczam jest to tylko moja opinia i mając poprzednie samochody (zwykłe lampy,soczewki,a teraz xenon)tak samo widziałem na drodze,a wzrok mam jeszcze dobry(byłem niedawno na badaniach :mrgreen: )

#18 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:38, 25.04.2009

Glinuś, masz rację. W Civicu 6gen oświetlenie było jakby zamiast żarówek były świeczki. W Accordzie 6gen uważam, że lampy są wzorowe (marki Hella). Ostatnio zmieniałem żarówki świateł mijania (H7, przypadkiem kupiłem Hella) i jest tak samo dobrze. Sądzę, że po wstawieniu "ksenonów" nie poczuł bym różnicy. Jeżeli już wstawiać, to żarniki wyłącznie D2R (z przysłoną), za inne popieram zabieranie dowodu rejestracyjnego i mandat. Żarnik D2R kosztuje 150zł szt. Natomiast przetwornice, brałbym używane (sprawne) od Civica 8gen 250zł szt.

Porównajcie przetwornice:
Super "HID"
Dołączona grafika

Valeo
http://photos01.alle.../36/611513633_1

Do zobaczenia na trasie.


#19 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:12, 08.05.2009

Powiem wam ze sam juz nie wiem,Xenon chcialem wstawic tylko poto zeby poprawic widocznosc w nocy(inaczej nie ma sensu),ostatnio kupilem sobie zwykle zarowy Osram o podwyzszonej wydajnosci ''Night Breaker'' i tak mi sie wydaje ze w dlygich jest roznica ale na krotkich w soczewkach to porazka,swiece od krzaka do krzaka,od lewej do prawej strony pobocza i dodatkowo w kosmos.mam wrazenie ze wiazka swiatla poszerzyla sie dwukrotnie i skrocila wprost proporcjonalnie.W tym wypadkuzaloze chyba w soczewy stare Philipsy bez zadnych ''ulepszen''
teraz naprawde zastanawiam sie nad xenonami,zastanawia mnie czy to nie 100% strata pieniedzy...
Mial ktos takie przygody z night breaker-ami lub blue vision lub philips extreme(bo takie legalne zarowy znam :-P )

#20 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:33, 23.07.2009

Zauważyłem, iż większość osób zainteresowanych przeróbką na xenony pisze tutaj o VI gen. A jak wygląda sprawa z VII-mką? ;-)
Mam rzecz jasna soczewki i zastanawiam się nad włożeniem żarniczków do moich reflektorów.

Początkowo brałem pod uwagę tylko zakup samych przetwornic (najlepiej od Hondy) - wolę dołożyć, gdyż z tymi "uniwersalnymi" z Allegro różnie bywa ....

Z drugiej jednak strony mam (jak sporo osób opisywało w jednym z postów) walnięte soczewki w obecnych reflektorach i nie wiem jak wiązka światła będzie się przedostawać przez te pęknięcia (czy nie będzie jakiejś dodatkowej poświaty lub efektu rażenia) - w chwili obecnej, w nocy widać czasami wysoko na drzewach przed samochodem takie dziwne refleksy świetlne ... tak więc chcąc upiec dwie pieczenie na jednym ogniu może skusiłbym się na reflektory z już zamontowanymi przetwornicami?

Jeśli chodzi o same żarniki, to przypuszczalnie wybrałbym coś pomiędzy 4 - 5 kK (nie robię tego dla "tjuningu") :mrgreen:

Pozostaje kwestia spryskiwaczy - by choć w miarę spokojnie móc jeździć i (teoretycznie) bezszwankowo przechodzić kontrole policji na drodze ;-)

Wykonalem kilka telefonow do ASO i od razu padlo z ich strony stwierdzenie że jako tako samych xenonów mi nie założą, bo mogą stracic autoryzację. (zrozumiałe)
Zaczalem wiec rozmawiac z gosciem w inny sposob - zapytalem go o mozliwosc montazu samego ukladu spryskiwaczy ... ot tak, bym ze zwyklych reflektorow zmywal sobie owady :mrgreen: Gosc oczywiscie wiedzial o co chodzi, ale tak sobie troche pogawedzilismy (zaczal mi wyliczac cene poszczegolnych elementow do zestawu sprysków) ... wiec tez spasowałem ... Stanelo na tym, że gdybym nabyl gdzies zestawic (np. Allegro) uniwersalnych spryskiwaczy, to oni by mi to zamontowali (sam boje sie ciąg czy wiercic w zderzaku! :shock: ) ... a poziomowanie bym sobie odpuscil.

No i teraz pytanie - co wybrac ... czy szukac uzywanych przetwornic (na Allegro rozstrzal pomiedzy 150 - 250/szt) i ... no wlasnie - czy teraz wtyczki beda pasowac? ... Czy tez moze lepiej dołożyc i kupic zestaw reflektorow (niby w BDB stanie z juz zamontowanymi przetwornicami). Teoretycznie chyba wtyczki powinny grac? Łączę zasilanie reflektora z przetwornicą, do ptrzetwornicy wpinam sie żarnikiem i po zawodach.
(tylko ze na Allegro rozstzrał cenowy reflektorow to od okolo 300zł za sztuke do 2000 za komplet z przetwornicami ... i tu mam zgryz, czy nie jeść przez miesiąc i kupic drozsze, czy te tansze :-/ )

Co Szanowni Forumowicze byście mi zasugerowali w takiej sytuacji? :-D
Czy moze zupełnie olac sprawe i pozostac przy zwykłych żarówkach?

Posiedzialem troche na urlopie na drugim koncu kraju, widzialem sporo VII gen. z xenonami i zachorowałem na to :mrgreen:

Pozdrawiam,
Michał


#21 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:03, 23.07.2009

Lamp które posiadają VII gen nie musisz zmieniać,gdyż będą pasowały pod xenon (dowiadywałem się kiedyś i wiem)poza tym żarniki wydzielają mniej ciepła od zwykłych żarówek i lampy nie uszkodzą.Każda lampa od VII ma od spodu porobione gwinty do przykręcenia przetwornicy (proponuję oryginalną hondowską).Pozostaje wycięcie od spodu lampy kółeczka w plastiku (są zaznaczone i wystarczy ostry nożyk).Oczywiście wkładaj żarniki tylko oryginalne 4300 K spokojnie wystarczają.
Oczywiście jeszcze kwestia spryskiwaczy-nie wiem jak Ty to zrobisz,ale oryginalne xenony,bo takie tylko zamontujesz nie oślepiają i nie potrzebują częstego pryskania.Wiem przepisy i może nie powinienem tego mówić ja bym nie montował sprysków :-P :mrgreen:

#22 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:24, 23.07.2009

W xenonach:
brak spryskiwaczy = utrata dowodu rejestracyjnego
brak automatycznej regulacji = utrata dowodu rejestracyjnego
Pamietajcie o tym ;-) Oczywiscie kodeks drogowy nic nie mowi o xenonach montowanych w autach uzywanych ale pewnie jest tak samo.

Druga rzecz, nawet jesli do klosza da sie zamontowac xenony to trzeba zwrocic uwage czy klosz ma na nie homologacje. Jesli nie, to jak wyzej ;-) Jeszcze troche i gacie kierowcy tez beda musialy miec homologacje.

A tak poza tym jaka barwa swiatla jest w oryginalnych w VII gen? Bo u mnie wyraznie barwa nie jest czysto biala, niebieski odcien wyraznie widac.

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#23 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:01, 23.07.2009

ponoć do 2000r było w serii 4300K lub 5000K teraz standardem jest 6000K.. Osobiście mam 5000K i to moim zdaniem max, i tak mają delikatny odcień niebieskiego. Brak automatycznej regulacji w zasadzie ciężko sprawdzić, spryski już łatwo, podobnie jak opis na kloszu, no ale coż, w razie czego to taki zestaw jest jak to się mówi plug & play ;-)

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#24 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:29, 23.07.2009

Brak automatycznej regulacji w zasadzie ciężko sprawdzić

Bardzo latwo, wystarczy usiasc na bagazniku a ze dupy policyjne sa ciezkie to jeszcze prosciej

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#25 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:14, 24.07.2009

a ze dupy policyjne sa ciezkie to jeszcze prosciej

Co masz na myśli :shock: :mrgreen:

#26 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:38, 24.07.2009

a ze dupy policyjne sa ciezkie to jeszcze prosciej

Co masz na myśli :shock: :mrgreen:


ale wtopka :mrgreen:

a poza tym faktycznie za każdym razem jak mam kontrolę (czyli z raz w roku) to każą mi otwierać bagażnik i siadają :mrgreen:

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#27 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:46, 24.07.2009

Brak automatycznej regulacji w zasadzie ciężko sprawdzić,

Bardzo latwo, wystarczy usiasc na bagazniku a ze dupy policyjne sa ciezkie to jeszcze prosciej

A nie jest tak ,że oryginalne światła xenonowe po zapaleniu idą na chwilę w góre a potem wracają do prawidłowego poziomu(samopoziomują) :?:
Mój znajomy raz był kontrolowany przez Niemiecką drogówkę i właśnie tak sprawdzali jego światła(może w każdej marce jest inaczej :roll: ).

#28 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:51, 24.07.2009

fakt, jest coś takiego, tak jak w niektórych autach wskazówki od obrotomierza i prędkościomierza po przekręceniu kluczyka idą na max i wracają, ale nie wiem czy to jest standard, niech się wypowie ktoś, kto ma seryjne xenony

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#29 wirus

wirus
  • Forumowicz
  • 55 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:13, 24.07.2009

witam
co prawda nie mam w swoim aucie, ale napewno jest tak, że w każdym aucie fabrycznie wyposażonym w lampy wyładowcze jest system samopoziomujący, który po każdorazowym odpaleniu robi samodiagnostykę w celu wypoziomowania... czyli tzw. góra-dól...

pozd.

#30 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:21, 24.07.2009

Dokładnie tak działa samopoziomowanie jak napisaliście wyżej,chyba,że masz padnięty czujnik (źle zabezpieczony przed warunkami atmosferycznymi),który przykręcony jest 4 śrubami i podpięty kostką do tylnego lewego wahacza.




IPB Skin By Virteq