Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Leniwe wchodzenie na obroty + ogólne zamulenie Accorda


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
210 odpowiedzi w tym temacie

#31 Gelski

Gelski
  • Forumowicz
  • 453 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:41, 10.05.2012

mialem tak dwa razy jak kolega wyzej opisuje, ze po zapaleniu silnika auto nagle dostalo nie zlego kopa ale po ponownym odpaleniu i odczekaniu ilus tam godzin powrocilo do swojego wolnego wchodzenia na obroty, gdzie jest problem, ktos wie?
  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła

#32 wdblast

wdblast
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Płock
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:39, 10.05.2012

A ja zauważyłem u siebie jeszcze coś ciekawszego, od jakiegoś czasu samochód idzie jak rakieta jak kończy się paliwo :P serio ! jak jestem na rezerwie to czuję że lepiej się wkręca itd. to też coś dziwnego dla mnie
  • 0

#33 Kryss

Kryss
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:28, 11.05.2012

Jak kolega wyżej jak koniec paliwa rwie jak szalony może coś u nas z ciśnieniem paliwa nie tak ???? mierzył ktoś ciśnienie na listwie wtryskowej czy da się to zmierzyć ????
  • 0

#34 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:55, 20.06.2012

Idzie do przodu bo lekki :mrgreen:

Sorry, taki żarcik ...

Też mi to przeszło przez głowę (niskie ciśnienie paliwa) - ewidentnie przy takim samym wciskaniu gazu raz idzie a raz nie, jakby rzeczywiście raz podawało mu więcej paliwa a raz mniej. Ja cały czas jeszcze próbuję węszyć wokół sondy. Co prawda nie ma ona nic wspólnego z rezerwą, ale z podawaniem paliwa już tak.
Moje dziwnie niskie spalanie i NISKIE obroty na biegu jałobym można by tym tłumaczyć (zbyt uboga mieszanka).

Podpiąłem się dzisiaj moim ELM-em pod ECU, bo mi to znów spokoju nie daje i poniżej załączam screena z odczytów. Był włączony monitoring parametrów online (wybaczcie, włączyłem mu zbyt wiele parametrów do monitorowania - nawet tych nie obsługiwanych, stąd lekkie zaciemnienie danych). Silnik chodził około 15 minut na biegu jałowym koło domu. Zdążył złapać wg. ELM-a 105 st. C, więc nagrzany był na 100%. Obroty oscylują w granicach 590 - 610 rpm. Trochę nisko !?

Czy te odczyty z lambdy są w normie ?

Dołączona grafika

[ Dodano: 2012-06-21, 18:27 ]
Przeczytałem w innym wątku że przy problemach podobnych do opisanych tutaj słyszalny był charakterystyczny dźwięk z wydechu. Dzisiaj popołudniu nagrałem kilka sekund dźwięku emitowanego przez moje auto. Dodam, że wydech w moim Acco to seria. Czy inni posiadacze VII-mki też mają podobnie? (takie "furknięcie" od czasu do czasu) ;-)

http://w259.wrzuta.p...AAB5ec/mov00281
  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#35 Gelski

Gelski
  • Forumowicz
  • 453 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:26, 01.09.2012

ja tego dzwieku u siebie nie zauwazylem, ale z tym niskim poziomem paliwa i lepsza mocą to zgodze sie gdyz mam podobnie, moze faktycznie jest jakies kiepskie cisnienie przy wiekszej ilosci paliwa? tez dostrzegłem teraz ze wieczorem gdy powietrze jest chłodniejsze auto lepiej sie zbiera, czyli łapie zimniejsze powietrze i to widocznie mu pomaga, tak to odczuwam w swoim autku.
  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła

#36 wrona

wrona
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:2004
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:00, 02.09.2012

Panowie, podlacze sie pod temat bo mnie tez to dopadlo. Od jakiegos czasu zauwazylem ze Acco gorzej przyspiesza, tak jakby za wolno wkrecal sie na obroty. Zrobilem test sprintu do 100km/h wyszlo na poziomie 9s, czyli slabiej o sekunde niz w katalogu. Co ciekawe na hamowni auto osiaga pelna moc 189KM (pb) i 192KM (lpg), czyli teoretycznie wszystko w porzadku...

Dzisiaj uruchomilem HDS aby sprawdzic silnik pod katem bledow, ale komputer nic nie wykazal. Natomiast zwrocilem uwage na zbyt wysokie napiecie na drugiej sondzie. Czasami dochodzilo nawet do 3V na biegu jalowych gdzie ESM podaje norme od 0 do 1,4V. Ponizej zalaczam wykres tej sondy.

http://www.fotosik.p...5b4a2e7f5b.html

Czy jest on poprawny?
Wydaje sie ze w pewnych momentach sonda spi i do tego to wysokie napiecie.

Przebieg Accorda to prawie 160kkm.
  • 0

#37 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:33, 12.12.2012

Coś ustaliście w tej burzliwej dyskusji :)
Ja powiem jedno. Zwróćcie przede wszystkim uwagę na DOKŁADNĄ REGULACJĘ LUZU ZAWOROWEGO !
To jest podstawa prawidłowego działania silnika, a jakiekolwiek odchyły od normy mogą wywoływać takie cyrki, że wymienicie połowę auta a dalej będzie źle.
Bywa tak, że mechanik zdając sobie z tego sprawę będzie chciał naciągnąć na inne rzeczy, a o regulacji zaworów powie na końcu twierdząc, że to była najmniej prawdopodobna opcja. Ba, może nawet sam zrobi to nieprawidłowo żeby z klienta wyssać grosza, sugerując inne przyczyny problemu.
  • 0

#38 Gelski

Gelski
  • Forumowicz
  • 453 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:47, 14.12.2012

no tak, tylko, ze regulacje zaworów robiłem w ASO i problem raczej nie znikł, mysle ze to cos innego, moze pompa paliwowa? moze filterek paliwa przypchany? no tego słowa 'moze' pewnie jest wiele, jak na razie zresetuje kompa i zobacze co sie zmieni, ostatnio zmieniłem filtr powietrza na orginalny i zadnych zmian, trzeba dalej szukac... pozdrawiam
  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła

#39 kilolo

kilolo
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Gdansk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:48, 16.12.2012

Parę miesięcy temu mój znajomy mechanik poprosił mnie o podjechaniu do niego gdyż miał taką samą hondę która od jakiegoś czasu traciła moc aż w końcu ledwo zapalała i zaraz gasła. Podejrzewał aparat zapłonowy i chciał podmienić ode mnie.
Podmiana nic nie dała więc stwierdził że obejrzy rozrząd ale najpierw zrobi kawę .
Z nudów obchodziłem dookoła Accorda i na wydechu zauważyłem jakby pajęczynę na co zwróciłem mu uwagę.
Walnąl się w czoło i stwierdził że na 100% zapchany tłumik. Odkręcił wydech przy kolektorze i oczywiście auto bez problemu zapaliło i miało swoją moc.
Może więc u was też jest problem z wydechem ?
  • 0

#40 Gelski

Gelski
  • Forumowicz
  • 453 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:37, 16.12.2012

to tez moze byc przyczyna, jak wiele innych rzeczy w tym przypadku, ale nie sadze ze zapchałby sie wydech, toz to te auta nie maja po 20 lat czy tez po 300 tys./km sadze, ze problem musi byc w jakiejs elektryce lub elektronice, a moze po prostu kat zapchany albo łapie gdzies lewe powietrze
  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła

#41 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:43, 14.06.2013

Panowie i co ustaliliście?
Mnie też to dopadło, a wymieniłem świece (były NGK, nowe Denso), filtr paliwa OEM (w zbiorniku), filtr oleju (OEM) + olej , filtr powietrza (K&N), nic nie zmieniło sie, potem do ASO na regulacje zaworów, trochę pomogło ale dalej mam że, raz idzie jak burza a raz gaz w podłogę a tu rozpędza się jak traktor.


Co dziwnego jeszcze zauważyłem:

1) Rano (po całonocnym staniu auta) wsiadam i 1,2,3 idzie jak przecinak do momentu... rozgrzania silnika, gdy wskazówka dojdzie do właściwej temp. mijają 1-2 minuty i już nie śmiga tak jak parę minut temu.

2) Już po rozgrzaniu jak lekko (tak na 3-5 cm) wcisnę gaz i przytrzymam go w tej pozycji na 3-10 sekund, to auto jakby normalnie szło, a jak wcisnę gaz do dechy to muląco przyspiesza (mimo że, silnik wyje i obroty idą w góre)
  • 0

#42 Gelski

Gelski
  • Forumowicz
  • 453 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:18, 14.06.2013

potem do ASO na regulacje zaworów, trochę pomogło ale dalej mam że, raz idzie jak burza a raz gaz w podłogę a tu rozpędza się jak traktor.


Co dziwnego jeszcze zauważyłem:

1) Rano (po całonocnym staniu auta) wsiadam i 1,2,3 idzie jak przecinak do momentu... rozgrzania silnika, gdy wskazówka dojdzie do właściwej temp. mijają 1-2 minuty i już nie śmiga tak jak parę minut temu.


mam tak samo, rano idzie jak burza po rozgrzaniu juz tej mocy nie ma, ja zakładam ze to albo docisk albo sprzegło, moze sprzegło sie nagrzewa i dostaje uslizgu, bo watpie by np. przepustnica była zapchana, wtedy by wogole nie dostawał mocy.
u mnie nie pomogła regulacja (aso) wymiana oleju na shella, wymiana swiec na denso, wiec jakos pozostaje przy tym sprzegle, nie wiem kiedy było wymieniane i czy wogole była robiona wymiana, ale patrzac po obrotach wskazników to niby i obroty jak i predkosciomierz ida zgodnie razem w góre.

[ Dodano: 2013-06-14, 22:19 ]
wiesz co jeszcze zauwazyłem, ze wieczorem gdy jest chłodniej to auto potrafi lepiej isc, nie wiem czemu sie tak dzieje, czyzby chłodniejsze pow. dawało lepszy efekt :?:
  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła

#43 wdblast

wdblast
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Płock
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:19, 17.06.2013

Bardzo mozliwe że to właśnie sprzęgło, u mnie już raczej się kwalifikuje, ale niby nie ślizga, a koszt niestety nieporównywalny z innymi opcjami pt. może to a może tamto :P.
Jakby ktoś wymieniał i odczuł poprawę niech daje info
  • 0

#44 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:46, 28.06.2013

Dziś przypadkowo coś odkryłem a mianowicie:
Wracałem z pracy i już niedaleko domu (silnik już był rozgrzany porządnie) jechałem na 5tym biegu i wcisnąłem sprzęgło, (jak do zmiany biegów) do końca w podłoge i przygazowałem aż do odcięcia trzymając ze 3-4 sekundy (co żeby przedmuchać wydech) i co dziwnego sie stało - pedał sprzęgła mi odbił do góry (a miałem cały czas wciśniętego w podłogę).
Kawałek dalej powtórzyłem operacje i to samo - pedał sprzęgła odbił w góre.
Moim zdaniem chyba dobrze celujemy, że to będzie sprzęgło (a konkretniej stawiam na docisk).
  • 0

#45 Gelski

Gelski
  • Forumowicz
  • 453 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:02, 28.06.2013

no ale jak, ze na wcisnietym sprzegle podczas przygazowywania, pedał sam z siła cofnał ci noge, bo to tak troche dziwnie brzmi
  • 0
Bądź jak ptak, który, gdy siada na gałęzi zbyt kruchej, czuje, jak spada, lecz śpiewa dalej, bo wie, że ma skrzydła




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq