Skocz do zawartości


RODO w HAKP

kontrolka silnika


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
52 odpowiedzi w tym temacie

#31 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:23, 28.05.2009

dziś wgrałem najnowsze firmware do sterownika ZENIT
później skróciłem przewody od listwy-wtryskiwaczy ( za dużo się nie dało jakieś 3,5cm)
każdy wtrysk został sprawdzony i wszystko z nimi ok , ale dysze to już przesada są takie wielkie że można by było przez nie pić szejka z McDonalds
no ale podpięliśmy pod komputer i pojechaliśmy w trasę, po 30min. jeżdżenia, butowania itd. wniosek jest taki że mieszanka jest ok do 4 tyś. obrotów później im wyżej tym jest coraz to uboższa...
czyli co wtryski nie dają rady, bo jeżeli chodzi o reduktor to póki co świetnie trzyma ciś. i tak co do wtrysków czy warto przepłacać i wydać około ( w moi przypadku 1 tyś. zł) na wtryski Matrix HD322 , proszę o opinie o nich

#32 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:35, 28.05.2009

Matrixy musisz kupić dwie listwy,ale byłby zawsze zapas gdyby coś się stało z wtryskiem.Miałbyś pewność,że silnik będzie dostawał szybko,precyzyjnie dawkę gazu i nie będzie się męczył.Możesz założyć też Magic Jety(z tym mechanik nie powinien mieć problemów-kupno).

wniosek jest taki że mieszanka jest ok do 4 tyś. obrotów później im wyżej tym jest coraz to uboższa...

Sam widzisz,że Twoja listwa nie wyrabia i moja propozycja jest taka wywal ją jak najszybciej ją zmień.Co Tobie da jeżdżenie do gazownika i regulowanie instalki podczas jazdy-bez sensu.Za parę dni znowu wtryski skuleją i wywali check.Nie męcz więcej samochodu i silnika bo jak już wspominałem masz za dużą moc do gównianej listwy.

#33 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:50, 29.05.2009

Nie męcz więcej samochodu i silnika bo jak już wspominałem masz za dużą moc do gównianej listwy.

ma się rozumieć ... powiedź mi pablo.see ten zestaw będzie ok (tylko x2)
http://moto.allegro...._sekwencja.html
i coś jeszcze jakiś filtr tak?
a co z tymi wtryskiwaczami Matrix, mówisz żeby wsadzić "magiki" nic nie wspomniałeś o matrixach co prawda drogie są w porównaniu z Magic Jet ale czy warte tej ceny?

#34 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:06, 29.05.2009

Daj jak możesz screeny z programu do LPG.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#35 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:56, 29.05.2009

Daj jak możesz screeny z programu do LPG.

no właśnie nie mogę bo nie mam

#36 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:25, 29.05.2009

Dymek muszę powiedzieć parę słów odnośnie Twojej instalki,którą dzisiaj(zdjęcia)pokazałem dwóm panom.Padło pytanie o jaki samochód chodzi i jak im powiedziałem to powiedzieli,że z tą instalacją to silnik sobie radzi,ale na postoju :shock:
Ale do rzeczy:elektronika Zenit kompletnie nie nadaje się do auta o takiej mocy,poza tym jest to najniższa półka i nie można po podpięciu do kompa zrobić żadnych korekt po ustawieniach podstawowych,a jedynie można na nim regulować dawki gazu.To jest przyczyna zapalania się checka,gdyż gazownik który reguluje Tobie dawki paliwa poprawia parametry,ale za to listwa Valtek nie wyrabia się.Natomiast reduktor KME Gold jest dobrym reduktorem,gdyż jego parametry ustawień są bardzo duże,ale niestety nie pasuje kompletnie do sterownika i brakiem jego korekt-regulacji.Tak źle i tak nie dobrze.Proszę nie gniewaj się za takie słowa,ale chyba o to chodzi,aby Tobie pomóc.
Możesz uzdrowić instalkę montując:
1.nowy sterownik Stag 300 lub 4 i do tego listwę Magic Jet albo
2.założyć dwie listwy Matrix HD544
3.wywalić to co masz i założyć Stag 300 lub 4,reduktor EG200 listwa Magic Jet
Nie wiem czy kupując auto miałeś już tą instalację,ale jak sam zakładałeś to złego gazownika wybrałeś.Zdaję sobie z tego sprawę,że pakuję Ciebie w koszty,ale musisz sobie zadać pytanie czy chcesz tym autem jeszcze jeździć,czy za jakiś czas wpakować się w remont silnika i ponieść nieporównywalnie większe koszty.
Moja propozycja jest taka skontaktuj się z niejakim:
Sebastian S.
http://gzw.pl/
GZW Odbudowa i tuning
ul. Wolności 38
42-674 Zbrosławice
tel: 663 082 622
tel: 889 77 11 77
Nie wiem czy masz do niego daleko,ale też to Śląsk i on będzie Tobie w stanie pomóc(polecany na forum typowo gazowym)
Pozdrawiam Andrzej.

#37 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:16, 30.05.2009

...

#38 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 07:55, 30.05.2009

:k Panowie !, pomagamy, doradzamy a zapomnieliśmy jeszcze o ważnej sprawie jaką są średnice dysz we wtryskiwaczach
dymek, u Ciebie przy 6 cyl. i 247 KM średnica dyszy powinna być ok 2,99-3,0 mm.
Trzeba to sprawdzić bo to ważna sprawa.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#39 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 09:12, 30.05.2009

Siwy, można zacząć z dyszami o 0,2mm mniejszymi. Matrixy są precyzyjne i szybkie. Sprawdzić najpierw mapę i mnożnik, wtedy ew. rozwiercać.

Do zobaczenia na trasie.


#40 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:33, 30.05.2009

:k Panowie !, pomagamy, doradzamy a zapomnieliśmy jeszcze o ważnej sprawie jaką są średnice dysz we wtryskiwaczach
dymek, u Ciebie przy 6 cyl. i 247 KM średnica dyszy powinna być ok 2,99-3,0 mm.
Trzeba to sprawdzić bo to ważna sprawa.

no to sprawdzamy ;) kliknij DYSZE nie miałem suwmiarki przy sobie ale 4mm jak byk mają ...

#41 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:37, 30.05.2009

Na tych fotkach co podałeś to dyszę mierzy się od strony - tak jak na dolnej fotce z uszczelką, i raczej bez suwmiarki nic nie zdziałamy.

[ Dodano: 2009-05-30, 20:39 ]

Sprawdzić najpierw mapę i mnożnik, wtedy ew. rozwiercać.


Pablo, wszystko co piszesz to OK, tylko jak nie mamy screenów to trzeba jakoś sobie radzić ;-)

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#42 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:48, 30.05.2009

ale 4mm jak byk mają ...

Sprawdź to bo jeżeli tak jest to są za duże,ja mam rozwiercone na 3 mm i u Ciebie też tak może być.Co do instalacji to proponowałbym raczej na zmianę niestety całej instalacji na:
http://moto.allegro...._sekwencji.html
do tego listwa Magic Jet,a reduktor KME Gold może zostać pod warunkiem,że nie będziesz butował-szalał Hanią(reduktor ten ma zbyt małą komorę odparowania gazu-przeróbki i zdarzały się sytuacje,że po prostu zamarzał).Za jakiś czas możesz sprawić sobie EG200KW bo koszt takiego reduktora chyba nie jest duży ok.250 zł.
I teraz ponownie będę się powtarzał z tym zestawem co teraz masz to nie pojeździsz i będziesz miał problemy.

#43 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:46, 31.05.2009

I teraz ponownie będę się powtarzał z tym zestawem co teraz masz to nie pojeździsz i będziesz miał problemy.

jestem tego świadom Glinuś i do czasu kiedy w aucie nie zrobię porządku z tą instalką jeżdżę spokojnie nie przekraczając 3tyś. ... chyba że jakiś wafel w bmw chce się przekonać że nie ma szans z japońską hanią przełączam wtedy na PB otwieram szyber dach i macham mu na pożegnanie ;)

#44 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:22, 31.05.2009

chyba że jakiś wafel w bmw chce się przekonać że nie ma szans z japońską hanią przełączam wtedy na PB otwieram szyber dach i macham mu na pożegnanie ;)

:ok :mrgreen:

#45 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:18, 10.06.2009

Tak czy siak będzie trzeba kasę wyłożyć
-stag 300-6
-Europegas EG200 (nie wiem czy nie za mało, teoretycznie 200kW (270KM)
-Magic Jet x6 (montaż pionowy)
-filtr Czaja FL-02 (jak filtr oleju, konieczny przy Magic Jet, bo wrażliwe na czystość gazu).

pablo dobry filtr sprzedawca mi zaoferował?
wtryskiwacze Magic Jet na listwie 2x3 i ten filtr już mam na razie to założę zobaczę z ciekawości jak to gra, jak będzie kiszka to wrzucę sterownik Stag 300 lub 4
... nadszedł czas na reanimację ;)
Dołączona grafika




IPB Skin By Virteq