Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

H22A7 bierze olej


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
118 odpowiedzi w tym temacie

#31 pielot

pielot
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Krynica-Zdrój
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S PB/LPG
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer/Grey
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 06.11.2011

Panowie na postoju na przykład pod domem jak stawiam auto na noc i przychodę rano są trzy plamki wielkości może 5 cm kazda , tydzień temu sprawdzałem wyciek w ten sposób że podkładałem karton pod silnik i rano miałem obraz.Olej nie przemókł przez niego , a wcale nie był gruby.
Przypuszczam że to pierścienie poszły tylko teraz musze sprawdzić kompresje.
  • 0

#32 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:49, 06.11.2011

wow jak czytam o tym oleju motul 15W50 to aż chce sie go kupić, nalej dura blend to ci jeszcze 200 zł zostanie w kieszeni a może i nawet mniej dolejesz na trasie
  • 0
VTEC

#33 Damiano

Damiano
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Coupe
  • KM:286
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Świnia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:52, 06.11.2011

pielot, jeszcze sprawdź dokładnie, bo olej jak cieknie z uszczelniacza od strony rozrządu, to potrafi po misce lecieć z drugiej strony i wtedy wygląda jakby od skrzyni też ciekło. ale 5cm to już trochę jest, więc przy jeździe na pewno sporo ucieka, więc musisz mieć poprawkę na ilość spalanego oleju.
  • 0

#34 pielot

pielot
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Krynica-Zdrój
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S PB/LPG
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer/Grey
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:53, 06.11.2011

panowie jaka komprecha ma byc w H22A7 ???
  • 0

#35 Damiano

Damiano
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Coupe
  • KM:286
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Świnia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 06.11.2011

Kompresja [kg/cm2]
nominalna: 13.0
minimalna: 9.5
maksymalna różnica pomiędzy cylindrami: 2.0
  • 0

#36 pielot

pielot
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Krynica-Zdrój
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S PB/LPG
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer/Grey
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:59, 06.11.2011

dzieki Damiano jutro jadę do mecha i zobaczę co dalej.
Tak z ciekawości ile może kosztować komplet pieścieni do H22A7???
  • 0

#37 Damiano

Damiano
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Coupe
  • KM:286
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Świnia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 06.11.2011

Tak z ciekawości ile może kosztować komplet pieścieni do H22A7???

'
z 300zł. Niedużo w porównaniu do robocizny. Musisz dodać koszt uszczelki pod głowicę.
  • 0

#38 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:48, 06.11.2011

Co do pomiaru kompresji to nie jest do końca obiektywny, mogą być np. zapieczone na amen pierścienie olejowe.

Jeżeli dymi w trakcie jazdy na wyższych obrotach to trzeba zrobić przynajmniej tzw. "mały remont" - uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod głowicą, pierścienie tłokowe i profilaktycznie panewki korbowodowe bo H22A7 kręci się wysoko i będą już wyeksploatowane.

Koszt z robocizną 1,5-2 tysiące zależy u kogo zrobisz.
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#39 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:52, 06.11.2011

Ja właśnie jestem na etapie wymiany uszczelek, też miałem wyciek. Okazało się że micha mokra, wszędzie kapie. No i uszczelka chłodniczki oleju do wymiany, wyszło jeszcze że z aparatu zapłonowego leci - na razie te tańsze uszczelki hi hi, ale okaże sie później co jeszcze. Na pierwszy rzut oka nie widać gdzie leci, trzeba dobrze umyć i sprawdzać. A co do leju to ja sie przesiadam na Motul 6100 Synergie 10w40
  • 0
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#40 kowal86

kowal86
  • Forumowicz
  • 319 postów
  • Skąd:WWA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 06.11.2011

Za 2000 remontu nie zrobisz. chyba, że pseudo remont. taak, wtedy owszem. w f18b2 wychodzi 3500
  • 0

#41 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:13, 06.11.2011

U mnie bez ruszania dołu wyszlo ciut mniej niż 4 koła, tylko że wpadła druga głowa za 1500 a reszta to to wszystko co dało sie wymienić na nowe i co można było tylko zrobic zostało zrobione i robota 800 chyba z tego co pamietam.
Wiec raczej nie licz na 2koła ;-) bo jak już wyciagniesz dół to warto zrobić wał, zmierezyć osiowość bloku, panewki etc.
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#42 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 23:14, 06.11.2011

MaxLife jest olejem stosowanym głównie do systemów 15-30tyś km. Nie jest to nic zajebistego. Szczególnie w H22A7 gdzie wymienia się max co 8tyś a jeżdżąc głównie po mieście lepiej robić to co 6tyś km.Są dużo lepsze oleje.Nie chcę się wdawać za bardzo w dyskusję, ponieważ pamiętam jaką wojnę wywołałem na innym forum stwierdzając że Castrol Magnatec to dziadostwo. Mój mechanik powiedział mi że nie wie o co chodzi z tym olejem ale normalnie jest tak suchy że nie smaruje silnika.Kończy prowadnice zaworowe,wiadomo że żaden olej nie zabije silnika w 10tyś km.Jednak
opinię mojego mechanika traktuję dość poważnie bo ma on stałych klientów którzy cały czas jeżdżą do niego i ma możliwość sprawdzenia jak silnik się zachowuje od ostatniego razu,wie tez kto dba a kto ma raczej w nosie auto i robi tylko to co niezbędne.


Kolego, nie odwracaj kota ogonem. Napisałeś, że Max Life to zły olej i zabójstwo dla silnika. A teraz opisujesz Castrola Magnateca, któremu ja też nie wystawię laurki, bo słynne polimery magnetyczne zostawiają syf w silniku. Ja prosiłem, żebyś merytorycznie odniósł się do swoich słów o "złym" Max Lifie i napisał co nieco o jego wadach. Ja na nim jeżdżę od ponad 170 tys. km i dlatego chciałbym wiedzieć czemu robię krzywdę samochodowi. Oczywiście dyskusja tutaj toczy się o zupełnie innym silniku niż ja eksploatuję, tym nie mniej uogólnianie na temat oleju Valvoline wydaje mi się trochę przegięciem - a jeśli nie - to poproszę o argumenty i zamilknę ;-)
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#43 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:13, 07.11.2011

Ja jeździłem na shelu, castrolu od 10w60 do 10W40 i jedynie co moge troche pochwalić to shell 10w60 racing, reszta to dziwna mieszanina czegoś z czymś na którym silnik pracuje jakby dawał znaki ze nie ma smarowania i głosno, a ja jestem strasznie wrażliwy na rózne dzwieki z silnika bo te typy tak maja, a teraz mam spokój i nie chce reklamować oleju, bo to ze teraz silniczek pracuje cichutko na tym valvoline to akurat może u mnie tak jest, może dlatego ze poprzedni własciciel jedził na shellu bo mu taki lali w aso, a to że mechanik coś tam se gada to prawda jest taka ze auto pojedzie i na wodzie, nawet lotos jest dobry, jest masa ludzi co leje byle co i jezdża tylko jak długo, niektórych to wali bo auto służy do jeżdzenia a nie do ciagłego czyszczenia dbania i dubania a już tymbardziej do zwracania uwagi na to czy olej zostawia syf w silniku
  • 0
VTEC

#44 pielot

pielot
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Krynica-Zdrój
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S PB/LPG
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer/Grey
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:52, 07.11.2011

Panowie wracając do mojego problemu robiłem dziś pomiar kompresji i wyszło po 15 na każdy cylinder :-|
  • 0

#45 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:56, 07.11.2011

Jeżeli nie widać ewidentnie, że auto kopci na wysokich obrotach to trzeba zlikwidować wycieki i obserwować regularnie poziom oleju.

Przy dalszym ubywaniu oliwy można zastanowić się nad przejściem na porządny półsyntetyk 10W40 np. Motul 6100 czy Valvoline Durablend lub Maxlife.
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq