Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Kiedy kończą się hamulce?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#46 Zaqxsw

Zaqxsw
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Chojnice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:03, 06.02.2013

WAŻNE !!!

Witam mam poważny problem . Przepraszam z góry że ogłaszam go w czyimś temacie . Ale jest to sprawa bardzo gwałtowna .
A więc posiadam Hondę Accord rocznik 2006 silnik 2.0 jestem jego właścicielką od niecałych 2 miesięcy . A więc jeszcze nie za dobrze znam się na tym samochodzie . Jest on w idealnym stanie i wydaję mi się że nie powinno się w nim psuć ani nic takiego .
A jednak już kiedyś miałam problem z akumulatorem , rozładował się i jakiś pan musiał mi pomóc żeby go odpalić poprzez popchnięcie zmianę biegu . Od tego czasu jakiś miesiąc temu byłam u rodziców naładować ten akumulator do pełna . I dzisiaj samochód zrobił tak samo . Rozładował się i nie mogłam go odpalić włączyły się wszystkie kontrolki w końcu pomógł mi jakiś mężczyzna i samochód odpalił akumulator był już rozładowany . Ale cały problem tkwi w tym że od tego czasu cały czas pali mi się kontrolka VSA ABS i wykrzyknik ( ! ) Czy może mi ktoś pomóc , co mam zrobić żeby nie było tych kontrolek ?!
  • 0

#47 wrona

wrona
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:2004
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:17, 06.02.2013

Ale cały problem tkwi w tym że od tego czasu cały czas pali mi się kontrolka VSA ABS i wykrzyknik ( ! ) Czy może mi ktoś pomóc , co mam zrobić żeby nie było tych kontrolek ?!


Na początku gratuluje zakupu ! :)

Te trzy palące się kontrolki mogą oznaczać błąd 61 - zbyt niski napięcie ładowania.
Przyczyny tego należy szukać w
1. padniętym akumulatorze
2. nie właściwym ładowaniem

Na początku proponuje podjechać do elektryka który wykona test akumulatora i ładowania.


Czy te kontrolki na pewno palą się cały czas również podczas jazdy ?
Jeśli tak, to może być również dodatkowo problem z którymś z czujników ABS (temat wielokrotnie wałkowany na forum)

P.S.
Dobrze by było też zbadać kompa jakie ma błędy (szukaj -> diagnoza błędów spinaczem :) )
Takie zabawy powinien jednaj wykonać ktoś ogarnięty aby nie popalić bezpieczników ;)
  • 0

#48 koval

koval
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:29, 07.02.2013

Prowadnice i tłoczki wymienia się wtedy, gdy na ich powierzchni są wżery korozji.



Dzięki za info.
W sobotę podjadę do mechanika i obejrzę dokładnie wszystkie elementy.
Chociaż mam ochote sam zabrać się za to, bo coraz mniej zaufania mam do "fachowców".
Czy sprawdzenie zacisku jest skomplikowane i czy mogę coś zepsuć?
  • 0

koval


#49 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:40, 07.02.2013

Czy sprawdzenie zacisku jest skomplikowane i czy mogę coś zepsuć?


nie
ciężko coś zepsuć
aczkolwiek jak się postarasz to możesz zepstuć to i owo
na forum pewnie jest manual z wymiany klocków a to identyczna robota
  • 0

#50 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 00:06, 03.03.2013

Nowe klocki od trzech, może czterech miesięcy czekają na wymianę bo starych było niedużo. Ostatnio zwróciłem uwagę że coś jakby delikatnie piszczy (czujnik?) ale na tyle cicho że trzeba wyłączyć radio i dobrze się wsłuchać.
Jak głośno piszczy/krzyczy/jęczy czy co tam jeszcze ta blaszka-ogranicznik na klocku? czy przy cicho włączonym radiu usłyszę to bez problemu?
  • 0

#51 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:57, 03.03.2013

piszczy na tyle głośno, że nie sposób tego pomylić z czymś innym.
  • 0

#52 bogdan79

bogdan79
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:13, 08.05.2013

witam,
dzisiaj chciałem wymienić klocki z przodu i mechanik zasygnalizował mi, iż tarcze też są do wymiany (ponoć zmierzył i mają 23mm).
Nowe tarcze mają grubość 25 mm.
Czy naprawdę czas już na zmianę tarcz.. czy te 2 mm różnicy są aż tak istotne? a może wymienić same klocki?


z góry dzięki za poradę
pozdrawiam
  • 0

#53 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:07, 08.05.2013

Wymienić. Po to są określone wartości minimalne, żeby tarcza nie pogięła się czy w najgorszych przypadkach nie pękła przy ostrym hamowaniu.
  • 0

#54 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:57, 11.06.2013

czasem lepsze te lekko zużyte tarcze ( po 1mm na strone) jeśli są jeszcze fabryczne niż nowe ze średniej półki.



swoją droga, to u hondy te zalecenia co do grubości klocka(pozostałej okładziny) są dość niewielkie. min 1.5mm Nie spotkałem się u innych producentów aby taki mały limit zalecany. Znacie jakieś marki gdzie też jest taki MIN.? ja się spotkałem w markach niemieckich była minimalna grubość okładziny 3mm.
  • 0

#55 luki0906

luki0906
  • Forumowicz
  • 153 postów
  • Skąd:Kepno
  • Silnik:2,2
  • Wersja:es
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:22, 11.06.2013

tak trzbea by zminić, nie radze kupowac najtańszych zamienników
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq