Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Kiedy kończą się hamulce?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:04, 26.09.2011

Kiedy mam wymienić klocki? Jest ich mało ale z tego co pamiętam od nowości było ich stosunkowo nie wiele. Jak to ocenić? Zaczną piszczeć czy jak? Zmierzyłem suwmiarką - 4mm, ile mają nowe?
  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 19:53, 26.09.2011

Klocki hamulcowe z przodu maja blaszki które sygnalizują zbliżający się koniec. Słychać zgrzyt ,czasem pisk.
A tarcze hamulcowe jak są za cieńkie zazwyczaj się faluja i masz bicie przy hamowaniu.
Nowa tarcza ma 25mm a minimum to 23mm
  • 0

#3 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 26.09.2011

No jeśli masz założone czujniki akustyczne(blaszki przy klockach) to zaczną piszczeć. Jeśli masz 4mm okładziny ciernej to zacznij się rozglądać za nowymi klockami. Nowe powinny mieć ponad 1,5cm(albo coś w tych granicach).
  • 0

#4 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:48, 28.09.2011

Nie przesadzajmy, 4 mm to jeszcze "kawał" klocka. Nowe mają coś koło 1cm.
  • 0

#5 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:05, 28.09.2011

No jeśli masz założone czujniki akustyczne(blaszki przy klockach) to zaczną piszczeć. Jeśli masz 4mm okładziny ciernej to zacznij się rozglądać za nowymi klockami. Nowe powinny mieć ponad 1,5cm(albo coś w tych granicach).


Ale to 1,5 cm to raczej grubosc calego klocka, a nie okladziny ciernej.
  • 0

#6 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:07, 29.09.2011

No kolega pytał się o grubość nowych klocków, nie wiem czy mu dokładnie chodziło o samą okładzinę czy cały element.
I nie napisałem, żeby na gwałt wymieniał tylko zaczął się rozglądać ;-) bo i tak niedługo się skończą.
  • 0

#7 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:18, 29.09.2011

Jak to ocenić?

przy nowych klockach i nowych tarczach hamulce "łapią" bardzo wcześnie., praktycznie od razu po dotknięciu pedału.
jeżeli naciskach hamulec i łapie stosunkowo głęboko tzn że coś się kończy, najczęściej klocki, bo tarcza ma stosunkowo wąski margines ścieralności.
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#8 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:26, 29.09.2011

Jak to ocenić?

przy nowych klockach i nowych tarczach hamulce "łapią" bardzo wcześnie., praktycznie od razu po dotknięciu pedału.
jeżeli naciskach hamulec i łapie stosunkowo głęboko tzn że coś się kończy, najczęściej klocki, bo tarcza ma stosunkowo wąski margines ścieralności.


Nic z tych rzeczy, zarówno nowe jak i kompletnie starte klocki i tarcze nie powinny zmieniać skoku pedała hamulca. Po to masz zbiorniczek wyrównawczy żeby skompensować zwiększającą się pojemność układu, stąd starte klocki to mniej płynu w zbiorniczku (przy szczelnym układzie).
  • 0

#9 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:38, 29.09.2011

Nic z tych rzeczy, zarówno nowe jak i kompletnie starte klocki i tarcze nie powinny zmieniać skoku pedała hamulca. Po to masz zbiorniczek wyrównawczy żeby skompensować zwiększającą się pojemność układu, stąd starte klocki to mniej płynu w zbiorniczku (przy szczelnym układzie).


to teoria, a praktyka pokazuje coś zupełnie innego niestety.
w każdym aucie, w którym zmieniałem klocki było wyraźnie odczuwalne dużo wcześniejsze "branie" hamulców po wymianie klocków.
zbiorniczek na pewno pomaga zmniejszyć ten skok, ale nie eliminuje tego objawu.
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#10 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:49, 29.09.2011

Driv3r, nie ma takiej opcji. przeciez jest automatyczna regulacja odleglosci klocka od tarczy i skok pedalu jest zawsze jednakowy.

jak koledzy pisali jak masz te blaszki to powinno piszczesz, zgrzytac i wydawac rozne nieprzyjemne dzwieki. ale jak masz juz malo okladziny to zacznij sie rozgladac za nowymi;)
  • 0

#11 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:52, 29.09.2011

Driv3r, nie ma takiej opcji. przeciez jest automatyczna regulacja odleglosci klocka od tarczy i skok pedalu jest zawsze jednakowy.

sprawdźcie jak będziecie zmieniać klocki - może w moim acco coś nie działało, ale klocki zmieniałem 2 razy w tym raz przód i tył razem -> było zawsze tak samo - hamulce łapały dużo wyżej.

co do blaszek, to można się nabrać: nie są w KAŻDYM klocku, a (jak dobrze pamiętam) lewy przód i prawy tył ;)
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#12 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:57, 29.09.2011

sprawdźcie jak będziecie zmieniać klocki


Klocki zmieniałem nie raz i nie dwa i nie ma różnicy bo nie powinno być. Ciśnienie w układzie jest takie samo, odległość klocków od tarczy też więc skąd to wczesne branie?
  • 0

#13 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:59, 29.09.2011

Klocki zmieniałem nie raz i nie dwa i nie ma różnicy bo nie powinno być.

u mnie było, EOT :)
PS w innych autach też to zauważam, ale może wszystkie popsute :mrgreen:
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#14 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:24, 29.09.2011

Ja osobiście się z tym nie spotkałem. Zmiana marki klocków jak najbardziej może dać różnicę, ale tylko to.
  • 0

#15 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:32, 29.09.2011

Zmiana marki klocków jak najbardziej może dać różnicę, ale tylko to

to może być przyczyna owej rozbieżności, bo wymieniałem raczej na lepsze, nie-oem.
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq