Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Kiedy kończą się hamulce?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#31 dodo23

dodo23
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:34, 04.11.2012

To chyba będzie to, bo jak byłem zmieniać na zimówki to by obrócić piastą, musiałem trzymać za śruby i obracać, a w drugim aucie (BMW z 95 r.) kręci się zdecydowanie lżej, wystarczy ruszyć palcem i piasta się obraca. Póki co dziękuję za naprowadzenie jakikolwiek ślad :B
  • 0

#32 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:12, 04.11.2012

To chyba będzie to, bo jak byłem zmieniać na zimówki to by obrócić piastą, musiałem trzymać za śruby i obracać, a w drugim aucie (BMW z 95 r.) kręci się zdecydowanie lżej, wystarczy ruszyć palcem i piasta się obraca. Póki co dziękuję za naprowadzenie jakikolwiek ślad :B

Także w tym momencie masz pewnie do wymiany reperaturki zacisków i do tego najprawdopodobniej tarcze + klocki...
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#33 dodo23

dodo23
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:41, 04.11.2012

To chyba będzie to, bo jak byłem zmieniać na zimówki to by obrócić piastą, musiałem trzymać za śruby i obracać, a w drugim aucie (BMW z 95 r.) kręci się zdecydowanie lżej, wystarczy ruszyć palcem i piasta się obraca. Póki co dziękuję za naprowadzenie jakikolwiek ślad :B

Także w tym momencie masz pewnie do wymiany reperaturki zacisków i do tego najprawdopodobniej tarcze + klocki...


To mnie pocieszyłeś :-/ Te reparaturki to pół biedy ale koszt tarcz i klocków i to pewno przód i tył to już będzie sporo kasy :evil:
  • 0

#34 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:04, 04.11.2012

To chyba będzie to, bo jak byłem zmieniać na zimówki to by obrócić piastą, musiałem trzymać za śruby i obracać, a w drugim aucie (BMW z 95 r.) kręci się zdecydowanie lżej, wystarczy ruszyć palcem i piasta się obraca. Póki co dziękuję za naprowadzenie jakikolwiek ślad :B

Także w tym momencie masz pewnie do wymiany reperaturki zacisków i do tego najprawdopodobniej tarcze + klocki...


To mnie pocieszyłeś :-/ Te reparaturki to pół biedy ale koszt tarcz i klocków i to pewno przód i tył to już będzie sporo kasy :evil:

Jeżeli jeździłeś z zapieczonym zaciskiem to na 90% spaliłeś klocki...
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#35 dodo23

dodo23
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:55, 04.11.2012

No to na 100% spaliłem klocki. Tylko czy na obu osiach?
  • 0

#36 krisc

krisc
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2,5
  • Wersja:R33
  • KM:310
  • Paliwo:PB
  • Rok:1996
  • Nadwozie:R33
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:19, 04.11.2012

u mnie taki dźwięk był kiedy jechałem a ustawał po wciśnięciu hamulca a było to spowodowane właśnie końcem klocków. Przy czym skończyły się przez zapieczone prowadnice więc bardzo podobnie..
  • 0

#37 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:34, 26.01.2013

jako, że sobie zakupiłem ostatnio klocki na przód na wymianę ATE ( swoją droga od forumowicza pawpor - polecam) to dla ciekawskich napiszę. Grubość klocka ( samej okładziny ciernej ) w nowych ATE ma 10,5mm. W manualu jest podane, ze minimalna grubość klocka to 1,6mm zarówno przód jak i tył. Tylne klocki nowe mają trochę mniej okładziny 9mm. A w tych moich ATE jak patrze na blaszki - akustyczne ograniczniki informujące o zużyciu to są ustawione na jednym 1,5mm drugi 2mm. Także jak nam zaczyna piszczeć to już najwyższa pora na wymianę. Tutaj wiele nie zaoszczędzimy więc nie ma co zwlekać, bo już robi się niebezpiecznie. według mnie te 1,5mm okładziny to już absolutne minimum. Choć jak zacznie piszczeć to i tak bezstresowo jeszcze te 2-3 tys km zrobimy, tylko trzeba odgiąć blaszki żeby tarczy nie niszczyć, no i nie zapomnieć o wymianie.
  • 0

#38 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 09:22, 04.02.2013

ja mam takie pytanie, jakos tak po ustąpieniu mrozów (tydzien temu) zaczeły u mnie sie dziwnie zachowywać hamulce.. mianowicie hamuja jak na prawde mocno wcisne pedał hamulca, czasami po pierwszych hamowaniach slychac taki typowy dzwiek dla hamowania na zardzewialych tarczach (moglby byc w sumie zardzewiale bo wtedy tez padalo troche), no i dodam tez ze odczuwam wibracje dosc odczuwalne przy hamowaniu z dowolnej predkosci na kierownicy... i ogolnie gorzej hamuje auto.
Klocki mam mniej niz rok (zrobilem ok 16 tys na nich), wiem ze do wymiany mogą ew. sie zblizac tarcze przednie (moze już są do wymiany ale nie dysponuje przyrządem do mierzenia grubosci)... czy to są własnie objawy zuzyztej tarczy przedniej?
  • 0

#39 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:36, 04.02.2013

Może płyn nie domaga?
  • 0

#40 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:33, 04.02.2013

przyrządem do mierzenia grubosci


mikrometr na allegro ~20zł
szkolenie z obsługi 1minuta

co do wibracji to może tarcze biją za mocno.
  • 0

#41 kociu

kociu
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:16, 04.02.2013

mianowicie hamuja jak na prawde mocno wcisne pedał hamulca, czasami po pierwszych hamowaniach slychac taki typowy dzwiek dla hamowania na zardzewialych tarczach (moglby byc w sumie zardzewiale bo wtedy tez padalo troche)

U mnie dokładnie to samo, już miałem umawiac się na przegląd hamulców, ale z czasem krucho. Przy zmianie kół na zimowe oglądałem klocki i jeszcze sporo okladziny zostało.
Dodam tylko, ze w moim przypadku w największe mrozy doszła jeszcze świecąca się kontrolka ABS. Już myślałem, ze któryś czujnik zakończył swój żywot ale poświecila z przerwami 3 dni i zgasla. Teraz ABS łapie bez problemu.
Jak znajdę wolna chwile, zajrze do warsztatu, niech fachowcy obejrzą hamulce.
  • 0

#42 koval

koval
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:24, 06.02.2013

To chyba będzie to, bo jak byłem zmieniać na zimówki to by obrócić piastą, musiałem trzymać za śruby i obracać, a w drugim aucie (BMW z 95 r.) kręci się zdecydowanie lżej, wystarczy ruszyć palcem i piasta się obraca. Póki co dziękuję za naprowadzenie jakikolwiek ślad :B

Także w tym momencie masz pewnie do wymiany reperaturki zacisków i do tego najprawdopodobniej tarcze + klocki...



A jak poznać że reparaturki sa do wymiany?
  • 0

koval


#43 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:06, 06.02.2013

A jak poznać że reparaturki sa do wymiany?

Jeżeli są spękane lub rozpuszczone (np przez smar miedziany) to nalezy je wymienić
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#44 koval

koval
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:03, 06.02.2013

A jak poznać że reparaturki sa do wymiany?

Jeżeli są spękane lub rozpuszczone (np przez smar miedziany) to nalezy je wymienić


Rozumiem że spękane i rozpuszczone to o gumkach. A kiedy trzeba wymienić prowadnice lub tłoczek?

Pytam bo od pół roku mam problem z tylnymi hamulcami.
Zaczęło się od tego że zaciski były zapieczone i tył słabo hamował. Przeczyszczono i wymieniono klocki i było ok.
Jakies trzy miesiące temu (po załozeniu kół zimowych) zaczęły się przegrzewać tarcze i klocki.
Przeczyszczono pomogło ale problem powrócił. Tym razem w grudniu inny mechanik stwierdził że klocki się pościnały
i przeczyściło oraz założył nowe klocki. Przy okazji stwierdził że płyn ok i zaciski też.
Niestety tydzień zwowu się zagrzały (a przejechałem tylko 5 km).

Stąd moje pytanie jak poznać kedy wymienić prowadnice lub tłoczki bo mechanicy twierdzą że są ok.
Dodam że raczej niedużo jeżdzę a auto stoi w garażu.
  • 0

koval


#45 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:29, 06.02.2013

wymienić prowadnice lub tłoczki


Prowadnice i tłoczki wymienia się wtedy, gdy na ich powierzchni są wżery korozji.

Przy smarowaniu zacisków ważne jest aby dobrać odpowiedni smar - typu plastilube. Zastosowanie niewłaściwego smaru skutkuje zazwyczaj szybkim (2-3 miesiące) zapieczeniem się zacisku
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq