civit nie do konca jest tak jak piszesz, bo za duzo powietrza nie zgranego z mapą moze zrobic wiecej szkody niz korzysci
@daron, przerabialem ten temat juz dawno i uwierz mi ze walek f20 naprawde jest najlepszym w tym przypadku seryjnym walkiem, co z kolei nie przeczy temu ze walek od f23 jest zly
to ze ty/ktoś inny zmierzyłeś krzywki nie oznacza 100% odzwierciedlenia w rzeczywistosci, porownaj chociazby twoj pomiar z pomiarem damiana
porownaj rowniez moce f20 a f23, które najzwyczajniej w świecie nie biorą się z nikąd
f20 ma wyższą kompresję i dzięki temu mimo niższej pojemności osiąga niemalże tą samą moc co f23
f23 to silnik o nizszej kompresji, który słabiej oddycha co odzwierciedlają krzywki
zasada jest prosta i napewno sam doskonale o niej wiesz, wyzszy CR = ostrzejszy wałek,
bo to nie wałek, kolektory czy miliony czipów zasysają powietrze do cylindra tylko suwy pracy ssania,sprężania i wyziewu
zakladajac walek od silnika o nizszym CR do silnika z wyzszym nie zmienisz niczego na lepsze
calosc o której piszę to analogiczna sytuacja do H serii nikt do H22A7 (CR 11:1) nie włoży ci wałków od H22A2 (CR 10:1), natomiast w drugą stronę każdy zrobi to bez zastanowienia