Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

3 stage VTEC - F18B2/F20B6


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
153 odpowiedzi w tym temacie

#91 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:24, 18.06.2015

moim zdaniem wałek f20b6 jest lepszy niż f23z5 bo ma wyższy wznios wydechowych co za tym idzie szybciej opróżnia spaliny i na współotwarciu zaworów lepiej przewietrzy komorę spalania, ja wsadziłem wałek f20b6 i powiem że największa różnicę w stosunku do seryjnego f23z5 widać powyżej 180km/h gdzie liczą się konie, bo f23 zaczyna łapać zadyszkę a na wałku f20 dużo lepiej mu to idzie i dochodzi do odcinki 225km/h

co do vtecka to jest 12v i vtec nie ma pracy na 16v, przy obciążeniu 2300 i na lekko 3800 zapina vtecka


  • 0

#92 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 300 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:34, 18.06.2015

a wiesz jak zmieniła się krzywa momentu w dolnej partii? bo w sumie z prędkościami 180+ to jeździsz raczej nie często. 

nawet na torze wyścigowym ciężko jest ogarnąć Accorda do takiej prędkości. ja w Brnie dokrecałem do chyba 150 maksymalnie.

@BartekHONDA - nie ma się co oszukiwać. różnicy 3-4KM nie poczujesz za bardzo na dupie. dużo ważniejszy jest przebieg momentu, jego wygładzenie. wtedy będzie komfortowo i w miarę szybko.


Użytkownik DaRoN edytował ten post 12:37, 18.06.2015

  • 0

#93 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:52, 18.06.2015

przez to że masz IAB to nie będziesz mieć równego wykresu bo IAB seryjnie za późno się włącza przez co robi sie dołek na momencie.


  • 0

#94 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:13, 18.06.2015

civit nie do konca jest tak jak piszesz, bo za duzo powietrza nie zgranego z mapą moze zrobic wiecej szkody niz korzysci

 

@daron, przerabialem ten temat juz dawno i uwierz mi ze walek f20 naprawde jest najlepszym w tym przypadku seryjnym walkiem, co z kolei nie przeczy temu ze walek od f23 jest zly

to ze ty/ktoś inny zmierzyłeś krzywki nie oznacza 100% odzwierciedlenia w rzeczywistosci, porownaj chociazby twoj pomiar z pomiarem damiana

 

porownaj rowniez moce f20 a f23, które najzwyczajniej w świecie nie biorą się z nikąd

f20 ma wyższą kompresję i dzięki temu mimo niższej pojemności osiąga niemalże tą samą moc co f23

f23 to silnik o nizszej kompresji, który słabiej oddycha co odzwierciedlają krzywki

 

zasada jest prosta i napewno sam doskonale o niej wiesz, wyzszy CR = ostrzejszy wałek,

bo to nie wałek, kolektory czy miliony czipów zasysają powietrze do cylindra tylko suwy pracy ssania,sprężania i wyziewu

zakladajac walek od silnika o nizszym CR do silnika z wyzszym nie zmienisz niczego na lepsze

 

calosc o której piszę to analogiczna sytuacja do H serii :) nikt do H22A7 (CR 11:1) nie włoży ci wałków od H22A2 (CR 10:1), natomiast w drugą stronę każdy zrobi to bez zastanowienia :)


  • 0

#95 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:06, 18.06.2015

frajcik ale ja mam wystrojony silnik na kompie p28 :)

poza tym nawet na seryjnej mapie to hondy są przelane na górze więc się nic nie stanie


Użytkownik CiviT edytował ten post 15:11, 18.06.2015

  • 0

#96 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:52, 18.06.2015

i przy ilu masz ustawiony faze/iab :)?


  • 0

#97 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:20, 18.06.2015

ja mam kolektor bez IAB, kupiłem do pooglądania z IAB ale go odpuściłem i leży, bo lepszy przepływ ma z coupe a poza tym bez IABa mam lepszy dół niz ten sam silnik z IABem :)


  • 0

#98 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:21, 18.06.2015

kozak  :oki2: tez lubie dobry dół :) 


  • 0

#99 gosebus

gosebus
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147 obd1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:50, 09.10.2015

We wszystkich F-seriach VTEC - zawór odpalając VTECA odpala też 16V ? 

 

camshaft.jpg

Czy dobrze rozumiem? :

w silnikach F20B6/F18B2 podczas niskich obrotów pracuje tylko nr. 1 , a podczas wyższych obrotów mamy VTECa nr. 2 + pracuje drugi zawór ssący i mamy 16V - nr.3


Użytkownik gosebus edytował ten post 20:18, 09.10.2015

  • 0

#100 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 07:16, 11.10.2015

Nie, pracują wszystkie z tym, że do załączenia VTEC jeden ze ssących otwiera się na minimalnym zakresie. Ale się otwiera czyli nie jest to 12V jak niektórzy twierdzą.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#101 gosebus

gosebus
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147 obd1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:08, 11.10.2015

oki czyli podsumowując w silnikach 1.8 ; 2.0 ; 2.3 mamy dwa etapy, a nie 3 jak w tytule.
 

1. Pracuje 12V + 4V ssące się lekko uchylają

2. Załącza się VTEC wraz z 16V (od ~2300obr przy obciążeniu lub ~3800obr przy delikatnym gazie)

 

Czyli jakbym sobie zrobił wałek rozrządu, który ma takie same krzywki na zaworach ssących, to można zrobić "prawdziwego" vteca?
 


  • 0

#102 djadi

djadi
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Kostrzyn N/o
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:28, 25.10.2015

Panowie powolutku graty wpadaja do mnie na półeczkę :) na wiosnę montaż

 

Mam już wałek od F20B6 potwierdźcie mi tylko czy bez problemu pasuje do f18b2 i czy jest to najlepszy wałęk do F seri w naszych accordach ?

Damian mi kiedyśpotwierdzał ale może coś odkryliście i ktoś zamontował  :)


  • 0

#103 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:38, 25.10.2015

Panowie powolutku graty wpadaja do mnie na półeczkę :) na wiosnę montaż

 

Mam już wałek od F20B6 potwierdźcie mi tylko czy bez problemu pasuje do f18b2 i czy jest to najlepszy wałęk do F seri w naszych accordach ?

Damian mi kiedyśpotwierdzał ale może coś odkryliście i ktoś zamontował  :)

Podejść podejdzie , ktoś kiedyś zrobił taki numer ale nie odczuł ogromnej różnicy . A planujesz obróbkę głowicy ?


  • 0

#104 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:44, 25.10.2015

wałek z f20 spasuje do f18 ja mam taki w f23 zamiast seryjnego


  • 0

#105 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 12:41, 26.06.2016

http://www.rewar.republika.pl/

 

Czy ktoś z was Probował poprawiać swoj Wałek w Tej Firmie?


  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq