Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

3 stage VTEC - F18B2/F20B6


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
153 odpowiedzi w tym temacie

#121 gosebus

gosebus
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147 obd1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:14, 28.06.2016

Nie widze - gdzie oni tam podają wysokość krzywek ?

Takie coś jak podałeś na tym obrazku kilka str. wcześniej:

oWHnusp.jpg

 

No właśnie jakby krzywki dolotowe były normalne to VTECa można byłoby podnieść "optymalne" obroty np. z tych 2300-2800 na 4tys. Jak ustawiłem sobie VTECa na 5500obr to było baaaaardzo czuć jego załączenie (lepiej niż w H22), ale wcześniej to w ogóle nie jechało.


  • 0

#122 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:16, 28.06.2016

po kij Ci 2 takie same krzywki dolotowe, ja to bym jeszcze tą wyższą spiłował o połowę haha ważne żeby krzywka vteckowa była wyższa i pełniejsza jak i wydechowa


  • 0

#123 gosebus

gosebus
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147 obd1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:56, 28.06.2016

No dobra to może nie czaje. Tak jak ja kumam to, porównajmy sobie F-serie z starą D-serią, co występowała w civicach (klasyczny sohc vtec)

Clipboard01.jpg

 

W D16Z6 krzywki dolotowe są praktycznie tej samej wysokości = 2 zawory dolotowe w cyklu otwierają sie tak samo = cały czas 16V

W F20B6/F18B2 krzywki dolotowe są wyraźnie różnej wysokości = w cyklu pierwszy zawór ssący się otwiera, drugi bardzo minimalnie (pomijalne) = 12V, dopiero włączenie VTECa daje nam identyczne otwieranie się obu zaworów ssących= 16V + VTEC - na niskich obrotach


Użytkownik gosebus edytował ten post 22:59, 28.06.2016

  • 0

#124 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 01:21, 29.06.2016

12v w tych silnikach daje zawirowanie mieszanki poprzez ten jeden zawor ssacy ktory uchyla sie minimalnie, w konsekwencji czego mieszanka zostaje lepiej wymieszana, zabieg zastosowany w celu ekonomicznym.
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#125 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:07, 29.06.2016

gosebus u góry w poście tam gdzie są pokazane wysokości krzywek f23z5 to się mija z tym co ja mierzyłem, nie pamietam wartości ale wiem że PRI była niższa a SEC wyższa od f20b6, środkowa VTEC była taka sama, więc f23 ma bardziej równe otwieranie zaworów w trybie 12v i to nie jest juz takie czyste 12v jak w f20b6 gdzie ta jedna praktycznie wogóle sie nie uchyla.

Co do porównania d16 i f20 to f20 na dolnych jedzie na eko przez to vtec musi być nisko bo na eco jest za mało powietrza dla tej pojemności, a w d16 dołem jedzie na 16v i to starcza do 4800, po przestawieniu vtecka w F serii np na 4800 to kopie jak B seria bo cały dół się traci dlatego jest to tak wyczuwalne.


  • 0

#126 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 16:26, 29.06.2016

gosebus u góry w poście tam gdzie są pokazane wysokości krzywek f23z5 to się mija z tym co ja mierzyłem, nie pamietam wartości ale wiem że PRI była niższa a SEC wyższa od f20b6, środkowa VTEC była taka sama, więc f23 ma bardziej równe otwieranie zaworów w trybie 12v i to nie jest juz takie czyste 12v jak w f20b6 gdzie ta jedna praktycznie wogóle sie nie uchyla.

.

To właśnie ja mierzyłem i to trzy krotnie w pracy gdzie mamy specjalne przyrządy analogowe . Nie twierdzę ,że Ty źle zmierzyłeś ale może prawda jest gdzieś  po środku .


  • 0

#127 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:59, 29.06.2016

może nie miałeś wałka z f23, bo tam różnice były duże chyba kole 1mm albo lepiej, szkoda że nie mam już tej kartki co pisałem, bo te różnice co wyżej względem f20b6 to bardziej wyglądają jak zużyty wałek z f20b6 względem dobrego ;)


Użytkownik CiviT edytował ten post 17:00, 29.06.2016

  • 0

#128 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:32, 29.06.2016

Na pewno miałem f20b6 i f23z5 . Masz rację ,że nawet niewielkie zabielenie powierzchni ma wpływ na pomiar . W sumie też już nie pamiętam w jakim stanie były te wałki .


  • 0

#129 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 19:41, 29.06.2016

No i panowie ktory lepiej wybrac bo niewiem na ktory sie zdecydowac.
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#130 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:04, 29.06.2016

ja wałek wyciągałem z silnika całkiem seryjnego, z seryjnym rozrządem pompą itd po małym przebiegu z Anglii, zauważ że nawet różnice są między f18 a f20 więc f23 nie może mieć praktycznie identycznego wałka jak f20, ja jestem pewien na 100% że różnice były znaczące na zewnętrznych krzywkach od VTEC jak i na wydechowych były niższe od f20, Karol jak masz bankowo głowice z f23 to pomierz te wałki


  • 0

#131 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:12, 29.06.2016

F23A1, F23A2, F22B1 i F22Z2 mają takie same wałki rozrządu - sprawdzone w manualach. 

Te można zakładać do F20 SOHC VTEC ale na Vtecu chodzą tak samo wiec nie widze zbytnio sensu.

10e10fl.jpg

CiviT pewnie miałeś wałek od w/w silników albo gosebus miał od F20....


Użytkownik h1tman edytował ten post 21:40, 29.06.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#132 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:44, 29.06.2016

a czy f23z5 też ma takie krzywki jak f23a1? ogólnie to co podałeś to już mi dużo, dużo lepiej pasuje do tego co mierzyłem bo by się zgadzało z tym co pisałem czyli wydechowe niższe, vtec taka sama i boczne jedna wyższa jedna niższa względem f20,


  • 0

#133 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 23:15, 29.06.2016

Civit. Mam caly slupek wiec napewno sprawdze. Tylko pomiaru na zwyklej suwiarce bo nic dokladniejszego nie mam.

Mam dylemat bo mam walki z f18b2,f20b6 i f23z5 i niewiem ktory bedzie najlepsza opcja dla osiagow auta.

Użytkownik 93karol edytował ten post 23:18, 29.06.2016

  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#134 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 06:41, 30.06.2016

Czy f23z5 ma takie same jak f23b1 nie wiem bo nie mam manuala ale bardzo prawdopodobne, że tak.

Pany, nie oczekujcie nie wiadomo czego po F serii.... Jak juz coś z tym działać to swap na H... albo turbo :)


Użytkownik h1tman edytował ten post 23:36, 30.06.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#135 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:31, 02.07.2016

Ja nie narzekam, 16sek do 160 wystarcza do dynamicznego przemieszczania się, a do zabawy to sofcik by się przydał ;)


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq