Będzie pasował . Ostatnio rozkminiałem temat typowo ostrych wałków do f-serii ale niestety dostępność bardzo uboga a jeśli już to na zmówienie ale cena może być wysoka .
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
3 stage VTEC - F18B2/F20B6
#76
Napisano 23:00, 20.05.2015
#77
Napisano 09:02, 21.05.2015
ja pamiętam że tam jednak większe różnice były na tych niższych krzywkach i bankowo na wydechowej
#78
Napisano 19:23, 16.06.2015
wrzucam jeszcze moje internetowe risercze: http://pl.scribd.com...COMPLETE#scribd, strona 180. tam są wałk F23, ale z wersji A, a nie Z.
natomiast wykonałem pomiary wałka od Damiana z wersji Z i wyglądają tak są róznice, albo wynikające z mojego błędu pomiaru, albo Damiana - zależy czego używał do pomiaru, ja używałem analogowej suwmiarki Mitutoyo 0.05mm)
wydech - 38,45
dolot_maly2 - 34,65
dolot_duzy3 - 39,8
dolot_sredni4 - 37,85
wydech - 38,45
Zaraz wrzucę coś bardziej obrazowego.
Użytkownik DaRoN edytował ten post 19:24, 16.06.2015
#79
Napisano 19:28, 16.06.2015
#80
Napisano 19:44, 16.06.2015
takie cos wychodzi biorąc pod uwagę pomiary.
#81
Napisano 18:04, 17.06.2015
a czy ktoś wie czy silnik f23a1 i f23z5 to bliźniacze jednostki to może i wałek od f23a1 można by tez przeżucić
http://www.accordklu...p=563034#563034
#82
Napisano 19:35, 17.06.2015
DaRoN ja używałem suwmiarki elektronicznej już nie pamiętam jakiej nazwy . A mierzyłem w pracy na nocnej zmianie być może u mnie wyszedł błąd .
Podsumowując Nasze pomiary i tak jak przypuszczałem najlepiej wychodzi krzywka vteca . Kiedy montaż
#83
Napisano 20:26, 17.06.2015
mozlwe ze jesli krzywka na wydechu jest nizsza, to bedzie delikatnie doprezac motor f18b2?
do vteca bedzie slabiej, a przy vtecu powinien leppiej wyrywac?
#84
Napisano 00:31, 18.06.2015
wnioskuję z tego wykresu tak:
na dwunastu zaworach będzie kiepsko, niżej niż teraz jest, bo nie będzie dostawał tlenu. róznica jest znikoma i pewnie objawi się stratą 2-3Nm, czyli dupohamownia nie poczuje.
na szesnastu zaworach, powinien pracować lepiej już. będzie dostawał nieco więcej tlenu, podskoczy AFR, ale pewnie w wartości, które komputer sobie wysteruje bezproblemowo. różnice nie są jak na wałkach Briana, Bisimoto czy Skunksa z B-Serii. w D-Serii AFR na pierwszym etapie rośnie do 14.7:1 więc nie powinno tu być problemu. jeśli implementacja VTECa jest taka właśnie jak w DSerii, czyli prawdziwy 3-Stage.
na VTECu będzie już fajnie szło. otwierają się IABy wtedy, komputer podlewa go dużo mocniej (ostatnio na hamowni mój motor kopciał na czarno, ale moje podejrzenia skierowane są w chwili obecnej na umierający alternator i słabą iskrę) i koniec końców będzie za*cenzura*lało. jeśli tak można powiedzieć o 1.8. myślę, że na odelżonym wydechu przekroczenie 140KM jest możliwe. walczył będę z wałkiem jakoś w najblizszym czasie przy okazji innych rzeczy.
póki co niestety muszę doprowadzić do ładu ładowanie oraz zapłon, bo mam strasznie kaprawy wykres momentu/mocy.
jeszcze dla potwierdzenia, bo widziąłem, że wczesniej ktoś tam się doktoryzował:
stage1 - 12 zaworów
stage2 - 16 zaworów (tłumaczyło by to mniejszą krzywkę, w końcu jest jeden zawór więcej otwierany) - 2500RPM (wykres by to potwierdzał)
stage3 (VTEC) - 4000RPM, otwierane są IAB.
czy jest ktoś w stanie potwierdzić co powyższej? druga moja wątpliwość, gdzie jest drugi solenoid do vteca? D Seria ma dwa, w F widziałem tylko jeden.
Użytkownik DaRoN edytował ten post 00:34, 18.06.2015
#85
Napisano 09:21, 18.06.2015
troche od góry do dołu nie teges jest to co piszecie ze jest jakas krzywka vtec(trzeci stage)
zawory ssące chodza 4/8 i nic wiecej, przy 4k wlatuje iab i tyle czyli dokladnie tak jak daron powyzej napisal
na wydechu nigdy nic się nie zmienia (w odróżnieniu do dohc)
to co uwazacie za krzywke dolot12 i dolot 16 są to wlasnie krzywki które pracują w trybie '12 zaworów'
wtedy jeden z zaworów uchyla się sporo(wg. powyzszego wykresu dolot12), a drugi tylko aby aby (dolot16)
dlatego ja nazywam to np. ze chodzi na 12 bo cztery z nich niemalze sie nie otwierają i flow jest taki jakby chodzil na tylko 4 ssące, jednak poprawia sie zawirowanie mieszanki
krzywka 'vtec' to krzywka która wchodzi przy 2,5-3k (zaleznie jak mocno wcisniesz gaz) i wtedy motor dychra juz na 16 zaworów otwartych na tą samą głębokość (jedna krzywka dociska obydwa zawory)
reasumując, zmiana w fazach rozrządu jest tylko i wylacznie jedna pomiędzy 12 (bądź określająć inaczej 4 ssące sporo+4 aby aby), a 16 (8 ssących pełną gębą)
wyciagnac wniosek z tego mozna tylko jeden, który powtarzam od zawsze
najlepszy seryjny wałek do f'serii sohc vtec to wałek od f20b6
(w epc eu od polifta są opisane wałki od wszystkich 3 fserii i wynika tam jasno i wyraźnie ze krzywka 'vtec' najostrzejsza jest wlasnie w tym silniku)
Użytkownik frajcik edytował ten post 09:57, 18.06.2015
#86
Napisano 11:05, 18.06.2015
ostrzejsza według pomiarów jest właśnie w F23Z5. nie ma szans, żebym zmierzył mniej niż niż fabryka pisze, więc jest ostrzejsza.
to co piszesz tłumaczyłoby brak drugiego solenoida. czyli koniec końców jest to implementacja taka jak w VTEC-E, z różnicą (o ile dobrze dokumetacja dostępna w sieci mówi) że czwarty zawór jest otwierany jednak częściowo (nie otwierany w ogóle w D Serii).
z moich pomiarów wynika więc, ze założenie wałka F23Z5 powinno dać przyrost również przed włączeniem solenoidu, bo będzie więcej powietrza w komorze (ale bardzo delikatnie, bo sumaryczna wartość wzniosu się różni minimalnie - ,425 w F18 do ,5 w F23). za to po włączeniu VTECa mamy już sporą różnicę. sumaryczne oczywiście, bo średnica zaworu się nie zmienia. nie wiadomo jednak jak wyglądają czasy wzniosu, ale zakładam, że są takie same.
skoro w VTEC-E AFR jest na tyle duży i silnik wytrzymuje to większa krzywka VTECa nie powinna stanowić problemu dla standardowej mapy paliwa.
problematyczne i zastanawiające może być tylko użycie mniejszego wzniosu zaworów wydechowych. z mojego punktu widzenia może to tylko doprężyć silnik, ergo - spowodować przyrost momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów.
ogólnie wyczytałem, że pod koniec roku 2001 (czyli gdzieś na przełomie pojawienia się poliftowego F23) Honda zmieniła krzywki VTEC na ostrzejsze, zeby mogła wzosnąć moc silników, bo były słabe.
ja jestem optymistycznie nastawiony do tego wałka. zamontuję, zmierzę AFR, pojadę na hamownię no i zobaczymy co z tego wyjdzie. wziąłem urlop za dwa tygodnie więc będzie czas na zabawy z maszinom.
#87
Napisano 11:19, 18.06.2015
ja jezdze na f20 wałku juz 2 lata i zapitala
#88
Napisano 11:49, 18.06.2015
i co była różnica po założeniu wałka f20 do f18 bo wg. teori nie różnią sie zbytnio
http://www.accordklu...p=563034#563034
#89
Napisano 11:50, 18.06.2015
psychicznie sie lepiej czułem pozatym jedno i to samo. Załozony od f20 bo taki akuratmialem pod reka a potrzebowałem
#90
Napisano 11:54, 18.06.2015
aha taka różnica hehe
http://www.accordklu...p=563034#563034
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych