Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

swiatła dzienne połaczone z modułem automatycznego śwaiteł


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
207 odpowiedzi w tym temacie

#121 unpredictable

unpredictable
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:33, 21.09.2011

jeśli chodzi o Alcar, to to co mówisz to prawda, też to usłyszałem. być może nie dodali w rozmowie z Tobą, że aby mieć tylko dzienne z długich to oni montują swój moduł (czytaj, sami coś sobie zbudowali)... przynajmnije mi tak powiedzieli. ja się takich wynalazków obawiam i poczekam na odpowiedź QUASARa :D
chyba, że jak podjedziesz, to się okaże że to jest moduł QUASAR, ale tak jak piszesz, nie podłączony do halogenów :)
daj proszę znać po wizycie !

[ Dodano: 2011-09-22, 11:36 ]
Pytania do QUASAR:
>> 1. Czy instalacji można dokonać samodzielnie? Czy jest to jakoś super
>> skomplikowane?
>> 2. Czy można mieć uruchomiony program wyłącznie świateł dziennych i
>> "coming-leaving home" (bez doświetlania zakrętów i takich tam)?
>> 3. Czy można regulować moc świateł długich na 50% lub 25%?
>> 4. Rozumiem, że moduł wyłaczy światła "dzienne", jak czujnik zmierzchu
>> włączy światła mijania?
Odpowiedzi:
> Ad1. Pewna wiedza z zakresu elektryki samochodowej jest potrzebna.
> Ad2. Tak, nie podłączając halogenów. Funkcja "coming-leaving home" dostępna
> jest wówczas tylko na tym wyjściu.
> Ad3. Nie!
> Ad4. Po załączeniu świateł mijania, długich bądź halogenów (jeżeli są
> podłączone) powoduje natychmiastowe wyłączenie świateł dziennych, a po
> zaniku ich w czasie jazdy natychmiastowe załączenie świateł dziennych przez
> moduł.

Teraz tylko trzeba znaleźć kogoś, kto ma doświadczenie z nowym Accordem :lol:
  • 0

#122 kuzek

kuzek
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:Wawa okolice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:53, 22.09.2011

tu masz namiary na montazyste
GM-ELEKTRONIKA
Waldemar Grześkowiak
JUBILERSKA 6
04-190 WARSZAWA
+48 22 51 51 134
waldemar.grzeskowiak@wp.pl
  • 0

#123 unpredictable

unpredictable
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:59, 22.09.2011

tu masz namiary na montazyste
GM-ELEKTRONIKA
Waldemar Grześkowiak
JUBILERSKA 6
04-190 WARSZAWA
+48 22 51 51 134
waldemar.grzeskowiak@wp.pl


montowałeś u niego w swojej HANI?
  • 0

#124 navaja

navaja
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:18, 22.09.2011

Koledzy,
ten człowiek w firmie Quasar chyba niedługo odłączy telefon. Ja też z nim rozmawiałem jakąś godzinę temu. :mrgreen:
Potwierdzam to co napisał unpredictable, nie dopytałem tylko o tą możliwość przyciemniania. I namiary mi podał na tego samego elektryka - może potem ściągnie od niego komisję. :mrgreen:
Jak dla mnie w tym jest jeden tylko ból. To nie jest moduł, który się wpina w skrzynkę bezpieczników i po zawodach tylko są cięte kable do długich świateł. Tak więc kto tam ma auto na gwarancji to mogą być problemy.
Mi chodzi o taki moduł, gdzie nie trzeba nic ciąć, o jak tu:
http://www.daylightr...html/honda.html
Tyle tylko, że nie mają do Accorda po 2008 roku. Albo inaczej. Jak się im poda odpowiedzi na kilka pytań to mogą zlepić taki moduł. I można sobie regulować moc świateł. Niestety ja z elektroniki nic nie kumam.
Kuzek
zamontowałeś już ten wynalazek?

Mam jeszcze tylko obawy co do jednej rzeczy. Wszyscy wiemy, że nie jest to rozwiązanie do końca legalne, ponieważ lampy od długich nie mają tego znaczka RL na szkle. Czy ktoś pomyślał co będzie w przypadku wypadku jak ubezpieczyciel się połapie i wtedy może odmówić wypłaty odszkodowania? To są oczywiście skrajne przypadki ale dzisiaj ubezpieczalnie tną koszty na czym możliwe.
  • 0

#125 unpredictable

unpredictable
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:33, 22.09.2011

z tego co mówi QUASAR, to mają homologację... jeżeli kuzek to ma zamontowane i jest po przeglądzie, to może podzieli się opinią, czy ASO coś mówiło? i czy jest zadowolony z modułu?

[ Dodano: 2011-09-22, 12:56 ]

Mam jeszcze tylko obawy co do jednej rzeczy. Wszyscy wiemy, że nie jest to rozwiązanie do końca legalne, ponieważ lampy od długich nie mają tego znaczka RL na szkle. Czy ktoś pomyślał co będzie w przypadku wypadku jak ubezpieczyciel się połapie i wtedy może odmówić wypłaty odszkodowania? To są oczywiście skrajne przypadki ale dzisiaj ubezpieczalnie tną koszty na czym możliwe.


nie wiem czy to ma znaczenie. jak zrobisz wypadek bo nie masz włączonych świateł (bo ci padła zarówka (lub żarówki) a jechałeś właśnie do ASO, bo samodzielnie wymiana jest niemożliwa (bardzo trudna)) to co, tez nie wypłacą? musisz sprawdzić zapis w umowie ubezpieczenia. policja jak spisuje protokł, to spisuje zeznania świadków, ciężko im szukać elementów rozbitego światła w poszukiwaniu RL :) zawsze zostaje to na drodze :)
  • 0

--------------------------------------
Modyfikacje:
Przyciemnienie szyb - 12%
Światła dzienne/DRL - moduł QUASAR CLM02-CAN
Trzeci stop LED (HONDA part. no. 34270-SNC-A02)


#126 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 22.09.2011

Jak dla mnie w tym jest jeden tylko ból. To nie jest moduł, który się wpina w skrzynkę bezpieczników i po zawodach tylko są cięte kable do długich świateł. Tak więc kto tam ma auto na gwarancji to mogą być problemy.


Uspokoję Cię w tym temacie - nie musisz ciąć żadnych kabli. Jedyne co musisz zrobić to dołączyć się do szyny CAN, masy pojazdu i +12V przed i po kluczykach.
Reszta to - odłączasz przewód od długich (jedna żyła) i podłączasz przewód z modułu. To samo z pozostałymi wyjściami.
W każdej chwili możesz go zdemontować podłączając oryginalne przewody. Jeżeli będą wpięte odpowiednie bezpieczniki gwarancja nic do tego nie ma - przecież żarówek nie reklamujesz a jest to jedyny element który może ulec uszkodzeniu z powodu dołączonego modułu - to są jedyne odbiorniki. No może ulec jeszcze awarii magistrala (wątpię w to osobiście bo tu idą sygnały cyfrowe), tu to już za dupę bierzesz producenta modułu. Temat jest bezpieczny, dzisiaj to już dodatkowe czujniki parkowania (przód) korzystają z tych dobrodziejstw CAN (biorą sygnał <10km/h).
Na logikę, jeśli nie chcemy CommingHome, nie podłączamy plusa przed kluczykami - to z niego światła ciągną prąd.
Doświetlanie i dzienne ciągną po kluczykach.
Jeśli nie chcemy ani tego ani doświetlania to nie podłączamy halogenów w ogóle.
Generalnie układ jest prosty jak budowa cepa, całość opiera się na sofcie i właściwym interpretowaniu konkretnej magistrali.
Niestety dla mnie 2008< jest niewłaściwym określeniem do 2008 bo przy innych modelach zdarza się 2011< a tu trudno o wniosek po 2011, choć nie jest powiedziane, że sygnały z VII i VIII są takie same.
  • 0

#127 unpredictable

unpredictable
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:05, 22.09.2011

msnet, quasar napisał, i powiedziłał kolegom, że to działa w accordach VIII, ja w przyszłym miesiącu sobie to zainstaluję :)
  • 0

--------------------------------------
Modyfikacje:
Przyciemnienie szyb - 12%
Światła dzienne/DRL - moduł QUASAR CLM02-CAN
Trzeci stop LED (HONDA part. no. 34270-SNC-A02)


#128 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 22.09.2011

Znamy koszty, gdzieś rzuciła mi się w oczy cena 370PLN. Chętnie zobaczę instrukcję montażu, niestety u nich dopiero po rejestracji a tego nie lubię.
  • 0

#129 navaja

navaja
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:33, 23.09.2011

msnet
dzięki za wyjaśnienia. To by mi pasowało, ponieważ chciałbym mieć możliwość powrotu do oryginalnego rozwiazania. Mam nadzieję, że jest tak jak piszesz ale poczekam, jak ktoś sobie to zamontuje i potwierdzi.
Szkoda, że soft tego wynalazku z Quasara nie pozwala na ustawianie przyciemnienia procentowo tak, jak robi to ta firma zza Odry.
Nie rozumiem tylko o co Ci chodzi w tej wypowiedzi:

Niestety dla mnie 2008< jest niewłaściwym określeniem do 2008 bo przy innych modelach zdarza się 2011< a tu trudno o wniosek po 2011, choć nie jest powiedziane, że sygnały z VII i VIII są takie same.


  • 0

#130 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:22, 23.09.2011

Już wyjaśniam. Jeżeli podają roczniki aut w stylu <2008 to wiadomo - poniżej/do 2008. Jeżeli natomiast 2008< logika wskazuje 2008 jest mniejsze od rocznika więc powyżej/od 2008.
I tak zinterpretował to kolega kilka postów wcześniej, od 2008. Niestety jest pośród aut podany jakiś model z dopiskiem 2011< więc idąc tym tropem wątpię, aby oznaczało to powyżej/od 2011 bo takich jeszcze nie ma.
Dlatego sądzę, że 2008< znaczy to samo co <2008 czyli przed/do 2008.
A może za bardzo kombinuję a 2008< oznacza jedynie "rocznik 2008 lub mniejszy".
  • 0

#131 kuzek

kuzek
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:Wawa okolice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:46, 23.09.2011

wow :idea: idz na kawe.... :lol:

Jak juz zamontuje u siebie ten moduł to sie podziele swoja wiedza. Z tego co wiem to nie ingeruja w elektryke i nie ma możliwości straty gwarancji.
Docelowo chce aby dzienne byly w miejscu halogenow, wiec ten moduł sie do tego nadaje, ale zanim to nastapi musze znalesc halogeny ktore beda laczyly funkcje dziennych i halogenow w nocy oraz beda pasowac do acco.

Znalazłem jeszcze cos takiego
http://store.ijdmtoy..._r2.htm&click=8


ps. cena montazu to 600pln netto.
  • 0

#132 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:13, 26.09.2011

Dostałem odpowiedź z firmy Hadron - sprzedają moduły Qusar CLM02.
Piszą, że w VIII-kach działa wszystko za wyjątkiem aut w wersji z Bi xenonami.
Poprosiłem o instrukcję montażu. Cena u nich 307PLN brutto. Ewentualny montaż - 200PLN brutto.
  • 0

#133 unpredictable

unpredictable
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:58, 26.09.2011

ps. cena montazu to 600pln netto.


bez halogenów 500 netto :)
instalacja 3h :(
  • 0

#134 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:40, 26.09.2011

kuzek, czy ten Special Decoder Set to nie zwykłe chamskie rezystory na których odłożyć się musi od 5 do 10W na sztukę (mam pół szuflady takich). Nie dotykać, z dala od przewodów. Nie podają parametrów żarówki więc trudno ocenić ich moc.

Dostałem materialy odnoścnie CLM02-CAN
Schemat podłączenia
Dołączona grafika

i miejsce skąd wziąć sygnał magistrali
Dołączona grafika

Cena tak jak podali - 307PLN więc chyba się skuszę za takie pieniądze.
  • 0

#135 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:17, 26.09.2011

Niestety jest pośród aut podany jakiś model z dopiskiem 2011< więc idąc tym tropem wątpię, aby oznaczało to powyżej/od 2011 bo takich jeszcze nie ma.
Dlatego sądzę, że 2008< znaczy to samo co <2008 czyli przed/do 2008.
A może za bardzo kombinuję a 2008< oznacza jedynie "rocznik 2008 lub mniejszy".


Tutaj nie da się kombinować za bardzo lub za mało ;-)

2008< oznacza młodszy niż 2008 (modele budowane po roku 2008),
2011< oznacza młodszy niż 2011 - samochodów młodszych jeszcze nie ma, ale model 2011 jest po liftingu, co oznacza, że ma inne reflektory.

a jeśli ktoś pisząc tak ma na myśli co innego, to niestety nie uważał w szkole podstawowej i nie mam zaufania do informacji przez niego podawanych.

PS
Wiedziałem, że jak już założę te światła to pojawi się nowe rozwiązanie :>
Tym modułom z Austrii i Niemiec przyglądałem się już w 2009 roku, ale nie mieli wersji do VIII gen...
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq