XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Dyskusja o LPG
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 17:18, 18.02.2011
#2
Napisano 19:29, 18.02.2011
5l kosztuje 200 PLN na 0,5l robisz 8 tys km. (przy lubryfikacji automatycznej przy manualnej ok 7tys km.)plyn do lubryfikacji tez nie kosztuje malo
Benzyna przy sekwencji to podstawa.
Jeśli dbasz dobrze o silnik to i wytrzyma.a silnik na gazie i tak nie wytrzyma tyle co na benzynie i to jest pewne!
#3
Napisano 22:02, 18.02.2011
Ponieważ? Czy dlatego, że "TAK I JUŻ"a silnik na gazie i tak nie wytrzyma tyle co na benzynie i to jest pewne!
#4
Napisano 23:30, 18.02.2011
Moderatora proszę o przeniesienie lub wydzielenie tej dyskusji.
Do zobaczenia na trasie.
#5
Napisano 18:13, 19.02.2011
#1:
No ja też wcześniej szczere mówiąc nie interesowałem się tym głebiej, pierwszy wniosek, jaki mi się nasunął był taki, że problem z LPG jest w PL jak zwykle jeden: KASA.
W PL kupuje się instalację. Chodzi wyłącznie o cenę a nie jej zawartość. Prowadzi to do patologii, że montowane są najtańsze badziewia nietrwałe / niestabilne / o nieodpowiedniej wydajności. Klient płaci np 2000, a montażysta musi w tej kwocie nabyć cały osprzęt i wygospodarować coś dla siebie jako zysk. Potem odchodzi jeszcze aspekt kolejny typowo polski: "a taniej by się nie dało".
W efekcie tych patologii jeżdżą takie cudaki, że np silnik 150 KM i reduktor do 120 KM -> bo w 80% przypadków jakoś to działa.
Dobre komponenty również istnieją, ale mają to, czego klientela w PL nie akceptuje: stosowną do jakości cenę.
Ogólnie już nie dziwi mnie, że Niemczech, czy Francji montaż instalacji to nie 2-3 kPLN a 2-3 k ale ojro. Po prostu tam nie stosuje sie substandartowych częsci.
Druga sprawa - niedawno osobiście widziałem - we FR jest takie coś jak bonus ekologiczny przy zakupie nowego samochodu -> i to wcale niemały. Opłaca się więc kupując auto dodać np 2000 euro na instalację i wskoczyć na najwyższy pułap bonusu ., i dostać 5000 ojro zamiast 800...
Trzecia sprawa - w cywilizowanych krajach zachodnioeuropejskich nie ma myślenia że LPG to obciach, że wstyd podjeżdżać pod dystrybutor np nowym Jaguarem - ten aspekt tam NIE ISTNIEJE. Jakby dało się tankowac np wodę z cukrem i by to jezdziło, a do tego było tańsze, to ludzie tankowaliby.
No ale my tutaj w PL chyba nigdy tego nie dożyjemy...
#2:
dla niektórych to tylko kuchenka a tak naprawde to można sie mocno w to wkręcić i zapaleńców nie brakuje np. śledząc forumlpg jak kombinują z podgrzewaniem czy elektronicznymi termostatami własnych konstrukcji a tu teraz okazuje sie że stosując wariator zapłonu zmniejszamy spalanie i uzyskujemy większą moc niż na pb i to bezpieczniej oczywiście odpowiednio strojąc
Też kiedyś jako mechanik myślałem że to niszczy silniki bo tak było a teraz poznając zasade działania wiem dlaczego lpg niszczyło te silniki i wiem jak to zrobić by było dobrze
A co do przeglądów to też niemam wbite w dowód i wyciągam tylko butle przy przeglądzie i jest dobrze, a znajomy mi mówił że jakieś 200zł i mi w dowód wbiją ale wtedy jeszcze droższy przegląd i mi sie jakoś nie widzi
a niektórzy mówią jeszcze że to bomba gdzie jest bezpieczniej niż mieć zbiornik pb np. jakoże jeżdze quadami to jestem na atvpolska gdzie ktoś kiedyś napisał widząc quada z butlą lpg że bałby sie jeżdzić z bąbą nie myśląc że ma zbiornik paliwa plastikowy między nogami nad ciepłym kolektorem i układem zapłonowym
Mam nadzieję, że za te cytaty nikt nie będzie miał do mnie żalu.....ale myślę, że wnoszą one bardzo wiele do dyskusji.....
Swoją drogą - przy obecnej cenie paliwa, nie raz sam głowię się czy warto inwestować w LPG przy H22....i wciąż mam mieszane uczucia...nie mniej jednak - zacząłem czytać słynne forum LPG i wiele obiekcji znika....
#6
Napisano 18:20, 19.02.2011
moim zdaniem a mialem juz trzy auta na lpg czy ktos z was liczy ze benzyne tez trzeba zatankowac i plyn do lubryfikacji tez nie kosztuje malo to trzeba przeliczyc a silnik na gazie i tak nie wytrzyma tyle co na benzynie i to jest pewne!
ryba78 - jeśli miałeś tyle aut to powiedz mi to:
zakładając że mój F18A3 wytrzyma 400tyś km na gazie (teraz ma 250 i czuje się dobrze), to ile by wytrzymał, jeśli by tego gazu nie miał?
a lubryfikację to chyba powinien robić ten, co nie planuje regulować zaworów, zmieniać filtra gazu, itp.
#7
Napisano 18:35, 19.02.2011
Do zobaczenia na trasie.
#8 Guest_Anonymous_*
Napisano 19:29, 19.02.2011
Wujek ma peugota partnera (silnik 90km chyba 1.6, ale głowy nie dam), przejechane ponad pół miliona km w tym instalacja lpg zainstalowana po gwarancji od razu i jeździ mimo, że oszczędzany nie jest (do przewozu materiałów budowniczych służy ).
Jak dla mnie i tak dobry wynik jak na silnik i myślę, że jakbym miał benzynę to bym walnął dobrą instalację
#9
Napisano 20:36, 19.02.2011
O oszczędnościach wynikających z użytkowania LPG nawet nie wspomina... przejechane kilometry mówią same za siebie.
Były: Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest: Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
#10
Napisano 20:41, 19.02.2011
#11 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:54, 19.02.2011
#12
Napisano 22:17, 19.02.2011
#13 Guest_Anonymous_*
Napisano 22:47, 19.02.2011
#14
Napisano 22:48, 19.02.2011
z gazem to tak kolego jakbys plywal w basenie w trampkach jest roznica czy nie?
WyTyFy ?
#15
Napisano 23:34, 19.02.2011
Zresztą, mam gdzieś czy ktoś mnie uważa za "cwaniaczka" w trampkach w basenie - skoro ma takie podejście to nienajlepiej o nim świadczy jako o człowieku, brak kindresztuby i ogłady po prostu. A od mojego auta z LPG - WARA. Gdyby nie istniało LPG dawno poszedłbym z torbami dojeżdżając codziennie do pracy ponad 120 km w obie strony. LPG wycisnęło już 150 tys. km na moim silniku i winszuję przynajmniej drugie tyle.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych