Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Branie oleju po remoncie silnika.

VI remont silnika ubytek oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 szczepek108

szczepek108
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:1,8
  • Wersja:hatchback
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:46, 02.03.2019

Cześć Wszysktim,
W grudniu zeszłego roku został zakończony remont silnika Accord VI 1.8 benzyna + gaz rok 2000. Powodem remontu silnika był pobór oleju w granicah 2 litrów na 1000 km, (Motoul 5w30 8100 xclean). Podczas remontu zostały wykonane czynności: planowanie głowicy, sprawdzenie szczelności głowicy, wymiana luźnych prowadnic zaworowych, wymiana lekko wygiętych zaworów wdechowych i wydechowych na 4 cylindrze, zostały wymienione wszysktie uszczelniacze zaworowe, honowanie gładzi cylindrów, wymiana pierścieni tłokowych, wymiana panewek korbowodowych, wymiana lekko wygiętego regulatora dźwigienki zaworowej na 4 cylindrze. Po remoncie zalany olej 10w40 mobil, przejechane 2 tys. Km do 3 tys. Obrotów, nie stwierdzono żadnego ubytku oleju. Następnie został wymieniony olej na motul 5w30 8100 x clean. Zostało przejechane 4 tys. Km do 3 tys obrotów, nie stwierdzono poboru oleju. Aż do momentu gdzie została zrobiona trasa 360 km gdzie większość trasy 80-90 kmh do 3 tys obrotów i odcinek 25 km. po drodze szybkiego ruchu prędkość 160 km do 5 tys obrotów. Po takiej trasie ubytek oleju 0,3 - 0,4 litra. Następnie trasa 300 km, 80-90 kmh do 3 tys obrotów i ponownie ubytek oleju 0,3-0,4 litra oleju. Czy ktoś z was ma jakieś sugestie dotyczące takiego stanu rzeczy? Z góry dziękuję za pomoc.
  • 0

#2 Krzysiek15255

Krzysiek15255
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Krzyżówki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe CG4
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:50, 02.03.2019

Uszczelniacze wału i przy rozrządzie zmieniane?
  • 0

#3 szczepek108

szczepek108
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:1,8
  • Wersja:hatchback
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:55, 02.03.2019

Uszczelniacze wału i przy rozrządzie zmieniane?




Tak. Brak wycieków na zewnątrz.
  • 0

#4 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:37, 02.03.2019

Po co lejesz olej 5W30 do F serii ? Instrukcja mówi co innego.

Zresztą, zmiana oleju nic nie da. Co najwyżej może zmniejszyć nieco. Jak zaczął brać to nie skończy .

Sorry za ten wybuch optymizmu, to tylko maszyna i nie jest złośliwa. Działa idealnie, albo nieidealnie.


  • 0

#5 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 16:14, 02.03.2019

Po co lejesz olej 5W30 do F serii ? Instrukcja mówi co innego.

Zresztą, zmiana oleju nic nie da. Co najwyżej może zmniejszyć nieco. Jak zaczął brać to nie skończy .

Sorry za ten wybuch optymizmu, to tylko maszyna i nie jest złośliwa. Działa idealnie, albo nieidealnie.

może sobie lać 5W30, a nawet niżej klasy ;) nawet w ESM'ie jest w zalecanych, tyle, że API SG, SJ, SH (ten Motul ma API SL do świeższych konstrukcji, ale można go używać w F serii :D pod warunkiem, że nie będziesz korzystał z VTEC'a  :diabelgrin: ).

 

zlokalizowanie miejsca, które przepuszcza olej nie należy do najłatwiejszych, więc nie ma tutaj za bardzo jak doradzić bez oględzin ;) są specjalne barwniki do oleju na ultrafiolet, dzięki którym łatwiej znaleźć źródło poboru oleju :D jak nie znajdziesz dobrego mechaniora potrafiącego skorzystać z tego barwnika, to będzie ciężko znaleźć przyczynę (nawet z barwnikiem jest ciężko  :diabeljezyk: ).
ja na sam początek zmieniłbym olej z tego Motula 5W30 na coś typu NESTE 5W40 (City Standard, Premium+). z racji tego, że jeździsz na gazie, to nie schodził bym poniżej 5W40 w tym modelu i wtedy obserwował pobór. oczywiście pod warunkiem, że przyczyna palenia takiej ilości oleju przed remontem była w 100% zdiagnozowana, a nie na pałę wymienione pół silnika  :zoltek: babol mógł zostać i będzie się powiększał  :cyklop: (ogólnie remont F18, to moim zdaniem nieporozumienie  :zoltek: ale co kto lubi).


  • 0

#6 szczepek108

szczepek108
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:1,8
  • Wersja:hatchback
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:03, 04.03.2019

Ok, dzięki za opinie i podpowiedzi,
Pozdrawiam.
  • 0

#7 rafisz

rafisz
  • Moderator
  • 1588 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 65
Wzorowa

Napisano 11:50, 05.03.2019

owalizacja cylindrów była mierzona? jest w normie? pytam, bo jeżeli jest jajo to wymiana pierścieni nic nie da i oliwe będzie pil jak żulik piwko pod sklepem


  • 1

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3080 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 12:00, 06.03.2019

owalizacja cylindrów była mierzona? jest w normie? pytam, bo jeżeli jest jajo to wymiana pierścieni nic nie da i oliwe będzie pil jak żulik piwko pod sklepem

Dodałbym do tego pomiar rowka osadczego pierścieni tłokowych. Generalnie pewnie brak weryfikacji tego czy silnik nadaje się do remontu. Skąd wynikają uszkodzenia na czwartym cylindrze?

Użytkownik pablo.see edytował ten post 12:03, 06.03.2019

  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#9 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 12:11, 06.03.2019

może sobie lać 5W30, a nawet niżej klasy ;) nawet w ESM'ie jest w zalecanych, tyle, że API SG, SJ, SH (ten Motul ma API SL do świeższych konstrukcji, ale można go używać w F serii :D pod warunkiem, że nie będziesz korzystał z VTEC'a :diabelgrin:

Nie korzystać z vteca w tym silnikujest bardzo trudno jesli nawet bardzo lagodnie traktujac pedal gazu aktywuje sie przy 3800rpm;) a przy energicznej obsludze pedalu gazu 2300rpm ;)


Najwazniejszy pomiar w tym przypadku to owal cylindra. Bo te silniki czesto maja problem z utrzymaniem wymiaru.


  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#10 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:58, 06.03.2019

Nie da się jeździć z tym silnikiem po niżej 2500rpm. Była by męka a nie jazda
Prze de wszystkim trzeba ustalić którędy olej dostaje się do komory spalania (uszczelniacze zaworów czy pierścienie )
Później zbadać jakiej firmy (producent) zostały zastosowane części.
Po honowaniu cylindrów była mierzona przerwa w zamku pierścienia? Może należało zastosować pierścienie remontowe a nie nominał?
Trochę dużo nie wiadomych...
Remont robiles sam?

Nie zgodzę się też z tym że remont F18b2 to nieporozumienie. Ja jestem mega zadowolony z efektu. Ponad 25 tys od remontu i nic się nie dzieje. Dwudziestoletni silnik na 10000km pobiera max 200ml oleju przy dosyć ciężkiej nodze. To mniej niż niektóre VIII geny z silnikami nowszej generacji . . .
  • 0

#11 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3080 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 18:56, 07.03.2019

Czemu gładzie cylindrów były honowane? Instrukcja zaleca honowanie jak są rysy na gładziach.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#12 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 19:02, 07.03.2019

A może jest owal więc zanim pierścienie się dopasują to nawet 50 tyś km trzeba zanim się dotrą. Mój d14z6 miał niewielki owal i właśnie tyle potrzebował na dotarcie. Przez pierwsze 10 tyś km wypił około 2 litrów oleju, potem około 0,8l/ na każde 10 tyś km aż do około 45 tyś przejechanych km po naprawie, po tym dystansie brał już 0,2l/12 tyś km.

Poza tym tak jak kolega docierał to się nie robi tzn. jeździ się ze zmiennymi obrotami i przyśpieszeniami i często pod czerwone pole i częste hamowanie silnikiem to się pierścienie szybciej ułożą, więc może też i tu jest błąd, oczywiście wycieku też nie można wykluczyć, w każdym razie nie można na dotarciu zamulać, jeżeli coś się wywali podczas ostrego docierania tzn że remont spieprzony.


Użytkownik gkill edytował ten post 19:06, 07.03.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, remont silnika, ubytek oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq