Witam, mam problem ze swoją instalacją gazową, po przełączeniu auta na gaz obr spadają prawie do zera telepie budą, i albo się podniosą albo auto zgaśnie (tu też jest wtedy problem z odpaleniem) podobnie się dzieje podczas hamowania np dojazd do świateł, oczywiście po iluś tam km tak jakby jest okej bo albo obr nie lecą w dół albo lecą ale minimalnie i auto się podniesie jedynie telepie budą ... kolejną sprawą jest to że są dni że auto jedzie na wyższych obrotach jak nigdy zero zamuły itp itd a są dni że czuć szarpnięcie i auto staje się przymulone...
dodam że auto nie przejdzie u gazownika auto kalibracji zgaśnie i wywala komunikat że dysze są za duże, mam założone 2.0 które pasują do mocy, zresztą na mniejszych chyba 1,8 wyskakuje podobny komunikat i auto wgl nie chce jechać...
na benzynie po skasowaniu sterownika (przez odłączenie akumulatora), problem nie występuje auto pracuje ładnie przyśpiesza dobrze i jedzie płynnie bez szarpnięć, po przełączeniu na gaz problem ze spadkiem obr na benzynie pojawia się lecz szybko podnoszą się do tych 740....
przed wymianą sterownika benzynowego, na gazie wyrzucało często check i było szarpnięcie i auto zamulało, delikatnie szarpało przy puszczeniu pedału gazu, teraz po wymianie sterownika check świeci cały czas ale pojawia się moment szarpnięcia i dzieje się co bądź
myślałem że przyczyną jest sterownik benzyny że ma złą mapę ale wyczytałem że ta zła mapa benzyny ustawia się tak bo coś nie tak jest z gazem, więc spokojnie chyba mogę włożyć swój stary sterownik, bo to nie tu problem.
co było zrobione:
luzy zaworowe
czyszczona przepustnica, silniczek krokowy
filtry od gazu wymienione
filtr powietrza wymieniony
nowa listwa wtryskowa
i teraz pytanie co jest przyczyną ? brak regulacji ciśnienia gazu ? bo skoro na nowej listwie jest dalej to samo, sterownik od gazu był podmieniany i nic nie pomógł.... a może sam czujnik ciśnienia gazu paskudzi wszystko... raz pewien gość odłączył mi jakiś wężyk od gazu i stwierdził że reduktor do wymiany bo na wolnych obr wali gazem bardziej niż jak jest wciśnięty gaz, że po prostu reduktor nie reguluje ciśnienia
tak na oko biorąc pod uwagę że gazu wchodzi około 38 litrów na jednej butli zrobię 280 km /+-10km w zależności gdzie tankuje to spalanie wychodzi w granicy 14 litrów... codziennie pokonuje 40 km i czy jadę spokojnie do 100km czy agresywnie szybo to autem zrobię tyle samo kilometrów więc jak te 280 nie zrobię, w trasie wypada lepiej ale tam jest spalanie 9-10 litrów więc nie znaczna ta różnica...
nie mam pojęcia co jeszcze może być przyczyną, możliwe że ten reduktor ?
instalacja Staga 4000
sterownika Stag eco
listwa hercules blue
reduktor dokładnie nie wiem jakiś z ag
może ktoś podoła temu wyzwaniu, bo mi już ręce opadają