Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wyciek z metalowego przewodu wspomagania

VI wspomaganie wyciek plyn

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 PiotrekGSX

PiotrekGSX
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Manchester
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:18, 04.02.2014

Witam,

 

Zauwazylem ostatnio wyciek z metalowego przewodu wspomagania, ktory jest miedzy zderzakiem a chlodnica. Kapie dosc mocno, na szczescie mam oryginalny plyn wspomagania, ktory kupilem na dolewke po wymianie alternatora. Mysle, ze dalbym rade wymienic to sam, ale nie bardzo wiem z ktorej strony sie za to zabrac. Chcialbym uniknac sytuacji z alternatorem, kiedy chcialem go wyjac bez wyjmowania pompy wspomagania... :diabelgrin:

Pytanie jest takie: da sie to jakos odkrecic czy trzeba wyjmowac reflektor/zderzak/chlodnice?

Z gory dzieki!

P.

Załączone pliki


Użytkownik PiotrekGSX edytował ten post 13:19, 04.02.2014

  • 0

Byly: Nissan Almera 1.4, Seat Ibiza 1.4, Ford Mondeo 1.8, Fiat Punto 1.2, Suzuki GS500E, Nissan Almera 1.4, Suzuki GSX650F, Nissan Almera 1.6... Jest Honda Accord 1.8.
Niewazne co bylo, wazne co jest i bedzie ;)


#2 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:02, 04.02.2014

Witam,

 

Zauwazylem ostatnio wyciek z metalowego przewodu wspomagania, ktory jest miedzy zderzakiem a chlodnica. Kapie dosc mocno, na szczescie piłemam oryginalny plyn wspomagania, ktory kupilem na dolewke po wymianie alternatora. Mysle, ze dalbym rade wymienic to sam, ale nie bardzo wiem z ktorej strony sie za to zabrac. Chcialbym uniknac sytuacji z alternatorem, kiedy chcialem go wyjac bez wyjmowania pompy wspomagania... :diabelgrin:

Pytanie jest takie: da sie to jakos odkrecic czy trzeba wyjmowac reflektor/zderzak/chlodnice?

Z gory dzieki!

P.

zdjęcie zderzaka to 20 min roboty a ile łatwiejsza robota. Kupiłeś nowa chłodniczke czy z miedziuchy dorabiasz ?


  • 0

#3 PiotrekGSX

PiotrekGSX
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Manchester
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:18, 04.02.2014

zdjęcie zderzaka to 20 min roboty a ile łatwiejsza robota. Kupiłeś nowa chłodniczke czy z miedziuchy dorabiasz ?


Myslalem, zeby dorobic. Jest uzywana na eBay'u, ale za £55. Za ta cene kupie maszynke do wygjnania miedzi i pol kilometra rurki... :D

Rozumiem, ze da sie wyjac bez odkrecania zderzaka tylko jest trudniejszy dostep?
  • 0

Byly: Nissan Almera 1.4, Seat Ibiza 1.4, Ford Mondeo 1.8, Fiat Punto 1.2, Suzuki GS500E, Nissan Almera 1.4, Suzuki GSX650F, Nissan Almera 1.6... Jest Honda Accord 1.8.
Niewazne co bylo, wazne co jest i bedzie ;)


#4 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:41, 04.02.2014

co do dorabiania, to było na forum zdjęcie że ktoś odrysowal obrysk starej chłodnicze w desc,potem ładnie wiertłem zrobił forme i powyginał aluminiowa rurkę.

 

http://japancars.ru/...&nplblk=B__3360


  • 0

#5 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 17:13, 04.02.2014

Mam chłodniczkę używaną jeszcze w dobrym stanie w cenie 50zł.
  • 0

#6 PiotrekGSX

PiotrekGSX
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Manchester
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:22, 04.02.2014

co do dorabiania, to było na forum zdjęcie że ktoś odrysowal obrysk starej chłodnicze w desc,potem ładnie wiertłem zrobił forme i powyginał aluminiowa rurkę.

 

http://japancars.ru/...&nplblk=B__3360

Odnosnie tego ksztaltu i w zasadzie samej czesci - widzialem, ze niektorzy po prostu ta rurke usuwaja i zamykaja obwod krotkim kawalkiem, twierdzac, ze bez tego tez samochod bedzie jezdzil, a chlodzenie wspomagania pomaga przy jezdzie na wyzszych obrotach, kiedy podobno plyn grzeje sie najbardziej. Wiedzac, ze sa ludzie, ktorzy jezdza bez tej rurki, ma znaczenie w jakim ksztalcie jest? By chyba do wygiecia jej w ksztalcie literu U nie potrzebuje specjalnej maszynki... 

 

 

Mam chłodniczkę używaną jeszcze w dobrym stanie w cenie 50zł.

A wyslesz mi do UK? :D


  • 0

Byly: Nissan Almera 1.4, Seat Ibiza 1.4, Ford Mondeo 1.8, Fiat Punto 1.2, Suzuki GS500E, Nissan Almera 1.4, Suzuki GSX650F, Nissan Almera 1.6... Jest Honda Accord 1.8.
Niewazne co bylo, wazne co jest i bedzie ;)


#7 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:19, 04.02.2014

Odnosnie tego ksztaltu i w zasadzie samej czesci - widzialem, ze niektorzy po prostu ta rurke usuwaja i zamykaja obwod krotkim kawalkiem, twierdzac, ze bez tego tez samochod bedzie jezdzil, a chlodzenie wspomagania pomaga przy jezdzie na wyzszych obrotach, kiedy podobno plyn grzeje sie najbardziej. Wiedzac, ze sa ludzie, ktorzy jezdza bez tej rurki, ma znaczenie w jakim ksztalcie jest? By chyba do wygiecia jej w ksztalcie literu U nie potrzebuje specjalnej maszynki... 

 

Ja jeżdżę z wywaloną "chłodniczką" i zaślepionym obwodem już od sierpnia chyba i jest OK.  Wiem też, że któreś modele Accorda później nie miały fabrycznie tej chłodnicy więc sobie odpuściłem kombinowanie. Jazda "cywilna" bez wyczynu i myślę, że ten element można sobie darować. Jedno mniej dla rudej.


Użytkownik pegal edytował ten post 18:19, 04.02.2014

  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#8 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:30, 04.02.2014

Aha :mrgreen:
  • 0

#9 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 07:54, 05.02.2014

znam 3 ATRy co mają wywaloną tą chłodnicę płynu i żyją i będą żyć..


  • 0

#10 PiotrekGSX

PiotrekGSX
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Manchester
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:55, 05.02.2014

Odnosnie "zaslepiania" przewodu... Zerowe mam w tym doswiadczenie, jakies narzedzia mi beda potrzebne? Bo rozumiem ze jesli chodzi o material miedz moze byc? Idzie juz z eBay'a manual na CD, bo gdzies mi sie zapodzial "klubowiczowy", a chce sprawdzic ilosc srubek/zatrzaskow przy zdejmowaniu zderzaka.


Użytkownik PiotrekGSX edytował ten post 21:56, 05.02.2014

  • 0

Byly: Nissan Almera 1.4, Seat Ibiza 1.4, Ford Mondeo 1.8, Fiat Punto 1.2, Suzuki GS500E, Nissan Almera 1.4, Suzuki GSX650F, Nissan Almera 1.6... Jest Honda Accord 1.8.
Niewazne co bylo, wazne co jest i bedzie ;)


#11 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:38, 05.02.2014

Odnosnie "zaslepiania" przewodu... Zerowe mam w tym doswiadczenie, jakies narzedzia mi beda potrzebne? Bo rozumiem ze jesli chodzi o material miedz moze byc? Idzie juz z eBay'a manual na CD, bo gdzies mi sie zapodzial "klubowiczowy", a chce sprawdzic ilosc srubek/zatrzaskow przy zdejmowaniu zderzaka.

w dziale zrob to sam jest pokazane gdzie sa zatrzaski i srubki.


  • 0

#12 PiotrekGSX

PiotrekGSX
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Manchester
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:19, 06.02.2014

w dziale zrob to sam jest pokazane gdzie sa zatrzaski i srubki.

Zaraz poszukam... Takie pytanie: czy chlodniczka jest polaczona z obu stron za pomoca gumowej uszczelki? Jest jedna na eBay'u, a jako, ze jeszcze nie zdjalem zderzaka, nie widzialem tego sam, na zdjeciu wyglada mi to na gume...

 

Załączone pliki


Użytkownik PiotrekGSX edytował ten post 14:19, 06.02.2014

  • 0

Byly: Nissan Almera 1.4, Seat Ibiza 1.4, Ford Mondeo 1.8, Fiat Punto 1.2, Suzuki GS500E, Nissan Almera 1.4, Suzuki GSX650F, Nissan Almera 1.6... Jest Honda Accord 1.8.
Niewazne co bylo, wazne co jest i bedzie ;)


#13 PiotrekGSX

PiotrekGSX
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Manchester
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:58, 13.02.2014

Naprawione. Chyba...

Kupilem miedziana rurke 8mm, wygialem w U, nie chcialo mi sie kombinowac z wyginaniem na ksztalt oryginalu, zwlaszcza, ze mozna chlodniczki nie miec wcale, wiec stwierdzilem, ze ksztalt tym bardziej nie bedzie mial znaczenia. Podlaczylem, przod samochodu w gore, zeby kola swobodnie wisialy nad ziemia, dolalem plynu na max, odpalilem silnik... jak CZOLG glosno chodzila pompa :D No ale system "pozeral" plyn, bo musialem dolewac chyba ze 4 razy jak nie wiecej, w sumie moze 0.5L litra dolalem, pochodzil na jalowym 10-15 minut, przez tyle samo czasu krecilem jednym palcem (jakie fajne uczucie :D ) w lewo i w prawo na max, z czasem pompa stala sie cichsza, a jak pare razy podkrecilem obroty do 3-4krpm, ucichla kompletnie, pomamrotala jeszcze pare razy i jest OK. Przynajmniej na razie, bo co bedzie dalej, to tylko Najwyzszy wiedziec raczy :)

Dzieki za pomoc!

PS. Zamierzam wstawic nowy temat "Demontaz przedniego zderzaka", bo ten, co jest tam obecnie, troche chyba nie do konca dokladny jest...


  • 0

Byly: Nissan Almera 1.4, Seat Ibiza 1.4, Ford Mondeo 1.8, Fiat Punto 1.2, Suzuki GS500E, Nissan Almera 1.4, Suzuki GSX650F, Nissan Almera 1.6... Jest Honda Accord 1.8.
Niewazne co bylo, wazne co jest i bedzie ;)






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, wspomaganie wyciek plyn

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq