Sondy Lambda w Accordach VIg występowały w kilku rodzajach, w zależności od rocznika, silnika i skrzyni.
Sondy lambda znajdują się tu:
Silnik 1.8 (F18B2) przedliftowy/poliftowy (kolor czerwony - podstawowa sonda występująca jako jedyna tylko przed liftem/
zielony - pomocnicza, dodana po lifcie)
Silnik 2.0 (F20B6) (kolor czerwony - podstawowa sonda/ zielony - pomocnicza widoczna na rysunku wyżej)
Podstawowe czujniki:
F18B2 MT 5 - NGK - OHC 501-H17 / OHB 421-H1
F18B2 AT 4 - NGK - OHB 421-H1
F20B6 MT 5 - DENSO - 36531-PAA-L22 / 36531-PAA-307 / DU1 192400-1000 O7U30 / DU1 192400-1000 06T29/ DOX-307
F20B6 AT 4 - jako iż nie widziałem i nie słyszałem o różnych sondach, przyjmę że są takie same
Zamienniki według NGK:
F18B2 MT 5 - OZA501-H17 lub OZA 624-E4 - bez wtyczki
F18B2 AT 4 - OZA421-H1
Ceny sond podstawowych:
Używane do 1.8 to okolice 100-150pln.
Nowa uniwersalna NGK około 200-300pln.
Nowa dedykowana NGK około 400-500pln.
Używane do 2.0 - zależy jak trafisz bo są słabo dostępne na rynku wtórnym: 150-250pln.
Nowa dedykowana DENSO np z allegro około 400-500pln.
Kody błędów DTC mające związek z Sondą Lambda:
1 podgrzewany czujnik tlenu (sonda lambda) - podstawowa
41 grzejnik podgrzewanego czujnika tlenu (sonda lambda) - podstawowy
45 mieszanka zbyt bogata lub zbyt uboga
48 podgrzewany czujnik tlenu (sonda lambda) - podstawowy
61 podgrzewany czujnik tlenu (sonda lambda) - podstawowy
63 podgrzewany czujnik tlenu (sonda lambda) - pomocniczy
65 grzejnik podgrzewanego czujnika tlenu (sonda lambda) - pomocniczy
Procedura testu DTC:
Tak wygląda błąd sondy na żywo:
Autorstwa kolegi carllito.
Gdyby ktoś kupił uniwersalną z NGK OZA 624-E4 oto sposób łączenia wtyczki, którą trzeba przełożyć z naszej
starej sondy do nowej:
Uniwersalna sonda NTK - instrukcje Ł odnośnie instalacji
Dziękujemy, że wybrali Państwo produkt NTK. Sonda NTK, którą zakupiliście jest najwyższej jakości i jest dostosowana do najlepszych światowych standardów w zakresie produkcji. Każda sonda NTK jest testowana i sprawnie działa przed opuszczeniem fabryki. Jeżeli przyjmiemy, że sonda nie zostanie fizycznie uszkodzona i zostanie poprawnie zamontowana, powinna bezproblemowo funkcjonować. Prosimy przeczytać instrukcję montażu przed przystąpieniem do niego. Jeżeli nie zrozumieli Państwo jakiejkolwiek części instrukcji, prosimy nie montować uniwersalnej sondy NTK. NGK Spark Pług nie jest odpowiedzialna za nieprawidłowe użycie, montaż czy niewłaściwe postępowanie z sondami NTK. Uwaga: W instrukcji użyto dwóch skróconych definicji:
1. Sonda NTK: Uniwersalna Sonda NTK.
2. Stara Sonda: Sonda, która została zastąpiona.
OSTRZEŻENIE! ZAPEWNIAMY, ŻE UNIWERSALNA SONDA NTK JEST PRZEZNACZONA DLA SAMOCHODÓW NIE SPEŁNIAJĄCYCH NORM E-OBD.
OSTRZEŻENIE! ROZPOZNANIE TYPU IZOLOWANEGO (TYP S4) LUB Z MASĄ W OBUDOWIE (TYP S4CG) DLA SONDY 4-KABLOWEJ.
Prosimy sprawdzić opór pomiędzy sześciokantem oraz
kablem masowym starej sondy (według tabeli
identyfikacyjnej kabli).
opór > 10 kfi => proszę użyć Typ S4
opór < 10 kfi => proszę użyć Typ S4CG
OSTRZEŻENIE! NIE KRZYŻOWAĆ KABLI SONDY
Kodowanie kolorami używane w celu identyfikacji kabli
grzewczych, sygnałowych oraz kabtL masy różni się
w zależności od producenta sond. W przypadku niektórych
zastosowań, należy być bardzo ostrożnym, aby prawidłowo
dopasować kable Starej Sondy z Sondą NTK Osoba
montująca jest odpowiedzialna za to, aby zewnętrzne kable
grzewcze i zewnętrzne kable sondy 2 końcówW
przyłączeniowej Starej Sondy były prawidłowo dopasowane
i połączone z kablami Sondy NTK. Krzyżowanie kabli sondy
(na przykład: łączenie kabla grzewczego z zewnętrznym
kablem sygnałowym lub zamienienie kabli dodatniego
z kablem masowym sygnału zewnętrznego) spowoduje
odrzucenie sygnału przez elektroniczne urządzenie sterujące
silnika (ECU) i może spowodować zniszczenie samej sondy
jak i elektroniki pojazdu. NGK Sparte^Plug nie jest
odpowiedzialna za jakiekolwiek roszczenia odszkodowań,
wynikające z nieprawidłowego okablowania sondy.
Postępowanie podczas instalacji:
Kroki. Odłączyć Starą Sondę od końcówki przyłączeniowej do elektroniki pojazdu (nie przecinać kabli). Następnie przy użyciu odpowiedniego narzędzia usunąć Starą Sondę z pojazdu.
Krok 2.
Umieścić Starą Sondę obok Uniwersalnej Sondy NTK. Mierząc od wierzchołka sześciokantu, prosimy się upewnić, że Nowa Sonda jest co najmniej o 40mm krótsza od Starej Sondy. Jeżeli Sonda NTK jest dłuższa, zalecamy obciąć jej kable tak, aby były o 40mm krótsze od Starej Sondy.
Krok 3.
Należy obciąć kable Sondy NTK w taki sposób, aby każdy kolejny kabel był o 40mm krótszy od poprzedniego.
BARDZO WAŻNE! PRZED OBCIĘCIEM kabli Starej Sondy.
a) Jeżeli Jakieś specjalne elementy są dołączone do
kabla, należy je wszystkie zostawić na oryginalnym
kablu.
b) Należy się odwołać do "Tabeli identyfikacyjnej kabli".
Kable sygnałowy, masowy oraz grzewczy nie mogą
być skrzyżowane! PO PIERWSZE należy dopasować
każdy z kabli Starej Sondy do odpowiedniego kabla
Sondy NTK. NASTĘPNIE należy zwrócić uwagę na
długość kabli sondy NTK i odciąć odpowiedniej
dopasowując kable starej sondy. Celem tego jest]
upewnienie się, że długość końcowego produktu
(Sondy NTK + końcówki przyłączeniowej Starej Sondy
i kabli) jest taka sama jak oryginalna długość Starej
Sondy.
Krok 4.
Następnie należy odciąć kable Starej Sondy w ten I sam sposób.
Krok 5.
Należy wsunąć jedną termokurczliwą rurkę na każdy kabel Sondy NTK lub na każdy kabel końcówki przyłączeniowej Starej Sondy.*
Krok 6.
Należy umieścić jedną gumową uszczelkę na każdym kablu, przy czym koniec pofałdowany uszczelki powinien być skierowany do odciętego końca kabla.
Krok 7.
Przy użyciu odpowiedniego narzędzia (zalecane szczypce od ściągania izolacji z kabli) ściągnąć 8mm izolacji z odcinanych końcówek wszystkich kabli. Następnie przy użyciu odpowiedniego narzędzia do zaciskania końcówek kabli, należy zacisnąć grubsze końcówki do kabli Sondy NTK. Należy się upewnić, że żaden kabel nie jest odsłonięty i że zacisk jest mocny.
Krok 8.
Patrząc na „Tabelę identyfikacyjną kabli" należy się upewnić, że końcówki, które zamierzamy połączyć, są prawidłowo dopasowane. Zacisnąć każdy kabel Starej Sondy do pasującego kabla Sondy NTK. Należy ponownie się upewnić, że żaden kabel nie jest odsłonięty i że zacisk jest mocny. Dla ułatwienia sugerujemy, aby rozpoczynać od najkrótszego kabla.
Krok9.
Należy wepchnąć gumowe uszczelki mocno na grubszą końcówkę. Przesunąć termokurczliwą rurkę na środek grubszej końcówki. Rurka musi się skurczyć i zacisnąć w tej pozycji.
Krok 10.
Należy całkowicie skurczyć i zacisnąć
termokurczliwą rurkę, używając małego palnika lub
innego odpowiedniego narzędzia. Gumowe
uszczelki muszą pozostać w środku
termokurczliwej rurki, aby zapewnić wodoodporne
połączenie.
Krok 11.
Usunąć rurkę ochronną z korpusu Sondy NTK i zainstalować sondę. Zalecany moment obrotowy zaciskania jest:
* Sondy M18 należy wkręcić ręcznie do pierwszego oporu, a następnie dokręcić o dalsze 1/2 - 3/4 obrotu używając odpowiedniego narzędzia (około 35-58Nm).
Ważne jest, aby kable były oddalone od miejsc, w których byłyby narażone na przegrzanie lub nadmierne zużycia Aby uniknąć ich zniszczenia po instalacji, należy posługiwać" sTęH spinkami, które były używane do spinania kabli oryginalnej Starej Sondy. Na końcu należy pamiętać, aby poprowadzić' kable w ten sposób, jak były umieszczone oryginalnie. J
Tabela identyfikacyjna kabli
główne marki kable grzewcze
(x2) (tylko typy 3 i 4-kablowe) kabel sygnałowy kabel masowy
(tyiko typ 2 i 4-kablowy)
Marka NTK biały czarny szary
Marka I czarny biały zielonf^\
Marka Ił czarny niebieski biały J
Marka III ciemnobrązowy purpurowy jasnobrazowy
Marka IV biały czarny szaty
Zalecana metoda:
1. Po pierwsze należy ustalić, która konfiguracja ROUU kolorów (to jest: w którym rzędzie) w tabeli pasuje do tej w
Starej Sondzie. nacnu/ać
2 Bazując na odpowiednim rzędzie, należy dopasować
" kable Starej Sondy do kabH Sondy NTK, . WrwMnia
3 Jeżeli nie są Państwo w stanie dopasować kabli
PROSIMY NIE MONTOWAĆ UNIWERSALNEJ SONDY NTK.
Jak wynika z doświadczeń użytkowników, uniwersalne sondy nie sprawdzają się dobrze w Accordach.
Najlepszym wyborem będzie trzymanie się sond firm NGK przy 1.8 oraz DENSO przy 2.0.
Pomogli tworzyć: Seth,
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 20:18, 17.02.2012
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#2 Guest_Anonymous_*
Napisano 18:47, 04.03.2012
zielony - pomocnicza, dodana po lifcie) "
Pragnę sprostować , f18b2 przed liftem ma tylko jedna sonde umiejscowiona ... nie w kolektorze tylko przed samym katalizatorem. A z tresci wynika ze ma jedna w kolektorze.
#3
Napisano 19:47, 04.03.2012
z tresci wynika ze ma jedna w kolektorze
możesz przytoczyć tą treść z której to wynika, że sonda w 1.8 MT przedliftem jest w kolektorze?
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#4
Napisano 20:06, 04.03.2012
Niedawno kupiłem z Allegro sondę z symbolem na pudełku 36531-PAA-A01, a w środku była Denso DS3 234000-2021 12B14
Niby dedykowana do F20B6, a po podłączeniu i oczywiście resecie kompa, nadal wywala błąd sondy.
Czy jesteś w stanie coś powiedzieć na ten temat!?
Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM
#5
Napisano 20:59, 04.03.2012
sondę z symbolem na pudełku 36531-PAA-A01
nr OEM Twojej sondy to 36531-PAA-L22 więc kupiłeś złą,
jak widzisz po numeracji Denso, te "dobre" zaczynają się od innych cyfr niż ta którą kupiłeś
[ Dodano: 2012-03-07, 14:00 ]
Witam!
Sonda DOX-0307 przyszła w piątek. W poniedziałek byłem u mechanika aby ją wymienił (niestety warunek konieczny do gwarancji, wziął 20 zł więc to nie problem, a przynajmniej mam wpis w gwarancji z pieczątką. Reszta za free bo sam był ciekaw czy to zadziała ). Po skasowaniu pamięci ECU, podpięciu komputerka do OBD i odpaleniu stwierdzam:
- sonda Denso DOX-307 jest pełnowartościowym zamiennikiem sondy do silnika F20B6
i to ona jest sprzedawana na Allegro jako sonda do naszych silników. Potwierdzi to kolega Wdblast, który nabył taką sondę. A jako sonda do Subaru DOX0307 jest 70 zł tańsza niż jako sonda do Accorda. Pomiędzy nią a sondą OEM jest tylko różnica w długości kabla - zamiennik ma dłuższy - oraz inny kolor jednego przewodu - niebieski zamiast zielonego.
Silnik chodzi równo, oczywiście żadnego CHEK ENGINE, skończyło się poszarpywanie w czasie jazdy, obroty jałowe nie pamiętam abym kiedykolwiek miał tak równe. Odczyty z OBD jak najbardziej prawidłowe. Korekty zaczęły oscylować wokół zera czyli wcześniej chodził na bogatszej mieszance bo cały czas były na plusie. Spalanie sprawdzę jak dłużej pojeżdżę.
Tu jeszcze inna strona potwierdzająca pasowanie tej sondy do F20B6:
http://www.arwit.pl/...1&towkod=&tab=1
zakładka KODY OE
Pozdrawiam
Krzysiek
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#6
Napisano 20:26, 31.03.2012
kardas, Ja w oryginale miałem sondę z symbolem DU1 192400-1000 01U27
Niedawno kupiłem z Allegro sondę z symbolem na pudełku 36531-PAA-A01, a w środku była Denso DS3 234000-2021 12B14
Niby dedykowana do F20B6, a po podłączeniu i oczywiście resecie kompa, nadal wywala błąd sondy.
Czy jesteś w stanie coś powiedzieć na ten temat!?
jakie błędy dokładnie wywala ?
bo często grzałka sondy ma inna oporność a jak wiadomo sterownik silnika monitoruje ten parametr...
Elektronika samochodowa
#7
Napisano 13:20, 04.04.2012
F18B2 MT 5 - NGK - OHC 501-H17 / OHB 421-H1
F18B2 AT 4 - NGK - OHB 421-H1
#8
Napisano 13:48, 04.04.2012
AT 4 to automat 4 biegi
Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM
#9
Napisano 14:53, 04.04.2012
#10
Napisano 12:21, 17.09.2012
Właśnie przeszedłem moje boje w tym temacie. Tak to jest zaufać mechanikowi i nie zajrzeć wcześniej na forum
Moje autko: Błękitna Materia Type-S by Davka
#11
Napisano 14:39, 17.09.2012
Czy sonda uniwersalna ngk OZA-624-H4 pasuje do silnika F20b3?
Accord aerodeck 2.0, 1995r, jedna sonda.
pozdrawiam
#12 Guest_Anonymous_*
Napisano 12:12, 16.11.2012
#13
Napisano 13:35, 21.11.2012
#14
Napisano 13:48, 21.11.2012
Cześć. Mam problem z sondą w hondzie 2.0 z 99r. Już 3 szt. były montowane i każdą z nich komputer po paru minutach rozłącza i pokazuje dalej błąd. Czy ktoś wie co jej jest?
Napisz jakie to były sondy....
Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM
#15
Napisano 14:50, 21.11.2012
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Nierówna praca silnikaNapisany przez fajnyziomekpl , 24 kwi 2024 VI, #honda |
|
|
|
VI
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jak odczytać numer VIN z ecu Accord VI.Napisany przez m_sea , 24 kwi 2024 VI |
|
|
||
VI
Mechanik →
Silniki →
H22A Kręci, nie odpala .Napisany przez piteroo , 21 kwi 2024 VI |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
Wnętrze →
Problem z drzwiamiNapisany przez tru3dnn , 11 kwi 2024 VI |
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Sam zwiększa obroty na rozgrzanym silnikuNapisany przez Kaylish , 10 kwi 2024 VI |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych