#196
Napisano 13:25, 13.06.2018
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A
#197
Napisano 13:46, 13.06.2018
Tylko to nie jest tak do końca prawda z tymi olejami Honda teraz zaleca takowe, ale w pierwszych instrukcjach do roczników 2008/2009 były dostępne zarówno 10W30 jak i 10W40 a 0W20* - miał dopisek dostępne w wersjach europejskich.
Dopiero w późniejszych egzemplarzach/rocznikach instrukcja ewaluowała i znikały te 10W30 czy 10W40
#198
Napisano 13:58, 13.06.2018
A ja się boję zalać właśnie 0w30 A5 B5 mając doświadczenie ze swoim civiciem 1,4 2001 rok lpg (honda dopuszcza 0w20) do tego silnika)do którego testowo też zalałem 0w20 motula i millersa(przejechałęm 15 tyś km jeżdżąc różnie czasem do odcinki a czasem w trybie eco) i niestety po rozebraniu silnika mimo niewielkiego przebiegu niecałe 200 tyś km pierścienie nie były mocno starte(w sumie to tylko starły się minimalnie pierścienie uszczelniająco-zgarniające) ale tuleje miały owal co prawda dopuszczalny do założenia nowych nominalnych pierścieni co poskutkowało dłuższym docieraniem(na ostro wg motomana) przez około 40 tyś km brał olej, po tym odcinku już nie brał w ogóle(olej 0w30 A3).
#199
Napisano 14:04, 13.06.2018
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A
#200
Napisano 15:33, 13.06.2018
Zastanawiam się nad przejściem na olej 0w20. Czytam tu kilka mieszanych opinii na temat stosowania takiego oleju.
Bardzo proszę o wyszczególnienie minusów takiego rzadkiego oleju. Silnik zdrowy, obecnie nie spala 0w30 a wskaźnik obrotomierze rzadko gości powyżej 4 tyś
#201
Napisano 17:35, 13.06.2018
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A
#202
Napisano 19:08, 13.06.2018
Bardzo proszę o wyszczególnienie minusów takiego rzadkiego oleju.
0w20 jest drogi w zakupie i jeśli kupisz podrabiany olej to zatrzesz silnik.
#203
Napisano 22:03, 13.06.2018
#204
Napisano 22:16, 13.06.2018
Do auta z 2001 nie lałbym 0W, najmniej 5W.
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
To mało wiesz o autach z 2001 roku.
A mój Accord CU1 z 2011 roku modelowo polift 2012 w instrukcji obsługi pojazdu ma dopuszczone takie same lepkości, co mój Civic z 2001. Więc nie ma żadnego zaleconego konkretnie oleju silnikowego. Olej silnikowy dobieramy wg SAE dla naszego klimatu i norm jakościowych zawartych w instrukcji obsługi pojazdu, czyli 5w30 lub 5w40 ewentualnie 10w30, 10w40 o normie jakościowej A3 dla ciężkiego buta lub A5 dla trybu ekonomicznego.Jeżeli kotoś się upiera nad 0w30 lub 0w20 A5 to niech nie liczy na to że zmieniając olej co 15 tyś. km zrobi przebieg taki jak ten civic z silnikiem R18a2:
https://jalopnik.com...just-five-years
A raczej niech liczy na przebieg rzędu max 400 tyś z dolewkami. Ja swojego accorda jak naprawie to zaleje 0w30 A3 lub 0w40 A3 a być może jednak skuszę się na 5w40 A3, oleje te są strikte protection. A to że silnik chodzi lepiej na 0w20 to jakaś bzdura.
#205
Napisano 06:41, 14.06.2018
a jesli kupi podrabiany 5w40 5w50 ro nie zatrze ?
na takich olejach jest mniejsze ryzyko zatarcia, bo to są gęste oleje i zawsze coś tam będą smarować, 0w20 to jest prawie woda i musi mieć bardzo dobre parametry, nie można zrobić 0w20 o konsystencji 5w40 bo to by było od razu widać. To są oczywiście moje logiczne wywody bo laboratorium nie mam żadnego, ale faktem jest że silniki coraz częściej padają, a tropy prowadzą do podrabianych olei.
#206
Napisano 07:02, 14.06.2018
Hipotetycznie zakładam, że mowa o oryginalnym oleju Amsoil lub Fuchs 0w20.
Obecnie leje tego pierwszego, tyle że 0w30.
#207
Napisano 07:53, 14.06.2018
Użytkownik lakatus edytował ten post 07:56, 14.06.2018
#208
Napisano 08:00, 14.06.2018
Użytkownik lakatus edytował ten post 08:12, 14.06.2018
#209
Napisano 08:20, 14.06.2018
Czy ktos tu nabyl podrabiany olej i ma jednoznaczne dowody na to ?
to jest pytanie do mechaników samochodowych, bo zwykły śmiertelnik nie ma kontaktu z tak dużą liczbą aut aby zdobył wiedzę na ten temat, ja osobiście słyszałem o dwóch przypadkach, jeden to: znajomemu zatarł się silnik po tym jak bardzo okazyjnie na allegro kupił olej i po przejechaniu ok. 2000km padł mu silnik, mechanik stwierdził że to na 99% wina podrobionego oleju, a drugi przypadek to opisywałem na forum honde cr-v 2011 rok 2.0 PB/LPG gdzie auto jeździło cały czas na oleju z ASO i raz człowiek chciał zaoszczędzić i wymienił olej w lokalnym serwisie olejowym i silnik zaczął stukać.
#210
Napisano 08:27, 14.06.2018
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
3 światło stopNapisany przez pawelzszu , 07 mar 2022 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
przyciski na kierownicy wariująNapisany przez siara_nh , 19 cze 2018 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Klimatyzacja/ Wentylacja/Ogrzewanie →
Czynnik bez olejuNapisany przez King_TM76 , 18 cze 2018 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Bi-ksenon - problem z przesłonąNapisany przez mlody2v8 , 14 cze 2018 VIII, biksenon, bi ksenon |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
Problem z turbiną - mechanik z WrocławiaNapisany przez rzuber , 12 cze 2018 VIII, turbina turbosprężarka VIII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych