Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana pierścieni czy dolewki Accord VIII

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
213 odpowiedzi w tym temacie

#166 lajsta

lajsta
  • Klubowicz
  • 474 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:27, 26.05.2018

Ja leję cały czas Amsoila i jedno co zaobserwowałem to czystą klawiaturę przy każdej wymianie oleju. Mimo wszystko zawsze stosuję płukankę (również Amsoil) przy wymianie oleju. W poprzednim aucie (Civ VII gen) lałem Motula 5W30 i ubytków również nie notowałem, jednak klawiatura zawsze przy wymianie (ok. 20 km) miała miodowy kolor, który dopiero płukanka (Motula) usuwała. Teraz tego "miodu" w ogóle nie ma, tyle, że wymiana następuje trochę wcześniej (ok. 15 kkm - wg wskazań kompa).

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#167 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 811 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 22:18, 26.05.2018

Koledzy jestem po wstępnych pomiarach spalania oleju w swoim accordzie. Otóż jestem chyba nieliczny u którego spalanie nie występuje w większej ilości. Jest to zapewne pokłosie spokojnego stylu jazdy, ale na siłę nie będę się zmuszał do jazdy 160 km/ h i więcej bo nigdy tego wcześniej nie robiłem jak i nie mam gdzie. Zrobiłem autem 4 tys, teraz jestem w Chorwacji dokąd jechałem mocno załadowanym autem i bardzo często było na liczniku 4 tys obrotów jak i prędkość w okolicy 140 km/h . Zalany jest amsoil 0w30 i nie ubyło ani grama. Zdarza się że korzystam z vtec ale stosunkowo mało kiedy . Wiem że mój sposób badania nie jest miarodajny ale jak wspomniałem wcześniej - nie będę się zmuszał do sporych prędkości. Nie uważam też że branie oleju to coś złego i sądzę że w granicy 2-3 setki na tysiąc jest normalnym zjawiskiem. Ogólnie jestem ucieszony, bo przed chwilą wyjąłem bagnet a tam full.

 

Skrzynia AT czy MT ??


  • 0

#168 Sanction

Sanction
  • Klubowicz
  • 85 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:16, 27.05.2018

Automat kolego.
  • 0

#169 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 3640 postów
  • Skąd:WI/WOT
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Super
  • KM:~100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 99
Super

Napisano 07:21, 27.05.2018

I wszystko w temacie
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#170 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:08, 27.05.2018

A to z automatem mniej oleju pała?
  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#171 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:17, 27.05.2018

Tak.
  • 0

#172 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:51, 27.05.2018

Z czego to wynika? Inaczej serwisowane były?
  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#173 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 198 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:03, 27.05.2018

Może ktoś uzasadnić w jaki sposób samochód z automatem mniej spala oliwy niż z manualem?


  • 0

#174 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 3640 postów
  • Skąd:WI/WOT
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Super
  • KM:~100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 99
Super

Napisano 10:08, 27.05.2018

Pisałem już wielokrotnie.. Niższe obroty, silnik mniej razy pałowany do czerwonego..
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#175 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:44, 27.05.2018

Zrobiłem małe zestawienie prędkości obrotowych w zależności od prędkości jazdy. Autostrada, tempomat (przekłamanie licznika pomijamy). Czy mógłby ktoś zrobić to samo dla VIII K24Z3 z automatem? Warunek - tempomat!

Chciałbym przeliczyć pewne procentowe różnice. Myślę, że mogą wyjść ciekawe wnioski i w pewnym sensie temat brania oleju będzie w większej części wyczerpany.

Dla 90km/h obcięło zdjęcie, ale jest 2.450 obr./min, chociaż ta prędkość raczej mało istotna w naszej analizie ;)

Dorzucam za to pod spodem 180km/h.

 

CTrMQwI.jpg

 

OmP6OGo.jpg


Użytkownik wariat edytował ten post 10:46, 27.05.2018

  • 0

#176 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4265 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:57, 27.05.2018

Fakt troche urosły...W VII 2.4 manual przy 180km/h mam 4300 -4350obr/min


  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#177 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 198 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:13, 27.05.2018

Pisałem już wielokrotnie.. Niższe obroty, silnik mniej razy pałowany do czerwonego..

 

Nie kapuję. To jakie są obroty to już kwestia stylu jazdy - tak jakby na automacie nie dało się zakręcić silnika powyżej 4krpm....


  • 0

#178 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 3640 postów
  • Skąd:WI/WOT
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Super
  • KM:~100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 99
Super

Napisano 11:17, 27.05.2018

Da się zakręcić, ale automatami przeważnie ludzie jeżdżą spokojniej, nie kręcą w trybie S.. Do tego niższe obroty przy przelotach autostradowych..
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#179 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:17, 27.05.2018

Nie kapuję. To jakie są obroty to już kwestia stylu jazdy - tak jakby na automacie nie dało się zakręcić silnika powyżej 4krpm....

Poczytaj wątki olejowe. Automat ma też inne przełożenia. Jak ktoś zrobi o co proszę parę postów wyżej, dużo Ci się rozjaśni.
  • 0

#180 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 198 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:39, 27.05.2018

Da się zakręcić, ale automatami przeważnie ludzie jeżdżą spokojniej, nie kręcą w trybie S.. Do tego niższe obroty przy przelotach autostradowych..

 

W pełni się zgadzam. Ale jeśli silnik jest "zarżnięty" to czy to manual czy też automat, to będzie duże spalanie oliwy.

A to o czym tutaj mówimy to czy na 1000km wciągnie ~50, ~100 czy ~150ml - co IMO jest ilością marginalną. 

U mnie w 2.0 latając 140km/h w trasie czyli ~4krpm spalanie oliwy to 100ml-150ml. Ale jak sobie raz zrobiłem przeloty 160km/h to już rozkręciło się pod 250ml/1000km - ale już ponad 4,5krpm i było czuć że to auto się "męczy".


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq