tak, tylko, że z automatem mimo wszystko ciężej jest jednostkę napędową "zajechać" - wiadomo nie tylko zależne jest to od "czerwonego pola" ...to są takie moje luźne spostrzeżenia co posiadania CU2 w automacie i rozmów z dziesiątkami userów
#181
Napisano 12:49, 27.05.2018
inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie
regulacja zaworów (wszystkie Hondy), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW
opinie ====> tu kliknij
#182
Napisano 22:28, 27.05.2018
Wiecie, tylko że to nie jest problem żadnego "zajechania". Mój egzemplarz miał ten problem praktycznie od nowości (tak można wywnioskować z książki serwisowej). To jest jakiś problem konstrukcyjny lub jakościowy. Jak się poczyta zagraniczne fora to też problem jeśli jest to objawia się szybko.
Natomiast teoria ze skrzynią automatyczną o tyle nie trzyma się kupy że wystarczyło by jeździć w manualu nieco wolniej (żeby trzymać silnik w niższych obrotach jak automat) i problemu by nie było a tak to nie działa. Próbowałem tego - zużycie spada odrobinę ale nie do zera.
Obawiam się, że można paść ofiarą pewnego złudzenia - (mocno) zwiększone zużycie oleju mają tylko niektóre K24Z3 (jaki % ? 5 ? Pewnie jeszcze mniej.), zaś VIII-ki z automatem to ogólnie mam wrażenie rzadko występują (gdy szukałem swojego auta nie trafiłem na żadną 2.4 zaś 2.0 to miałem wrażenie że przynajmniej 30% było w automacie). Zmierzam do tego, że 2.4 w automacie na forum może być na tyle niewiele szt., że po prostu na nikogo to jeszcze nie trafiło. Pierwszy egzemplarz 2.4 w automacie z takim problemem obalił by tą teorię.
Co więcej, w USA gdzie problem jest dobrze znany z CR-V i TSX II chyba mało kto ma manuala...
Użytkownik klosz007 edytował ten post 22:31, 27.05.2018
Pozdrawiam,
Zbyszek
HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#183
Napisano 07:22, 28.05.2018
Jeżeli w USA maja takie problemy, to masz rację, to musi być wina konstrukcyjna..
inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie
regulacja zaworów (wszystkie Hondy), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW
opinie ====> tu kliknij
#184
Napisano 17:14, 28.05.2018
Obawiam się, że można paść ofiarą pewnego złudzenia - (mocno) zwiększone zużycie oleju mają tylko niektóre K24Z3 (jaki % ? 5 ? Pewnie jeszcze mniej.), zaś VIII-ki z automatem to ogólnie mam wrażenie rzadko występują (gdy szukałem swojego auta nie trafiłem na żadną 2.4 zaś 2.0 to miałem wrażenie że przynajmniej 30% było w automacie). Zmierzam do tego, że 2.4 w automacie na forum może być na tyle niewiele szt., że po prostu na nikogo to jeszcze nie trafiło. Pierwszy egzemplarz 2.4 w automacie z takim problemem obalił by tą teorię.
Kompletnie nie zgodze sie ze VIII w 2.4 w manualu jest wiecej niz automatow. Wiecej powiem, jest dokladnie na odwrot. Bylo tak jak szukalem swojego auta i jest tak samo teraz jak wejde ma allegro. AT 29 sztuk, manual 11.
W 2.0 zdecydowanie dominuja manuale, w 2.4 automaty.
Co do poboru oleju mysle ze kluczowy jest styl jazdy, jezdzac bez przerwy na VTECu i krecac auto do 7k obrotow nie ma bata by auto nie spalilo wiecej oleju niz uzytkujac go srednio powiedzmy do 4k obrotow.
Moge podac nawet swoj przyklad, nawet jak jezdzilem 2.0 VIII. Raczej dosc dynamicznie jezdze i chcac nie chcac aby auto rozbujac musialem redukowac biegi i krecic, od czasu do czasu dolewajac olej. Sprzedalem samochod 70-latkowi, ktory po prawie roku zadzwonil do mnie zadowolony z auta i sie pochwalil ze nic mu oleju nie bierze.
#185
Napisano 17:39, 28.05.2018
Są dziesiątki tematów z USA oraz biuletyn Hondy i przedłużona gwarancja na zwiększony pobór oleju (Honda Accord, CR-V warranties extended for excess oil consumption) opisujący o co chodzi z K24 ... (quart every 450-500 miles).
Pałowanie silnika na bank swoją drogą powoduje większy pobór oleju ale to długie interwały między wymianami oleju (często słabego) + trasy i większe prędkości = zapieczone pierścienie olejowe
zwiększający zużycie nawet w nowych autach po 20-30k km przelotu i taki jest generalny wniosek speców na zachodzie. W USA prawie nikt nie jeździ manualami tylko automaty.
Oczywiście to wcale nie oznacza, że tak jest generalnie w każdym silniku K24 z tego okresu, niektórzy może częściej wymieniali olej albo lali coś od razu lepszego.
#186
Napisano 23:29, 28.05.2018
Są dziesiątki tematów z USA oraz biuletyn Hondy i przedłużona gwarancja na zwiększony pobór oleju (Honda Accord, CR-V warranties extended for excess oil consumption) opisujący o co chodzi z K24 ... (quart every 450-500 miles).
Pałowanie silnika na bank swoją drogą powoduje większy pobór oleju ale to długie interwały między wymianami oleju (często słabego) + trasy i większe prędkości = zapieczone pierścienie olejowe
zwiększający zużycie nawet w nowych autach po 20-30k km przelotu i taki jest generalny wniosek speców na zachodzie. W USA prawie nikt nie jeździ manualami tylko automaty.
Oczywiście to wcale nie oznacza, że tak jest generalnie w każdym silniku K24 z tego okresu, niektórzy może częściej wymieniali olej albo lali coś od razu lepszego.
A co to znaczy ,,lali coś lepszego,, jaki olej jest lepszy i najlepszy
#187
Napisano 06:56, 29.05.2018
Wątki olejowe maja po tysiąc stron i w dalszym ciągu nie wiadomoA co to znaczy ,,lali coś lepszego,, jaki olej jest lepszy i najlepszy
#188
Napisano 07:02, 29.05.2018
Olej, pałowanie na bank mają wpływ na ilość brania oleju, ale jeżeli Honda przedłużyła gwarancję w USA to znaczy, że jest coś na rzeczy.
#189
Napisano 08:50, 29.05.2018
Co do poboru oleju mysle ze kluczowy jest styl jazdy, jezdzac bez przerwy na VTECu i krecac auto do 7k obrotow nie ma bata by auto nie spalilo wiecej oleju niz uzytkujac go srednio powiedzmy do 4k obrotow.
Ma ale wydaje mi się, że głównie w autach niewłaściwie wcześniej użytkowanych, pałowanych na zimno gdzie zapiekło pierścienie. W preludzie H22A1 motor 190KM w serii miałem zużycie 200ml przy spokojnej jeżdzie do 500ml na 1000km przy jeździe na czerwonym polu, a jak założyłem wydech przelotowy to z dnia na dzien zużycie wzrosło, w jeden wieczór upalania nonstop brał 1l/100km. Po wymienie pierścieni i uszczelniaczy na wydechu przelotowym przy niemiłosiernym pałowaniu na torze i poza, 7-8000rpm nonstop, brał 100ml/10 000km!
Kluczową rolę, odgrywa rozgrzanie silnika do pracy roboczej przed pałowaniem, ale od początku życia silnika anie jak ma nalatane 50tyś km.
#190
Napisano 10:25, 29.05.2018
Kluczową rolę, odgrywa rozgrzanie silnika do pracy roboczej przed pałowaniem, ale od początku życia silnika anie jak ma nalatane 50tyś km.
I chłodzenie po pałowaniu
Baaaaardzo wiele problemów z silnikami, szczególnie nowoczesnymi, wynika właśnie z tych dwóch rzeczy. Są tacy którym nie przegadasz że jak lecą autostradą 2-3 godziny ~150km/h to po zjeździe na postój, silnik niech pochodzi kilka minut na wolnych nim się go wyłączy.
Są tacy co na turbinie od nowości latają 500tyś km a są i tacy co ledwo 100 tyś km zrobią...
#191
Napisano 11:52, 29.05.2018
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
#192
Napisano 19:02, 29.05.2018
Żeby nie robić zbędnej gadki- branie oleju nie jest moim zdaniem wada w pewnych ilościach. Do pół litra na tysiąc km nie myślałbym o remoncie.
#193
Napisano 12:46, 13.06.2018
Czy jest ktoś na tym forum co jeździ R20a3 na normalnym oleju 5w40 lub 0w40 i ma bardzo duży przebieg i nie dolewa oleju między wymianami?
#194
Napisano 12:57, 13.06.2018
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Użytkownik lajsta edytował ten post 13:02, 13.06.2018
CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A
#195
Napisano 13:20, 13.06.2018
Na civicforum się chwalą użytkownicy R18a2 przebiegami pod 400 tyś i brakiem dolewek między wymianami ale olej to głównie 5w40 A3 zalewają.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
3 światło stopNapisany przez pawelzszu , 07 mar 2022 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
przyciski na kierownicy wariująNapisany przez siara_nh , 19 cze 2018 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Klimatyzacja/ Wentylacja/Ogrzewanie →
Czynnik bez olejuNapisany przez King_TM76 , 18 cze 2018 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Bi-ksenon - problem z przesłonąNapisany przez mlody2v8 , 14 cze 2018 VIII, biksenon, bi ksenon |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
Problem z turbiną - mechanik z WrocławiaNapisany przez rzuber , 12 cze 2018 VIII, turbina turbosprężarka VIII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych