Witam, chcę zapytać o czynnik klimatyzacji. Jestem pewien że nabili mi dzisiaj 550 gr. samego czynnika bez oleju. Czy mogę tak jeździć, czy nie zatrze się sprężarka Czy to jest bezpieczne ? Panowie zapewniali mnie że ten olej w czynniku to tylko nabijanie w butelkę klienta bo do smarowania sprężarki jest w niej samej - czy to prawda ? Proszę o odpowiedź bo zacząłem czytać artykuły o tym i wychodzi na to że jednak powinien być czynnik mieszany z olejem. Pozdr.
#1
Napisano 19:02, 18.06.2018
#2
Napisano 19:08, 18.06.2018
Większość oleju jest w sprężarce, cześć krąży z czynnikiem. Jak nic nie było wymieniane to spokojnie będzie chodzić bez dodawania oleju. Jak czynnik powoli uciekał to oleju mogło ubyć kilka- kilkanaście ml, gdzie w układzie jest 200-300ml.
#3
Napisano 19:18, 18.06.2018
Układ szczelny, nic nie było wymieniane. Chciałem tylko sprawdzić czy jest odpowiednia ilość czynnika, a oni spuścili stary i napełnili nowego - tylko bez oleju
#4
Napisano 20:44, 18.06.2018
550 to za dużo, ma być między 450-500 , obserwuj czy nie włącza i wyłącza Ci się klima non stop bo niektórzy zgłaszali tutaj taką usterkę jak było za dużo odczynnika
#5
Napisano 20:56, 18.06.2018
A ile oleju odessali z układu?
Maszyna pokazuje ile odessała i czego.
Zanim zadasz m pytanie na PW w sprawie giełdy przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
#6
Napisano 21:50, 18.06.2018
Nie wiem ile odessali i czego, podejrzewam że wszystko wyssali Chciałem 550 bo takie wartości zalecają.
Accord VIII (CL/CM)Petrol
Użytkownik King_TM76 edytował ten post 21:57, 18.06.2018
#7
Napisano 22:21, 18.06.2018
Jak odessali np 10ml to 10 powinni wtłoczyć.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
#8
Napisano 12:35, 19.06.2018
#9
Napisano 17:04, 19.06.2018
#10
Napisano 17:49, 19.06.2018
Po ile płacie za czynnik? Ostatnio płaciłem 250zł/kg. Spece tak mi nabili w moim staruszku, że zwiewało 100g na godzinę. Na szczęście większość złapali i oddali kasę za cały czynnik. W całym tym zamieszaniu z najnowszym czynnikiem coraz poważniej myślę o przejściu na R290 lub R600a. Jak się sprawdzi w staruszku to i hania może zostanienim uraczona.
Ostatnio właśnie przetacza się dyskusja przez Internet, że unia nas dyma i musi płacić duże sumy za czynnik. W Australii powszechnie używa się R290 (propan) w instalacjach samochodowych. Jest sporo o tym (wykop, YT, strony branżowe). U Chińczyków 11kg r134a kosztuje 40 USD, w USA 180 USD. W Polsce 11kg kosztuje 1500 zł. 1kg R290 to ok 60-70zł
Do zobaczenia na trasie.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
3 światło stopNapisany przez pawelzszu , 07 mar 2022 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
przyciski na kierownicy wariująNapisany przez siara_nh , 19 cze 2018 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Bi-ksenon - problem z przesłonąNapisany przez mlody2v8 , 14 cze 2018 VIII, biksenon, bi ksenon |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
Problem z turbiną - mechanik z WrocławiaNapisany przez rzuber , 12 cze 2018 VIII, turbina turbosprężarka VIII |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
2.4, type S, bierze ponad 1l/1000km, co następnym krokiemNapisany przez vidocq , 11 cze 2018 VIII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych