Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czynnik bez oleju

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 King_TM76

King_TM76
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Reykjawik, Islandia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:02, 18.06.2018

Witam, chcę zapytać o czynnik klimatyzacji. Jestem pewien że nabili mi dzisiaj 550 gr. samego czynnika bez oleju. Czy mogę tak jeździć, czy nie zatrze się sprężarka ?? Czy to jest bezpieczne ? Panowie zapewniali mnie że ten olej w czynniku to tylko nabijanie w butelkę klienta bo do smarowania sprężarki jest w niej samej - czy to prawda ? Proszę o odpowiedź bo zacząłem czytać artykuły o tym i wychodzi na to że jednak powinien być czynnik mieszany z olejem. Pozdr.


  • 0

#2 Jacek19890

Jacek19890
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:08, 18.06.2018

Większość oleju jest w sprężarce, cześć krąży z czynnikiem. Jak nic nie było wymieniane to spokojnie będzie chodzić bez dodawania oleju. Jak czynnik powoli uciekał to oleju mogło ubyć kilka- kilkanaście ml, gdzie w układzie jest 200-300ml.


  • 0

#3 King_TM76

King_TM76
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Reykjawik, Islandia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:18, 18.06.2018

Układ szczelny, nic nie było wymieniane. Chciałem tylko sprawdzić czy jest odpowiednia ilość czynnika, a oni spuścili stary i napełnili nowego - tylko bez oleju :) 


  • 0

#4 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:44, 18.06.2018

550 to za dużo, ma być między 450-500 , obserwuj czy nie włącza i wyłącza Ci się klima non stop bo niektórzy zgłaszali tutaj taką usterkę jak było za dużo odczynnika


  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6273 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 37
Super

Napisano 20:56, 18.06.2018

A ile oleju odessali z układu?

Maszyna pokazuje ile odessała i czego.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#6 King_TM76

King_TM76
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Reykjawik, Islandia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:50, 18.06.2018

Nie wiem ile odessali i czego, podejrzewam że wszystko wyssali :)  Chciałem 550 bo takie wartości zalecają.

Accord VIII (CL/CM)Petrol

 
   550   +/- 25    PAG46  130
 
Jutro dokładnie sprawdzę jak się zachowuje klima tzn. czy nie włącza i wyłącza się. 
 
Dzięki za odpowiedzi.

Użytkownik King_TM76 edytował ten post 21:57, 18.06.2018

  • 0

#7 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2289 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 20
Super

Napisano 22:21, 18.06.2018

Twój Accord to nie jest CL / CM tylko CU / CW.

Jak odessali np 10ml to 10 powinni wtłoczyć.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 Jacek19890

Jacek19890
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:35, 19.06.2018

Po ile płacie za czynnik? Ostatnio płaciłem 250zł/kg. Spece tak mi nabili w moim staruszku, że zwiewało 100g na godzinę. Na szczęście większość złapali i oddali kasę za cały czynnik. W całym tym zamieszaniu z najnowszym czynnikiem coraz poważniej myślę o przejściu na R290 lub R600a. Jak się sprawdzi w staruszku to i hania może zostanienim uraczona.
  • 0

#9 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:04, 19.06.2018

1. Z serwisówki VIII
Czynnik chłodniczy  Typ   HFC-134a (R-134a)  
Pojemność układu   450−500 g  
 
2. Zmierzyć ilość oleju usuniętego z układu klimatyzacji po zakończeniu procesu odzyskiwania czynnika chłodniczego. Przed rozpoczęciem procesu napełniania dolać do układu klimatyzacji taką samą ilość nowego oleju. 

  • 0

#10 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3636 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 17:49, 19.06.2018

Po ile płacie za czynnik? Ostatnio płaciłem 250zł/kg. Spece tak mi nabili w moim staruszku, że zwiewało 100g na godzinę. Na szczęście większość złapali i oddali kasę za cały czynnik. W całym tym zamieszaniu z najnowszym czynnikiem coraz poważniej myślę o przejściu na R290 lub R600a. Jak się sprawdzi w staruszku to i hania może zostanienim uraczona.

 

Ostatnio właśnie przetacza się dyskusja przez Internet, że unia nas dyma i musi płacić duże sumy za czynnik. W Australii powszechnie używa się R290 (propan) w instalacjach samochodowych. Jest sporo o tym (wykop, YT, strony branżowe). U Chińczyków 11kg r134a kosztuje 40 USD, w USA 180 USD. W Polsce 11kg kosztuje 1500 zł. 1kg R290 to ok 60-70zł


  • 0

Do zobaczenia na trasie.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq