Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem po czyszczeniu przepstnicy i IAC

VII przepustnica accord IAC czyszczenie problem obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
312 odpowiedzi w tym temacie

#121 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 972 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:48, 27.03.2014

Jak kupiłeś tą używkę(przepustnice) mierzyłeś TPS-a?Czy fabrycznie jest ustawione na 0,45V?

 

Nie bo dekiel (wysylajacy) przykrecil TPS-a do gory nogami (wejsciem do dolu) wiec nie bylo mozliwosci nawet przepustnicy wsadzic na miejsce a co dopiero pomierzyc.


  • 0

#122 danoneee7

danoneee7
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:50, 29.03.2014

Witajcie forumowicze. Jestem nowy na forum. Zakupilem klka dni temu Hanie 2.0 w lpg. I mam dziwny objaw na biegu jalowym. Kiedy silnik jest nagrzany obroty mam w granicach 700 nie faluja ani nic. Ale problem jest tego typu ze silnik drga i czuje to wewnatrz. Kiedy otworze maske i patrze na prace silnika to faktycznie telepie nim jak ... :) Dlatego prosze was o jakies porady od czego zaczac? Gdzie sie z tym udac? Kiedys cos wyczytalem ze te silniki mialy problemy z walkami rozrzadu czy faktycznie one moga byc winowajca takiej pracy? Az boje sie pomyslec kiedy przyjdzie mi wymienic te walki. POZDRAWIAM Daniel
  • 0

#123 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 972 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:19, 29.03.2014

Ja mam 650-700 i też mi drga lekko autem.

Co do wałków to zdejmij pokrywe zaworów i zobaczysz sobie jak wyglądają.

Spokojnie sam to ogarniesz.


  • 0

#124 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:26, 29.03.2014

Nie bo dekiel (wysylajacy) przykrecil TPS-a do gory nogami (wejsciem do dolu) wiec nie bylo mozliwosci nawet przepustnicy wsadzic na miejsce a co dopiero pomierzyc.

Dzisiaj założyłem druga przepustnicę(używkę),wyciagnąłem białą wtyczkę od kompa i dalej to samo-obroty na zimnym 2000 na ciepłym 1400-1500 ,nie falują.TPS ma dokładnie 0,518V(fabrycznie-nic nie ruszany na zamkniętej przepustnicy).Sprawdzałem obydwie przepustnice pod światło-minimalne prześwity są .Wydaje mi się że cała akcja tych obrotów po czyszczeniu rozgrywa się tylko i wyłącznie o elektronike.Trzeba zaadoptować nowe położenie przepusrnicy/TPS-a przez komputer serwisowy HDS.To TPS jest odpowiedzialny za informacje przesyłane do kompa i dlatego nie trzeba regulować go ,tylko wskazać za pomocą HDS-a(wyzerować)nowe polożenie przepustnicy.Innej możliwości nie widzę.

 

 

Czasu mam niewiele - 48 dni.


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 22:28, 29.03.2014

  • 0
maniek

#125 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 972 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:18, 30.03.2014

korbol2007 ustaw TPS na 0.45V (lub 0.5V jak wolisz) i jedź na HDS-a, inaczej tego nie naprawisz.


  • 0

#126 Gua77

Gua77
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LifeStyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CM7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:29, 30.03.2014

Hmm - gdzie znajdę te kabelki do TPS'a przy przepustnicy ? Chciałbym u siebie też sprawdzić bo czyścili mi ostatnio "druciarze" przepustnicę i teraz mam obroty na jałowym <600 i telepie budą że bez świateł stać się nie da.

@muzyczka - czy w mojej Hani (Accord Tourer 2003, 2.0) też działa ta sama procedura ustawiania biegu jałowego ?

Jeżeli tak to jak rozumiem:

1) nagrzewam silnik do temp. 90C

2) wyłączam - wyciągam białą prawą skranją wtyczkę kompa (na 10-20 sek) ?

3) podłączam kompa na nowo 

4) zwieram styki w OBD2 zgodnie z Twoim rysunkiem na 30 sek. (auto rozumiem wyłączone ?) ?

5) odpalam furę i czekam 10 min aż się ustawi ?

 

Correct ?


  • 0

#127 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:57, 31.03.2014

korbol2007 ustaw TPS na 0.45V (lub 0.5V jak wolisz) i jedź na HDS-a, inaczej tego nie naprawisz.

Jutro tj.1 kwietnia jestem umuwiony na 14 godz. w  ASO.Ustawie na 0,45V i lece do nich niech mi HDS-em go naprawią.Coprawda teraz mam 2 przepustnice i nie wiem jak to z nimi rozegrać.Jestem umówiony na wymianę przepustnicy i ustawienie parametrów.Ale tak jak mówisz, jak założe starą i ustawie TPS-a na 0,45V to pewnie i tak ją sciągną i założą tą w której TPS nie byl kręcony i dopiero ustawią parametry.Ciekawi mnie co oni(ASO)boją się tego czujnika?


  • 0
maniek

#128 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 972 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:53, 31.03.2014

Ciekawi mnie co oni(ASO)boją się tego czujnika?

Moze nie wiedza jak go ustawić  :diabelsmiech: i chcą założyć nowa przepustnice  i zrobić tylko reseta (mniej roboty dla nich).

Ja ustawiłem na 0.45 i wsio tralala mi i robiłem to przed ASO potem HDS + biała wtyczka i koniec schematu.


  • 0

#129 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:08, 31.03.2014

Moze nie wiedza jak go ustawić  :diabelsmiech: i chcą założyć nowa przepustnice  i zrobić tylko reseta (mniej roboty dla nich).

Ja ustawiłem na 0.45 i wsio tralala mi i robiłem to przed ASO potem HDS + biała wtyczka i koniec schematu.

A wiesz  dokładnie co robili ci HDS-em w ASO?


  • 0
maniek

#130 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 972 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:26, 31.03.2014

Masz wyżej wszystko


  • 0

#131 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:57, 01.04.2014

Masz wyżej wszystko

I już po ASO.Panowie trzeba obalić mity tu krążące.

Mianowicie nauka wolnych obrotów w 7 gen HA.

NIE ODBYWA SIĘ TO TAK JAK W POPRZEDNICH MODELACH!!!

Sam osobiście od początku do samego końca stałem przy mechaniku ASO i patrzyłem mu na ręce,dużo rozmawialem.

Tak jak,tydzień temu gość z ASO powiedział:po jakichkolwiek zmianach następuje zerowanie ECU na CIEPŁYM SILNIKU  i od drugiego włączenia się wiatraka czekamy 10-15 min.Wtedy to właśnie następuje nauka.Dodatkowo co jakiś czas trzymali go na wysokich obrotach -3000rpm 10 sek i wolne obroty, i tak ze trzy razy.

Sam wcześniej zakladałem kupioną przepustnice i uczyłem tak jak tu pisze na forum i nic to nie dawało.Przed samym ASO zmieniłem na orginalna z ustawionym TPS -em na 0,45V i kazałem przeprowadzić adaptację,efekt - nic nie pomogło.

potem założyli tą druga zrobili to samo i obroty spadły do 850 i stoją.

Radość jest ale...


I już po ASO.Panowie trzeba obalić mity tu krążące.

Mianowicie nauka wolnych obrotów w 7 gen HA.

NIE ODBYWA SIĘ TO TAK JAK W POPRZEDNICH MODELACH!!!

Sam osobiście od początku do samego końca stałem przy mechaniku ASO i patrzyłem mu na ręce,dużo rozmawialem.

Tak jak,tydzień temu gość z ASO powiedział:po jakichkolwiek zmianach następuje zerowanie ECU na CIEPŁYM SILNIKU  i od drugiego włączenia się wiatraka czekamy 10-15 min.Wtedy to właśnie następuje nauka.Dodatkowo co jakiś czas trzymali go na wysokich obrotach -3000rpm 10 sek i wolne obroty, i tak ze trzy razy.

Sam wcześniej zakladałem kupioną przepustnice i uczyłem tak jak tu pisze na forum i nic to nie dawało.Przed samym ASO zmieniłem na orginalna z ustawionym TPS -em na 0,45V i kazałem przeprowadzić adaptację,efekt - nic nie pomogło.

potem założyli tą druga zrobili to samo i obroty spadły do 850 i stoją.

Radość jest ale...

Nie do końca..Jest jeszcze jeden mały myk;kupiłem przepustnicę z tempomatem i ma dwa ślimaki do linki gazu,więc potrzebuje teraz uchwytu do linki gazu z silnika z tempomatem bo linka jest po skosie i obciera o slimaka.

Nowy orginał 60zł.Jakbyktoś miał...proszę na PW.pozdr

  • 0
maniek

#132 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 972 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:15, 01.04.2014

 

kupiłem przepustnicę z tempomatem i ma dwa ślimaki do linki gazu,więc potrzebuje teraz uchwytu do linki gazu z silnika z tempomatem bo linka jest po skosie i obciera o slimaka.
Nowy orginał 60zł.Jakbyktoś miał...proszę na PW.pozdr

 

O jaki uchwyt Ci chodzi bo nie kumam?

Jaka linka po skosie? tam nic po skosie nie idzie, co Ci tam obciera?

Ja mam taka przepustnice i ida 2 linki 1 od gazu idzie od zewnątrz (pierwsza dziurka od strony silnika), a od tempomatu idzie do wewnątrz (do środkowego ślimaka- druga dziurka patrzac od silnika można rzecz że do środka przepustnicy)


  • 0

#133 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:34, 01.04.2014

O jaki uchwyt Ci chodzi bo nie kumam?

Jaka linka po skosie? tam nic po skosie nie idzie, co Ci tam obciera?

Ja mam taka przepustnice i ida 2 linki 1 od gazu idzie od zewnątrz (pierwsza dziurka od strony silnika), a od tempomatu idzie do wewnątrz (do środkowego ślimaka- druga dziurka patrzac od silnika można rzecz że do środka przepustnicy)

Mam przepustnice od silnika z tempomatem a w samochodzie nie mam tempomatu.Powinien być tylko jeden slimak i dlatego mi linka obciera.


Mam przepustnice od silnika z tempomatem a w samochodzie nie mam tempomatu.Powinien być tylko jeden slimak i dlatego mi linka obciera.Potrzebuje uchwyt który podtrzymuje linke tuż przed przepustnicą(tam gdzie jest regulacja linki tymi dwoma nakrętkami)

 


  • 0
maniek

#134 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 972 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:09, 02.04.2014

Mam przepustnice od silnika z tempomatem a w samochodzie nie mam tempomatu.Powinien być tylko jeden slimak i dlatego mi linka obciera.

 

Ja wciąż nie czaje o co tam Ci ta linka obciera.

Linka gazu idzie w oplocie do tego złącza na 2 śruby co sie reguluje (i do tego miejsca jest sztywna) dopiero od tych śrub jest luźna linka która idzie na ślimak w przepustnicy do okola i wchodzi do ślimaka.

To ze masz przepustnice od wersji z tempomatem raczej nie powinno przeszkadzać po prostu linka musi byc odpowiednio wpięta żeby miała delikatny luz po wpięciu jej w ślimak przepustnicy. 


Użytkownik taryfa edytował ten post 08:10, 02.04.2014

  • 0

#135 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:32, 02.04.2014

Ja wciąż nie czaje o co tam Ci ta linka obciera.

Linka gazu idzie w oplocie do tego złącza na 2 śruby co sie reguluje (i do tego miejsca jest sztywna) dopiero od tych śrub jest luźna linka która idzie na ślimak w przepustnicy do okola i wchodzi do ślimaka.

To ze masz przepustnice od wersji z tempomatem raczej nie powinno przeszkadzać po prostu linka musi byc odpowiednio wpięta żeby miała delikatny luz po wpięciu jej w ślimak przepustnicy. 

Linka gazu która idzie od tych śrub na ślimaka przepustnicy obciera o ślimak przepustmicy bo nie jest na wprost ślimaka tylko z boku(pomiędzy ślimakiem tempomatu a ślimakiem od linki gazu.

To że mam przepustnice od wersji z tempomatem ma wpływ:

- w wersji bez tempomatu jest tylko jeden ślimak i uchwyt podtrzymujący linkę gazu (tam gdzie jest regulacja naprężenia linki tymi dwoma nakrętkami) jest idealnie na wprost ślimaka.

- w wersji z tempomatem są dwa ślimaki;bliżej przepustnicy to tempomat i ten z zewnątrz to ślimak od gazu.Linka gazu która wychodzi z tego uchwytu(wersja bez tempomatu) jest po środku tych slimaków i dlatego jak założę ją na ślimaka od gazu to jest pod skosem.

Jak otworzysz swoją maske to zobaczysz ów uchwyt który podtrzymuje dwie linki (tempomat i gaz).U mnie nie ma tempomatu i dlatego jest pojedyńczy uchwyt w którym jest tylko jedno miejsce na linkę od gazu.

Jaśniej nie potrafię.

 

http://japancars.ru/...&nplblk=E__0300

 

Tu masz rys.uchwytu podtrzymującego linkę ( 26 to wersja bez temp. 1  to wersja z tempomatem )


Użytkownik korbol2007 edytował ten post 09:39, 02.04.2014

  • 0
maniek





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, przepustnica, accord, IAC, czyszczenie, problem, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq