Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem po czyszczeniu przepstnicy i IAC

VII przepustnica accord IAC czyszczenie problem obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
312 odpowiedzi w tym temacie

#151 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:16, 05.04.2014

Ale we wszystkich Hondach TPS działa tak samo i taką samą ma skale działania.

 

 

Ja też kupiłem używaną i TPS był przykręcony do góry nogami. Nie sugeruj sie ile ma z używki. Prawdziwe wartości dostaniesz z auta które normalnie chodzi na codzień, nie ma problemów z obrotami i tam podepnij miernik i go zmierz - będą najprawdopodobniejsze

 

Znowu nie czytasz :grrr napisałem przecież:

 

Przestaw go na właściwe i odpal auto i resztę masz tak jak wyżej.

Jak to nie pomoże dopiero ASO

Ok .Jutro sprubuje z tymi przepustnicami i biała wtyczką,jak nie pomoże to ostatni raz ASO.Potem już tylko Muzyczka zostaje.


  • 0
maniek

#152 pga

pga
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:39, 05.04.2014

To i ja się podzielę swoimi spostrzeżeniami.

 

Dzisiaj wyczyściłem swoją przepustnicę. Teraz już wiem że w K24A3 nie ma IAC, albo ja go nie odnalazłem:) Pod światło ładnie było widać że jest delikatnie uchylona (dowód na to że IAC nie ma). Nie ma linki, sterowana elektrycznie, wszystko się zgadza. Przepustnicy nie idzie ruszyć, tzn. jest w jednym położeniu, właśnie takim lekko uchylonym i nie jest łatwo wyczyścić nagar z tej szpary. Bezapelacyjnie najbardziej przydatnym narzędziem w całej tej operacji okazał się... szczelinomierz. Spryskiwałem czyściwem do gaźników i przecierałem szczelinomierzem (0,06 wejdzie wszędzie:).

 

Wyczyściłem, odpaliłem, poczekałem 15 minut, w międzyczasie kilka razy przytrzymałem na 3k rpm. Niestety obroty wariują. Normalnie po przygazowaniu na luzie spadają do 1k, potem skaczą do 1,2k (czasem 1,5k) i spadają powoli do 800. Podczas jazdy wciśnięcie sprzęgła przy 2,5k może skutkować podskoczeniem obrotów do 3k i potem zacznie opadać. Jak dla mnie rozregulowane całkowicie. Zrobiłem tak ok. 15km. Patentu z białą wtyczką nie próbowałem. Pojeżdżę trochę i zobaczymy, może wróci do normy...


  • 0

#153 pga

pga
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:57, 08.04.2014

Zrobiłem już ponad 120km w trybie mieszanym i muszę powiedzieć że jak wariowało tak wariuje. Dzisiaj wieczorem może spróbuję patentu z białą wtyczką. Mam za to pytanie, czy podczas tej nauki powinienem jeździć na benzynie, czy to bez różnicy? Bo jeżdzę na lpg.


  • 0

#154 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 972 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:06, 08.04.2014

To i ja się podzielę swoimi spostrzeżeniami.

 

Teraz już wiem że w K24A3 nie ma IAC, albo ja go nie odnalazłem:) Pod światło ładnie było widać że jest delikatnie uchylona (dowód na to że IAC nie ma). 

A idą do przepustnicy 2 węże wodne? 

 

 

Wyczyściłem, odpaliłem, poczekałem 15 minut, w międzyczasie kilka razy przytrzymałem na 3k rpm. Niestety obroty wariują. 

 

 I tu zrobiłeś pierwszy błąd, po podłączeniu Aku w ogóle nie dotykamy gazu aż do zapalenia sie 2 razy wiatraków.

 

Dzisiaj wieczorem może spróbuję patentu z białą wtyczką. Mam za to pytanie, czy podczas tej nauki powinienem jeździć na benzynie, czy to bez różnicy? Bo jeżdzę na lpg.

Ja bym na benzynie jeździł i uczył go obrotów.

+ spróbuj z białą wtyczka na początek wszystkiego.


  • 0

#155 pga

pga
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:16, 08.04.2014

A idą do przepustnicy 2 węże wodne?

Jeden wąż, tzn. z jednej wchodzi z drugiej wychodzi. 
 
 

I tu zrobiłeś pierwszy błąd, po podłączeniu Aku w ogóle nie dotykamy gazu aż do zapalenia sie 2 razy wiatraków.

No to najwidoczniej już mi się namieszało śledząc ten temat.

Spróbuje z białą wtyczką. Odłączać przed tym aku?


  • 0

#156 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Type-S
  • KM:148
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:BB9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:20, 08.04.2014

Oczywiście, że na benzynie.

Gaz ma swój sterownik/komputer, więc ECU "uczy się" połowy tego, co powinien, reszta to dla niego głupoty - wtryski nie chodzą, sonda dziwny skład.

I nie dotykamy gazu, ani nie włączamy odbiorników zanim się nie nagrzeje, jak pisał taryfa.

Aku możesz odłączyć, ale jeśli masz czas, to spróbowałbym najpierw wypiąć samą wtyczkę i uczyć. Wg tego, co pisał muzyczka, nią resetujemy ECU, zatem taka sama zasada, co z aku, stąd nie bardzo rozumiem jej rację bytu w tym wszystkim :)


  • 0

#157 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 972 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:51, 08.04.2014

Jeden wąż, tzn. z jednej wchodzi z drugiej wychodzi. 

No to masz IAC bo te węże to podgrzewanie IAC

 

Spróbuje z białą wtyczką. Odłączać przed tym aku?


Aku możesz odłączyć, ale jeśli masz czas, to spróbowałbym najpierw wypiąć samą wtyczkę i uczyć.

Wypnij biala wtyczke (na rozgrzanym silniku), tu UWAGA  - kluczyki nie mogą być w stacyjce w ogóle!!!

Tak wiec rozgrzane auto wyciagasz kluczyki i do kieszeni chowasz i idziesz wyjąć białą wtyczkę na 10-15 sekund (nic nie rób z aku), podpinasz po tym czasie wtyczkę z powrotem i auto ma chodzić 10 min minimum (NIE DOTYKAĆ GAZU W OGÓLE)

 

 

 Wg tego, co pisał muzyczka, nią resetujemy ECU, zatem taka sama zasada, co z aku, stąd nie bardzo rozumiem jej rację bytu w tym wszystkim :)

Rozłączając aku - resetujesz Ecu (i jego błędy ja Czeki)

Rozłączając białą wtyczkę resetujesz w kompie nastawy biegu jałowego (nie mylić z tym co powyżej)


Użytkownik taryfa edytował ten post 08:53, 08.04.2014

  • 0

#158 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 585 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:26, 08.04.2014

W K24A3 nie ma IAC. ogólnie to jak jest elektroniczna przepustnica to IAC nie występuje bo nie ma takiej potrzeby. Wolnymi obrotami steruje sama przepustnica. jest on tylko w wersjach przepustnicy sterowanych linką.  A węże wodne nie podgrzewają  IAC, tylko ogólnie przepustnicę chroniąc w zimę przed oszronieniem.


  • 0

#159 pga

pga
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:48, 08.04.2014

Z tego co wiem jest dokładnie tak jak napisał seiko. Chyba większość przepustnic w samochodach ma ogrzewanie płynem chłodniczym, bez względu na to jak są sterowane. Poza tym tak jak mówiłem, przepustnica była u mnie zablokowana w pozycji lekko uchylonej, tak więc powietrze idzie tylko tamtędy.

 

Ale dzięki taryfa za podpowiedź odnośnie rozgrzania silnika, chciałem to robić na zimnym.


  • 0

#160 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 972 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:59, 08.04.2014

W K24A3 nie ma IAC. ogólnie to jak jest elektroniczna przepustnica to IAC nie występuje bo nie ma takiej potrzeby. Wolnymi obrotami steruje sama przepustnica. jest on tylko w wersjach przepustnicy sterowanych linką.  A węże wodne nie podgrzewają  IAC, tylko ogólnie przepustnicę chroniąc w zimę przed oszronieniem.

To tylko ja mam na pokładzie to cholerstwo? Wrrrr czemu ja nie mam K24A3  :yees

Wszystko co kiblowe dali do 2.0 (przepustnica na lince, IAC, EGR  :luzak:

Dzieki seiko za sprostowanie - żyłem w bledzie  :/


  • 0

#161 pga

pga
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:14, 09.04.2014

Zrobiłem patent z białą wtyczką. Ciepły silnik, odłączenie na 20s, odpalenie silnika, czekanie 15 minut - w tym czasie wiatrak odpalił się chyba 4 albo 5 razy. Nie pomogło. Przejechałem do tej pory 30km, ale to głównie trasa. Wszystko oczywiście na benzynie. Zrobię tak jeszcze 100 (wtedy samej jazdy po mieście wyjdzie pewnie ok 50km) i zobaczymy co dalej:) Nie wierzę że nauka wolnych obrotów jest tak ciężkim do przeprowadzenia procesem.

 

Swoją drogą dodam że wcześniej, przede wszystkim gdy silnik był zimny, po puszczeniu pedału gazu auto lekko szarpało (takie jakby kopnięcie w hamulec). Czuć to było zwłaszcza na gazie, ale na benzynie też. Po rozgrzaniu było w miarę ok. To był powód przez który zdecydowałem się na wyczyszczenie przepustnicy. Po wyczyszczeniu zachowanie auta jest dość ciekawe, bo czuć wyraźne szarpnięcie ale ok. 1s po puszczeniu pedału gazu. Dosłownie po chwili, ale nie w momencie puszczenia jak to było wcześniej. Co więcej teraz dzieje się to bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny. Podobnie jak przed czyszczeniem czuć to zarówno na gazie jak i benzynie, na gazie mocniej. Ciekaw jestem czy jak w końcu dojdę z tymi obrotami do ładu to sytuacja się unormuje. A może to jest znak że ecu ciągle pracuje używając map z czasów brudnej przepustnicy?


  • 0

#162 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:27, 09.04.2014

Zrobiłem patent z białą wtyczką. Ciepły silnik, odłączenie na 20s, odpalenie silnika, czekanie 15 minut - w tym czasie wiatrak odpalił się chyba 4 albo 5 razy. Nie pomogło. Przejechałem do tej pory 30km, ale to głównie trasa. Wszystko oczywiście na benzynie. Zrobię tak jeszcze 100 (wtedy samej jazdy po mieście wyjdzie pewnie ok 50km) i zobaczymy co dalej:) Nie wierzę że nauka wolnych obrotów jest tak ciężkim do przeprowadzenia procesem.

 

Swoją drogą dodam że wcześniej, przede wszystkim gdy silnik był zimny, po puszczeniu pedału gazu auto lekko szarpało (takie jakby kopnięcie w hamulec). Czuć to było zwłaszcza na gazie, ale na benzynie też. Po rozgrzaniu było w miarę ok. To był powód przez który zdecydowałem się na wyczyszczenie przepustnicy. Po wyczyszczeniu zachowanie auta jest dość ciekawe, bo czuć wyraźne szarpnięcie ale ok. 1s po puszczeniu pedału gazu. Dosłownie po chwili, ale nie w momencie puszczenia jak to było wcześniej. Co więcej teraz dzieje się to bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny. Podobnie jak przed czyszczeniem czuć to zarówno na gazie jak i benzynie, na gazie mocniej. Ciekaw jestem czy jak w końcu dojdę z tymi obrotami do ładu to sytuacja się unormuje. A może to jest znak że ecu ciągle pracuje używając map z czasów brudnej przepustnicy?

Mam te same objawy(szarpanie przy dodaniu/odjęciu gazu,na wysprzęglaniu wyższe obroty)..Wymienłem przepustnicę i dalej to samo.2x HDS w ASO i też nic nie dało.Jeszcze rza pojade na HOS do ASO z ustawionym TPS-em na 0,45V.Jak to nie pomoźe to nie wiem co dalej...


  • 0
maniek

#163 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Type-S
  • KM:148
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:BB9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:08, 09.04.2014

 

Wg tego, co pisał muzyczka, nią resetujemy ECU, zatem taka sama zasada, co z aku, stąd nie bardzo rozumiem jej rację bytu w tym wszystkim :)

 

Rozłączając aku - resetujesz Ecu (i jego błędy ja Czeki)

Rozłączając białą wtyczkę resetujesz w kompie nastawy biegu jałowego (nie mylić z tym co powyżej)

 

Gdybyś miał racje, miałoby to sens. Jednakże przeczytaj dokładnie, co napisał muzyczka:

 

Możecie też spróbować wyjąć białą skrajną wtyczkę z kompa przy wyłączonym zapłonie - kasuje się wtedy ustawienia ecm i można też tak skasować check engin...

 

Stąd uważam, że to dokładnie, to samo, co zresetowanie ECU poprzez bezpiecznik, a zatem i akumulator. Z tą jedyną różnicą, że akumulator resetuje całą elektronikę, a bezpiecznik/wtyczka tylko ECU.


  • 0

#164 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:01, 11.04.2014

Moga byc jak np od poduszek powietrznych.

Dzis wykonam procedure uczenia od nowa i zobacze co z tego wyjdzie jak nic to sprawdzam szczelnosc dolotu i kolejny krok to juz HDS tylko

 

EDIT:

Chyba wiem co robimy nie tak. Zle dane dajemy na komputer dotyczace uczenia sie biegu jalowego.

Oto co dostałem z instrukcji do naszych Hond:

 

ECM/PCM Idle Learn Procedure

The idle learn procedure must be done so the PCM can learn the engine idle characteristics.

Do the idle learn procedure whenever you do any of these actions:

  • The ECM/PCM is replaced.
  • The ECM/PCM is reset.
    NOTE: Erasing DTCs with the Honda PGM Tester or the HDS does not require you to do the idle learn procedure.
  • The throttle body is replaced.

 

Procedure:

 

 

1. Make sure all electrical items (A/C, audio, rear window defogger, lights, etc.,) are off.
 

2. Do the ECM/PCM RESET in the CLEAR MENU with the Honda PGM Tester or the HDS.
 

3. Turn the ignition switch ON (II), and wait for 2 seconds.
 

4. Start the engine, and hold it at 3,000 rpm (min-1) with no load (in Park or neutral) until the radiator fan comes on, or until the engine coolant temperature reaches 90°C (194°F).
 

5. Let the engine idle for about 5 minutes with the throttle fully closed.
 

NOTE: If the radiator fan comes on, do not include its running time in the 5 minutes.

Dodam jeszcze że właśnie taką procedure uczenia wolnych obrotów stosuje ASO Rzeszów.Po wyzerowaniu HDS-em odpalaja auto i silnik na 3000 rpm aż się nagrzeje.Po włączeniu się wentylatora drugi raz ,zostawiają auto na kilka-kilkanaście minut na wolnych obrotach.Wtedy to następuje nauka wolnych obrotów.Sam widziałem na własne oczy a wcześniej gość z ASO też mówił o takim uczeniu wolnych obrotów.

Także jest to prawda.


  • 0
maniek

#165 pga

pga
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:09, 11.04.2014

Jeśli chodzi o moją sytuację to nic się nie polepszyło.

 

Odnośnie instrukcji powyżej - to oznacza że nie można nauczyć auta wolnych obrotów bez posiadania HDS'a? Czy to wyzerowanie można zastąpić białą wtyczką lub odłączeniem aku?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, przepustnica, accord, IAC, czyszczenie, problem, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq