Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Lancuch rozrządu BP

VII

Najlepsza odpowiedź Edson , 10:18, 18.04.2021

Reasumując, chcesz być testerem zamiennika - to montuj, może wytrzymać 10 jak i 100kkm

Chcesz mieć spokój, bierz oem - na tym można zakończyć dyskusje Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
159 odpowiedzi w tym temacie

#106 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:31, 17.04.2021

nie każdego stać na nowy samochód, także czasami trzeba jeździć tym co się ma... poza tym obecnie w salonach jest jedno wielkie badziewie, w hondzie też, dobrze że nie mam takiej kasy bo chyba osiwiałbym gdybym się miał na któreś z tym badziewi zdecydować, a za kilka lat może będę miał więcej kasy, może pojawi się coś coś warto będzie kupić, póki co cieszę się że nie mam tego problemu, ja współczesnych wyrobów samochodopodobnych za darmo nie chcę (aczolwiek za darmo to moze coś bym tam przygarnął, ale na pewno nie każdy jaki jest dostępny) a jak widac trafiają się jelenie którzy chcą to badziewie przygarnąć i jeszcze za to płacić miliony monet...
 
a co do zamienników, tam gdzie awaria zamiennika nie spowoduje mega kosztów i nie wpływa na bezpieczeństwo, to i owszem można montować, tyle że awaria łańcucha generuje ogromne koszty, zerknij sobie na alle po ile chodzą benzyniaki do accorda 7 czy 8 gena, mam nadzieję że zdajesz sobie sprawę z tego że kupno używki to w zasadzie kot w worku, remont uszkodzonego silnika to studnia bez dna, do hondy nie ma dobrych części silnikowych w zamienniku a wielu rzeczy wogóle nie ma w zamienniku, przerabiałem już remonty hondowych silników i wiem że każda zaoszczędzona złotówka mści się niemiłosiernie, także po podsumowaniu wszystkiego (cytując klasyka - wszystkich plusów dodatnich i ujemnych) jak dla mnie wychodzi że jednak najtańszy jest ten oryginalny rozrząd... z powietrza powiedzenie "nie stać mnie na tanie rzeczy" się nie wzięło... mnie nie stać na tani łańcuch rozrządu i jeżeli będę musiał wymieniać to wpadnie oryginał...
 
no ale jeżeli lubisz hazard to kto zabroni bogatemu grać w kasynie...
 

Dla mnie to możesz i łańcuch rowerowy założyć. Kto Ci zabroni? Jak po wsi.. To wystarczy

 

tylko żeby w shimano czy sram nie inwestował, taki ze starej ukrainy wygrzebanej z pokrzyw za stodołą w zupełności wystarczy


  • 0

#107 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:24, 17.04.2021

A ja napiszę przewrotnie, o czym już wcześniej pisałem, gość ma sporo racji, czego sam jestem przykładem, zrobiłem na zamienniku łańcucha prawie 50 tys kilometrów i nic się nie rozwaliło, nie przestawiło, dojechałem do warsztatu nie na naprawę rozrządu, lecz na przegląd zawieszenia z przodu, naprawę drobnej elektryki, itd. Łańcuch był przy okazji wymieniony.
Jeżeli mechanik z forum, który ma dobre poważanie i estymę tutaj jasno powiedział, że nie jest źle, jeździć można dalej, to kropka i koniec dyskusji.
A wymieniłem na OEM, bo taki miałem kaprys i basta.
W pewnych i uzasadnionych przypadkach o których i ja pisałem w postach wyżej, ładowanie OEM nawet łańcucha nie ma sensu.
Ktoś piszę prawdę, popiera to faktami, a niektórzy i tak dalej swoje. Jest kwestią logicznego myślenia gdzie można i trzeba założyć zamiennik, a gdzie cześć OEM.
I tego logicznego myślenia niektórym niestety brakuje...
  • -1

#108 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:27, 17.04.2021

 

 

W pewnych i uzasadnionych przypadkach o których i ja pisałem w postach wyżej, ładowanie OEM nawet łańcucha nie ma sensu.

 

Heh , to co jest uzasadnionym przypadkiem żeby stosować OEM ?  Rozrząd nim nie jest?? to przecież jeden z ważniejszych elementów auta/silnika...

Mogłeś zostawić ten zamiennik i zrobić na nim 300/400 tysięcy tyle co oem wytrzymują, wtedy mógłbyś napisać że ZAMIENNIK jest dobry, bo oceniać coś pozytywnie po 50 tysiącach kilometrów i gdy jest to ROZRZĄD to dla mnie nieporozumienie i nie oddaje jakości produktu. 

Do tego piszemy o silniku BP, w dieslu są zupełnie inne obciążenia, gdzie zamienniki wytrzymywały między 2 a 10 tysięcy kilometrów.  

Żebym wiedział że będzie taki temat to bym porobił zdjęcia wszystkich rozrządów które dostawałem na reklamacje fai i innych firm które np w  Nissanie 1.0 wytrzymywały trzy tysiące kilometrów... 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#109 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 12:03, 17.04.2021

gość ma sporo racji


Heromin, przyznaj się, że - konrad83 - to Twoje drugie, fejkowe konto ;)

PS tekst o hucie Ci się udał ;)
  • 1

Pozdrawiam
- Artur
 


#110 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:34, 17.04.2021

Nie miałbym co robić, tylko zakładać fejkowe konto i jeszcze odpisywać sobie na nie🤣🤣 Aż tak dow*cenzura*ny oraz cyniczny to nie jestem.

Ślepak, teraz piszesz o 300, 400 tys km, tyle to rzadko kto Hondą dojeździ bo prędzej zgnije ona szczególnie na polskich drogach, jak dojeździ do tego stanu, a Ty piszesz, żebym żebym zrobił 17 letnim autem jeszcze następne tyle kilometrów...

Kiedyś pisałeś o tym, że nie dojedzie zamiennik do 5-10 tys km, ktoś pisze fakt, że przejechał ponad 45 tyś i nic się nie dzieje nadal złego, to teraz piszesz o 300-400 tys. Poszedłbym o zakład, że przynajmniej do 80-90 tys dojeździlbym na tym łańcuchu minimum albo i więcej, jak po około 50 tys km było ok i napinacz był w normie. A ktoś na tym łańcuchu wcześniej też coś raczej mógł przejechać, bo kupiłem już słupek z nim zamontowanym przecież.
To nie jest mało z uwagi na fakt, że ludzie często taki pprzebieg robią przez 3-5 lat.
Gdybym tras nie jeździł i samochód blacharsko byłby w złym stanie, że naprawa blacharska przewyższała by dużo wartość auta nie gwarantując już i tak tej samej jakości jak fabryczna, to bym ten łańcuch zostawił bez wymiany. Bo po co płacić dodatkowo kilka tys jeszcze za nowy kompletny łańcuch plus jego osprzęt od 2 do kilku tys w górę i robocizna. To można za takie wydatki kupić inny samochód, który wcale nie musi być zły. Hipotetycznie zakładając parę albo ponad 10 tys za naprawę blach i lakierowanie karoserii plus kilka tys za łańcuch z robocizną, za jakiś czas do roboty magiel na przykład i inne rzeczy i robi się 10-20 tys. W takim przypadku tylko zamiennik łańcucha i innych części nawet jakby auto miało stanąć na drodze, bo auto i tak na złom pójdzie a sprzedać sam silnik za parę tys albo i mniej bo za demontaż się też coś może zapłaci to psu na budę taka robota. Taniej mieć ubezpieczenie z lawetą.
I jeszcze inne czynniki.
OEM łańcuch jak najbardziej, ale w uzasadnionych logicznie przypadkach.
Potem się dziwisz, że człowiek powtarza znowu to samo, bo jak ktoś nie jest w stanie zrozumieć pewnych rzeczy, to tak to wychodzi później. I analogicznie do innych czynników, że aż z braku zrozumienia oraz kojarzenia faktów i ataków na odpisywanie z sensem zamyka się temat.
Taka moja opinia jest.
Co mnie łańcuch w Nissanie interesuje, mowa o łańcuchu Hondy w benzynie, bo taki temat ktoś założył...
  • 0

#111 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:34, 17.04.2021

Kiedyś pisałeś o tym, że nie dojedzie zamiennik do 5-10 tys km, ktoś pisze fakt, że przejechał ponad 45 tyś i nic się nie dzieje nadal złego, to teraz piszesz o 300-400 tys. Poszedłbym o zakład, że przynajmniej do 80-90 tys dojeździlbym na tym łańcuchu minimum albo i więcej, jak po około 50 tys km było ok i napinacz był w normie. A ktoś na tym łańcuchu wcześniej też coś raczej mógł przejechać, bo kupiłem już słupek z nim zamontowanym przecież.

 

 

Czytaj proszę ze zrozumieniem, na myśli miałem to żeby coś ocenić że jest dobre, to taki zamiennik powinien wytrzymać tyle co OEM, dla mnie 50 tysięcy nie świadczy o niczym, może tylko że Ci się "udało" akurat.

A po raz kolejny mam też pisać że zamiennik to ruletka?

Mogę pogratulować że zrobiłeś 50 tysięcy kilometrów na tym rozrządzie, ciekawe co byś napisał jak by się "zepsuł" po 53 tysiącach, nadal też trzeba pamiętać że to napęd silnika, także ja podziękuje za taką rozrywkę, raz się uda, a raz nie... tylko wolę włożyć OEM, niż kupować kolejny słupek i finalnie robić znów tą samą robotę tylko że na nowym silniku i że już zapewne z OEM rozrządem. Jaki jest wtedy rachunek kosztów to jest raczej mam nadzieje oczywiste. 

 

Przebiegi też przemilczę bo to temat rzeka, większość wierzy  w te przebiegi co ma zegarach i się kurczowo ich trzymają, niech tak zostanie dla ich spokojnej głowy :)

Przykład rozrządu z Nissana to odnośnie firmy FAI i innych cudownych firm, które ludzie montują także tutaj na forum, wklejałem ostatnio całą listę postów z tymi "solidnymi" zamiennikami, niestety z fatalnym skutkiem dla silników BP czy Diesla w HONDZIE. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#112 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:06, 17.04.2021

co do firmy Fai - mieliśmy reklamację rozrządu w oplu insigni - rozleciał się ślizg, otrzymaliśmy negatywną odp - powód niby olej złej lepkości - a zalany był dedykowany, musielibyśmy iść na drogę sądową...brak słów...przelot raptem 10kkm....

 

dla przykładu - dwa miesiące temu reklamowaliśmy docisk luka /sprzęgło w ufo r18a2/ docisk od montażu strzelił po 20km, wada materiałowa - uznali wszystko, nawet zwrócili za montaż...

 

 

co do zamiennika łańcucha w cl7/cl9/n22 nigdy nie będziemy montować takowych, chyba, że klient się uprze - to dostanie adnotację na fv, że montaż bez gwarancji...

 

jak ktoś chce oszczędzać na rozrządzie w k-serii można zrobić sam główny łańcuch, jak dół i ślizgi są ok...

 

zamiennik zawsze będzie loterią - zależną w głównej mierze od ilości ryżu w misce dla osoby, która produkuje daną część ;) a robienie później głowicy bo zawory są pokrzywione ...szkoda pln


  • 1

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#113 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 05:32, 18.04.2021

A ja napiszę przewrotnie, o czym już wcześniej pisałem, gość ma sporo racji, czego sam jestem przykładem, zrobiłem na zamienniku łańcucha prawie 50 tys kilometrów i nic się nie rozwaliło, nie przestawiło, dojechałem do warsztatu nie na naprawę rozrządu, lecz na przegląd zawieszenia z przodu, naprawę drobnej elektryki, itd. Łańcuch był przy okazji wymieniony.
Jeżeli mechanik z forum, który ma dobre poważanie i estymę tutaj jasno powiedział, że nie jest źle, jeździć można dalej, to kropka i koniec dyskusji.
A wymieniłem na OEM, bo taki miałem kaprys i basta.
W pewnych i uzasadnionych przypadkach o których i ja pisałem w postach wyżej, ładowanie OEM nawet łańcucha nie ma sensu.
Ktoś piszę prawdę, popiera to faktami, a niektórzy i tak dalej swoje. Jest kwestią logicznego myślenia gdzie można i trzeba założyć zamiennik, a gdzie cześć OEM.
I tego logicznego myślenia niektórym niestety brakuje...

 

HY HY

 

Przeglad zawieszenia - czyli zrobili ci sworznie (bo jak zawieszenie to sworznie i wahacze/tuleje bo tam nic innego nie pada, ewentualnie staby po 300kkm), drobna elektryke (wymiana zarowki?) i potem stwierdzili, ze aj, zmienimy Panu rozrzad ? 

 

taki maly ps: 15-20 lat, accordy o dziwo nie gnija :) 

 

Kazdy podejmuje decyzje we wlasnym zakresie i probuje lub nie probuje szacowac konsekwencje, chocby po cenie (chociaz w hondzie to moze byc zgubne) i nie powinienes w to wnikac. Lancuchy z poczatku produkcji TFSI AUDI zdychaja jak malpy w bitwie o banany i nikt tutaj nie ma o to pretensji. Accord zrobi 350-400kkm bez pierdzenia, reszta statystyki to zaklamane liczniki i styl jazdy.

 

Ja w sumie zazdroszcze serwisu. Chcialbym, zeby moj mechanik po calym dniu walenia mlotkiem w srube zawieszenia odkryl, ze zmieni mi rozrzad i podal do tego uzasadnienie bez zagladania w trudno dostepne okno rewizyjne lub bez sciagania pokrywy zaworow :)


  • 0

#114 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:36, 18.04.2021

Bo trzeba było też ustawić zawory po 20 tys km jazdy na LPG, więc poprosiłem przy okazji o weryfikację łańcucha, dlatego proszę nie dorabiać sobie żadnych teorii w tym zakresie...

Wkładając mi nowy/stary słupek i ustawiając zawory, nie poinformowano mnie, że siedzi w nim zamiennik łańcucha (a może warto było o tym wspomnieć w takim bądź razie od razu), silnik przejeździł szczęśliwie bez problemu.
Ciekawe jednak, co to by było, jakby łańcuch rozsypał się po 2-3-5 tys kilometrów na przykład w Hiszpanii, z 2.5 tys kilometrów od domu, jakby zostało to rozpatrzone wtedy ;)
Ale, jak nic się nie wydarzyło złego to wyszło więc na to, że na warsztacie musiano być pewnym, że ten akurat łańcuch w zamienniku nie był taki zły, skoro towar poszedł do klienta ;)
Tak to ja na chłopski rozum przynajmniej sobie więc rozumuję :)
A towar dobry jest, bo po 700 kilometrowej trasie nie wziął ani grama oleju nawet, ba, nawet jeździ na zamienniku czujnika spalania stukowego za 17 euro i ten skurczybyk czujnik zamiennik robi psikusa, bo nawet nie pozwoli, żeby Check na desce wyskoczył ;) :)
I znowu ten Heromin mający jeszcze drugie fake konto, odpowiada pewnie sobie samemu na dodatek i pisze nie wiadomo co, jak to ktoś wyżej napisał 🤣🤣

Miłej niedzieli życzę :)
  • 0

#115 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 08:08, 18.04.2021

wyszło więc na to, że na warsztacie musiano być pewnym

Naprawdę w to wierzysz? 😁

Zamontowali Ci używaną część, bez wiedzy kto i ile na niej przejechał, ale byli jej pewni? 😁

To może na tym warsztacie pracuje sam Patrick ;)

slyJZAm.jpg
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#116 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 08:20, 18.04.2021

Heromin
Prawda jest taka, że to Ty nawet nie próbujesz zrozumieć ani nawet przemyśleć innego toku rozumowania niż Twój. Często Twoje argumenty ie zawierają pełni kontekstu, przez co również często rodzą się nieporozumienia. Z drugiej strony też zdarzają się niedomówienia i tak mamy dyskusję którą prędzej czy później trzeba będzie zamknąć... znowu...

Ogarnijcie się wszyscy i przemyślajcie swoje wypowiedzi.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#117 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 08:46, 18.04.2021

HY HY

Przeglad zawieszenia - czyli zrobili ci sworznie (bo jak zawieszenie to sworznie i wahacze/tuleje bo tam nic innego nie pada, ewentualnie staby po 300kkm), drobna elektryke (wymiana zarowki?) i potem stwierdzili, ze aj, zmienimy Panu rozrzad ?

taki maly ps: 15-20 lat, accordy o dziwo nie gnija :)

Kazdy podejmuje decyzje we wlasnym zakresie i probuje lub nie probuje szacowac konsekwencje, chocby po cenie (chociaz w hondzie to moze byc zgubne) i nie powinienes w to wnikac. Lancuchy z poczatku produkcji TFSI AUDI zdychaja jak malpy w bitwie o banany i nikt tutaj nie ma o to pretensji. Accord zrobi 350-400kkm bez pierdzenia, reszta statystyki to zaklamane liczniki i styl jazdy.

Ja w sumie zazdroszcze serwisu. Chcialbym, zeby moj mechanik po calym dniu walenia mlotkiem w srube zawieszenia odkryl, ze zmieni mi rozrzad i podal do tego uzasadnienie bez zagladania w trudno dostepne okno rewizyjne lub bez sciagania pokrywy zaworow :)


Wymiana żarówki powiadasz🤦‍♂️

Naprawa wiazki klapy tylnej po uprzednim drutowaniu po kimś innym...

Napinacz miał jak dobrze pamiętam ~12mm, i dużo się nie zmieniło przez 45kkm - można bez wyciągania napinacza na początek stwierdzić wyciągnięcie łańcucha, zgrywajac pkty góra/dół - ale to trzeva mieć już doświadczenie i praktykę... nikt nie będzie testował zamiennika na kliencie...na pytanie ile to wytrzyma, nie potrafiłem odp, wróżbita Maciejem nie jestem, nie mam doświadczenie z zamiennikiem . Klient zadecydował, że zmiana na oem bo chciał latać bez stresu..

Co do czujnika spalania stukowego, to, że czujnik nie wywala błędu, nie oznacza,, że działa on prawidłowo..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#118 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:50, 18.04.2021

KulawyJohn właśnie, dobrze piszesz, więcej opamiętania również że strony innych, nie tylko z mojej, bo potem właśnie takie niedomówienia wychodzą...

ARTude, to jest jest warsztat forumowy, polecany tutaj i ja mam zaufanie do chłopaków i jeszcze ich nie raz odwiedzę jak trzeba będzie coś naprawić, bo kilka napraw zrobili i problemów brak jest jakichkolwiek.
Więc ostrożnie z takimi pomówieniami i podśmiewaniem się z nich oraz ze mnie...
Warsztat ten słupek montował, zawory ustawiał, łańcuch widzieli, nic nie mówili że to nie OEM łańcuch, więc dali do zrozumienia że wszystko jest ok i można jeździć bez stresu.

Mam nadzieję, że teraz mój tok rozumowania jest poprawny, heh...
Pozdrawiam
  • 0

#119 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 10:18, 18.04.2021   Najlepsza odpowiedź

Reasumując, chcesz być testerem zamiennika - to montuj, może wytrzymać 10 jak i 100kkm

Chcesz mieć spokój, bierz oem - na tym można zakończyć dyskusje
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#120 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 15:41, 21.04.2021

Sorry ale podniecacie się tymi 15 letnimi Hondami jakby to były statki kosmiczne, łańcuch OEM, olej silnika OEM, olej skrzyni OEM. Do starych rupieci wypierdzianych na zachodzie wkłada się zamienniki byle by kółka się kręcić chciały lub jeździ się do zaj...a. Przecież te Accordy, którego też sam mam są warte max kilkanaście tys. I nie podniecajcie się już tymi Hondami jakie to rewelacyjne samochody i silniki o jo joj! Przeciętne fury bez cudów a czasami irytujące np skrzypiący pedał sprzęgła itd. Ja mam swoja po rodzicach od nowości i mam objawy jak wszyscy inni na forum. Z tym, że jak w Accordzie leje się woda do lamp to jest ok no można to im wybaczyć ale jakby się lała w Renówce to by było, że to dziadostwo bo co się spodziewać po Renacie itd. Mam też slużbową Meganke 1.5 dci z silnikiem, który ponoć obraca panewki bo bez zamków, mam nalatane 311 tys i silnik cichutki, wcześniej miałem w robocie Lagunę 3 2.0 dci 130km bez DPF, nakęcone w firmie miała 488 tys. km i wiecie co? Tam łańcucha nikt nie wymieniał i było cicho w trafficach z tym słupkiem też nie a miały czasem ponad 600 tys. Nie popadajcie w paranoje to 15+ letnie samochody, które w bardziej cywilizowanych krajach już dawno wróciły do huty. Mój Accord na tą chwilę jest jak cię mogę tzn wszystko działa ale, jeżeli mialbym wymieniać rozrząd to po taniości powiedzmy jakiegoś FAIa czy Hepu, taniochy typu ASHIKA po 500zł bym pewnie odpuścił ale taki zestawik do 1200zł do auta wartości powiedzmy 10-15 tys to i tak cymes. A skoro jeździcie autami za taką kasę (ja też) to zapewne nie robicie po 70 tys km rocznie tylko z 15 tys. bo do wiekszych przebiegów kupuje się auta nowe a do jeżdzenia jak ja po wsi czy raz w tygodniu do miasta na zakupy to styknie.

Za 1200 zł to chyba da się też oryginał kupić. Może bezpośrednio z Japonii. Też nie jestem zwolennikiem płacenia dużej kwoty za oryginał, ale w przypadku rozrządu, który w VIII wytrzymuje 500 tys +.... Chyba nie ma sensu kombinować.

Użytkownik gkill edytował ten post 15:43, 21.04.2021

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq