Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

BÅ‚Ä…d P 1399 Honda Accord Coupe 2.0 / 2000 .

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#16 SysTalon

SysTalon
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:43, 12.01.2020

Wracam z pomocą :) Otóż jeżeli kody błędów pojawiają się dopiero po rozgrzaniu silnika, to wskazuje, że pojawiają się dopiero w czasie gdy zaczyna pracować sonda lambada. I to ona może być główną przyczyną (ta pierwsza lub jedyna zależnie od silnika) . Wg mnie najlepiej podjedź do mechaniora posiadającego Interfejs Delphi bądź Autocom. I nie chodzi mi o sczytanie błędów, bardzie o wskazania czujników w czasie jazdy. Zobaczysz coś takiego:

04e63e286316738bmed.jpg

Ps. Porada. Na samym włączonym zapłonie interfejs nie chciał zagadać z autkiem, Dopiero po uruchomieniu silnika się połączył.

 

Ty prowadź, druga osoba niech wybierze z tabeli z lewej strony czujniki które nas interesują, a następnie trzeba spoglądać czy której wskazania nie odbiegają od normy wg ESM.

Nasze silniki to już nie technologia syrenki gdzie było tylko kilka czujników i wystarczył miernik. Tu na cały zespół składa się zbyt wiele czynników/czujników. A sam check można sobie wsadzić, bo np. ja mam duży problem z autem, a check nawet się nie zapali, są tylko zapamiętane ramki, ale to i tak nic, bo wszystko dopiero się wyjaśnia w czasie rzeczywistych wskazań czujników ( link ). Niestety, wielu mechaników których znam zatrzymuje diagnostykę na sczytaniu błędów, a nie o to chodzi.

Pozdrawiam


  • 0

#17 maja1974

maja1974
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 16.01.2020

Dostalem od kolegi program HDS, ale czekam jeszcze na interfejs wydlal poczta zobaczymy co tam wyjdzie. Ale z tego co mi sie wydaje lapie misfire tylko na wolnych obrotach bo w czasie jazdy mam pdglad parametrow sond i wskazuja napiecia zgodnie z parametrami 3000 rpm i napiecie ok 0,3 v. Ale co mi kolega powiedzial zebym sprawdzil cisnienie pompy paliwa, bo filtr moze byc juz na wykonczeniu i dlatego na wolnych obrotach daje ciala
  • 0

#18 maja1974

maja1974
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:32, 02.02.2020

Odswieżam kotleta, wiara w mechaników upadła mi na długi czas. Znalazłem wczoraj czas więc decyzja padła na sprawdzenie rozrządu i reszty spraw mechanicznych no bo od strony elektrycznej wsztstko ok. Rozrząd poskładałem od nowa nie patrzyłem na ustawienia przed scíągnięciem żeby się nie sugerować ustawieniami, i dalej pokolei regulacja zaworów i tak samo rozkręcam nie patrząc na ustawienia( tylko sprawdziłem 2 cylinder na którym mam problem 0.25/0.30 niby dobrze) dzwonie do kumpla ktory mowi mi po zrobieniu głowicy ustaw 0.26 lub 0.27 / 0.31 lub 0.32 zobacz jak bedzie no wiec ustawiłem na 0.27/0.32 i eureka silnik jakby nowe życie dostał reakcja na 2 cylindrze jak na pozostalych po zdjęiu kabla ze swiecy widoczne szarpnięcie silnikiem, równiutka praca silnika. No i ciekawe żadnego klekotania zaworów. Jedyny pożytek z tego to cały dolot wyczyszczony, wszystkie połączenia elektryczne posprawdzane i układ paliwowy jak nowy.

Użytkownik maja1974 edytował ten post 21:27, 08.02.2020

  • 0

#19 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:35, 02.02.2020

Odswieżam kotleta, wiara w mechaników upadła mi na długi czas. Znalazłem wcziraj czas więc decyzja padła na sprawdzenie rizrządu i reszty soraw mechanicznych no od strony elektrycznej wsztstko ok. Rozrząd poskładałem od nowa nie patrzyłem na ustawienia przed scíągnięciem żeby się nie sugerować ustawieniami, i dalej pokolei regulacja zaworów i tak samo rozkręcam nie patrząc na ustawienia( tylko sprawdziłem 2 cylinder na którym mam problem 0.25/0.30 niby dobrze) dzwonie do kumpla ktory mowi mi po zrobieniu głowicy ustaw 0.26 lub 0.27 / 0.31 lub 0.32 zobacz jak bedzie no wiec ustawiłem na 0.27/0.32 i eureka silnik jakby nowe zycie dostał reakcja na 2 cylindrze jak na pozostalych po zdjeciu kabla ze swiecy widoczne szarpniecie silnikiem, równiutka praca silnika. No i ciekawe żadnego klekotania zaworów. Jedyny pożytek z tego to cały dolit wyczyszczony, wszystkie połączenia elektryczne posprawdzane i układ paliwowy jak nowy

A można trochę ortografii wprowadzić?
  • 0

#20 maja1974

maja1974
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:33, 08.02.2020

Przepraszam za pisownię, i mam pytanie to normalne że po zrobieniu głowicy muszę ustawić luz zaworowy z górnego zakresu a na cylindrze który był najbardziej upalony to musiałem ustawić luz zaworowy 0.29 wlot i 0.35 wydech tylko wtedy chodzi dobrze.Bo cos mi tu nie pasuje czy jest to objaw zurzytego wałka, czy cos poszło nie tak w zakładze gdzie robili głowicę.
  • 0

#21 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 11:31, 09.02.2020

bez oględzin to ciężko cokolwiek stwierdzić w takiej sytuacji. trzeba by było obadać trzpienie zaworów (jak nie były wymieniane przy regeneracji, to fuszera), stan wałka i jak pali co nieco oleju, to można zrobić próbę olejową. głowica może być ok, ale pierścienie na cylindrze już nie koniecznie i może uciekać ciśnienie po nagrzaniu silnika. jest też możliwe, że goście od regeneracji zebrali na głowicy za dużo materiału przy drugim cylindrze z gniazd zaworowych, ale jak już masz dobrze ustawione, to niczemu to nie powinno zaszkodzić (do póki jest regulacja ;) ). można zbadać stan głowicy od strony zaworów i stan cylindra używając przez otwór świecy dobrej jakości endoskopu.

ja bym na Twoim miejscu zostawiÅ‚ takie ustawienia, zapisaÅ‚ w kajeciku wartoÅ›ci z drugiego cylindra na przyszÅ‚ość i po zrobieniu 5000 km skontrolowaÅ‚ wartoÅ›ci na zaworach i ciÅ›nienia na cylindrach (zależy ile rocznie robisz, jak wiÄ™cej, to po 10 000 km). jak luzy bÄ™dÄ… mniej wiÄ™cej tych samych wartoÅ›ci, a ciÅ›nienie na dwójce spadnie, to pierÅ›cienie leżą i kwiczÄ…. wtedy można spróbować podbić je regulacjÄ… zaworów, ale to droga donikÄ…d, bo i tak trzeba bÄ™dzie w koÅ„cu robić dół silnika, a tym patentem zaÅ› gÅ‚owica bÄ™dzie do sprawdzenia przy remoncie :zoltek:

jak luzy na drugim cylindrze znowu siÄ™ rozjadÄ…, to ktoÅ› daÅ‚  :pupa: przy regeneracji gÅ‚owicy, bo waÅ‚ek nie powinien siÄ™ tak szybko wycierać :zoltek: (chociaż kto to tam wie  :diabelgrin:).

swojÄ… drogÄ…, to przy jakim przebiegu i dlaczego regenerowaÅ‚eÅ› gÅ‚owicÄ™? a po drugie, skoro już górÄ™ miaÅ‚eÅ› zdjÄ™tÄ…, to dlaczego też doÅ‚u nie zrobiÅ‚eÅ›? :> rozumiem, że sama gÅ‚owica to taÅ„szy gips, ale jak gÅ‚owica zrobiona i problem z doÅ‚em wyjdzie po zÅ‚ożeniu, to koszta robiÄ… siÄ™ razy dwa i pozorna oszczÄ™dność, robi siÄ™ znacznie kosztowniejsza (no chyba, że ktoÅ› przy takich kosztach podchodzi do tematu ze starym powiedzeniem: jest ryzyko, jest zabawa  :diabelek2:).

podsumowujÄ…c ... jak masz czas, chÄ™ci i narzÄ™dzia, to obadaj ciÅ›nienia przed i po kilku tysiÄ…cach km (jak zacznie gÅ‚oÅ›niej klekotać), stan trzpieni zaworów, waÅ‚ek rozrzÄ…du i zaÅ‚atw sobie endoskop  :diabelmruga: (30-50 zÅ‚ sÅ‚abej jakoÅ›ci na alledrogo, ale zawsze coÅ› i tanio).

PS: ja w mechaników już od kilku lat nie wierzÄ™ ... maÅ‚o który profesjonalnie do roboty podchodzi, a o takich ciężko, dlatego ludzie jeżdżą do sprawdzonych majstrów z forum jak coÅ› siÄ™ z HankÄ… dzieje  :diabelmruga:


Użytkownik gons edytował ten post 11:33, 09.02.2020

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq