Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wymiana uszczelniaczy maglownicy 6 gen.

VI maglownica magiel regeneracja maglownicy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomek9459

tomek9459
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:10, 28.07.2019

Przygotowuje się do wymiany uszczelniaczy i oringów maglownicy w moim chrupku. Niedawno wymieniałem sanki z przodu i nabyłem ładne angliki z maglem i innymi pierdółkami. Z racji słynnej już maglownicy tegoż auta jestem zmuszony do uszczelnienia jej (1 litr płynu na ok. 400 km).

Wymyśliłem sobie, że rozbiorę angielską przekładnie i pomierzę wszystkie oringi i uszczelniacze ponieważ wydaje mi się, że te magle są bliźniacze jedynie w lustrzanym odbiciu z racji lewostronnego ruchu, chyba, że się mylę to proszę o sprostowanie. Nie mogę jednak zdemontować uszczelniacza z wałka na zdjęciu. proszę o jakieś sugestie.

Załączone pliki


Użytkownik tomek9459 edytował ten post 20:12, 28.07.2019

  • 0

#2 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 22:00, 28.07.2019

Prawidłowy demontaż.
Wybijasz boleć 1
Dalej wałek 2 (zgodnie ze strzałką )
Rozdzielacz 3
I mamy uszelniacz na wierzchu.
Jest tam jeszcze jeden boleć ustalając na rozdzielaczu, jego nie dotykasz.
Uwaga! Bolec 1 siedzi bardzo ciasno. Przed wybiciem zaznacz od gry pozycję wałka 2 w stosunku do pręta sprężynowego w środku. Nie możesz przy składaniu obrócić go o 180°. Ma to znaczenie! Powodzenia 26d23cb150b863112507b0d95ee22744.jpg
  • 0

#3 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 22:22, 28.07.2019

siedzi tak ciasno, że można połamać przy tym narzędzia (mi się kilka połamało i dałem sobie spokój  :diabelgrin: choć na pewno jeszcze do niego kiedyś wrócę z ciekawości, czy uda się go wytargać).

mi się nie udało dobrać wszystkich uszczelniaczy (znalazłem 50% OEM i 25% zamienniki), są ciężko dostępne i najlepiej dobierać je na żywo. pozostałe 25% to właśnie ten uszczelniacz, który chcesz wytargać, o-ring na łożysko tego wałka i najważniejsze - simmeringi główne maglownicy  :diabeljezyk: niby wymiary od Corteco podobne, ale nie do końca muszą pasować (01030096B), dodatkowo musisz od razu wymienić pierścienie teflonowe i oring na listwie, żeby listwa nie latała w obudowie, bo szlak trafi simmeringi i w sumie całą regenerację :zoltek: (tokarz mile widziany w okolicy) ... do tego trzeba wziąć pod uwagę zużycie materiału, więc kupowanie tego na odległość mija się z celem :zoltek: kupa z tym roboty, ale jest to wykonalne  :diabelmruga:


  • 0

#4 tomek9459

tomek9459
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:00, 29.07.2019

No tego to bym raczej nie wymyślił.

Dziękuje za instruktaż, jak uda się dostać uszczelniacze u mnie to dam znać.


  • 0

#5 qcaj

qcaj
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:23, 12.05.2021

mi się nie udało dobrać wszystkich uszczelniaczy (znalazłem 50% OEM i 25% zamienniki), są ciężko dostępne i najlepiej dobierać je na żywo. pozostałe 25% to właśnie ten uszczelniacz, który chcesz wytargać, o-ring na łożysko tego wałka i najważniejsze - simmeringi główne maglownicy

Pytanie, czy ktoś z forumowiczów próbował zestawów naprawczych oferowanych przez firmę F.A. POLSKA

link do katalogu: https://fapolska.pl/...eering-2018.pdf

str. 52 tam są jakieś zestawy naprawcze tylko pytanie który dobry do accord VI


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, maglownica, magiel, regeneracja maglownicy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq