Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Kilka kodów błędów

VI #F20B6 #błędy

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:07, 12.04.2019

czujnik poÅ‚ożenia cylindra jest wewnÄ…trz aparatu zapÅ‚onowego od góry. jest w niego wbudowany, wiÄ™c albo go doprowadzisz do Å‚adu, albo podmiana caÅ‚ego aparatu zapÅ‚onowego na sprawny ;) Å›wiece Denso, albo NGK, tak jak już Seth napisaÅ‚, a kable zamiast nowych, to wziÄ…Å‚ bym od Wolka używki (o ile takowe posiada :D ). ten drugi czujnik, który niepotrzebnie zakupiÅ‚eÅ›, to czujnik poÅ‚ożenia waÅ‚u (prawdopodobnie) i nie ma takiej potrzeby, żeby go wymieniać przy tych bÅ‚Ä™dach które podaÅ‚eÅ›  :zoltek:

jeżeli chodzi o sondę pierwszą, to jak masz starą wkręconą, ale uszkodzoną, to wystarczy zamiennik NGK zamontować. przełożyć wtyczkę ze starej do nowej i po robocie (zamiennik sprawdzony - działa i kosztuje około 100-150 zł). najprostszy do rozwiązania z Twoich problemów :D

Poprzedni wÅ‚aÅ›ciciel mówiÅ‚ mi że czujniki waÅ‚ka rozrzÄ…du sÄ… dwa zintegrowane (po wizycie u mechanika/szamana i zdiagnozowaniu tej awarii). WiÄ™c siÄ™ tym sugerowaÅ‚em i kupiÅ‚em to https://e-katalog.in...-rozrzadu.html 
Kable WN używki też mam, jak brałem cały aparat zapłonowy z angola je dostałem w gratisie.

EDIT:
To w takim razie w dwóch aparatach zapłonowych są uszkodzone czujniki położenia cylindra?? No albo gaziarz coś skopał gdy się wpinał w zapłon...


Użytkownik roolf edytował ten post 11:11, 12.04.2019

  • 0

#17 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:00, 12.04.2019

co to znów za pomysł aby wkładac używane kable zapłonowe które mają 20 lat?!!

gons no prosze cię- te kable nie trzymają parametrów, jeśli takie masz to załóż nowe i zobaczysz różnice :)


skąd te błędy się wzieły? nagle same wyskoczyły?

ktoÅ› coÅ› rozbieraÅ‚ ? montowaÅ‚ ? 


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#18 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:05, 12.04.2019

Zostawiłem używki z angola na wszelki wielki. W Acco są wsadzone nowe kable Magneti Meralli

Samochód kupiłem już z błędami (jak i co kto grzebał to jedynie Daibli wiedzą). Obecnie się staram przywrócić sprawność...
 


  • 0

#19 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:17, 12.04.2019

to pytanie tak od czapy daÅ‚eÅ› za niego 500 zÅ‚ ? 

czy 5 tys ?

 

bo kupić samochód z taka ilością błędów to trzeba mieć samozaparcie


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#20 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:54, 12.04.2019

Seth

Acco miała mieć problem tylko z tym czujnikiem położenia wałka i mankamenty eksploatacyjne (oleje, filtry, świece i takie tam) plus wychodzące opłaty i legalizacja butli. Za nią dałem nie całe 2koła.

Co siÄ™ bÄ™dÄ™ rozpisywaÅ‚. Jest kupiona wiÄ™c trzeba naprawić co zj..ane innej opcji nie ma :) 


  • 0

#21 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 14:08, 13.04.2019

co to znów za pomysł aby wkładac używane kable zapłonowe które mają 20 lat?!!

gons no prosze cię- te kable nie trzymają parametrów, jeśli takie masz to załóż nowe i zobaczysz różnice :)

z opinii niektórych osób z forum :D zdarzaÅ‚y siÄ™ 'nowe' kable, na których hanki gorzej chodziÅ‚y, niż na tych 20 letnich :D 

jako, że masz bez porównania wiÄ™cej doÅ›wiadczenia :) to pewnie CiÄ™ posÅ‚ucham i dam siÄ™ namówić na wymianÄ™ tych swoich 20-latków  :diabelmruga: ale wezmÄ™ tylko NGK, bo OEM nie można dostać?  :niepewny:

 

Seth

Acco miała mieć problem tylko z tym czujnikiem położenia wałka i mankamenty eksploatacyjne (oleje, filtry, świece i takie tam) plus wychodzące opłaty i legalizacja butli. Za nią dałem nie całe 2koła.

Co się będę rozpisywał. Jest kupiona więc trzeba naprawić co zj..ane innej opcji nie ma :)

 

ja miaÅ‚em podobne podejÅ›cie i tyle, co w tego mojego parszywca czasu, serca i $$$ wcisnÄ…Å‚em, to na spokojnie lataÅ‚ bym w tej chwili zadbanym poliftem VII gen  :diabelzadowol: a tu Seth mnie jeszcze na przewody nakrÄ™ciÅ‚  :diabeljezyk:

ten model wymaga szczególnej troski i potrafi być z racji wieku wrzodem na tyÅ‚ku ;) naprawisz jedno, rozsypie siÄ™ drugie, naprawisz drugie, poleci kolejne ... myÅ›lisz, że już wszystko zrobione, to zacznie Ci zalewać dywan przez dziurÄ™ w nadkolu  :diabelsmiech: i tak do znudzenia :D

dlatego kibicujÄ™ wszystkim posiadaczom tej generacji, bo trzeba mieć na prawdÄ™ nerwy ze stali, żeby utrzymać te auta przynajmniej w stanie dobrym  :oki


  • 0

#22 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:42, 13.04.2019

Więc tak, zanim mnie powiesicie za zaśmiecanie forum... Wyjąłem aparat z Hondy i na stole bawiłem się multimetrem cyfrowym, wyszło coś takiego.

1 Aparat zapłonowy oryginalnie był w Acco po zakupie (obecny zapasowy/dawca)
-cewka zapłonowa CM1T-228A (brak nazwy producenta na obudowie):
 rezystancja miÄ™dzy pinami A+ i B- (uzwojenie pierwotne) 0.4Ohma

 rezystancja miÄ™dzy pinem A+ i zÅ‚Ä…czem wysokiego napiÄ™cia (uzwojenie wtórne) 27.38kOhma
 rezystancja miÄ™dzy pinami B- i zÅ‚Ä…czem wysokiego napiÄ™cia (uzwojenie wtórne) 27.40kOhma
-moduł zapłonowy HITACHI E12-303:
 rezystancja miÄ™dzy pinami INPUT a B+ 963kOhma
 rezystancja miedzy pinami INPUT a COLI 7.60MOhma (po wpiÄ™ciu pinów w cewkÄ™ rezystancja zminia sie w 964kOhma)

-CYP sensor:
 rezystancja miedzy pinami A i B 851kOhma
-Palec rozdzielacza gdzieÅ› zagubiÅ‚em :P ale gdzieÅ› jest :D EDIT: mówiÅ‚em że jest :P też 0Ohma

2 Aparat zapłonowy z Angola (zdjęty z samochodu)
-cewka zapłonowa HITACHI CM1T-228B:

 rezystancja miÄ™dzy pinami A+ i B- (uzwojenie pierwotne) 0.5Ohma

 rezystancja miÄ™dzy pinem A+ i zÅ‚Ä…czem wysokiego napiÄ™cia (uzwojenie wtórne) 27.11kOhma
 rezystancja miÄ™dzy pinami B- i zÅ‚Ä…czem wysokiego napiÄ™cia (uzwojenie wtórne) 27.11kOhma

-moduł zapłonowy HITACHI E12-303:
 rezystancja miÄ™dzy pinami INPUT a B+ 963kOhma
 rezystancja miedzy pinami INPUT a COLI 7.95MOhma (po wpiÄ™ciu pinów w cewkÄ™ rezystancja zminia sie w 964kOhma)
-CYP sensor:
 rezystancja miedzy pinami A i B 856kOhma

-Palec rozdzielacza 0Ohma ( ??)


Użytkownik roolf edytował ten post 21:00, 16.04.2019

  • 0

#23 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 16:07, 13.04.2019

Jakbym mial gdzie trzymac to bym kupil jeszcze 6 - ogromny sentyment mam :) Pozatym swietna fura dla majsterkowicza, wszystko mozna samemu zrobic, swietny dostep do kazdego elementu pod maska. Super sie prowadzi.

Wracajac do tematu niecale 2k to mozna sie bawic :)
Ale ja obstawiam wypalone gniazda zaworowe. Na lpg latala?

Najlepiaj jakbys po kolei podmienial rozne elementy, wtryski, aparat itp. Te rzeczy w uzywce grosze kosztuja.
I najlepiej jak wszystko zrobisz sam, bo z mechanikami to masakra, jeszcze jak zobaczy tak leciwa fura to ma to w dupie.
Czekaj nie wczytalem sie dobrze.
Wymieniles juz czujnik polozenia walu, ten za kolem pasowym ? Sprawdziles ustawienie rozrzadu ?

Bo mi tu pachnie smier... robota :D
Ktos gmeral przy rozrzadzie, rozje... czujnik polozenia walu i moze zle wogole ustawil rozrzad , stad wypadanie zaplonow
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#24 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:54, 13.04.2019

Jakbym mial gdzie trzymac to bym kupil jeszcze 6 - ogromny sentyment mam :) Pozatym swietna fura dla majsterkowicza, wszystko mozna samemu zrobic, swietny dostep do kazdego elementu pod maska. Super sie prowadzi.

Wracajac do tematu niecale 2k to mozna sie bawic :)
Ale ja obstawiam wypalone gniazda zaworowe. Na lpg latala?

Najlepiaj jakbys po kolei podmienial rozne elementy, wtryski, aparat itp. Te rzeczy w uzywce grosze kosztuja.
I najlepiej jak wszystko zrobisz sam, bo z mechanikami to masakra, jeszcze jak zobaczy tak leciwa fura to ma to w dupie.
Czekaj nie wczytalem sie dobrze.
Wymieniles juz czujnik polozenia walu, ten za kolem pasowym ? Sprawdziles ustawienie rozrzadu ?

Bo mi tu pachnie smier... robota :D
Ktos gmeral przy rozrzadzie, rozje... czujnik polozenia walu i moze zle wogole ustawil rozrzad , stad wypadanie zaplonow

Acco miałem już kiedyś kupić (jakieś ładne kilka lat temu) ale piątkę, lecz wpadł w tedy VW... A szóstkę kupiłem na spontanie :D ha!! ha!! i do tego fajna wersja ES automat i lubię dłubać. Więc... dlaczego nie?? :)
WracajÄ…c do tematu.
Wypalone zawory?? To chyba miał by problem z odpalaniem, jadą na BP i na LPG, czy zimy czy ciepły... Na LPG zbiera się fajnie do momentu gdy silnik nabierze tem. roboczej (w tedy łapie takiego muła że strach na rondo wjeżdżać, serio), strasznie zamula :( Zaś na benzynie czy zimny czy rozgrzany porządnie jedzie. Zbiera się i ma kopa (mimo że jest w trybie serwisowym). Problem z LPG ogarnę jak zrobię porządek z zapłonem :)
Jeszcze nie wymieniaÅ‚em czujnika poÅ‚ożenia waÅ‚u tego za koÅ‚em pasowym (brak czasu, praca). Ustawienia też rozrzÄ…du nie sprawdzaÅ‚em :| choć mogÅ‚em zerknąć gdy ustawiaÅ‚em zawory :/ 

PS. dzięki modkowi za przeniesienie tematu, zamiast go walić do kosza ;)


Użytkownik roolf edytował ten post 23:55, 13.04.2019

  • 0

#25 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 05:54, 14.04.2019

No to w pierwszej kolejnosc sprawdz czy rozrzad jest dobrze ustawiony i wymien czujnik polozenia walu
Pozatym LPG faktycznie strasznie wystrojone jesli maez takie objawy.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#26 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:41, 14.04.2019

No to w pierwszej kolejnosc sprawdz czy rozrzad jest dobrze ustawiony i wymien czujnik polozenia walu
Pozatym LPG faktycznie strasznie wystrojone jesli maez takie objawy.

Powiem tak, wku.wie się pożądanie jak okaże się że to nie czujnik położenia wału/lub wałka rozrządu, a tylko źle ustawiony rozrząd... Bo zamiast czujnika mogłem kupić kompletny rozrząd :/
W poprzednim dupowozie (Megane) też miaÅ‚em problem z czujnikiem poÅ‚ożenia waÅ‚u (jednak objaw byÅ‚ taki że gdy silnik byÅ‚ nagrzany, nie byÅ‚o opcji by odpaliÅ‚). OkazaÅ‚a siÄ™ bÅ‚ahostka, czyli brud na czujniku. WystarczyÅ‚a szczotka i WD40 :D 


  • 0

#27 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:50, 09.01.2020

Odpowie mi ktoś, rezystancja na CYP'ie ma tak skakać ??
Fakt że mierzyÅ‚em na stole, a napÄ™d byÅ‚ po przez wkrÄ™tarkÄ™ :D no ale i tak chyba powinien być jednolity wynik  :zakaz: 


Użytkownik roolf edytował ten post 19:51, 09.01.2020

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, #F20B6 #błędy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq