Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Górny przedni wahacz - pytanie od laika

VI CG8

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#16 darkaav

darkaav
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Wybudowanie Michałowo
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:55, 19.01.2019

Jest niesymetrycznie. Ten nowy Delphi tez taki jest.

b3bbebcb17c402a8med.jpg
  • 0

#17 wyplosz

wyplosz
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:28, 19.01.2019

Poniżej prezentuje oryginalny wahacz i jego tuleje po demontażu.

 

ezDVnWgm.jpgY70PKJsm.jpgCcxnJ0qm.jpg

 

Tuleje po osadzeniu w oryginalnym wahaczu.

QHN6swkm.jpg


  • 0

#18 darkaav

darkaav
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Wybudowanie Michałowo
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:38, 19.01.2019

Ciekawa sprawa. Czyzby osadzenie tulei bylo różne w zaleznosci od kraju produkcji i rocznika? Dobieralem wedlug VIN i zarowno nowe wahacze jak i demontowany stary mialy niesymetryczne łożyska. Coraz mniej z tego rozumiem.

Użytkownik darkaav edytował ten post 18:39, 19.01.2019

  • 0

#19 wyplosz

wyplosz
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:08, 20.01.2019

Pomagałem mechanikowi przy demontażu i osadzaniu tulei. W obu przypadkach było symetrycznie.

Jeżeli w zamiennikach jest inaczej to tylko pokazuje, że jakość ich wykonania pozostawia wiele do życzenia.

 

 

Obejżyj sobie jak są osadzone tuleje w używanych wahaczach - symetrycznie.

https://allegro.pl/k...-n-aut-1-4-0110

 

Aby jeszcze bardziej rozwiać Twoje wątpliwości polecam poniższe linki.

https://www.drive2.r...62065200267677/

https://www.drive2.r...49409381860104/

https://www.drive2.ru/l/9935408/

 


  • 0

#20 kapsel1891

kapsel1891
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Międzychód
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:45, 20.01.2019

Potwierdzam słowa Wolka, wahacze CTRa do VI gen. mają za długie tuleje i sam troszkę zdziwiłem się przy montażu że nie chcą wejść miedzy uchwyty. Początkowo myślałem że sprzedawca wysłał mi przez pomyłkę do innej generacji ale po porównaniu ze starymi okazało się że jedyna różnica między nimi to długość samych tuleji. 5 minut pracy szlifierką i wszystko już pasowało. Co do osadzenia samych tuleji - powinny być symetrycznie po obu stronach. 


  • 0

#21 darkaav

darkaav
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Wybudowanie Michałowo
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:05, 20.01.2019

Czyli znow rozbiórka i wymiana... dzieki za rady.
  • 0

#22 luki-m16v

luki-m16v
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Murowana Goślina
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:160
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:33, 20.01.2019


Nie to nie wpływa tak mocno na geometrię by nie dało się jechać ,może nie być tylko idealna jak nakazał producent . W wielu autach jak wózek się przestawi i nie ustawi jak powinien to wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest przestawione ale zbieżność można zrobić . I będzie jechał prosto .A jak chcesz idealnie jak fabryka nakazała to cza rozbierać


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#23 darkaav

darkaav
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Wybudowanie Michałowo
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:54, 20.01.2019

Jutro pojade na zbieżność. Zobaczymy co bedzie. Na pezyszlosc juz wiem co i jak :) dobra lekcja.
  • 0

#24 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 15:55, 24.01.2019

Witam,

 

Kupiłem wahacz firmy CTR nr CQHO - 28R; 18 - 0539, w sobotę bede wymieniał. Tą tuleje mam na 50 mm a ma być podobno na 47 mm.

To po wewnętrznej stronie mam zeszlifować na 47 mm ?

 

zFhr269.jpg


Użytkownik markoluk edytował ten post 15:55, 24.01.2019

  • 0

#25 darkaav

darkaav
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Wybudowanie Michałowo
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:16, 24.01.2019

Chyba lepiej z tego co koledzy piszą to rowno po obydwu stronach. Czy się mylę?
  • 0

#26 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:17, 24.01.2019

Tak jest równo. Generalnie sprawia wrazenie solidnego.

Darkaav ustawiłeś zbieżność? Mi mechanika mówił że nie jest to konieczne. Dodatkowo bede musiał wymienić osłonę magla to jakby coś się nie udało z drążkiem kierowniczym ( trzeba go ściągać aby założyć osłonę) to ustawię zbieżność.

Użytkownik markoluk edytował ten post 20:20, 24.01.2019

  • 0

#27 darkaav

darkaav
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Wybudowanie Michałowo
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 24.01.2019

Pojechalem, ale wszystko ok, spodziewałem
się różności. Drobne różnice są ale w granicach normy jeszcze.
  • 0

#28 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 00:46, 31.01.2019

Jestem po wymianie wahacza, tak się te śruby ułożyły że sprężyna amora skutecznie mi je blokowała. Jest z tym trochę gimnastyki. Co do samych tuleji w wahaczu CTR to zeszlifowanie ich od środka na 47 mm jest błędem ponieważ tuleja musi być rowno osadzona po obu stronach symetrycznie. Niestety tak zrobiłem jak Wolek pisał ale na szczęście można te tuleje umiejętnie wybić i osadzić równo w wahaczu. Trzeba je zeszlifować po obu stronach na 47 mm na równo.

Auto mi już nie pływa na śniegu i lodzie, dużo lepiej się jeździ, chociaż luz na starym sworzniu był mały.

Użytkownik markoluk edytował ten post 00:54, 31.01.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, CG8

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq