Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Brak mocy po 4000rpm

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:30, 21.11.2018

Witam,

pacjent accord vi 2.0 z lpg, po przekroczeniu około 4000 obrotów zauważalne zmniejszenie mocy, za każdym razem jest taki efekt jednorazowej "czkawki" i dalej już ciągnie słabo, nie to co kiedyś. Do 7 tysi mogę go kręcić a ciągnie słabiej jak przy 3000

Nie wiem czy ma to związek z vtec bo do 4000 obrotów auto normalnie ładnie idzie tak jak powinno. Z tego co czytam to w tej okolicy powinien załączać się IAB (zmienna geometria dolotu), dobrze myślę, czy nie bardzo?

Od razu powiem, że nie tak dawno były regulowane zawory, zmieniany rozrząd, olej, filtry, świece itp.

Oczywiście to samo na lpg jak i na benzynie

Od czego zacząć? Co sprawdzić?


Użytkownik lukibosss edytował ten post 18:34, 21.11.2018

  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:44, 21.11.2018

Podstawa to zawory.

IAB czy zmienia geometrie
https://youtu.be/yNPOW9hCE6k

Olej jest ponad minimum?
Czyszczenie zaworu Vtec (dwie uszczelki potrzebne).

Lub małe spa czyli jeszcze do tego czyszczenie przepustnicy oraz Iacv (uszczelki potrzebne), egr (lub nawet egr plate)

Prosta robota ale sporo czasu potrzeba.

Jeszcze układ zapłonowy świece ile kilometrów zrobiły?
Przewody zapłonowe jakie?

Użytkownik Sacrum edytował ten post 18:45, 21.11.2018

  • 0

#3 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 21.11.2018

Olej jest ponad minimum.
Przepustnica niedawno czyszczona (bo były przez nią problemy)
Świece niedawno wymieniane, razem z przewodami.
EGR nie wiem w jakim jest stanie nie sprawdzalem
Co do tego zaworu vtec to gdzie takie uszczelki załatwię? Wolek moze mieć? Jest filmik jakiś czy coś jak się za to zabrać ?
  • 0

#4 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:23, 21.11.2018

Uszczelki można w ASO kupić. Zamienników brak.

IAB chodzi?
Zawór Vtec (jest dwuczęściowy) jest na lewo od dekla zaworów między zaworem egr a aparatem zapłonowy.
  • 0

#5 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:44, 21.11.2018

Jutro sprawdzę właśnie ten IAB, bo do tej pory nie miałem żadnego pomysłu. 

Jak będzie ok to pomyślę o czyszczeniu zaworu vtec'a


  • 0

#6 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:19, 22.11.2018

IAB chodzi sprawdziłem, także pozostaje wziąć się za czyszczenie zaworu vteca?


  • 0

#7 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:12, 22.11.2018

Po wstępnych oględzinach rzeczywiście to może być ten zaworek vtec'a, bo widzę że od spodu już trochę popuszcza, wygląda to praktycznie identycznie jak na tym filmiku:

No niestety z tym, że śruby u mnie to są tak zapieczone że na dzisiaj sobie dałem sposób bo po prostu nie dałem rady... Zalałem to sporą ilością wd40, może coś popuści do jutra. 


  • 0

#8 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:58, 22.11.2018

WD mało da obawiam się. Ja nigdy problemów nie miałem - kwestia klucza i jego długości
  • 0

#9 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:03, 23.11.2018

No udało mi się ten szajs wyciągnąć, ale tak mało miejsca tam, że można qrwicy dostać jak się nie ma długiego klucza...

Szczerze mówiąc to myślałem że będzie to gorzej wyglądać, a tu wszystko w miarę czyste więc kurde nie wiem czy cokolwiek mi to dało, na razie dałem "silikonu" a raczej kleju odpornego na temperaturę żeby uszczelnić to, ale nie miałem okazji sprawdzić czy coś pomogło bo akurat mi aku padło... Dam znać jutro jak to tera wygląda


  • 0

#10 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:08, 21.01.2019

No i pomogło, z tym że musiałem jeszcze trochę na samej benzynce pojeździć i akumulator odłączyć na chwilę. Auto odżyło, normalnie 50 koni więcej :)
Dziękuję za odpowiedzi
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq