Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

BuczÄ…ca pompa

VI #chybakoniecpompy?

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#16 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 22:59, 18.12.2018

Są różne teorie o PSF'ie tutaj na forum :D W civicu jest inna maglownica, to można zalać coś innego bez większych szkód :D w Acco VI gen to już loteria (jedni na OEM mają problemy z pompą, drudzy na Zamiennikach :D ). Najlepiej będzie, sprawdzić cały układ kierowniczy ;) pompa może skrzeczeć, bo dostaje gdzieś lewego powietrza, płyn gdzieś ucieka, magiel cieknie, albo jest już zatarta. Czasami winny jest też pasek pompy, albo źle odpowietrzony układ.


Użytkownik gons edytował ten post 23:01, 18.12.2018

  • 0

#17 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • SkÄ…d:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:44, 19.12.2018

Nic nie zdiagnozujesz jak nie zajrzysz do niej. Jak buczy to znaczy, że wpada w rezonans. Coś musi wytwarzać ten rezonans, jakaś nierówna powierzchnia, chropowata, wytarta. Najlepszym rozwiązaniem jest zajrzeć do środka i zobaczyć w jakim stanie są łopatki pompy oraz powierzchnia po której się one przemieszczają. Zalanie świeżego oleju może nie przynieść oczekiwanego efektu jeżeli środek jest na wymarciu. Lub łożysko.

KÅ‚ania siÄ™ regeneracja.


Użytkownik Thunder edytował ten post 23:46, 19.12.2018

  • 0

#18 wtomasz

wtomasz
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • SkÄ…d:Bielsko-BiaÅ‚a
  • Silnik:1.8
  • Wersja:CG8
  • KM:seria
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:51, 07.01.2019

Bez rozkręcania możesz jedynie sprawdzić bicie czujnikiem zegarowym na kole pasowym pompy. Możesz też zdjąć pasek z pompy i na postoju zobaczyć czy przy skręcaniu coś piszczy itp. Wiadomo, kierownica będzie chodziła ciężej ale to jedyne co możesz zrobić nie inwazyjnie. Potem zostaje jedynie demontaż i przegląd od a do z, tak jak wspomina kolega Thunder czy gons.


  • 0

#19 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:05, 09.01.2019

Huczoo - to wszystko wskazuje, że pompa do wymiany/regeneracji. Jak będziesz wymieniał płyn to nie kupuj oryginalnego (szkoda przepłacać) i kup Mannol PSF 8970, spełnia normy Hondy i ma dokładnie taką samą specyfikację i standardy jak OEM a jest tańszy. Sam jeżdżę i to w Civicu którego upalam i nie ma najmniejszych problemów.

Kolego podaj te normy i specyfikacjÄ™ ...


  • 0

#20 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:41, 10.01.2019

Kolego podaj te normy i specyfikacjÄ™ ...

Spełnia wymagania / odpowiada specyfikacjom / produktom:
HONDA ULTRA PSF-II
PSF Type S
PSF Type V
PSF 08206-9002
ACURA 08206-9002A


  • 0

#21 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:17, 11.01.2019

Miałem na myśli coś bardziej konkretnego - to tak bardziej marketingowo napisali (w sumie to nazwy płynów do wspomagania i tyle). Coś w stylu wlepki "powiększam piersi przez dotyk" (też mam takie zdolności :D)

 

A tak na poważnie dobrze wiedzieć że może jest jakiś substytut, mi póki co Honda nie znaczy terenu płynem, raz na jakiś czas mogę kupić butelkę PSF i głodem przymierał nie będę.

 

IdÄ…c tym tokiem macie nastÄ™pny  - też speÅ‚nia normy:

https://allegro.pl/o...onda-7678918421


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 17:44, 11.01.2019

  • 0

#22 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:40, 17.01.2019

Nie czepiaj się bo podważysz moje zdolności :D


  • 0

#23 wtomasz

wtomasz
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • SkÄ…d:Bielsko-BiaÅ‚a
  • Silnik:1.8
  • Wersja:CG8
  • KM:seria
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:33, 26.01.2019

akurat jeżdżę na Mannolu i to w usportowionym Civic-u VI i świetnie daje radę.


ale jeśli potrzebujesz to proszę: https://mannol.de/im...970_MSDS_EN.pdf


  • 0

#24 mr_laska

mr_laska
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:dw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG9
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:41, 05.03.2019

Hej panowie,

Temat taki sam praktycznie więc nie zakładam nowego

Pompa buczy, sika na prawo i lewo, a płyn delikatnie buzuje.

Postanowiłem kupić kolejną, niski przebieg, cicha, sucha itp. Pytanie teraz takie - jak już dam auto do mechanika to chciałbym mieć pewność na co mają zwrócić uwagę przy wymianie. To jest to co mi przychodzi do głowy, ale podpowiedzcie jeszcze coś od siebie, bo naprawdę chcę mieć w koncu temat z głowy na jakiś czas:

-plyn tylko Honda psf
-sprawdzić stan metalowych rurek (chłodniczka?) jeśli skorodowane to najlepiej wymienić na miedziane (każdy sensowny warsztat to zrobi?)
-sprawdzić stan gumowych węży czy nie sparciale
-uważać żeby nie zgiac koła prasowego w pompie (mam wrażenie, że poprzednia tak wyje bo inny mechanik mógł się nad nią znecac)
-zwrócić uwagę na prawidłowe napięcie paska
-odpowietrzenie wg. instrukcji z forum?

Nie chce być upierdliwym klientem i tłumaczyć mechanikom jak mają robić swoją robotę, ale powoli nabieram ograniczonego zaufania do wszystkich i już mam dość bo będę przerabiać 3cią pompę w swoim Acc..
  • 0

#25 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 08:10, 05.03.2019

dopisz do listy sprawdzenie magla, bo najczęściej on jest przyczyną umierających pomp ;)


  • 0

#26 mr_laska

mr_laska
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:dw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG9
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:03, 05.03.2019

Obawiałem się wlasnie, że ktoś to napisze :p

Użytkownik mr_laska edytował ten post 17:26, 05.03.2019

  • 0

#27 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:30, 09.03.2019

Tak z ciekawości... tą chłodniczkę od wspomagania, można wywalić??


  • 0

#28 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:36, 09.03.2019

A po co wywalać jak można zrobić z kawałka przewodu miedzianego?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#29 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 21:51, 09.03.2019

dokładnie ;) koszt niewielki i spełni funkcje lepiej od fabrycznej :D


  • 0

#30 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:57, 09.03.2019

W drugim samochodzie nie mam chłdniczki i wspomaganie żyje. A że Będę w swooim Acco wymieniał węże to bym ją wywalił i tyle.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, #chybakoniecpompy?

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq