Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Przygasanie auta przy ruszaniu

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#16 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:37, 04.02.2019

Dźwięk zmienia się wraz z temperaturą silnika?

Wydaje mi się że mechanik nie słyszał o czymś takim jak napinanie paska na 3 zęby i dowalił za mocno żeby już więcej nie przeskoczył pasek.

Można się pokusić o ponowne napięcie paska zgodnie z manualem (O tym jak wymienić rozrząd możesz poczytać tutaj http://www.accordklu...ozrząd-wymiana/ ).

Powinno się dać pod warunkiem że mechanik zdjął śrubkę blokującą napinacz.


  • 0

#17 Grzesiek9022

Grzesiek9022
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • SkÄ…d:Hiszpania
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:52, 04.02.2019

Gons spróbuj na słuchawkach dość głośno odtworzyć. U mnie słychać takie dieslowskie pyrkanie od ok 2300rpm do ok 3000rpm. Dlatego też obstawiałem że to zawory. Właśnie pod maską słychać tylko silnik i ten pisk, ale sprobuje nagrać.

Problem jest taki że 4 razy różni mechanicy naprawiali to auto i zawsze źle się to kończyło, to znaczy po ustawienu zbieżności nie dokręcili wachacza i prawie odpadł, wymiana tarcz, zaciski luźne, malowanie elementu po stłuczce, po ok 9 miesiącach zaczęła odpadać farba, no i ten rozrząd teraz... Ehh na prawde strach gdziekolwiek zostawić auto.

Ale tym razem dysponuję miejscem i narzędziami, dzięki temu spróbuje to sam naprawić. Jeśli naciągnął za mocno to co musiałbym zamówić do wymiany? Same napinacze i paski? Czy pompa też mogla wysiąść?

Cóż mechanik na pewno dobry nie był, kurrr... że też posłuchałem opinii innych że dobry mechanik.

Przemkowal na zimnym i na ciepłym ten sam dźwięk. Raz może było inaczej, ale auto stało bez dotykania ponad 20 dni, odpaliłem i dobre 2-3 minuty było cicho i znowu zaczęło. Dziękuję za podrzucenie tematu z wymianą, przyda się zapewne.
  • 0

#18 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • SkÄ…d:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:45, 04.02.2019

Pasków bym nie wymieniaÅ‚ skoro sÄ… nowe. Nie wiem jak mocno musiaÅ‚by mechanik naciÄ…gnąć te paski żeby dostaÅ‚y po dupie... 

Zależy co zastaniesz po rozebraniu osłon rozrządu. Zwróć uwagę jak mocno napięta jest sprężyna napinająca. Martwił bym się tą pompą bo tam działa siła promieniowa i zbyt mocne naciągnięcie spowoduje przesunięcie osi względem korpusu pompy. A wiadomo z czego robią dzisiejsze części, karton z plasteliną mieszają jeżeli były tanie.

Jak luzów nie ma osiowych i promieniowych, kręci się płynnie i nie szumi to będzie ok.

 

Potrzebna Ci blokada koła pasowego, coś do podparcia silnika jak będziesz ściągał łape - najlepiej żabe (tak jak ten koleś na tutorialu) i parę dobrych kluczy oczkowych i nasadowych. I oczywiście długi klucz z przedłużką do odkręcania śruby koła pasowego. Jak mechanik tak rozrząd dowala, to nie chciałbym tej śruby po nim odkręcać. Pewnie pół godziny dokręcał pneumatem...


  • 0

#19 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:17, 05.02.2019

Ja bym zaczął od procedury ponownego napięcia paska bez zdejmowania osłon.

No może co najwyżej zdjąć pokrywę zaworów i górną osłonę.

Napniesz pasek ponownie, pokręcisz kilka razy silnikiem za śrubę koła pasowego i sprawdzić znaki na kole pasowym i na kole rozrządu, złożył dekle i odpalił.


  • 0

#20 Grzesiek9022

Grzesiek9022
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • SkÄ…d:Hiszpania
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:24, 05.02.2019

Wrzuciłem 2 filmik z komory silnika i tak jak podejrzewałem nie za bardzo słychać, ale za to słychać coś dziwnego pod koniec filmiku, mianowicie jakby ocieranie jakiegoś skrzywionego elementu, w sumie sam nie wiem.

Oto on:

Przemkowal chetnie podejmę się próby napięcia paska bez ściągania osłon, tylko jeśli możesz wyjaśnij jak to zrobić lub podrzuć jakąś pomoc naukową.

Thunder paski i napinacze akurat takie drogie nie są, więc może dla świętego spokoju je wymienie jeśli nie pomoże regulacja naciągnięcia paska. Co do kluczy to mam wszystko ze spisu.

Bardzo dziękuję za wszelkie rady, jesteście bardzo pomocni.
  • 0

#21 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 11:44, 05.02.2019

Na ostatnich sekundach widać jak coś na pasku wystaje poza jego obrys.

Pasek nie jest uszkodzony?

 

Ten dźwięk to prawdopodobnie pasek ocierający o osłonę więc chyba dla świętego spokoju pasowałoby zrzucić górną i dolną osłonę i popatrzeć.

Co do wymiany to wg mnie nie ma sensu zmieniać pasków ani rolek, ale co najwyżej zaopatrzyć siÄ™ w same paski bo balansowy mógÅ‚ siÄ™ uszkodzić ocierajÄ…c o osÅ‚onÄ™. 

 

 

Co prawda to jest instrukcja dla V gen ale zasada napinania jest taka sama.

ZaÅ‚Ä…czony plik  2019-02-05 11_39_001.jpg   173,96 KB   9 Ilość pobraÅ„


  • 0

#22 Grzesiek9022

Grzesiek9022
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • SkÄ…d:Hiszpania
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:46, 05.02.2019

Dobre spostrzeżenie Przemkowal. Nie zauważyłem tego. Pasek może jest za luźny, ale nie ma dłużej niż pół roku. Bynajmniej nie jest on winowajcą dźwięków. Czyli nawet nie mam co próbować poluźniać paska rozrządu? Lepiej wszystko zdemontować i posprawdzać?
  • 0

#23 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:58, 05.02.2019

Ja bym kupił paski i zrzucił osłony rozrządu.
Co do śruby koła pasowego to ja sobie podjechałem na wulkanizację dla ciężarówek i odkręciłem śrubę. Tyle że byłem pewien że nie ma na niej kleju bo sam zakręciłem ja wcześniej. Jak nie wiesz to nie radził bym podchodzic z udarem tylko z blokadą koła pasowego

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#24 Grzesiek9022

Grzesiek9022
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • SkÄ…d:Hiszpania
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:35, 06.02.2019

Ok to paski na pewno, teraz jak można sprawdzić napinacze? Czy w ogóle jest to możliwe? JeÅ›li już mam zwalać osÅ‚ony to mogÄ™ posprawdzać. 


  • 0

#25 Grzesiek9022

Grzesiek9022
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • SkÄ…d:Hiszpania
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:15, 06.02.2019

Ten samochód zaczyna mnie denerwować. Założyłem temat o przygasaniu samochodu, wymieniłem kable, świece i filtry, po czym ustąpiło. Niestety horror powrócił a nawet nie minęły 4 miesiące po wymianie.

Tym razem dysponuje filmikiem z problemu:

JakieÅ› rady?
  • 0

#26 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:30, 06.02.2019


Ok to paski na pewno, teraz jak można sprawdzić napinacze? Czy w ogóle jest to możliwe? JeÅ›li już mam zwalać osÅ‚ony to mogÄ™ posprawdzać. 

 

Napinaczem jest sprężynka, poza tym masz w instrukcji opis - cofnąć o 3 zęby. To jest napięcie paska. Nie ma nic więcej do sprawdzenia.


Ten samochód zaczyna mnie denerwować. Założyłem temat o przygasaniu samochodu, wymieniłem kable, świece i filtry, po czym ustąpiło. Niestety horror powrócił a nawet nie minęły 4 miesiące po wymianie.

Tym razem dysponuje filmikiem z problemu:

JakieÅ› rady?

Napierw odczytaj bÅ‚Ä…d  bo jakiÅ› siÄ™ pojawia. 


  • 0

#27 Grzesiek9022

Grzesiek9022
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • SkÄ…d:Hiszpania
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:01, 06.02.2019

A więc próbowałem odczytać kod błędu i jedyne co się pokazało to ciągle światło, więc wychodzi na to że nie zarejestrował się lub nie ma błędu...
Jak on odcina i nie puszcze gazu to zacznie jakby skakać o nie da się jechać, jak puszczę gaz i znowu wcisne już jest ok. Jakaś inna sugestia?

Aktualizacja do problemu, mianowicie to odcinanie zapłonu też się pojawia jak przeciągane jedynke ostro to pod koniec skali też odcina. Nie wiem czy coś to zmienia, ale przynajmniej jakieś kolejne obserwacje mam.

Kolejna aktualizacja, nie wiem czy związane z tym problemem, ale może więc zredaguje o co chodzi. Mam subwoofer w aucie, do niego oczywiście leci kabel od aku, przy aku jest taki bezpiecznik w plastikowej obudowie, coś mi rozwaliło ten plastik i od czasu do czasu dotykał karoserii, więc zwarcie się robiło solidne, ale o dziwo nie popaliło bezpieczników. Zmierzam do tego czy to może mieć związek z tym przygasaniem? Dziś niestety już nie mogę tego sprawdzić, ale czy to w ogóle może mieć coś do tego?

Użytkownik Grzesiek9022 edytował ten post 18:05, 06.02.2019

  • 0

#28 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:43, 06.02.2019

Sprawdź ale nie sądzę żeby to było, chyba, że zwarcie powoli uwaliło moduł lub cewkę.

Jeśli masz jak podmień aparat bo takie mruganie może też oznaczać wypadanie zapłonów przy padającym łożysku na aparacie.


  • 0

#29 Grzesiek9022

Grzesiek9022
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • SkÄ…d:Hiszpania
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:42, 07.02.2019

Yyyy 😳 nie wiem co myśleć nie chcę zapeszać, ale dziś po zaizolowaniu tego kabla, w drodze do pracy, zatrzymałem się na asfalcie i nagle z ok 5tys. obrotów wyrwałem do przodu paląc kapcia na max obrotach. Drugie podejście i tak samo pocisnął. Czyżby to było to? Gdzieś jak silnik szybko na obroty wkręcałem pod obciążeniem to gdy się wychylił musiał docisnąć kabel do karoserii i przy takim zwarciu odcinało napięcie silnikowi. Taka moja logika 😂 mam nadzieję że teraz będzie dobrze. A w sobote biorę się za rozrząd.
  • 0

#30 Grzesiek9022

Grzesiek9022
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • SkÄ…d:Hiszpania
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:21, 09.02.2019

Witam ponownie. Niestety musiałem iść dziś do pracy, więc za autko wezmę się jutro.

Czy ktoś może nie dysponuje wersja Polską książki serwisowej? Nie jestem pewien czy rozumiem to dokładnie. Poza tym nie posiadam klucza dynamometrycznego więc skąd będę wiedział z jaką siła dokręcam tą śrubę? I o co dokładnie chodzi z tymi 3 zębami? Nie chcę jeszcze gorzej dowalić, więc wolę zapytać.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq