Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Maglownica - jak to naprawić najtaniej

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#16 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:27, 07.09.2018

jak nie cieknie, to tak jak koledzy u góry napisali - podregulować na śrubie i zmienić płyn wspomagania na świeży. 900zł to nieźle sobie liczą :wow: (średnio to od 400-600 za regeneracje, robociznę i geometrię).

 

 

gdzie za 400 zÅ‚ wyjmÄ… magiel, zregenerujÄ…, wÅ‚ożą , zalejÄ… nowy pÅ‚yn , dadzÄ… nowe osÅ‚ony i ustawiÄ… zbieżnoÅ›c ?!!!!! 

 

koszt pÅ‚ynu, osÅ‚on, części, robota!!! i to wszystko w 400 zÅ‚ ?!  serio ale bez żartów - bÅ‚otnik też można pomalować za 50 zÅ‚.....

 

 

 

JeÅ›li już chcecie dokrÄ™cac magiel to minimalnie jak wyżej przemkowal pisze. To jest zabawa - 2mm wyjazd i test, kolejne 2mm wyjazd i test i już może być za dużo i znów cofniÄ™cie o 2mm i tak można siÄ™ bawić :) 


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#17 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:23, 07.09.2018

Dziękuję panowie, na weekendzie pobawię się ta maglownica. Żeby dostać się do tej śruby nie muszę nic demontować?
  • 0

#18 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:33, 07.09.2018

nic, wystarczy wejsc pod samochod


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#19 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:19, 07.09.2018

W lublinie, chyba tragiczna cena to to nie jest.

Gdzie konkretnie?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#20 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:46, 07.09.2018

Na PW napisalem.
Jutro wchodzę pod auto i pierw spróbuję wyregulować tą śruba , jak nie pomoże to wymienię płyn (mógłby mi ktoś napisać gdzie się go spuszcza?)
Jakby ktoś miał jakieś rady czy coś to też mile widziane
Jutro dam znać czy coś pomoglo

Użytkownik lukibosss edytował ten post 17:55, 07.09.2018

  • 0

#21 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 17:47, 08.09.2018

Regulacja : luzujemy nakretkę kontującą "A" , dokręcamy śrubę dociskową "B" do opru i luzujemy około 1/4 obrotu i kontrujemy nakretkę "A" Powinno być dobrze (nie za ciasno nie za luźno). 7de19f714256d93833a5c5a2a3300080.jpg

Użytkownik vova777 edytował ten post 17:48, 08.09.2018

  • 1

#22 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 18:56, 08.09.2018

Wymiana płynu: żeby zrobić to dobrze (z pewnością że cały stary płyn zleciał) potrzebne dwie osoby.
Potrzebne materiały :
wąż o długości około 1.5 m
wiaderko na stary PSF
nowy PSF , 2L powinno wystarczyć.
zaślepka do krućca zbiorniczka (można do tego użyć kawałka wężyka, odpowiedniej srednisy, z jednej strony wkrecajac srube)

Zaczynamy od wyciągnięcia starego płynu ze zbiorniczka "2" (można do tego użyć jakiejś dużej strykawki)
Następnie poluzować opaskę zaciskową "8", zdjąć przewód "12" z króćca i połączyć go z wężem 1.5m. Drugi koniec węża (tego 1.5 m) oposcic do wiaderka.
Zaslepić krucieć w zbiorniczku (ten z którego zdjelismy przewód "12")
Zalewamy nowy PSF do zbiorniczka "2" pod korek a otwarta butelkę trzymamy w ręku.
Teraz kolega (najlepiej taki,który ma żwawe ruchy) wsiada do auta , uruchamia silnik i żwawo kręci kierownicą w jedna i w drugi stronę do oporu (tutaj naprawdę trzeba się uwijac) a my pilnujemy żeby w zbiorniczku "2" nie skończy się PSF cały czas dolewając (UWAGA ! Płyn będzie bardzo szybko znikać ). Zanim skończy się płyn wyłączamy silnik.
Zeby nie zmarnować nowego PSF wyciągamy go ze zbiorniczka z powrotem do bańki. Odlaczamy wąż 1.5m. Podłączamy wężyk "12" do zbiorniczka "2". Zalewamy nowy PSF i gotowe

4af262e94f09d1a7a42000740c47587a.jpg

Użytkownik vova777 edytował ten post 20:31, 08.09.2018

  • 0

#23 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:47, 09.09.2018

Kuuu... siedziałem pod autem z trzy godziny i ta śruba nie drgnęła nawet, strasznie zapieczona... Pryskalem co miałem żeby to ruszyć jakoś ale nie dałem rady.
Ani w jedną ani w drugą nic nie poszło, nawet ostukiwalem młotkiem delikatnie żeby to zruszyc jakoś.
Będzie trzeba drugie podejście zrobic
  • 0

#24 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:07, 09.09.2018

Czy aby dobrą śrubę próbowałeś ? U mnie dokręcone było może z momentem 30Nm.

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#25 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:58, 09.09.2018

Śruba sześciokątna, w rozmiarze 16, w środku miała dziurę na imbusa czy cus w tym stylu
  • 0

#26 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:09, 10.09.2018

Na pewno 16?
Przecież jak popatrzeć na fotkę wcześniej to masz że 36 rozmiar.

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#27 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:22, 13.09.2018

Śruby raczej nie pomyliłem, tak wygląda:

cUVB36N.png

Chodziło mi o klucz 16, sorrki

 

Na razie nie miaÅ‚em czasu siÄ™ w to bawić, zapytaÅ‚em dwóch mechaników co o tym sÄ…dzÄ… to obaj mi powiedzieli, że takie rzeczy to kaskaderzy robiÄ…. NasÅ‚uchaÅ‚em siÄ™ jakichÅ› historii o poblokowanych koÅ‚ach przy ostrym zakrÄ™cie itp. Jak to z tym jest? 

Przeglądałem też używki, no ale jak ludzie za maglownice w niewiadomo jakim stanie chcą 400zł... Dzwoniłem też na szrot to gościu mnie dobił, chciał 600zł... Za takie pieniądze to można mieć zregenerowaną.


  • 0

#28 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:13, 13.09.2018

A to duże z wejściem na płaski klucz to nie jest przypadkiem nakrętka?
A to w środku to właśnie do regulowania luzu.


  • 0

#29 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:39, 16.09.2018

Dzisiaj zrobiÅ‚em rundÄ™ drugÄ…  :cyklop:

Opiszę jak to wyglądało, bo niestety problem dalej występuje i nie wiem czy ja coś źle zrobiłem, czy z tą maglownicą nic już nie zdziałam.

A więc zabrałem się do odkręcenia tego pierścienia zewnętrznego, odpowiednim kluczem łatwo poszło, trochę go odkręciłem, ale zauważyłem, że razem z nim odkręcam też tą śrubę środkową (nie wiem czy tak powinno być). Następnie na skręconych maksymalnie kołach dokręciłem jak najmocniej się da tą śrubę środkową, ale znowu, razem z nią przykręcałem też pierścień zewnętrzny. Dowaliłem do oporu, następnie poluzowałem może 1/4 obrotu, no i niestety dalej to samo.

No i teraz pytanie, czy ja źle się do tego zabrałem, czy już kaplica. Czy ten pierścień trza całkiem wykręcić? Czy może przykręcając środkową śrubę mam trzymam tą zewnętrzną, żeby razem się nie skręcały?


  • 0

#30 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 19:47, 16.09.2018

Z twojego opisu wynika że wkreciłes ta śrubę ta kak było wcześniej, więc nic dziwnego że nic się nie zmieniło.
Jak juz poluzowałes tą dużą nakretkę trzeba ją przytrzymać , wkręcić małą śrubę (16mm) do oporu, wrócić 1.4 obrotu i dopiero skontrować dużą nakretkę , tym razem przytrzymując małą śrubę ( 16mm )
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq