Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Pedał hamulca po czasie robi się twardy i zaciski przód trzymają

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:49, 14.05.2018

Witam

 

Od paru dni mam następujący problem:

Po pewnym czasie gdy jeżdżę pedał hamulca robi się coraz bardziej twardy. Gdy wsiądę do samochodu po dłuższym postoju wszystko jest okej. Jednak z czasem skok pedały hamulca jest coraz krótszy aż po czasie pedał jest tak twardy, że delikatne dotknięcie powoduje hamowanie. Do tego zaciski z przodu trzymają koła, że dojeżdżając do skrzyżowania nie muszę sam hamować praktycznie. Po pewnym czasie gdy samochód postoi wszystko wraca do normy aż znów nie pojeżdżę dłużej używając sporo hamulca.

Ostatnio co robiłem:

wymiana zacisku lewy przód (stary miał wżery na tłoczku)

wymiana zacisków z tyłu (poprzedni mechanik poszarpał gumy na tłoczkach przy wymianie klocków i stanęły)

wymiana płynu hamulcowego na ATE

 

Jakieś pomysły co może być nie tak?


  • 0

#2 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:58, 14.05.2018

ja bym na Twoim miejscu spróbował go jeszcze raz odpowietrzyć, bo jak rozumiem sprawdzałeś przy wymianie czy chodzą prawidłowo zaciski?


  • 0

#3 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:34, 14.05.2018

Tak zaciski były dobre. Sprawdzone czy nadają się do założenia i chodzić chodzą dobrze bo inaczej raczej by nie wracały na początku do swojej normalnej pozycji tylko stałyby. A u mnie wraz z hamowaniami coraz mniej się cofają aż po postoju powracają do swojej normalnej pozycji. Jakby ciśnienie coraz bardziej rosło w układzie i nie pozwalało im się cofnąć. A przy zapowietrzeniu nie powinno dziać się na odwrót, że hamulec zrobiłby się miękki po hamowaniu?


  • 0

#4 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:09, 14.05.2018

Jeszcze raz odpowietrz tył
  • 0

#5 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:19, 14.05.2018

Zator w przewodzie hamulcowym. W tym elastycznym do zacisku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#6 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:48, 19.05.2018

Okej. Odpowietrzyłem tył i niby było okej ale problem znów wrócił. Dzisiaj sprawdzaliśmy przód. No i tak. Lewe koło kompletnie zablokowane już od razu jak wsiadłem do samochodu. W lewym zacisku w ogóle nie spływa płyn sam po odkręceniu odpowiednika. Nawet gdy został odkręcony przewód elastyczny od twardego także z twardego nic nie leci. W prawym kole lekko wystarczy odkręcić odpowietrznik i już płyn kapie.
Jakieś sugestie? Pompa hamulcowa albo ABS padła i blokuje to koło? Bo gdy wciśnie się hamulec mocno to płyn poleci.
  • 0

#7 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:01, 19.05.2018

Jak by pompa padła byś odrazu miał kontrolkę zapaloną


  • 0

#8 Adun94

Adun94
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Łęczna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:04, 08.06.2018

Jak pompa pada nie świeci się kontrolka, to jest awaria pompy hamulcowej, mi nie udało się dostać ani pompy nowej ani zestawu naprawczego, tylko używki, ewentualnie możesz coś próbować rzeźbić z 2 innych zestawów naprawczych.


Użytkownik Adun94 edytował ten post 10:13, 08.06.2018

  • 0

#9 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:42, 09.06.2018

Jak pompa pada nie świeci się kontrolka, to jest awaria pompy hamulcowej, mi nie udało się dostać ani pompy nowej ani zestawu naprawczego, tylko używki, ewentualnie możesz coś próbować rzeźbić z 2 innych zestawów naprawczych.

Na forum CivicKlub.PL możesz dostać nasze pompy zregenereowane przez użytkownika Kloch , w cenie około 230 zł , i one pochodzą z naszych VI , ludzie to kupują to Civiców by hebel polepszyć , polecam


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq