Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Błąd sondy i czujnika stuków.

VI czujnik spalania stukowego sonda lambda

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lenarek

Lenarek
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Nowy Dwór Gdański
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:54, 22.04.2018

Hej. Przypadek dosyć standardowy: 

Auto nie trzyma obrotów, szarpie, jest zamulony. Samodiagnostyka pokazała błąd nr 1 i 23, czyli sonda i czujnik. Objawy typowe raczej dla czujnika, chyba. Teraz tak: czy zły sygnał (albo jego brak) z czunika stuków realnie wpływa na sondę i czy może ona przez to wywalać błąd? Czy wymiana samego czujnika stuków pomoże (o ile sonda jest zdrowa oczywiście)? 


  • 0
Bordowa paskuda ; ) - została w rodzinie. Jest Darc Mocca na VII Gen :)

#2 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 22:20, 25.04.2018

Najlepiej było by podjechać do kogoś z komputerem i podpiąć się pod kompa Hanki, ale prostszym rozwiązaniem jest wpięcie multimetra pod sondę i sprawdzenie, czy napięcie sobie lata w granicach od 0V do 1V na rozgrzanym silniku (0.2-0.8V jest oczekiwane w pomiarach ;) ). Jak już sondę wykluczysz, to śmiało możesz przymierzać się do stukowca :D Przy uszkodzonym stukowcu sonda może wywalać błąd, choć nie jest to regułą, ba, nawet bardziej działa to w drugą stronę :D Przy uszkodzonej sondzie, mieszanka może być zbyt uboga, co może powodować spalanie stukowe, na które zaczyna reagować czujnik spalania stukowego ;) Niestety nie zgłębiałem się za bardzo, gdzie w VII genie wychodzą kabelki od sondy nr 1, więc nie podpowiem gdzie się wpiąć multimetrem, ale myślę, że w ESM'ie szybko byś znalazł ;) (primaty oxygen sensor)

 

(temat sugeruje VI, a w opisach masz VII i to mnie trochę dezorientuje :D )

W VI genie podłączenie do sondy wygląda tak jak na tym filmiku poniżej ;) ECU jest przy samej ścianie grodziowej za tunelem środkowym i najłatwiej się do niego dostać od strony pasażera ;)

W niebieskiej wtyczce 31 pinowej (tak jak na filmie, 3 od lewej, najbliżej ściany grodziowej) w środkowym rzędzie wtyczki, od lewej strony 6 pin, biały kabelek sygnałowy, a masa z obudowy ECU ;)


Użytkownik gons edytował ten post 22:44, 25.04.2018

  • 0

#3 Lenarek

Lenarek
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Nowy Dwór Gdański
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:38, 29.04.2018

Najlepiej było by podjechać do kogoś z komputerem i podpiąć się pod kompa Hanki, ale prostszym rozwiązaniem jest wpięcie multimetra pod sondę i sprawdzenie, czy napięcie sobie lata w granicach od 0V do 1V na rozgrzanym silniku (0.2-0.8V jest oczekiwane w pomiarach ;) ). Jak już sondę wykluczysz, to śmiało możesz przymierzać się do stukowca :D Przy uszkodzonym stukowcu sonda może wywalać błąd, choć nie jest to regułą, ba, nawet bardziej działa to w drugą stronę :D Przy uszkodzonej sondzie, mieszanka może być zbyt uboga, co może powodować spalanie stukowe, na które zaczyna reagować czujnik spalania stukowego ;) Niestety nie zgłębiałem się za bardzo, gdzie w VII genie wychodzą kabelki od sondy nr 1, więc nie podpowiem gdzie się wpiąć multimetrem, ale myślę, że w ESM'ie szybko byś znalazł ;) (primaty oxygen sensor)

 

(temat sugeruje VI, a w opisach masz VII i to mnie trochę dezorientuje :D )

W VI genie podłączenie do sondy wygląda tak jak na tym filmiku poniżej ;) ECU jest przy samej ścianie grodziowej za tunelem środkowym i najłatwiej się do niego dostać od strony pasażera ;)

W niebieskiej wtyczce 31 pinowej (tak jak na filmie, 3 od lewej, najbliżej ściany grodziowej) w środkowym rzędzie wtyczki, od lewej strony 6 pin, biały kabelek sygnałowy, a masa z obudowy ECU ;)


W opisie mam VII i to jest moje auto, ale w domu też jest Vi i to w szóstce jest problem :D 

Dzięki za sugestie, bedziem działać!  :cwaniak:


  • 0
Bordowa paskuda ; ) - została w rodzinie. Jest Darc Mocca na VII Gen :)





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, czujnik spalania stukowego, sonda lambda

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq