Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Poradnik - jak dbacie o lakier

all_gen jak dbać o lakier

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1121 odpowiedzi w tym temacie

#1006 Davaeorn

Davaeorn
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:06, 29.07.2017

A wracając do utrzymania lakieru.

 

Potrzebuje czegoś do mycia samochodu + wosku. Na więcej zabawy niestety nie mam czasu.

 

Czy zestaw Meguiars NXT Generation Car Wash + Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Paste (łącznie za 158zł znalazłem) to dobry pomysł? Czy za te pieniądze można kupić coś lepszego? 


  • 0

#1007 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:15, 29.07.2017

Ja mogę polecić ADBL Shampoo - dobrze domywa, ładnie się pieni i jest mocno skoncentrowany więc starczy na dłużej.
A skoro nie masz wiele czasu na pieszczenie fury to zastosuj jakiś pancerny sealant w typie Soft99 Fusso Coat 12 albo FinishKare FK 1000p. Wyglądu nie podbiją jakoś szokująco ale trzymają się długo i zdecydowanie łatwej domyć auto.
Zmieścisz się w tym samym budżecie.

Użytkownik Pete edytował ten post 12:37, 29.07.2017

  • 0

#1008 Davaeorn

Davaeorn
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:45, 29.07.2017

tak, właśnie widzę. Zwłaszcza ten Finish Kare jest korzystny cenowo - kosztuje tyle co soft99 a jest go 2x tyle. A opinie ma bardzo dobre no i przy okazji można nim zabezpieczyć felgi :)

Dzięki :)


  • 0

#1009 grzybu

grzybu
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:53, 29.07.2017

FK weź sobie tester - duża pucha tak jak i softa starcza na bardzo długo. No bo ile zużyjesz na jedno woskowanie, kilka gram ? Przy takich dlugodystansowcach nie musisz wpakować co mycie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#1010 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 13:09, 29.07.2017

Fusso też możesz spokojnie dać na felgi.
Poza tym wielkoscią puchy bym się aż tak nie sugerował w przypadku tak długo leżących na lakierze specyfików.
Jak zużyjesz ~10g na jedno woskowanie to i tak grubo nałożysz. Nie ma takiej potrzeby.
Tester FK to dobry pomysł, opakowanie ma chyba 55-60g, czyli na kilka ładnych aplikacji wystarczy spokojnie. Dość żeby wyrobić sobie opinię.
Osobiście wyżej oceniam Fusso, choć FK ciut lepiej się nakłada.
  • 0

#1011 Vister81

Vister81
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:59, 05.04.2018

Hej, na dniach będę zostawiał samochód do znajomego, który posiada polerke (na pewno z regulacją, chociaż żadną z wyższej półki). Jak przygotować auto, oprócz glinkowania?
Na karoserii mam kilka ubytków lakieru (punktowe, typowe na zaprawki) oraz parę większych defektów (2x2cm wykruszone, zamalowane zaprawką bez uzupełnienia), w tym popękany lakier na tylnym zderzaku. Czy takie elementy też może śmiało polerować, czy najpierw powinienem to przygotować (ubytki wyszpachlować, itd.).

No i sprawa ostatnia.
Prawa tylna ćwiartka jest w innym odcieniu (srebro NH623M), bardziej matowe, bardziej brązowe. Widać, że. Ktoś nieumiejętnie robił cały element, ponieważ na krawędziach widać ślady, tzn. rysy i odcięcia. Czy dobrym pomysłem jest to, aby przed polerką dokupić lakier (w puszcze/sprayu) w odpowiednim kolorze, rozłożyć na tym elemencie (bez cieniowania na zderzak czy klapę bagażnika), na to parę warstw lakieru bezbarwnego i liczyć na to, że po polerce fuszerka z innym odcieniem odpuści?

Dziękuję!
  • 0

#1012 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 20:33, 05.04.2018

Ja co prawda powoli wchodze w temat, ale jeśli ta polerka to zwykła rotacyjna to może nadawać się do pierwszego etapu a nie całości. Niestety, ale do tego typu prac trzeba mieć jakieś pojęcie no i odpowiedni sprzęt.

Jeśli masz jakieś ubytki w lakierze - głębsze rysy, odpryski czy popekania - to raczej tego samą polerką nie usuniesz.

Napisz do kolegi Hymphh http://www.accordklu...r/87341-hymphh/

Powinien doradzić coś w temacie.

Co do drugiej pytania - w lakierniach jest cięzko dobrać odpowiedni odcień pod srebrny a co dopiero malowanie w szpraju. Według mnie nie uda Ci się tego tak ogarnąć...
  • 1

#1013 Vister81

Vister81
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:53, 05.04.2018

Dowiem się dokładnie czy to będzie jeden etap, czy więcej. Dziękuję, napiszę do @Hymphh.

A co do lakieru - zdaje sobie z tego sprawę. Niestety spartaczyłem robotę przy zakupie, zupełnie nie zwróciłem na to uwagi i niestety teraz przy dobrym oświetleniu źle to wygląda. Na zlocie będą się ze mnie śmiać.  :cyklop:


  • 0

#1014 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 20:58, 05.04.2018

ee tam ważne, że jeźzi :D a nie tam problemy z odcieniem :-P
  • 0

#1015 Lporada

Lporada
  • Klubowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:30, 20.05.2018

Panowie co polecacie na czarny lakier?? Slyszalem ze Kiwami soft 80 jest ok . Macie coś lepszego w podobnej cenie?
  • 0

#1016 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 19:38, 20.05.2018

Jeśli wolisz efekt szklistości/lustra i lakier masz w dobrym stanie, to MIRROR SHINE, jeśli ma być szklisto, ale chciałbyś jednocześnie przykryć delikatne ryski, to NEW SCRATCH CLEAR.

Jeśli chcesz, żeby czarny był bardziej czarny - żeby miał większą głębię, to AUTHENTIC PREMIUM.

Wszystkie powyższe propozycje są od SOFT99.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#1017 Lporada

Lporada
  • Klubowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:29, 21.05.2018

O prosze dziekówka za treściwe pojaśnienie
  • 0

#1018 4d1k

4d1k
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:16, 27.05.2018

Witam, 

Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Hondy Accord.

Chciałbym odpowiednio zająć się odświeżeniem i zabezpieczeniem lakieru.
Trochę poczytałem na temat tego jak cały ten proces powinien wyglądać.

Zamiarzem przeprowadzić to w następujący sposób:

1. Mycie auta ADBL Shampoo

2. Po wyschnięciu auta ADBL Tar and Glue remover

3. Glinka Vallet.

4. Mycie auta.

4. Zestaw Menzerna Urban FG500 PF2500 FF3000- tutaj powinienem skorzystać najpierw z pasty PF2500, następnie w miejscach gdzie pozostały defekty lakieru skorzystać z FG500 i na sam koniec FF3000?

5 Politura  Black hole Poorboys.

6. Wosk Finishkare 1000.

 

Chciałbym zająć się autem w weekend za trzy tygodnie, także mam jeszcze trochę czasu na jak najlepsze doedukowanie się w tym zakresie oraz zakupienie potrzebnych środków.

Czy cały ten proces, który chce przeprowadzić jest poprawny? Ewentualnie coś jest zbędnego lub czegoś brakuje?

Po całym zabiegu co jaki czas i czym dodatkowo pielęgnować lakier?

Wystarczą dwa dni weekendowe, czy raczej powinienem jeszcze dodatkowo liczyć piątek?


Pozdrawiam!


Użytkownik 4d1k edytował ten post 12:33, 27.05.2018

  • 0

#1019 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:37, 27.05.2018

IPA tez by sie przydala miedzy pastami do oceny lakieru i cos na pyl z klockow hamulcowych chocby na boki auta.

Jaka maszyna bedziesz pracowal? Tak na szybko wydaje mi sie ok. Black Hole pewnie obnizy lezakowanie na lakierze finishkare.

Najlepiej zacznij juz w piatek bedziesz mial wiecej czasu na robote bo troche pracy jest. Samo to, ze auto trzeba przeleciec 3 razy ;-) pracowales juz z ttmi pastami? Ja ostatnio cwiczylem na klapie i jakos srednio bylem zadowolony z efektow..

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik soul edytował ten post 12:40, 27.05.2018

  • 1

#1020 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 12:45, 27.05.2018

Po pierwsze lecieć 3000 po 2500 nie ma sensu... Jedna i druga ma podobny efekt wykończenia... Leć całość 500 i później w zależności od tego jak będzie Ci się pracować albo 2500 albo 3000... Jeszcze kwestia jakie pady dobierzesz bo tutaj też można sporo ugrać jak i stracic

Druga kwestia to czy lecisz rotacja czy Da, bo 500 jest dość sucha i na da nie pracuje się przyjemnie...

Black hole po takim procesie też nie ma zbytnio sensu bo on służy do przykrycia drobnych rys które i tak usuniesz a zabezpieczenie zjedzie z niego o wiele szybciej a jakiegoś mega efektu nie będzie... Poza tym fk1000p nie bardz9 lubi się z black hole a i fk1000p nie jest jakimś dobrym wyborem...

Trzecia kwestia to dodaj sobie jakiś deironizer bo tego glinka nie usunie... Vampire liquid może służyć jako poślizg dla glinki wiec można połączyć jedno z drugim...



Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Bojar edytował ten post 12:48, 27.05.2018

  • 1
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, jak dbać o lakier

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq