Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Dokręcanie kół ręcznie czy kluczem dynamometrycznym?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:14, 29.10.2017

Dokręcanie kół ręcznie czy kluczem dynamometrycznym nie ma znaczenia? czy możliwe ze podczas dokręcenia ręcznie pojawiają się wibracje na kierownicy? Zmieniłem teraz koła na zimowe i mam wibracje na kierownicy mimo wcześniejszego wyważenia :/ na letnich wibracji nie było. Dodam ze koła zimowe to oem hondy speedliney. Czy raczej nie ma róznicy czy zrobimy to ręcznie, a dynamometrykiem? bo tak na chłopski rozum nie dokręcimy każdej śruby tak samo i od nie równomiernej siły dokręcenia, koło nie przylega równo do tarczy :) czy mylę się?


  • 0

#2 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 14:22, 29.10.2017

klucz dynamometryczny jest potrzebny jedynie do tego aby nie zniszczyć gwintów  lub ewentualnie nie zniszczyć felg aluminiowych zbyt mocnym dokręceniem (felgi aluminiowe dokręcamy momentem ok. 120Nm), praktycznie nie ma możliwości aby felga nie przylegała przy zbyt słabym dokręceniu bo daleko byś nie ujechał z niedokręconym kołem, bardziej prawdopodobne jest że coś podeszło między felgę a piastę lub co bardziej prawdopodobne korozja dopadła felgę lub piastę i nie zostało to dobrze oczyszczone i jest bicie.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#3 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:26, 29.10.2017

Czyli oczyścić powierzchnie felgi jakimś papierem ściernym?


  • 0

#4 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 14:31, 29.10.2017

ja osobiście w razie potrzeby czyszczę szczotką drucianą na szlifierce kątowej, ale zwykłą szczotką drucianą ręczną też pójdzie, papierem to nie za bardzo bo aluminium zetrzesz i piaste też wyczyść aby była gładka powierzchnia, można też delikatnie psiknąć na felge smar ceramiczny w sprayu żeby to nie korodowało bo aluminium w kontakcie z metalem koroduje.

https://www.narzedzi...owej_96039.html


Użytkownik Maxell edytował ten post 14:35, 29.10.2017

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#5 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:32, 29.10.2017

ok to tak zrobię :)


  • 0

#6 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 15:30, 29.10.2017

Jesli moge od siebie trzy grosze :)
Zawsze piasta i felga czyszczona delikatnie z rdzy, brudu szczotka druciana.
Przetarte szmata i przykrecane na sucho. Nigdy nie stosuje zadnych smarowidel pomiedzy felge, a piaste. Zawsze dokrecam kluczem dynamomertcznym.
  • 0

#7 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:52, 30.10.2017

Dzis zdjałem felgi i przejechałem wiertarką z druciakiem, i jak ręka odjał ;) ale to trzeba wszystkiego pilnowac hehe


  • 0

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:58, 31.10.2017

Co do przykręcania felg kluczem dynamometrycznym, to wyjaśnienie które mnie najbardziej przekonuje to takie, że ma to zapobiec wykrzywieniu piast.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#9 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 18:08, 31.10.2017

Ja też przykręcam kluczem dynamometrycznym, z grzechotką. Jest to i porządne i wygodne. 


  • 0

#10 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:14, 01.11.2017

Ja zawsze ręcznie dokrecam. Ale rozważam zakup klucza. Z jakim momentem powinno dokrecac się koła w VII genie?

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T
  • 0

#11 grzybu

grzybu
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:51, 01.11.2017

110nm.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#12 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:26, 01.11.2017

Dzięki :)

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T
  • 0

#13 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:38, 01.11.2017

i pamiętajcie że klucz dynamometryczny po użyciu zawsze trzeba skręcić na wartość 0 Nm ponieważ w innym przypadku sprężyna w kluczu będzie stale ściśnięta i klucz ulegnie rozkalibrowaniu :)


  • 2
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#14 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:40, 07.11.2017

Kiedyś sprawdzałem z ciekawości jaką siłą dokręcam koła kluczem OEM
Dość mocno ręką ...Wyszło bardzo blisko co klucz dynamometryczny :-D
Także chyba sobie odpuszczę zakup a był w planach
  • 0
                       

#15 Julian2907

Julian2907
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:15, 18.11.2019

Dokładnie 108 N·m, według instrukcji. ;)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq