Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24

VII #silnik#zatarty#stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1174 odpowiedzi w tym temacie

#391 DiM169

DiM169
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Kuj.Pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:12, 08.06.2017

Może mi coś Edson doradzisz co tak może stukac, bo chyba nie tłoki co ?
  • 0

#392 DiM169

DiM169
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Kuj.Pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:24, 08.06.2017

Myślę że już powoli dochodzę skąd te stuki u mnie dochodzą.... zdjęłam pasek klinowy i dosłownie przestało...
Rolkę właśnie przed chwilą zamówiłem ale na pewno to nie to ale też gwizdze.
  • 0

#393 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 16:53, 08.06.2017

Koło pasowe, altek, sprężarka..Poruszaj..Luknij czy koło pasowe się nie rozwulkanizowało..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#394 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:17, 08.06.2017

Myślę że już powoli dochodzę skąd te stuki u mnie dochodzą.... zdjęłam pasek klinowy i dosłownie przestało...
Rolkę właśnie przed chwilą zamówiłem ale na pewno to nie to ale też gwizdze.

 

Kolego patrzyłeś co napisałem w przypadku stuków?

 

http://www.accordklu...osprzętu-k20a3/

 

Wymień co masz wymienić i pewnie będzie z głowy. Ja łożyska wymieniam jutro, a z pasem się zobaczy czy będzie na miejscu. To stukanie to koło pasowe. Ewentualnie napinacz.


  • 0

#395 MTTC

MTTC
  • Klubowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Prostki/Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:29, 09.06.2017

Nie chcę siać czarnych wizji, ale jestem właśnie w trakcie wymiany silnika. Też tak stukało-okazało się, że zatarty jest pierwszy tłok. No ale u mnie stukanie było nawet jak pasek wielorowkowy miałem zdjęty, więc tu może jest inna przyczyna. Jeśli masz możliwość to osłuchaj silnik stetoskopem-wtedy łatwiej zlokalizować źródło dźwięku.


  • 0

#396 omanbik

omanbik
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:21, 13.06.2017

Hej , czy odczuwałes spadek mocy przy tym zatartym tłoku czy tylko głośno chodził ? chyab am te samą usterkę wiec pewnie czeka meniw wymiana silnika.


  • 0

#397 MTTC

MTTC
  • Klubowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Prostki/Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:14, 13.06.2017

Spadku mocy nie było. Miałem nawet z tą awarią szybką trasę-40 km zrobiłem kręcąc prawie na każdym biegu do czerwonego pola i wytrzymał (wiem-ryzykowne to było i głupie). W zasadzie poza tym, że stukało (wręcz dzwoniło) zaraz po odpaleniu silnika to innych objawów nie zauważyłem. Może troszkę bardziej kopcił bo już zaczął olej przepalać, ale trudno tu mówić żeby to było jakoś bardzo widoczne bo jest lpg. Jeśli będziesz z tym dłużej jeździł to na pewno będzie ci szybciej oleju ubywało na bagnecie bo już wtedy pierścienie tak nie zbierają i przepala olej-zwłaszcza jak wkręcasz na obroty.

Ja właśnie składam całość do kupy. Zakupiłem k20z2-niby w tym ta usterka już jest poprawiona. Przy przekładce trzeba tylko kolektor dolotowy z przepustnicą założyć od starego k20a6. reszta  pasuje. Stary silnik rozebrałem bo myślałem że się da remont zrobić, ale koszty są nieporównywalnie wyższe niż kupno używanego słupka.

 

Jak analizowałem od czego mi się to przytrafiło to mam taką teorię, że wina może leżeć w oleju. U mnie od zakupu-czyli przez 3 lata lałem Castrol Magnatec 10w40. W zimę ciężko odpalał-ledwo kręcił, a i trasy robiłem po 5-6 km tylko do pracy i to go mogło zabić. Teraz mam nowy-używany słupek, rozrząd sprawdzony, sprężanie też w normie i równo na wszystkich garach. Planuję zrobić płukankę i zalać go millersem 0w40. Zobaczę jak to zniesie i ile wytrzyma.

 

Jeśli chcesz zdiagnozować tą usterkę czy to rzeczywiście przytarty tłok to poszukaj kogoś kto osłucha silnik stetoskopem albo ma dostęp do kamery endoskopowej. Ja użyłem stetoskopu-jak się przykłada w różne miejsca (od pokrywy zaworów, przez pokrywę łańcucha rozrządu, na bloku kończąc) to słychać gdzie stuka najwyraźniej (najgłośniej). U mnie początkowo podejrzewałem wypalone gniazdo zaworowe na 1 cylindrze, ale po użyciu stetoskopu wyraźnie było słychać, że bardziej stuka na wysokości cylindra jak przykładałem do bloku. Po rozebraniu aż strach było patrzeć na tłok.

Tutaj masz inny wątek w którym wrzuciłem zdjęcia tłoków:

http://www.accordklu...napinacz/page-3


Użytkownik MTTC edytował ten post 15:15, 13.06.2017

  • 0

#398 omanbik

omanbik
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:35, 13.06.2017

u mnie odczuwalne zamulenie między 3-4,5 tys obrotów  I dzwonienie silnika  chodzi jak diesel. Bez mechnika się nie  obejdzie.


  • 0

#399 MTTC

MTTC
  • Klubowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Prostki/Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:41, 13.06.2017

U mnie do końca chodził. i pewnie jeszcze bym tak jeździł, ale najpierw było go słychać a potem widać, więc poszedł do wymiany. Jesteś z Warszawy to uderz do kolegi wołka-powinien pomóc.


  • 0

#400 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 19:22, 13.06.2017

Orientujecie się czy sprawdzenie sprężania może to wykryć? 


  • 0

#401 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:42, 13.06.2017

Raczej nie wykryjesz poprzez sprawdzenie sprężania, no chyba że jest już totalnie zniszczony cylinder/tłok.


  • 0

#402 MTTC

MTTC
  • Klubowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Prostki/Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:26, 14.06.2017

Tak jak kolega wyżej napisał, trudno na podstawie samego sprężania być pewnym. Rzeczywiście musiałby tłok mieć duży luz już. U mnie po rozebraniu silnika jak zmierzyłem różnice na głębokości tulei to największy luz był w mniej więcej w połowie. Przy pomiarze sprężania tłok masz na samej górze-praktycznie nieruchomy w GMP, więc samo sprężanie za wiele tu nie pomoże.


  • 0

#403 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:41, 10.07.2017

Czołem.

Pojawił się problem w moim accordzie, może nie tyle pojawił teraz co chyba nasilił i zacząłem dochodzenie do przyczyny. Stuki, klekotanie. Na filmiku będzie to dość dobrze słychać. To grzechotanie zauważyłem już jakiś czas temu, ale pojawiało się i cichło tak że czasem myślałem że sie przesłyszałem i odpuściłem temat. Zaczęło się od tego że taki grzechot pojawiał się na zimnym silniku w momencie odpalania, im zimniejszy i dłużej stał tym wyraźniej zagrzechotał - 0,5- 1 sec to trwało i cichło. Później zauważyłem  to w czasie jazdy ale już na rozgrzanym silniku. Dźwięk pojawia się najwyraźniej w przedziale 2.5-3 tyś obr. i tylko w momencie gdy podczas stałej prędkości odpuszcza się minimalnie gaz, ale tak by nie hamować silnikiem ale wyłapać tak punkt zero. Zresztą na filmiku na jałowych też słychać to najlepiej w momencie dodawania/odpuszczania gazu, przy stałych obrotach nie.

   Pierwszym podejrzanym z powody grzechotu przy odpalaniu był napinacz łańcucha. Sam łańcuch wymieniłem zaraz po kupnie, napinacz został stary bo stwierdziłem że jest dobry (łańcuch był wyciągnięty). Wymieniłem więc kilka dni temu napinacz na nowy, efektu oczywiście zero ( odstąpię nowy napinacz do k24 okazyjnie jak ktoś potrzebuje). Następnie stwierdziłem że po odłączeniu zapłonu od drugiego cylindra hałas ustaje... Więc mamy winowajcę mniej więcej zlokalizowanego. Tylko dokładniej co?? Przy normalnej jeździe klekot jest prawie niezauważalny ( prawie bo mam bardzo wyczulone ucho na wszelkie nienormalne dźwięki w aucie), pod obciążeniem, przyspieszaniem też nie. Test ruszania z czwórki bez grzechotania. Panewkę więc wykluczam, tak samo raczej sworzeń tłoka. Więc co - tłok pewnie?

  Pomierzyłem dziś kompresję 1- 11,  2-10.3,  3- 10.8,  4-11.2 atm.  BTW jakie jest prawidłowe ciśnienie sprężania w tym motorze?  Na drugim garze ciut niżej niż na pozostałych więc? Świece wszystkie jednakowe - jasne.

Spieprzyłem trochę pomiar bo chcąc obserwować zegar kręciłem rozrusznikiem stojąc obok auta więc nie otwarłem przepustnicy, pewnie faktyczne ciśnienie będzie wyższe no ale ten lekki spadek na drugim garze będzie pewnie tak czy siak.

Olej - tu trochę eksperymentowałem z powodu zużycia 1 - 1.5l od wymiany do wymiany (10tyś km). Był 5w30, 5w50, aktualnie chciałem się przekonać co będzie na 0w30 więc jest zalany takim elfem. I nie wiem czy po tym oleju objawy się nie nasiliły. 

Kocepcja mi się wyczerpuje, zamówiłem u chińczyków endoskop więc jak przyjdzie to pooglądam cylinder, ale co jak będzie niezrysowany? Macie jeszcze pomysły co sprawdzić jak zaradzić bo k...wa już jeżdżę z wyłączonym radiem i tylko silnika słucham.

 

https://www.youtube....eature=youtu.be


Użytkownik scorpio33 edytował ten post 12:01, 10.07.2017

  • 0

#404 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 09:45, 10.07.2017

zawory kiedy regulowałeś? brzmi jakby któryś był "luźny" - miałem tak w Civicu, poza tym mam wrażenie, że coś Ci "wyje" przy okazji, tak k24 z tego co pamiętam nie pracuje


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#405 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:49, 10.07.2017

Wyje trochę pompa wspomagania, zawory są wyregulowane dopiero co przy okazji wymieniania napinacza zdjąłem pokrywę i wyregulowałem.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq