XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Dziwne dzwięki/stuki w silniku K20 K24
#391
Napisano 13:12, 08.06.2017
#392
Napisano 16:24, 08.06.2017
Rolkę właśnie przed chwilą zamówiłem ale na pewno to nie to ale też gwizdze.
#393
Napisano 16:53, 08.06.2017
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
#394
Napisano 20:17, 08.06.2017
Myślę że już powoli dochodzę skąd te stuki u mnie dochodzą.... zdjęłam pasek klinowy i dosłownie przestało...
Rolkę właśnie przed chwilą zamówiłem ale na pewno to nie to ale też gwizdze.
Kolego patrzyłeś co napisałem w przypadku stuków?
http://www.accordklu...osprzętu-k20a3/
Wymień co masz wymienić i pewnie będzie z głowy. Ja łożyska wymieniam jutro, a z pasem się zobaczy czy będzie na miejscu. To stukanie to koło pasowe. Ewentualnie napinacz.
#395
Napisano 22:29, 09.06.2017
Nie chcę siać czarnych wizji, ale jestem właśnie w trakcie wymiany silnika. Też tak stukało-okazało się, że zatarty jest pierwszy tłok. No ale u mnie stukanie było nawet jak pasek wielorowkowy miałem zdjęty, więc tu może jest inna przyczyna. Jeśli masz możliwość to osłuchaj silnik stetoskopem-wtedy łatwiej zlokalizować źródło dźwięku.
#396
Napisano 14:21, 13.06.2017
Hej , czy odczuwałes spadek mocy przy tym zatartym tłoku czy tylko głośno chodził ? chyab am te samą usterkę wiec pewnie czeka meniw wymiana silnika.
#397
Napisano 15:14, 13.06.2017
Spadku mocy nie było. Miałem nawet z tą awarią szybką trasę-40 km zrobiłem kręcąc prawie na każdym biegu do czerwonego pola i wytrzymał (wiem-ryzykowne to było i głupie). W zasadzie poza tym, że stukało (wręcz dzwoniło) zaraz po odpaleniu silnika to innych objawów nie zauważyłem. Może troszkę bardziej kopcił bo już zaczął olej przepalać, ale trudno tu mówić żeby to było jakoś bardzo widoczne bo jest lpg. Jeśli będziesz z tym dłużej jeździł to na pewno będzie ci szybciej oleju ubywało na bagnecie bo już wtedy pierścienie tak nie zbierają i przepala olej-zwłaszcza jak wkręcasz na obroty.
Ja właśnie składam całość do kupy. Zakupiłem k20z2-niby w tym ta usterka już jest poprawiona. Przy przekładce trzeba tylko kolektor dolotowy z przepustnicą założyć od starego k20a6. reszta pasuje. Stary silnik rozebrałem bo myślałem że się da remont zrobić, ale koszty są nieporównywalnie wyższe niż kupno używanego słupka.
Jak analizowałem od czego mi się to przytrafiło to mam taką teorię, że wina może leżeć w oleju. U mnie od zakupu-czyli przez 3 lata lałem Castrol Magnatec 10w40. W zimę ciężko odpalał-ledwo kręcił, a i trasy robiłem po 5-6 km tylko do pracy i to go mogło zabić. Teraz mam nowy-używany słupek, rozrząd sprawdzony, sprężanie też w normie i równo na wszystkich garach. Planuję zrobić płukankę i zalać go millersem 0w40. Zobaczę jak to zniesie i ile wytrzyma.
Jeśli chcesz zdiagnozować tą usterkę czy to rzeczywiście przytarty tłok to poszukaj kogoś kto osłucha silnik stetoskopem albo ma dostęp do kamery endoskopowej. Ja użyłem stetoskopu-jak się przykłada w różne miejsca (od pokrywy zaworów, przez pokrywę łańcucha rozrządu, na bloku kończąc) to słychać gdzie stuka najwyraźniej (najgłośniej). U mnie początkowo podejrzewałem wypalone gniazdo zaworowe na 1 cylindrze, ale po użyciu stetoskopu wyraźnie było słychać, że bardziej stuka na wysokości cylindra jak przykładałem do bloku. Po rozebraniu aż strach było patrzeć na tłok.
Tutaj masz inny wątek w którym wrzuciłem zdjęcia tłoków:
http://www.accordklu...napinacz/page-3
Użytkownik MTTC edytował ten post 15:15, 13.06.2017
#398
Napisano 16:35, 13.06.2017
u mnie odczuwalne zamulenie między 3-4,5 tys obrotów I dzwonienie silnika chodzi jak diesel. Bez mechnika się nie obejdzie.
#399
Napisano 17:41, 13.06.2017
U mnie do końca chodził. i pewnie jeszcze bym tak jeździł, ale najpierw było go słychać a potem widać, więc poszedł do wymiany. Jesteś z Warszawy to uderz do kolegi wołka-powinien pomóc.
#400
Napisano 19:22, 13.06.2017
Orientujecie się czy sprawdzenie sprężania może to wykryć?
#401
Napisano 19:42, 13.06.2017
Raczej nie wykryjesz poprzez sprawdzenie sprężania, no chyba że jest już totalnie zniszczony cylinder/tłok.
#402
Napisano 08:26, 14.06.2017
Tak jak kolega wyżej napisał, trudno na podstawie samego sprężania być pewnym. Rzeczywiście musiałby tłok mieć duży luz już. U mnie po rozebraniu silnika jak zmierzyłem różnice na głębokości tulei to największy luz był w mniej więcej w połowie. Przy pomiarze sprężania tłok masz na samej górze-praktycznie nieruchomy w GMP, więc samo sprężanie za wiele tu nie pomoże.
#403
Napisano 09:41, 10.07.2017
Czołem.
Pojawił się problem w moim accordzie, może nie tyle pojawił teraz co chyba nasilił i zacząłem dochodzenie do przyczyny. Stuki, klekotanie. Na filmiku będzie to dość dobrze słychać. To grzechotanie zauważyłem już jakiś czas temu, ale pojawiało się i cichło tak że czasem myślałem że sie przesłyszałem i odpuściłem temat. Zaczęło się od tego że taki grzechot pojawiał się na zimnym silniku w momencie odpalania, im zimniejszy i dłużej stał tym wyraźniej zagrzechotał - 0,5- 1 sec to trwało i cichło. Później zauważyłem to w czasie jazdy ale już na rozgrzanym silniku. Dźwięk pojawia się najwyraźniej w przedziale 2.5-3 tyś obr. i tylko w momencie gdy podczas stałej prędkości odpuszcza się minimalnie gaz, ale tak by nie hamować silnikiem ale wyłapać tak punkt zero. Zresztą na filmiku na jałowych też słychać to najlepiej w momencie dodawania/odpuszczania gazu, przy stałych obrotach nie.
Pierwszym podejrzanym z powody grzechotu przy odpalaniu był napinacz łańcucha. Sam łańcuch wymieniłem zaraz po kupnie, napinacz został stary bo stwierdziłem że jest dobry (łańcuch był wyciągnięty). Wymieniłem więc kilka dni temu napinacz na nowy, efektu oczywiście zero ( odstąpię nowy napinacz do k24 okazyjnie jak ktoś potrzebuje). Następnie stwierdziłem że po odłączeniu zapłonu od drugiego cylindra hałas ustaje... Więc mamy winowajcę mniej więcej zlokalizowanego. Tylko dokładniej co?? Przy normalnej jeździe klekot jest prawie niezauważalny ( prawie bo mam bardzo wyczulone ucho na wszelkie nienormalne dźwięki w aucie), pod obciążeniem, przyspieszaniem też nie. Test ruszania z czwórki bez grzechotania. Panewkę więc wykluczam, tak samo raczej sworzeń tłoka. Więc co - tłok pewnie?
Pomierzyłem dziś kompresję 1- 11, 2-10.3, 3- 10.8, 4-11.2 atm. BTW jakie jest prawidłowe ciśnienie sprężania w tym motorze? Na drugim garze ciut niżej niż na pozostałych więc? Świece wszystkie jednakowe - jasne.
Spieprzyłem trochę pomiar bo chcąc obserwować zegar kręciłem rozrusznikiem stojąc obok auta więc nie otwarłem przepustnicy, pewnie faktyczne ciśnienie będzie wyższe no ale ten lekki spadek na drugim garze będzie pewnie tak czy siak.
Olej - tu trochę eksperymentowałem z powodu zużycia 1 - 1.5l od wymiany do wymiany (10tyś km). Był 5w30, 5w50, aktualnie chciałem się przekonać co będzie na 0w30 więc jest zalany takim elfem. I nie wiem czy po tym oleju objawy się nie nasiliły.
Kocepcja mi się wyczerpuje, zamówiłem u chińczyków endoskop więc jak przyjdzie to pooglądam cylinder, ale co jak będzie niezrysowany? Macie jeszcze pomysły co sprawdzić jak zaradzić bo k...wa już jeżdżę z wyłączonym radiem i tylko silnika słucham.
https://www.youtube....eature=youtu.be
Użytkownik scorpio33 edytował ten post 12:01, 10.07.2017
#404
Napisano 09:45, 10.07.2017
zawory kiedy regulowałeś? brzmi jakby któryś był "luźny" - miałem tak w Civicu, poza tym mam wrażenie, że coś Ci "wyje" przy okazji, tak k24 z tego co pamiętam nie pracuje
Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂
#405
Napisano 09:49, 10.07.2017
Wyje trochę pompa wspomagania, zawory są wyregulowane dopiero co przy okazji wymieniania napinacza zdjąłem pokrywę i wyregulowałem.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #silnik#zatarty#stukanie
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych